Flixbus chce být v Česku největší, chce překonat RegioJet

Setra Dosto Flixbus (Umbrella), foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákSetra Dosto Flixbus (Umbrella), foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Na českém trhu s dálkovou autobusovou dopravou začne od příštího týdne další velká bitva o zákazníka. FlixBus dnes potvrdil své

Na českém trhu s dálkovou autobusovou dopravou začne od příštího týdne další velká bitva o zákazníka. FlixBus dnes potvrdil své plány na expanzi v Česku spuštěním pěti nových linek. Konkurovat bude nejvíce RegioJetu.

„Naším cílem je být jedničkou na klíčových linkách do roku 2018 a postupně zapojit do naší zelené sítě celou Českou republiku,“ řekl Pavel Prouza, ředitel společnosti FlixBus pro Česko a Slovensko.

Vnitrostátní linky bude pro FlixBus zajišťovat společnost Umbrella Bus and Coaches, která se Flixbusem spolupracuje už dlouho. Její šéf, bývalý fotbalový brankář Pavel Steiner, investoval do nových autobusů tři miliony eur, připravena je i na další expanzi. „Věříme, že zákazníky přilákáme konceptem našich služeb i pohodlím a bezpečností autobusů,“ dodal Steiner.

Nové linky spojí Prahu s Brnem, Libercem, Karlovými Vary, Plzní a Českým Krumlovem. O startu nových linek jako první informoval server Zdopravy.cz

Podle oznámeného ceníku nasadí FlixBus mírně nižší ceny proti RegioJetu, Steiner ale nečeká, že nastane nějaká zásadní cenová válka a přetahovaná cenou. Oproti RegioJetu bude jezdit většími busy, většinou patrovými Setrami nebo Scaniemi pro 79 lidí. Na linkách Praha – Brno a Praha – Český Krumlov bude jezdit s dvěma řidiči, aby nemusel v případě čekání v kolonách při obsazení jediním řidičem dělat povinné bezpečnostní přestávky.

Oproti RegioJetu nemá autobus místenky, cestující si sedá, kde je volno. Jízdenky je možné koupit online, pro každodenní dojíždění je ale nevýhodou neexistence kreditové jízdenky. Podle Prouzy se ale chystají přijít s řešením pro český trh, který by nákup usnadnil. Storno jízdenky stojí 25 korun. V případě nákupu u řidiče budou dražší. Flixbus má celkem osm cenových úrovní, v české cenové úrovni jen tři. „Drtivá většina lístků bude v té nejnižší cenové hladině,“ dodal Prouza. Stejně tak firma zvažuje i možnost výběru místa. V brzké době chce spustit také možnost online streamování filmů na palubě.

Umbrella má pro start nových linek připraveno celkem 36 autobusů, podle Steinera se počítá s další expanzí. Další linky firma zatím neuvedla.

RegioJet tvrdí, že se konkurence nebojí. „Konkurence je normální součástí trhu. Určitě nebudeme ale nečinně přihlížet. Uděláme vše pro to, abychom i nadále byli pro zákazníky v České republice jedničkou s největším rozsahem služeb a spojení za nejvýhodnější ceny. Český zákazník je náročný a RegioJet si vybírá právě díky největšímu rozsahu služeb za nejlepší cenu,“ tvrdí mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

RegioJet už ale s nástupem Flixbusu mění jízdní řády na první lince. Na trase Liberec – Praha kromě drobné úpravy v jízdních řádech stáhne z některých spojů žluté autobusy v systému Fun and Relax a nahradí je autobusy od externích dopravců. Nově nebude „žlutých“ šest párů spojů Už od srpna část spojů přešla pod systém lowcost, který je o pětikorunu levnější a jezdí bez stevardky. Podle Ondrůje bude na low cost spojích wifi a denní tisk.