Firma JHMD provozující úzkokolejky je v insolvenci, dluží přes 160 milionů Kč
Zelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan Píšala
Ke konci června měla 140 věřitelů, dlužila 160,7 milionu korun. Firma nemá na splácení.
Nepůjde to raději pod stát?
Jak se chodí pod stát?
Vy jste nechodil do školy?
Jedině, že by to odprodali státu zpět za tu 1Kč.. A hašišbedny si můžou nechat.
A mladý pan Čoček penízky neschrastí?
Počkám, až se zde vyjádří ekonomický expert Čajánek. 🙂
Kolikátá je to firma, kterou jsi položil, Borisi? 🙂
měl bych ale asi dotaz na pana Sůru – a Drážní úřad.
jak se srovnává podaný ins. návrh s dluhy státu s finanční způsobilostí provozovatele dráhy a s licencí dopravce?
já mám nepříjemný pocit, že z tohoto bude ještě problém…
https://zdopravy.cz/potiz-pro-jhmd-drazni-urad-poprve-zahajil-rizeni-o-odejmuti-licence-kvuli-dluhum-94791
jj, tohle si pamatuju, jen ta pre pack reorganizace vlastně znamená, že jsou v úpadku,, to je ještě horší než dluhy u FÚ sami to prohlašují. když jsem se díval do zákona, tak to vlastně automaticky znamená, že by měli o způsobilost přijít.
nepřeju jim to, ale dle mého by měl DÚ urychleně konat, i tohle je už skoro rok staré a furt nic.
jinak je pro srandu králíkům.
To asi vysvetľuje všetko…
Dokonáno jest. Jak pravil ten z Nazareta.
zatím ne.
když raiffka podepsala reo, tak vědí proč.
buď si vyhodnotili, že to jde prodat jen tak nějak v provozu (výrazně méně pravděpodobné) nebo se bude akorát soudit ta Vysočina a to půjde lépe asi v reo
#potenciál
„Vlastní tři parní lokomotivy, tři motorové, osm osobních vozů a jeden nákladní.“
To prodali i 1 reko TU 47 a všechny 4 (neprovozní) nereko?
A jen 8 osobních vozů, to je asi myšleno jen Balm/u, ne?
Díky předem za odpovědi!
Tahle otázka je docela zajímavá, kdo vlastní zbylá vozidla.
je možné, že když se prodával Faur a TU47 do Jekatěrinburgu, prodala se i ostatní vozidla. Jen si je nový vlastník neodvezl, možní jde o druh (realizované) zástavy. Nebo úklid před věřiteli….
Jen na Bystřici jezdí v sezoně 2x TU 47, 3x Balm/ú s Ca (ex. Bax MÁV) + 2x Gags/ú (CFR), mají dva uhláky (Eas/ú na lodě)… Komu patří historická souprava, vím o sporu, zda není jejím vlastníkem KPJHÚ… Jsou „brzdy“ nákladní vozy nebo ne ?
v Nové Bystřici byla ještě 3nápravová cisterna. to je čí?
Tak tam toho stojí víc, nízkostěnné vozy, i v Kamenici je proti budově plná slepá kolej a pak proti depu též….
Z K-Reportu: Quex 10:03 Kdo vlastní zbývající vozidla? To je podle mě nějaké nepochopení autora článku. Minimálně musí vlastnit 3x M 27.0, když je sami zmiňují v insolvenčním návrhu jako potenciální předmět prodeje. Jinak úplný seznam majetku je v příloze č. 5 insolvenčního návrhu, ale přílohy se nezveřejňují. Reorganizační plán coby příloha č. 8 zveřejněn taky není, ale v základních rysech je představen v bodě (63) insolvenčního návrhu. Představa je to celkem vych…á, vnutit státu „stavbu regionální dráhy“ k odkoupení (§ 20/3 zákona o dráhách), samozřejmě za tržní cenu, aby se o ni jako vlastník staral a investoval, přičemž SŽ… Číst vice »
Vymyšleno je to dobře. Ale na druhou stranu tam není povinnost státu dráhu odkoupit. Spíše se jedná o jakési kvazi předkupní právo. Domnívám se tedy, že ministerstvo dopravy je oprávněno říct, že dráhu kupovat nebude.
Otázka je proč by měl stát na tyto podmínky přistoupit. Pokud by měl stát či třeba kraj zájem například o turistický/muzejní provoz do Nové Bystřice, může přece koupit infrastrukturu a vozidla během rozprodeje majetku.
Když nekoupí, tak se to vytrhá do šrotu.
Těchhle případů bude s přicházející krizí víc, zbytné bude holt nutné přestat financovat a zbytným se stane i to, co nám připadalo doposud nezbytné. Zrušit tam ZDO, nechat to krachnout, z veřejného nic nedávat, a nechat to provozovat nějaký místní spolek pro příležitostné jízdy.
Tahle firma je ve velmi špatné finanční kondici řadu let, krize nekrize. Holt Čajánek.
Tohle není o krizi, ale o panu Čajánkovi, takhle to vypadá, když vládne neschopný chaotik.
tohle s krizí nemá co dělat.
za tohle může:
– Čajánek
– hoši v Jihlavě na krajském úřadě
– mizerná údržba páry, po které jednu či dvě sezóny nejezdila, což jim taky finančně nepomohlo
– hašišbedny
– mizivá atraktivita pro běžné cestující. taková cesta vlakem z Černovic do Pelhřimova, toť vskutku zážitek z doby FJI (dle jízdní doby…)
JUDr. Kalis není vul, takže formálně to mají podané dobre. Je to prepack reorganizace, takže tohle může fungovat.
Je fakt nevím, co chtějí psát do toho reo plánu….
Z JHMD se nejspíš stane brzo sezónní turistická atrakce a tak to má být 👍🙂
A kdo to bude platit?
Kraje jako doposud, jen podstatně menší částkou, ale o to ti asi nejde… Zdroje a potenciál jsou přece bezedné 🤑
Cyklostezka 🙂
JHMD zas brečej, že od 2010 prej nemaj dost peněz. Ale že s tom nešli k soudu, tak to svědčí spíš o tom, že nemaj nárok a moc dobře to vědí.
Však Vysočinu zažalovali ne?
Zažalovaly, vloni, když už byly v ochraně před věřiteli. Ovšem údajná křivda má trvat od roku 2010. Takže kdyby fakt byly JHMD přesvědčeny o svých nárocích, podaly by žalobu někdy před 10 lety.
Otázka zní, zda by se v tom okamžiku NĚKOHO nenapadlo, že autobus to odjezdí taky a nezrušil/neprodloužil smlouvu už tehdy
Samozřejmě; (přinejmenším) vysočinský úsek je odjezditelný mikrobusem – s nižšími náklady a lepší službou pro obyvatele.
Několika mikrobusy, stejná trasa to rozhodně nebude.
Nejspíš napadlo. Ale mě osobně by bylo téhle úzkokolejky docela i líto. Je docela unikkátní.
Přecijen není to frcek na jednu zastávku, bývalá podniková vlečka, kterou už za Husáka „zachraňoval“ šukafon, aby tam jezdilo aspoň něco a pí. Blažková raději brala kolo ukrajina, byť se nadře, bude zpátky o hodinu dřív.
Mně by jí bylo taky moc líto. Jen jsem se tak zamyslel nad tím, že pokud by JHMD podala žalobu před 10 lety, tak by dnes trať už nefungovala a možná ani nebyla sjízdná, kdo ví…
Takže radši počká až je to promlčený a pak se hádá ? A všude si stěžuje jak jsou na něj zlí ?
Ale kdy ? A pokud vím tak žaloba dopadla ta že původní smlouva platí a rozhodlo tak jak ministrstvo, tak i soud. A na další navyšování není povinnost.
Pokud vím, tak mají vyhraný městský soud. Takže mi to připadá, jako konflikt české jurisdikce a úředníků kteří rozhodují, jak se jim chce. Podívejte se třeba na případ United Buses na Vysočině… takže to že mají nárok na náhradu, vidim jako potvrzenou věc..
Konečně se přestal dotovat ten nekonkurenceschopný skanzen…
Nepřestal. Vysočina dál platí, jen JHMD má pocit, že by měli utavřít dodatek a platby zvýšit. K soudu to dali až nedávno, takže rozsudek v ruce nemají.
Nekonkurenceschopný možná tak v podání Čejena…
Čajánek ty problémy asi o něco zrychlil, ale příčina všech problémů je ve špatným trasování dráhy, který neodpovídá dnešním přepravním proudům.
tak ono to jezdilo z prdelkovic do zapadlé lhoty už tenkrát, proč asi úzká…to je byla ještě nižší forma života než lokálka….
kdyby to nebyla úzká, čili atrakce, tak to skončilo v půlce 90.let a byla by to akorát cyklostezka.
Hradec – Kamenice je celkem v pohodě. Pak je blbá ta Obrataň, lepší by byl přímo Pelhřimov anebo aspoň přes Obrataň splítka do Pacova (a cancour k městu), když ne do Pelhřimova. Zbytek vyřešit přípoji.
Bystřice je horší, tam je škoda chybějícího úseku přes hranici do Litschau, mohlo by to fungovat podobně.
Skoč do zdi …
Budeš muset na výlety jinam, co naděláš 🙈
Právě skanzen je to zajímavé a nenahraditelné.
Chtěl podnikat na mýtince, aby mu tam nechodili otravovat lidi, ale stát mu každoročně proplácel prokazatelnou ztrátu.