FlixBus chce pohltit Eurolines, novou konkurencí pro něj má být BlaBlaBus
Evropský trh dálkových autobusů čeká letos velmi zajímavý vývoj. Největší hráč na evropském trhu FlixBus chce ovládnout další velkou síť
Evropský trh dálkových autobusů čeká letos velmi zajímavý vývoj. Největší hráč na evropském trhu FlixBus chce ovládnout další velkou síť mezinárodních dálkových linek: Eurolines. Současně mu ale roste nová konkurence. Do mezinárodní dopravy chce výrazně vstoupit společnost BlaBlaCar, která se zaměřuje dosud hlavně na zprostředkování spolujízdy v osobních autech.
Jednání o převzetí EuroLines od francouzské společnosti Transdev oznámil FlixBus v tiskové zprávě, součásti transakce má být i nákup sítě francouzských vnitrostátních linek pod značkou isilines. Eurolines aktuálně působí ve Francii, Holandsku, Belgii, Španělsku a také v České republice, nabízejí spojení do 25 zemí.
„Akvizice jako je tato by mohla upevnit naši pozici jedničky na trhu ve Francii a integrace dopravní sítě Eurolines a isilines by tak mohly umožnit náš další evropský rozvoj. Díky propojení by FlixBus mohl nabídnout ještě komplexnější a rozmanitější služby a dokázal tak oslovit širší publikum. Naším cílem je být první volbou cestovatelů napříč
celou Evropou,“ řekl spoluzakladatel FlixBusu Joachim Engert.
Šéf společnosti Transdev Group Thierry Mallet krok vysvětluje tím, že by to firmě umožnilo soustředit zdroje na hlavní byznys, veřejnou dopravu a služby přepravy v oblasti B2B, tedy v závazku veřejné služby. Transdev vstoupil loni na konci roku i do závazkové dopravy v Česku, začal jezdit v Moravskoslezském kraji.
„Ve spojení s inovativním myšlením, které FlixBus do tradiční přepravy přináší, budeme připraveni na příštích 20 let. Propojením našich služeb bychom mohli zákazníkům v celé Evropě nabídnout ještě komplexnější nabídku pohodlného cestování,“ řekl Engert ke spojení s Eurolines.
Na druhé straně vyvstává FlixBusu nová konkurence. Šéf společnosti BlaBlaCar Nicolass Brusson potvrdil německému listu Handelsblatt, že do autobusové dopravy v Německu, zemích Beneluxu a Polsku chce vstoupit firma ještě letos. Potvrzují to i stránky firmy, kde je vyvěšena poptávka po nových zaměstnancích. Velká část pozic se týká rozvoje autobusové divize BlaBlaBus. „Lidé chtějí alternativní nabídku než jen od jedné firmy,“ vysvětlil Brusson důvody vstupu.
FlixBus zejména v Německu ovládl trh s dálkovými autobusy, postupně expanduje dál do zahraničí.