Finanční úřad podal na JHMD trestní oznámení, s prodloužením ochrany před věřiteli nesouhlasí
JHMD Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Finanční způsobilost dopravců hlídá také Drážní úřad, který až dosud u JHMD problémy nenašel.
Když řídil JHMD pan inženýr Šatava, byl to prosperující podnik. Bohužel ho vyštval „byznysmen“ Čajánek a od té doby jde celá dráha do kopru … a Čajánek jen fňuká a brečí, jak jsou na něj všichni oškliví. Tohle je klasická uklázka, jak může dopadnout prosperující firma, když se do vedení firmy místo kvalifikovaných odborníků protlačí neschopný nýmand. 🙁
To už zachrání jedině Ekaterinburgske muzeum úzkorozchodné železnice. Faur T48.001tam už je, T47.021 také. Zbytek koupí Ekaterinburg, zaplatí se tím sociální a zdravotní pojištění. Místo kolejí udělají cyklostezku.
Měl bych se v tam v říjnu vypravit a ještě to stihnout projet, tohle vypadá na úplný konec.
A co Čajánek? Proč tady není a nepřesvědčuje, jak jsou na něj všichni oškliví?
Ten teď má úplně jiné starosti – pokud nemá jím obchodně řízený dopravce přijít o licenci, pak musí zamáznout téměř 18 mil. dluhů správci daně, ČSSZ a pojistitelům veřejného zdravotního pojištění.
A to je úkol nelehký, když si uvědomíte, že do toho musí řešit i jiné dluhy (nafta, mzdy, organizace drážní dopravy aj.).
a pokud taky nema jít brucet
protože už si nemůže snadno vymyslet?
Já jsem náhodou rád, když někdo, o kom se píše v článku, napíše svůj názor na věc. Pokud já si mám udělat svůj názor, tak pro objektivu potřebuji znát stanoviska všech stran. Jinak se člověk snadno dostane do názorové bubliny.
Jak se někdo může dostat do názorové bubliny když jsou úplně jasná fakta??
nejsou důležitá fakta, ale názor….mor současné doby
Mlčenlivost správce daně už neplatí?!?
To mi připadá jako řádově větší průser než neodvedení pár M..
„Sdělení o trestním oznámení se objevilo v insolvenčním rejstříku“
tam se to asi neoznamuje jen tak z plezíru, tipnul bych si
podezření o spáchání trestného činu – a to zde velice snadno dokazatelneho – je relevantní informaci pro insolvencni řízení. ona reorganizace neni možná pokud ji je sledován nepoctivy záměr.a tím bez jakékoliv pochybnosti je, že dlužník strhne z mezd daň a pojistné a neodvede je.
Jedná se o výkon práva věřitele u soudu v souvislosti se správou daně, k tomu par. 53 odst. 1 písm. c) bod 2 daňového řádu ve spojení s par. 127a odst. 8 insolvenčního zákona a contrario.
To je jasné, stejně jako je na místě zveřejnění samotné informace o trestním oznámení. Zveřejnit plný text (včetně nesouvisejících tvrzení např. o pozdě hrazených zálohách na DPPO, úkonech a lhůtách) je ale dost přes čáru.
není. jde o to, že dané informace jsou relevantní pro průběh insolvenčního řízení a tudíž jsou poslány do spisu. že to soud vyhodnotil tak, že to zveřejní znamená, až na další, že to je veřejné.
mimochodem, podívejte se na jakékoliv insolveční řízení, co vše za informace tam, kde je….budete se dost divit. třeba se na dotaz soudu potvrzuje, že dotyčný subjekt dluží a komu. je to dostupné zcela veřejně.
A poslední zhasne. Jhmd zachrání jedině srdcař nebo masochysta.
JHMD opravdu zachrání jedině nějaký nadšenec.
Ale jinak to zachrání sekce výstavby min. železnic… 😀
Ve vztahu k trestnému činu dle § 241 TZ je třeba dodat, že § 242 téhož předpisu obsahuje zvláštní úpravu účinné lítosti – pokud to Boris zaplatí před okamžikem vyhlášení rozsudku soudem prvního stupně, dojde k zániku trestnosti a je z toho z hlediska trestního práva venku. Je nicméně otázkou, co dodal Drážnímu úřadu z hlediska finanční způsobilosti – nejspíš čestné prohlášení. Pak ale z hochů a děvčat udělal laciným způsobem hlupáky a současně by, pokud tak jednal, spáchal přestupek dle příslušného odstavce a písmene § 2 zákona č. 251/2016 Sb. Je nicméně zřejmé, že v současné době to skutečně… Číst vice »
Ještě takhle kdo by Borisovi půjčil…
Stačí, že dle dokumentů v insolvenčním rejstříku do toho jeden z akcionářů a s ním spřízněná osoba už teď nasypali cca 15 mil. Kč.
také to co udělal, vč.nepřesvědčivých výkazů, svědčí o nepoctivem záměru. coz vylučuje nejspíš reorganizaci
Insolvence je ozdravný proces ekonomiky. Třeba to z konkurzu vykoupí někdo schopnější.
Kéž by…
Máte nejméně 2 roky náskok.
Insolvence RGJ bude zajímavější…to bude ozdravení…
RGJ? Tím myslíte Regiojet? Jednak máte špatně zkratku, a druhak je to už váš asi sto padesáty příspěvek na tomto webu, který je úplně mimo… „Ozdravení“ byste tak potřeboval spíš vy…
To nic o koniurzu RJ tu zhrzení režisti blábolí už 10 let.
Vy byste asi zhrzenej nebyl, kdyby vám bylo něco podobnýho dafakto podvodem zrušeno ?
Jakým podvodem?
Co bylo podvodem zrušeno? Že do Ostravy začal jezdit jiný dopravce, který logicky zdarma nepřepravuje zaměstnance cizí firmy?
Přesně tak. Po dlouhých úvahách jak to v rámci sociálního smíru udělat, byla použita salámová metoda, takže odbory nezareagovaly, protože se to týkalo „jen“ několika spojů, později tratí atd. Podobně jak se ruší pošty na vesnicích. Převede se to na frančízu tj. na místní obchůdek, který zanikne, a co má chudák pošta dělat. Je to taky jasná bouda na lidi. Stejně jako když vám kvůli opravě silnice odkloní autobus a po opravě už vám ho tam nevrátí.
Jestli zaměstnavatel dá jako benefit SJT100 nebo něco menšího, je věc dohody s ním.
Že někdo nemůže semtam zadarmo vlakem nijak, socilální smír neohrožuje.
Vlaky jsou tu pro lidi, ne pro převážení režijkářů sem a tam.
Lze předpokládat, že tratě+vozilda půjdou do dražby?
zkusí reorganizaci, banka to nejspíš podpoří. prodej v konkurzu bude pro ni asi silně ztrátový. a pak tam by se asi nejprve prodávalo jako podnik a až pokud by se nezdařilo, tak postupně majetek.
Jednu ponorku bych si postavil na zahradu…..
jako kurnik?
Něco na ten způsob 🙂
A ty chudinky slepice začnou snášet hranatá vejce 😄
Chtěl byste si koupit Hašišbednu?
Jako někdo, kdo namaže úředníkům na Vysočině a najednou začnou platit to co ostatním? 😂
no, tak něco o hrozící finanční nezpůsobilosti jsem tu psal už v červnu, vč. následků pro licenci.
a t.č. neodvedení…to je taky fajn věc.
mají nejspíš vylhané (nebo alespoň diskutabilní) výkazy v oné dohadné položce/tvrzené pohledávce za Vysočinou. tam hrozí další t.č. – § 254 Zkreslování údajů o stavu hospodaření a jmění. A dalo by se uvažovat i o § 223 Zvýhodnění věřitele.
inu, lodička se potápí, chystejte chechtáky na akci šotouši sobě. (osobně bych přispěl).
Hmm…2x až na 8 let…ještě že se to u nás nesčítá…
Ale na co chechtáky…stejně se potom ty úzkorozchodky budou přestavovat na normální rozchod a zároveň v jiné stopě…
Do Nové Bystřice to nechají pro turisty. Dokonce si myslím, že by se zde turistické vlaky byli schopny fungovat bez dotací (viz. parní provoz).
U tratě do Kamenice nad Lipou a Obrataně je to na zvážení několika variant, jako jsou nová vozidla, změna rozchodu na standardní rozchod v ČR včetně zrychlení trati či úplné zavření a nahrazení autobusy.
nebyly. udrzba trate je pomerne drahy spas a provadi se za prachy ze sfdi. no a k naroku na prostredky ze sfdi musi byt na trati pravidelna zdo…
Jste první v diskuzi na zdopravy kdo aspoň vzdáleně tuší, jak se financuje údržba kolejí. Teď jak jen to vysvětlit zdejším expertům 😀
ale to tu ví více lidí, nebojte. a když jste znaly, tak objasnete, jak velke procento jde zSFDI a kolik je od dopravcu a jak se příspěvek SFDI počítá.
jen asi SFDI úplně neřeší, zda ten který příspěvek jde na tu či onu dráhu či její část. vlastník kolejí to dostane v jednom kyblicku. coz je sice na jednu stranu dobre, na druhou chybějící kontrola efektivity vynakládání prostředků vede ke znacnym efektivita.
Jistě, že je údržba tratí vcelku nákladná. Nicméně pokud by se údržba tratí promítla do ceny jízdenek, které stojí v řádu stokorun (parní vlaky) a jsou hodně obsažené, tak cca stovku na lístek by to většina cestujících zaplatila.
Drážní úřad je dle mého názoru a zkušeností bohužel značně neschopným úřadem, a to nejen v této věci. Pravomoce má, ale spoustu z nich nevyužívá nebo to nedovede.
Tohle je fakt tragédie. Největší škoda je to, že Jihočeský kraj i kraj Vysočina jsou dlouhodobě narozdíl například od Středočeského, Jihomoravského kraje naprosto neschopní objednávat autobusy. Sice JHMD je naprostá bída, ale aspoň jezdila i o víkendu. Z vlastní zkušenosti vím, že z vesnice poblíž této trati neexistuje o víkendu jiné spojení, než autobus v 5 ráno (nově v 7 v sobotu a 9 v neděli) do Jindřichova Hradce.
Tak to aby místní začali lítat na košťatech…
a myslite, ze tam trvale bydli nekdo bez auta?
Děláte si ze mě srandu? Víte co je to třeba základní dopravní obslužnost? Že to je taková malinkatá povinnost všech krajů takovou „prkotinu“ zajistit? A že třeba studenti nemají auto? Bože… Aspoň už vím, co za mentalitu je v těch krajích na hejtmanstvích…
Nevím, kdo ví či neví… ale zákon pojem „základní dopravní obslužnost“ (již) nezná.
já myslím že i když ji znal, byla definována jako doprava do škol, k lékařům a úřadům v pracovní dny….
Znám ve svém okolí několik lidí v aktivním věku, kteří ač navenek zdravý, nemají ŘP, protože mají různé nemoci, které nejsou vidět. Takže jsou odkázáni na veřejnou dopravu, nebo kolo.
Tak ty autobusy vyjedou asi dříve,než v roce 2025. A nejen na Vysočině.
Snad se podaří do budoucna aspoň udělat z trati do Bystřice turistickou dráhu. Zbytek kdo ví….
Skoda, ze nikdy nedoslo k propojeni s rakouskou uzkokolejkou…
a přitom je to jen pár kiláků.
Dotáhnout do Litschau by znamenalo „jen“ prodloužit to Novobystřický rameno cca o půlku… Prkotina, která by nemohla nevyjít.
o vyrazne mensi pulku, ale ano…
Vzdušnou čarou je to JH-NB cca 15 a NB-L 10. Jasně, pravděpodobně by to nebyl tak šílenej oblouk, ale přímka by to taky nepochybně nebyla.
Žít tak 200-300 let, tak se možná svezete…
Stačilo aby kraje platily co mají a to propojení by už dávno bylo. Bez peněz se propojení dělat nedá no
Vy jste také dobrý Einstein – slyšel jste o zákazu křížového financování u dopravců provozujících veřejnou drážní osobní dopravu na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících?
Zákaz křížového financování je jasný každému, kdo někdy šel kolem kolejí. A chápete jako, že když dopravce nemá peníze, nemůže za dráhu platit, jo?
Já vím, je to hrozně složité na pochopení 🙈
Kdyby kraje platily co mají a hospodařily s péčí řádného hospodáře tak už tam autobus jezdí dávno než tato parodie . Na zážitkové jízdy ale TOP .
Přesně tak, taky nechápu, proč kraje objednávaly něco, co nechtějí platit, místo aby tam daly autobusy. Asi tam někdo někomu namazal, no. 🤷♂️🙂
POkud jsou potvrzený dluhy vůči dopravci, tak proč nejsou vymáhány ? Nebo je to naopak jen nepodloženej požadavek dopravce ?
A co kraje neplatí z uzavřených a podepsaných smluv ?
I kdyby k tomu kdysi dávno došlo, beztak by to zaniklo po roce 1945 nebo max. 1948.
A i ta rakouská úzkokolejka jezdí jen v sezóně (kdy navíc po 4 ze 7 dnů je provoz o jediném páru spojů za den).
A představte si Martine tu slávu, až by motorové vozy M 27 stanuli před branami Gmundu, to by Rakušáci koukali.
Nebo možná by to spíše spustilo novou železnou oponu v rámci obrany před expanzí Čajánkovců.
Domníváte se, že by tato nepovedená parodie na úzkorozchodný motorový vůz (v Česku schváleno jako dieslová tramvaj, se sedáky ze starého trolejbusu) dostala od rakouských drážních úřadů povolení k vjezdu na tamní koleje?
Leda tak do Prátru, jako vozítko do nějakého strašidelného hradu.
A říká někdo že to nemůže být opačně?