Flix slaví deset let. Hlásí rekordní výsledky a chystá další expanzi, novým cílem je Chile
Více než třetina cestujících pochází z autobusové přepravy na mimoevropských trzích.
Společnost FlixMobility, která je známá hlavně značkami FlixBus a FlixTrain, dosáhla loni historicky nejvyšších tržeb a ziskového hospodaření. U příležitosti oslav deseti let od založení to uvedl šéf firmy André Schwämmlein. „Jsme nejsilnější v historii firmy a chceme dál expandovat a nabízet lidem dostupnou mobilitu,“ řekl Schwämmlein. Společnost vznikla v roce 2013 díky otevření trhu s dálkovou autobusovou dopravou v Německu.
Firma nezveřejnila detailní výsledky, pouze tržby a počet cestujících. Tržby za celou skupinu přesáhly 1,5 miliardy eur, meziročně stouply o 180 %. Počet cestujících přesáhl 60 milionů. Zisk firma neuvedla, pouze informaci, že je v rámci ukazatele EBITDA (zisk před zdaněním, odpisy a úroky) v plusu. Od založení společnosti FlixBus přepravil téměř 300 milionů cestujících ve 40 zemích světa.
Schwämmlein uvedl, že firma je po pandemii skvěle připravena na další růst. „Mobilita prochází velkou proměnou a my jsme připraveni se na této změně podílet,“ řekl.
Společnost, která autobusy ani vlaky nevlastní, ale provozují je jiní dopravci pod zastřešující značkou FlixBus a FlixTrain, letos počítá s růstem nejméně o 20 %. „Vidíme, že všechny naše trhy se z pandemie velmi dobře zotavily. Pokračujeme v posilování naší pozice na zavedených trzích a zároveň dále rozšiřujeme naši nabídku v nových zemích, abychom umožnili ekologickou mobilitu ještě většímu počtu zájemců,“ říká Schwämmlein.
Hledání alternativních pohonů
V Evropě má firma přes 3000 destinací. V roce 2022 posílila své vedoucí postavení na klíčových trzích, jakými jsou Německo, Francie, Itálie či Polsko, a zároveň rozšířila svou nabídku do nových zemí, jako jsou Portugalsko, Velká Británie a do pobaltských států. FlixTrain působí v Německu a Švédsku. Celkově přepravily společnosti FlixBus a FlixTrain v roce 2022 v Evropě více než 38 milionů cestujících.
Po expanzi do Turecka, USA a Brazílie chce firma pokračovat v rozšiřování své sítě mimo Evropu. V druhém pololetí spustí provoz v Chile, to se stane 41. zemí, kde FlixBus jezdí. Firmu zajímá i asijský trh, dosud ale ke vstupu do dalších zemí s výjimkou Turecka nedošlo.
Flix se chce více zaměřit na udržitelnější způsoby pohonů, pracuje na zavádění elektrobusu a vodíkového autobusu do dálkové dopravy. „Podpora zelené revoluce v mobilitě byla vždy základním prvkem DNA společnosti Flix. Díky technologiím umožňujícím inteligentní plánování tras, silným partnerstvím při zkoumání a realizaci alternativních technologií pohonu jsme na dobré cestě k uhlíkové neutralitě nejpozději do roku 2050,“ dodal Schwämmlein.