Firmy začaly více kupovat ojetá auta, ukazují statistiky financování nákupu

Autobazar. Foto: AAA AutoAutobazar. Foto: AAA Auto

Český trh s auty zažívá letos změnu v přístupu zákazníků u nákupu ojetých aut. Výrazně rychleji roste podíl firem, kteří

Český trh s auty zažívá letos změnu v přístupu zákazníků u nákupu ojetých aut. Výrazně rychleji roste podíl firem, kteří si letos kupují ojeté auto na úvěr či leasing. Ukazují to data České leasingové a finanční asociace (ČLFA) za prvních devět měsíců letošního roku.

Podle nic členové ČLFA za devět měsíců uzavřeli smlouvy na financování aut v hodnotě 69 miliard korun, což je meziroční nárůst o 3,7 %. Objem prostředků na nová vozidla ale stagnoval, růst táhnou pouze nákupy ojetin.

Podle Jaroslava Krutilka, generálního tajemníka České leasingové a finanční asociace letos rostou počty i finanční objemy na nákupu ojetých vozidel hlavně u firem.

Na sekundárním trhu se objevil velký počet zánovních vozidel, které mohou být pro řadu společností, zejména menších a středních podniků, velmi zajímavou alternativou vůči novým vozům. Druhým faktorem, který tento trend podporuje, je zatraktivnění nabídky v oblasti ojetých automobilů ze strany financujících společností i samotných prodejců,“ míní Krutilek. Podle něj jsou dnes prodejci kromě vedle atraktivního financování i řadu doprovodných služeb, u mladších ojetin dokonce záruku na tato vozidla. „Díky tomu je pořízení ojetého automobilu stejně bezpečné jako pořízení zcela nového vozu,“ dodal Krutilek Podle něj ale ve firemní firemní sféře nadále převládá zájem o nové automobily. V prvních třech čtvrtletích letošního roku dosáhl podíl ojetých vozidel na celkovém počtu profinancovaných firemních osobních vozidel prostřednictvím produktů členů ČLFA 20,6 %. U domácností to bylo 45,9 %.

Příliv firemních zákazníků k ojetým vozům potvrzuje i generální ředitelka sítě AAA AUTO, provozované skupinou AURES Holdigs, Karolína Topolová. „Sledujeme zvýšený zájem o zánovní vozy pro firemní klientelu. V rámci letošního roku je zájem o financování v segmentu Mototechny o cca 20% vyšší než v případě soukromých zájemců. I to stojí za úspěchy, kterých v letošním roce společnost Mototechna dosahuje – již se podílí na celkových prodejích AAA AUTO v České republice více než z 20 % a letos si z ní řidiči odvezou přes 11 000 vozů,“ řekla Topolová.

Tagy AAA Auto Česká leasingová a finanční asociace financování ojetých aut trh s ojetými vozidly
6 komentářů