FlixBus rozšíří nabídku v Liberci. Spustil spojení do Budapešti, přidá spojení do Berlína
Autobusy VDL dopravce UMSE jezdící pro FlixBus. Foto: FlixBus
Nová linka do Berlína začíná příští týden.
Nová linka do Berlína začíná příští týden.
Inu železnice na Liberecku stojí za dvě věci, tak se pokusu autobusového dopravce rozšířit nabídku do světa nedivím.
Tak mimo to nyní zavádí zřejmě Flix i nějaký hloupý poplatek za vytvoření samotné rezervace…
To tu snad ještě nebylo. Co to zas vymýšlí..?
Nic zvláštního, místenka. Když nechceš místenku na konkrétní sedadlo, neplatíš.
Ne je to poplatek za rezervaci na webu (u Praha – Liberec navíc 9kč), v apce ho nevidím.
Aha, tak o tom jsem nevěděl, používám jen aplikaci.
Právě je zvláštní, proč to na webu vyskakuje, přes mobil nikoliv.., prostě Flixzmatek.
V Česku už jsou u zeleného místenky povinné (nebo se to chystá). Myslím, že tu byl na to nedávno článek. Za mě dobře, odpadají zmatky se sedadly.
Manipulační poplatek, u aerolinek už dávno běžná věc.
Je jasné, že někde ten dopravce peníze vybrat musí, aby mohl nabízet ty nízké „ceny od“. Liberec – Vídeň za 499Kč je nesmysl, pokud ten autobus nejezdí neustále plný.
U žádného jiného autobusového dopravce jsem nic takového neviděl a logiku tedy nechápu, co takového zase nyní vymysleli…
Co Vám na to mám říct? Všechno je jednou poprvé. Není překvapivé, že se lowcosty vzájemně inspirují, i v různých druzích dopravy. Kdy asi Flix nebo někdo jiný zpoplatní zavazadla „v podpalubí“ a bude kontrolovat velikost těch, které se berete „na palubu“? Jak píšu, chtějí inzerovat co nejnižší ceny, ale někde ty peníze zkasírovat musí.
No mně vyskakuje poplatek dokonce 19kč
Vypadá to, že busoví dálkoví dopravci „čuchají“ zvýšený zájem solventních pasažérů, že navyšují počty
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/navrat-stevardek-a-kreslo-misto-dvojsedacky-regiojet-kupuje-nove-busy-za-ctvrt-miliardy-1397711
no už to bylo potřeba, ty žluty popelnice, tak už sem videl kolikrat je přitahla odtahovka, protože se to sype, motor děla divný zvuky, jakoby v něm obíhali kladivo, takže z lbc do prahy jedu raději flixem, kde nemam strach že se neco stane.
ono to časem bude stejný, flix rozhodně není taky nějaká vysoká kvalita a na údržbu se tam dlabe dokud to nějak jezdí stejně jak u rj
Tak třeba Umbrella co zajišťuje část linek pro Flix má údržbu rozhodně vyšší jak RegioJet, Gumdrop na tom bude taky líp, o německých dopravcích ani nemluvě. Takže o Flix bych se nebál.
To je fakt, ten dojede i bez třetí nápravy (resp. smluvní dopravce, Flix prodává jízdenky).
Náprava mu neupadla, jenom kolo. S prázdnou ho mívá zvednuté, ale i tak to měl zavézt nejdál k nejbližší pumpě a cestující odvézt náhradním.
K pumpě, protože tam jsou záchody a dá se koupit pití.
Dík za info, vypadá to zajímavě.
Musí jít o „solventního pasažéra“, aby si za trochu pohodlí byl ochoten připlatit 10 až 15%? V tom případě to jsem. Např. z Prahy do Salzburgu nebo jinou trasu obdobné délky bych busem nejel ani za 10 eur, když existuje železniční nebo jiná alternativa. Prostě kvůli tomu velmi stísněnému prostoru v autobuse. Pokud ten dálkový bus nabídne srovnatelné pohodlí jako vlak a k tomu na konkrétní relaci / spoji „něco navíc“ (nižší cenu, lepší jízdní řád apod.), stojí to za zvážení.
Taky dávám přednost dálkovému vlaku před dálkovým busem.
Tu linku do Berlína ještě chápu, ale do Vídně / Budapešti, to je pro opravdové masochisty! Ne že by to vlakem bylo (výrazně) rychlejší, ale 7 resp. 10 hodin v buse, to chce opravdu silný žaludek a hluboko do kapsy!
Lidé běžně jezdí autobusy z ČR do Španělska, Velké Británie, Severní Makedonie… Všechno cesty třeba 20 a více hodin. A o ty autobusy je zájem. Ono to má oproti jiným druhům dopravy i své výhody. Obzvláště pro ty, kteří se dokáží v autobuse prospat. 🙂
Ano, má to tu výhodu, že je to přímý spoj a často je to levnější, než ostatní způsoby dopravy. Takže si to najde cestující mezi lidmi, pro něž je toto důležitější než všechno ostatní.
Ale musíte být schopen a ochoten tak dlouho sedět na jednom stísněném místě – čili musíte být masochista. Anebo být schopen cestu prospat. Speciálně na denních spojích takových lidí moc nebude.
kdo dokaže spát v buse? každou zatačku, převyšení, díru atd okamžitě poznate, u vlaku je to daleko lepší, ale zase u nas nemame kvalitní tratě pro dálkovou cestu vlakem do budapešti.
z Prahy/kolína/Pardubic to do Vídně a Budapešti není tak zlé, pravda ten Liberec je železničně nepoužitelný, ale i tak je to vlakem pořád rychlejší než přímým busem. Kombo bus do Prahy a pak vlakem je dokonce docela podstatně rychlejší.. a to až se vrátí vlaky na trať přes Pardubice tak se ten rozdíl ještě zvýší – na trase vlakem Liberec-Kolín-Budapešť to díky vazbám ušetří hodinu. Ale ono ty busy opravdu lidi využívají, já to sice nechápu, já i do té Prahy od nás jedu raději vlakem (z Turnova), než abych seděl v buse a to ten bus je rychlejší. Ono… Číst vice »
No právě že i když je Liberec železničně nepoužitelný, tak to vlakem (až se Ex2 vrátí na trať přes Třebovou) do Vídně vychází stejně jako tím přímým busem: 3 hodiny do Pardubic + 1 hodina přestup + 3 hodiny do Vídně. Do Budapešti to s obnovou návaznosti v Kolíně bude asi ještě lepší. A vlak má oproti dálkovému busu výhodu, že se do něj dá přistoupit na více místech a když se k němu nejprve musíte dostat místním spojem, jsou ty návaznosti na vlak většinou lepší a spolehlivější než na dálkový bus. S tím přímým spojením máte pravdu, hlavně starší… Číst vice »
Však já to nedokážu a závidím těm, kdo to dokáží. Reagoval jsem toliko na pana Kohouta, kteří tvrdí, že takoví lidé jsou a dálkové autobusy vyhledávají.
A zrovna do Budapešti dojedete vlakem na středoevropské poměry velmi pohodlně.
Ne každý trpí kinetózou.
To nebylo myšleno doslova.
Já kinetózou nikdy netrpěl, ale busem už dlouho odmítám jet delší cestu než cca. 2 hodiny, prostě protože je to zoufale nepohodlné. Byť by to bylo sebelevnější.
7 hodin v buse je mnohem lepší, než 7 hodin v letadle.
Jenže to srovnáváte nesrovnatelné. Za 7 hodin doletíte na jiný kontinent, nemáte alternativu. Kdežto trasu, kterou za 7 hodin ujede linkový autobus, zvládne za podobný čas nebo i rychleji i výrazně pohodlnější vlak či výrazně flexibilnější auto.
Navíc za mě osobně nesouhlas, že by dlouhá cesta busem byla lepší než letadlem. Určitě ne, když srovnáváte stejně zaplněné spoje. Letadlo většinou nedrncá, nehoupe, prudce nebrzdí. Ale samozřejmě je to dost o individuálním vnímání, co přesně Vám v letadle vadí.
Pokud chci do Budapešti z Liberce, čeká mě 1 hodina busem na Černý Most nebo 1,5 hod. na Florenc (vlak 2,5 hod.ignoruji). Pak přesun na Hlavní nádraží (z ČM s rezervou nejméně hodiny). A konečně jízda 6 hodin vlakem do Uher (pokud koridor pojede). Takže v úhrnu osmička na cestě s přestupy.
Přímý Flix hodnotím jako zajímavou alternativu, kdy nasednu a vystoupím až v cíli. Je na každém, jestli na deset hodin v buse kývne.
Btw. Do Bude jsem jel s modrými, žlutými i Ryanem.
do berlína je lepší vlak, stačí normalně dojet do německa a tam chytit rychlou linku do berlina 😉
Všude je lepší vlak, to psát nemusíš.
tak v německu určitě, tam nejezdí po kolejích šrot jako u nás, však imrvere němci odmitali přebírat vlaky čd. Navíc v německu mají vrt, takže vlakem z lbc do dráždan a z draždan do berlína přes lipsko je to už „vrt“ takže by to mělo být na území německa už podstatně rychlejší. Oni narozdíl od nás mají jak kvalitní vlaky tak vrt. My máme hovno nebo jim sloužime jako popelnice.
Všehovšudy 4 spoje jsou „imrvére“? Mimochodem, z Drážďan do Berlína není potřeba jezdit oklikou přes Lipsko…
Zrovna v Nemecku je nejlepsi jezdit autem…
Takže co teď, zakážete cestujícím výběr?
Vybrat si samozřejmě mohou. Vlak.
Nikomu nic nezakazuju, jen mě překvapuje, že se najde dostatek cestujících, aby dopravce na tom busu neprodělal.