Firma JHMD provozující úzkokolejky je v insolvenci, dluží přes 160 milionů Kč

Zelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan PíšalaZelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan Píšala

Ke konci června měla 140 věřitelů, dlužila 160,7 milionu korun. Firma nemá na splácení.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
EC104

Nepůjde to raději pod stát?

Chronosphere

Jak se chodí pod stát?

EC104

Vy jste nechodil do školy?

PvvS

Jedině, že by to odprodali státu zpět za tu 1Kč.. A hašišbedny si můžou nechat.

Jan Schmidt

A mladý pan Čoček penízky neschrastí?

robert

Počkám, až se zde vyjádří ekonomický expert Čajánek. 🙂
Kolikátá je to firma, kterou jsi položil, Borisi? 🙂

Gwann

měl bych ale asi dotaz na pana Sůru – a Drážní úřad.

jak se srovnává podaný ins. návrh s dluhy státu s finanční způsobilostí provozovatele dráhy a s licencí dopravce?

já mám nepříjemný pocit, že z tohoto bude ještě problém…

Gwann

jj, tohle si pamatuju, jen ta pre pack reorganizace vlastně znamená, že jsou v úpadku,, to je ještě horší než dluhy u FÚ sami to prohlašují. když jsem se díval do zákona, tak to vlastně automaticky znamená, že by měli o způsobilost přijít.

nepřeju jim to, ale dle mého by měl DÚ urychleně konat, i tohle je už skoro rok staré a furt nic.

jinak je pro srandu králíkům.

Tom

To asi vysvetľuje všetko…

Chronosphere

Dokonáno jest. Jak pravil ten z Nazareta.

Gwann

zatím ne.

když raiffka podepsala reo, tak vědí proč.
buď si vyhodnotili, že to jde prodat jen tak nějak v provozu (výrazně méně pravděpodobné) nebo se bude akorát soudit ta Vysočina a to půjde lépe asi v reo

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

#potenciál

Beny

„Vlastní tři parní lokomotivy, tři motorové, osm osobních vozů a jeden nákladní.“

To prodali i 1 reko TU 47 a všechny 4 (neprovozní) nereko?

A jen 8 osobních vozů, to je asi myšleno jen Balm/u, ne?

Díky předem za odpovědi!

BND30

Tahle otázka je docela zajímavá, kdo vlastní zbylá vozidla.
je možné, že když se prodával Faur a TU47 do Jekatěrinburgu, prodala se i ostatní vozidla. Jen si je nový vlastník neodvezl, možní jde o druh (realizované) zástavy. Nebo úklid před věřiteli….

Jen na Bystřici jezdí v sezoně 2x TU 47, 3x Balm/ú s Ca (ex. Bax MÁV) + 2x Gags/ú (CFR), mají dva uhláky (Eas/ú na lodě)… Komu patří historická souprava, vím o sporu, zda není jejím vlastníkem KPJHÚ… Jsou „brzdy“ nákladní vozy nebo ne ?

Gwann

v Nové Bystřici byla ještě 3nápravová cisterna. to je čí?

BND30

Tak tam toho stojí víc, nízkostěnné vozy, i v Kamenici je proti budově plná slepá kolej a pak proti depu též….

Beny

Z K-Reportu: Quex 10:03 Kdo vlastní zbývající vozidla? To je podle mě nějaké nepochopení autora článku. Minimálně musí vlastnit 3x M 27.0, když je sami zmiňují v insolvenčním návrhu jako potenciální předmět prodeje. Jinak úplný seznam majetku je v příloze č. 5 insolvenčního návrhu, ale přílohy se nezveřejňují. Reorganizační plán coby příloha č. 8 zveřejněn taky není, ale v základních rysech je představen v bodě (63) insolvenčního návrhu. Představa je to celkem vych…á, vnutit státu „stavbu regionální dráhy“ k odkoupení (§ 20/3 zákona o dráhách), samozřejmě za tržní cenu, aby se o ni jako vlastník staral a investoval, přičemž SŽ… Číst vice »

V. K.

Vymyšleno je to dobře. Ale na druhou stranu tam není povinnost státu dráhu odkoupit. Spíše se jedná o jakési kvazi předkupní právo. Domnívám se tedy, že ministerstvo dopravy je oprávněno říct, že dráhu kupovat nebude.

Ondra K.

Otázka je proč by měl stát na tyto podmínky přistoupit. Pokud by měl stát či třeba kraj zájem například o turistický/muzejní provoz do Nové Bystřice, může přece koupit infrastrukturu a vozidla během rozprodeje majetku.

Core

Když nekoupí, tak se to vytrhá do šrotu.

jfp

Těchhle případů bude s přicházející krizí víc, zbytné bude holt nutné přestat financovat a zbytným se stane i to, co nám připadalo doposud nezbytné. Zrušit tam ZDO, nechat to krachnout, z veřejného nic nedávat, a nechat to provozovat nějaký místní spolek pro příležitostné jízdy.

Martin1

Tahle firma je ve velmi špatné finanční kondici řadu let, krize nekrize. Holt Čajánek.

Jirka

Tohle není o krizi, ale o panu Čajánkovi, takhle to vypadá, když vládne neschopný chaotik.

Gwann

tohle s krizí nemá co dělat.

za tohle může:
– Čajánek
– hoši v Jihlavě na krajském úřadě
– mizerná údržba páry, po které jednu či dvě sezóny nejezdila, což jim taky finančně nepomohlo
– hašišbedny
– mizivá atraktivita pro běžné cestující. taková cesta vlakem z Černovic do Pelhřimova, toť vskutku zážitek z doby FJI (dle jízdní doby…)

Gwann

JUDr. Kalis není vul, takže formálně to mají podané dobre. Je to prepack reorganizace, takže tohle může fungovat.

Je fakt nevím, co chtějí psát do toho reo plánu….

Shotoushek

Z JHMD se nejspíš stane brzo sezónní turistická atrakce a tak to má být 👍🙂

Martin

A kdo to bude platit?

Shotoushek

Kraje jako doposud, jen podstatně menší částkou, ale o to ti asi nejde… Zdroje a potenciál jsou přece bezedné 🤑

PvvS

Cyklostezka 🙂

PvvS

JHMD zas brečej, že od 2010 prej nemaj dost peněz. Ale že s tom nešli k soudu, tak to svědčí spíš o tom, že nemaj nárok a moc dobře to vědí.

Paja

Však Vysočinu zažalovali ne?

Kubrt

Zažalovaly, vloni, když už byly v ochraně před věřiteli. Ovšem údajná křivda má trvat od roku 2010. Takže kdyby fakt byly JHMD přesvědčeny o svých nárocích, podaly by žalobu někdy před 10 lety.

Pája

Otázka zní, zda by se v tom okamžiku NĚKOHO nenapadlo, že autobus to odjezdí taky a nezrušil/neprodloužil smlouvu už tehdy

Kubrt

Samozřejmě; (přinejmenším) vysočinský úsek je odjezditelný mikrobusem – s nižšími náklady a lepší službou pro obyvatele.

M19

Několika mikrobusy, stejná trasa to rozhodně nebude.

Jiří Kocurek

Nejspíš napadlo. Ale mě osobně by bylo téhle úzkokolejky docela i líto. Je docela unikkátní.

Přecijen není to frcek na jednu zastávku, bývalá podniková vlečka, kterou už za Husáka „zachraňoval“ šukafon, aby tam jezdilo aspoň něco a pí. Blažková raději brala kolo ukrajina, byť se nadře, bude zpátky o hodinu dřív.

Pája

Mně by jí bylo taky moc líto. Jen jsem se tak zamyslel nad tím, že pokud by JHMD podala žalobu před 10 lety, tak by dnes trať už nefungovala a možná ani nebyla sjízdná, kdo ví…

PvvS

Takže radši počká až je to promlčený a pak se hádá ? A všude si stěžuje jak jsou na něj zlí ?

PvvS

Ale kdy ? A pokud vím tak žaloba dopadla ta že původní smlouva platí a rozhodlo tak jak ministrstvo, tak i soud. A na další navyšování není povinnost.

Tom

Pokud vím, tak mají vyhraný městský soud. Takže mi to připadá, jako konflikt české jurisdikce a úředníků kteří rozhodují, jak se jim chce. Podívejte se třeba na případ United Buses na Vysočině… takže to že mají nárok na náhradu, vidim jako potvrzenou věc..

Standa

Konečně se přestal dotovat ten nekonkurenceschopný skanzen…

Kubrt

Nepřestal. Vysočina dál platí, jen JHMD má pocit, že by měli utavřít dodatek a platby zvýšit. K soudu to dali až nedávno, takže rozsudek v ruce nemají.

Ferda Vomáčka

Nekonkurenceschopný možná tak v podání Čejena…

Ondra K.

Čajánek ty problémy asi o něco zrychlil, ale příčina všech problémů je ve špatným trasování dráhy, který neodpovídá dnešním přepravním proudům.

Gwann

tak ono to jezdilo z prdelkovic do zapadlé lhoty už tenkrát, proč asi úzká…to je byla ještě nižší forma života než lokálka….

kdyby to nebyla úzká, čili atrakce, tak to skončilo v půlce 90.let a byla by to akorát cyklostezka.

Frantisek

Hradec – Kamenice je celkem v pohodě. Pak je blbá ta Obrataň, lepší by byl přímo Pelhřimov anebo aspoň přes Obrataň splítka do Pacova (a cancour k městu), když ne do Pelhřimova. Zbytek vyřešit přípoji.
Bystřice je horší, tam je škoda chybějícího úseku přes hranici do Litschau, mohlo by to fungovat podobně.

mrk

Skoč do zdi …

Shotoushek

Budeš muset na výlety jinam, co naděláš 🙈

Jonáš Jiří

Právě skanzen je to zajímavé a nenahraditelné.

Peeetr

Chtěl podnikat na mýtince, aby mu tam nechodili otravovat lidi, ale stát mu každoročně proplácel prokazatelnou ztrátu.