Vlastník jindřichohradeckých úzkokolejek požádal Drážní úřad, aby přerušil řízení o provozování dráhy

Drsné kouzlo jindřichohradeckých úzkokolejek. Pramen: JHMDDrsné kouzlo jindřichohradeckých úzkokolejek. Pramen: JHMD

Podle insolvenční správkyně firma nesplňuje podmínky pro to, aby jí soud povolil reorganizaci.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Takže ještě měsíc keců a zavře se voda ! Tady by panu Čajánkovi mohl pomoci Okamura a Kuba. Dovezli by Japonské turisty , povozili muzejním vláčkem a peníze utržené by se umořili dluh. Japončíkům by se to líbilo jak Český Krumlov, letiště v ČB by mělo pasažéry.

Hubert

Uz nekdo prisel s napadem, ze by ty koleje sli rozebrat a prodat do srotu ?

Martin

Už asi 245 lidí. Byly i nápady, že by se koleje porcovaly flexou přímo na místě, aby si je mohli odvážet jako suvenýr šotouši v batohu….

Pavel

Kdysi p. Šatava tvrdil, že privatizace je super řešení, to nej z nej. Tady je výsledek. Lehké něco získat za kačku, horší se starat a rozvíjet.

Vtvt

Ono ani státní vlastníctví není vždy optimální. Viz, že 0,5 tisíce km kolejových tratí ve vlastnictví měst zajišťuje vyšší pasažérský přepravní výkon než cca 9,5 tisíce km kolejových tratí ve vlastnictví státu (=síť SŽDC). Opomíjím pár privátních tratí jako např. ve vlastnictví AŽD či KŽC atd.

MilanSima

Ve městech či aglomeracích bude vzdy jezdit víc lidí vzhledem hustotě obyvatel. Co se tomu pořád divíte? Takhle to je i v jiných státech.

Vtvt

Předřečník se zamýšlel nad formou vlastnictví.

A zapomenul na to hlavní a to jak dobře či špatně funguje konkrétní lidská činnost, tj. v tomto případě doprava (= jak dobře/špatně funguje doprava z ekonomického pohledu a pohledu uživatelů)

PvvS

Proč mám dojem, že právě za p.Šatavy se JHMD rozvíjely ? Opravy tratí, nárust počtů vozidel, reko lokomotiv, podbíječka..

Ondra K.

O tomto se v různých diskuzích diskutovalo mnohokrát. Šatava si dokázal hledat různý způsoby jak JHMD uživit a dokázal tu firmu i rozvíjet. Nicméně druhou stranou mince byl fakt, že akcionářům nešly žádný dividendy, což se jim celkem pochopitelně časem přestalo líbit.

BND 30

Tak hlavně, že jsou teď akcionáři nadšení.

Tom

Bohužel to asi není jak reálně rozběhnout. Snad jen počkat na dražbu zbytku majetku a pak, by to mohl někdo koupit. Zřejmě jen stát, a.s. založená kraji apod. To na sebe nemůže vydělat. Mrzí mě to, ale logicky uvažující podnikatel si to koupit nemůže.

Anatol J.

Bohužel tedy pravděpodobně zůstanou jen vzpomínky a „ještě krásnější“ cyklostezka, na kterou se budou sjíždět koukat lidé ze široka daleka ….

Geralt

A co teda bude? Tratě se nechají zpustnout, rozpadnout a pak se zruší, nebo je převezme SŽ, nebo jak?

Martin

To je dotaz na soud a insolvenční správkyni. Já si myslím, že plno lidí vůbec nechápe tu realitu a místo, do kterého se to celé dostalo. SŽ by to musela odkoupit, nějaký bezúplatný převod by se asi nelíbil ostatním věřitelům….stejně tak obce, kraj atd… Mimochodem k čemu jsou papíry, že můžete provozovat dráhu, když tam kraje dopravu už stejně nechtějí objednat a jen turistickým provozem se to neuživí. Sám guru všech šotoušů pan Šatava řekl, že za sezonu se tam vybraly asi 4 mil. Z toho zaplatíte možná provoz a údržbu vlaku, nákup uhlí, zaměstnance a věci okolo. Ale financovat… Číst vice »

Geralt

Tak já bych čekal, že pokud se insolvenčnímu správci nepovede prodej (nenajde se kupec), tak pak regionální dráha (nikoli vlečka) bude automaticky převedena na SŽ.

Tuzemák

Tak ty koleje jsou asi vcelku bezcenné? Co bude kdo dělat s kolejemi kdesi v pr..? Vytrhat koleje by se asi samo o sobě nezaplatilo, jestli by to vůbec šlo legálně – zrušit trať? Stejně, jestli se nenajde zájemce co to vše max. za pár desítek mega převezme sakum-prdum, bude se muset po částech rozprodat (max. cena za nemovitosti). O převod vcelku se zatím vypadá snaží i insolvenční správce i přilehlé obce -zajímavý je insolv. rejstřík a sledovat sdělní co tam teď přibývají. Ale pochybuju, že z toho majetku vytěží těch kolik 160 mega na dluhy. Bude zajímavé sledovat, jestli… Číst vice »

medved

Opomijite moznost ze nekdo na draznim telese muze udelat cyklostezku. Cistou nahodou je samosoudkyne byvala manzelka JC hejtmana.

Ondra K.

Teoreticky je ještě možnost provozovat turistický a historický provoz pouze na nějakém menším úseku, jehož údržba by se dala ufinancovat i bez ZDO a dotací od SFDI. Například Jindřichův Hradec – Blažejov, nebo Nová Bystřice – Senotín.

Karl vB.

Váš dotaz vám nejlépe zotpověděl pan Oldřich Sládek na konci diskuse dole.
Ono zatáhnout 300 mil. dluhů a mít ještě další desítky milionů na opětovné zprovoznění něčeho, co na sebe s největší pravděpodobností nevydělá, není zrovna příliš racionální podnikatelský záměr.

MilanSima

A nakonec to koupí Daniel Křetinský 😀 pro něho jsou to drobné.

V. K.

Zátáhnout 300 milionů právě případný zájemce muset nebude. Dojde ke konkurzu a jeho řešení prodejem závodu dlužníce. Ten nový investor získá závod již bez závazků vůči původním věřitelům, protože ti budou (mizivě) uspokojeni v rámci insolvence. Záleží tedy jen na tom, jakou ujednají kupní cenu.

Vtvt

SŽDC předpokládám nebude aktivně chtít další zombie trať. Provozuje podobných zombie spoustu. A ani o elektrifikovanou trať (Železnice Desná) neměla SŽDC zájem.

https://zdopravy.cz/obce-podel-desne-hledaji-v-soutezi-provozovatele-trate-do-koutu-sprava-zeleznic-zajem-nema-66437/

Tipnu si, že snem SZDC je provozovat koridory a možná i zbytek transevropských tratí tj. cca 3 tisíce km tratí. O zbytek tj. něco přes 6 tisíc km patrně SŽDC nemá zájem včetně takových „perel“ jako elektrifikovaná trať do Bechyně.

Vlaky

Už je tady zase ten lhář

MilanSima

To není snem SŽ, to je Váš sen, jen si to přiznejte 😀

Vtvt

Promiňte, je rozdíl myslet a vědět. Vy myslíte, že lze udržet dosavadní rozsah dotací do železniční dopravy 80 miliard ročně, z toho zhruba třetina do provozu infrastruktury (na poplatcích za koleje si provoz železničních kolejí vydělá tak 15 až 20% svých nákladů).

Já vím, že objem dotací pro železnici udržet nelze, neboť už dnes si vesměs půjčujeme na ony dotace pro železnici.

Martin

Čajanku ty zmrde teď tady zase můžeš povídat ty svoje bláboly o zlé Vysočině

Martin

Čajánek je ten poslední kdo by nechtěl obnovit provoz – logicky, má v tom vlastní peníze a majetek…. Jenže v této situaci už to prostě nejde a je to jasné jak jemu, tak insolvenční správkyni. To jen naivní šotoušci si myslí, že se vymění majitel a pojede se dál.

Martin

A navíc milý jmenovče, ty nadávky si odposťte…. aspoň na Silvestra🙂….

Martin

Nadávku ve zdejší diskuzi jsem použil poprvé ale za ní si stojím, Čajánek je bezpáteřní zmrd tečka
A celej konec JHMD jde jen a jen za ním, můžete se zeptat jakéhokoliv bývalého zaměstnance

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

V propasti…
V Hranické. Takže pořád to je ještě spousta kilometrů pod vodu.

Doctor

Poločas rozpadu …
Škoda.

medved

Pry je odlozena schuze veritelu ktera mela byt 13.1. Vi prosim nekdo novy termin? Jeste jsem se chtel zeptat jak to ze Cajanek mohl prerusit rizeni u DU? Ted musi vsechna rozhodnuti schvalovat insolvencni spravkyne, ne? Ta by s tim asi nesouhlasila?

Náhodný kolemjdoucí
Chronosphere

Čajánek může podat návrh na přerušení řízení -podal,a správkyně souhlasila.

Martin

Tak pochopitelně je jim oboum jasné, že to je v tomto stavu definitivní konec…. To jen šotouši si myslí, že se vymění nenáviděný ředitel / majitel a pojede se dál….. Politici typu pana Zimoly si budou jen přihřívat polívčičku jak jim jde o obnovení provozu a přitom stejně zůstane jen u řečí…. mimochodem pamatuji si, že zrovna pan Zimola v roce asi 2018 nebo 2019 celkem proti úzkokolejce brojil… Mimo jiné od něj je to (sice pravdivé, ale nohy podrážející) vyjádření, že JHMD má víc ředitelů než lokomotiv…to tam mimochodem bylo od začátku….. No a pan Šatava, při vší úctě… Číst vice »

Karl vB.

1. Prozatím si tady polívčičku ohříváte pouze vy.
Už dopředu předjímáte, co k tomu bude říkat Zimola a přitom tady vy sám už poněkolikáté v různých podobách opakujete stále jedno a to samé.
2. Vy jste si tady taky kopnul. Zimola, ať je jaký je, pouze suše konstatoval stav, který viděli všichni okolo a jako bývalému hejtmanovi mu asi bylo zřejmé, jaký vývoj může reálně následovat.
Ovšem, pokud je to podle vás jedna z příčin momentálního stavu krachu firmy, vyhledejte po Novém roce specialistu!

Martin

Toho specialistu vyhledejte spíše vy. Asi trpíte nějakou paranoiou, nebo budete něco co nikdo nenapsal. Já jsem nikdy neřekl, že JHMD zkrachovaly kvůli Zimolovi,proboha😂….jen také suše konstatují, že zmíněný pan si nyní honí body na tím, jak chce obnovit provoz a přitom v roce 2018 vyřvával proti JHMD .. nic víc nic míň…a nic nepředejímám. Pan Zimola se už totiž vyjádřil. Zřejmě jsem vám šlapnul na kuří oko a jste jeho volič. Omlouvám se, ale za mě je stejně jako celá jeho partička absolutně nevolitelný, navíc o jeho charakteru svědčí jeho úcast na puči v jeho vlastní straně a tajné… Číst vice »

Martin

….nebo vidíde něco, co nikdo nepsal ….přepsal mi to mobil na budete 😂

král j

Do nové sezóny to snad vyřeší.

PvvS

Tak rychle tam cyklostezku nepostaví..

Karl vB.

Řekl bych, že nová sezóna bude velmi nejistá…
https://www.youtube.com/watch?v=IahdXlMEcNo

ABC

to je pro Vás, pane faráři

Martin

😂….zapomeňte…..možná tak v sezóně za tři roky to soud celé rozplete a za další dva roky se to úplně zlikviduje a rozprodá.

Josef Kamiš

Zcela určitě ne. Bohužel

Svojsin

Kolik cca procent z dluhu věřitelé získají, má někdo odhad?
Co by se muselo stát, aby, se rozjel tzv. turistický provoz na NB?

Hodně štěstí

Zázrak.

M19

Musel by je koupit, ať už přímo či jen majetek v rámci konkurzní podstaty, někdo solventní s dostatečným kapitálem, kdo je schopen případně najít i další investory a sponzory, dát dohromady tým, který bude splňovat podmínky pro udělení všech koncesí a povolení, a zároveň je schopen to řídit s co největší mírou efektivity, zejména s finančního hlediska. K tomu je třeba přidat ještě schopnost reálné propagace a marketingu.

Ve zkratce, někdo bohatý, co má k tomu vztah, je schopen jednat s lidmi a chce to dělat. Podpora kraje je žádoucí, ale nikoliv nutná podmínka.

noerf

Pokud by pohledávka SFDI byla umořena převodem tratí a následně došlo k převodu na Správu železnic. Ale byl by nutný souhlas insolvenční správkyně a věřitelského výboru, což by mohlo omezit ostatní věřitele.
Druhá věc je, že ani jeden kraj již nemá zájem objednavat dopravu. A parní provoz je schopen pokrýt náklady dopravce, ale těžko se z toho bude provádět údržba tratě.

medved

No a co? Do spousty historickych pamatek (napr. temer vsechny kostely) neni vstupne a taky nikdo nerekne „těžko se z toho bude provádět údržba“ tak to nechame spadnout.

PvvS

Zrovna do kostelů a sektářů se hrnou těžký miliardy..

svojsin

Řekl bych, že by si hodně kostelů u nás zasloužilo větší opravu.
Samozřejmě chápu, že v této době natahuje ruku kdekdo atd atd

Tonda P

Z praxe v případě nezajištěných věřitelů to je od 3 – 10% maximálně. Někdy z toho jdou lidé s čistou 0 !

Tonda P

Sám se v insolvenčních řízeních pohybuji, nevěřím v reorganizaci. Reorganizace by se stala jen tehdy, kdyby by došel silný investor.

Oldřich Sládek

Ano, tohle může zachránit jen někdo z velkých kluků, co to pojmout jako svou hračku. Něco na způsob Sparty Praha.

Ondra K.

Bych řekl, že fotbalová Sparta Praha je pro Křetínského spíš pračka. 😀 Na peníze.

libor

třeba Jančura 😀 nebo Vančura 😉