kmax

Dostavba Florence už má podobu. Podívejte se, co architekti chystají

Vítězné architektonické návrhy bloků budov na Florenci. Zdroj: Florenc 21Vítězné architektonické návrhy bloků budov na Florenci. Zdroj: Florenc 21

Ohledně autobusového nádraží dosud panuje nejistota.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Že tam nebude nízkoprahová kavárna, park a charitativní obchůdek je, doufám, zřejmé každému.
A oproti tomu peklu a ostudě, co tam byla, je třeba říct, že díky bohu za Pentu a to, že se zdá, že jim na architektuře záleží.. Ať už jsou jinak pochybní jakkoliv.

Drozd

Krasa, vedle Magosky bych bydlet nechtel, ale pro invest byty ap. ideal.
Jaky kontrast oproti zprznenemu Rohanaku.

MP22

Nádhera, konečně se v Praze buduje kvalitní architektura, za 10/20 let bude mít Praha opravdu hodnotnou moderní vrstvu

bývalý volič ODS

ta úvdní fotka je jako odkud? někde z masaryčkou směr liběn??

alph

Nechci být příliš pesimistický předem, ale tenhle projet má potenciál výrazně poškodit výstavbu tunelů Metropolitního expresu, navždy omezit přpadný rozvoj Masarykova nádraží a železnice v Praze obecně, zafixuje stav magistrály jako dálncice skrz město, aktivně se snaží vypudit autobusové nádraží, a nijak neřeší atraktivitu MHD a aktivní mobility, ani koncept automobilové dopravy v okolí.

To ani nemluvě o absenci občanského vybavení nebo dostupného bydlení.
Prostě neregulovaný divoký západ v čele s Pentou zamotanou v nejedné korupční kauze a mafiánskými praktikami.

Folty

To jsou teda perly jak od Apolenky Rychlíkové… Co byste tam chtěl mít? Roubenky, vodotrysk a farmářské trhy? – Kam by se jakože Masarykovo nádraží mělo rozvíjet? To mělo být už 50 let pod zemí a průjezdné, historickým vývojem máme tohle… – Stav magistrály to nijak nezafixuje, s tou se nedá hnout ani zrušit – momentálně za ní není náhrada a zahloubit se kvůli mělkému céčku nedá. – Ústřední autobusové nádraží je naprostý historický relikt a zdroj imisí v mizerně větratelné oblasti centra. – Jediné myslitelné zlepšení MHD v oblasti by byla obnova TT Hybernská. Není mi jasné, čemu by… Číst vice »

alph

No jestli jste s touto úrovní spokojený, tak Vám to přeji. Ale nová výstavba v Západní Evropě teda takhle nefunguje, společnost si tam nenechá po sobě takhle šlapat.

N.N.

Stejně jako se nedá kvůli Cčku zahloubit Magistrála, tak to nejde ani s Masaryčkou.

Jméno

No tak občanská vybavenost se tam rozšíří, nakonec – to je na Florenci vidět už teď. A co si tak představujete pod pojmem dostupné bydlení? Metr čtvereční v centru Prahy asi tak za stovku??

Adam Ř

Atraktivitu MHD a aktivní mobility to řeší zcela úžasně: snad žádný jiný development v Praze není na místě tak dobře obslouženém MHD jako toto.

Masnu rozvíjet tímto směrem nemá žádný smysl: úzkým hrdlem je Masarykovo zhlaví Bubnů, nějaké navýšení kapacity v oblasti Spojovacího viaduktu by ničemu nepomohlo.

MP22

Autobusy budou jezdit z Terminálu Smíchov, pěkně po MO do všech směrů a nebudou se courat a smrdět okolo muzea..

Atraktivitu MHD mají bloky postavené vyloženě na vestibulu metra řešit jak? Postavit tam ještě k tomu teleport?

Jak přesně tohle stojí v trase MES?

Projekt počítá se snesením magistrály na zem v budoucnu, ale jak byste to mohl jako obyčejný tlučhuba s názorem spatra vědět?!
Nevíte vůbec nic ale názor máte jako kovaný odborník… Co si k tomu na chvilku sednout, přečíst si něco a pak jít komentovat?

Intrus

V téhle ose je zafixování úplně ok. Ten most přes kolejiště Masny tam bude vždy a je žádoucí

Daniel Jablonecký

Proč by to bydlení nemělo být dostupné? Dostupné bude pro toho, kdo na něj bude mít a tak je to v pořádku.

Zapa

Možná, než být zbytečně pesimistický, doporučuji shlédnout tohle.

https://youtu.be/t2GuN9bDCoQ?si=60jGfYCEpYdeSQmC

Ondros

Tleskám, přesně tohle je development i s přidanou hodnotou pro město ve formě kvalitní architektury a urbanismu.

Tomáš Záruba

Centrální autobusák podle mě jednoznačně patří na střechu NOH Wilsona. Příjezdy po magistrále, vazba na vlaky všemi směry. Nechápu, že se vůbec zvažuje cokoli jiného.

Folty

No mohlo by se začít úvahou co tam vlastně má jezdit a proč.

A tento šotonápad evidentně nebyl ověřen v ŠotoGISu – asi by se to na střechu ani nevešlo: plocha NOH je 6300 m2, současný plac je má 7700 m2 a k tomu je tam odstavná plocha cca. 6300 m2 na odstav (plus spojovací komunikace).

V druhé čtvrtině 21. století zabírá ÚAN Florenc 1,5 hektaru v centru Prahy, na kterém parkují a smrdí autobusy… bizar.

N.N.

Brzo budou ty autobusy na elektřinu. Smiřte se s tím, že lidé cestují z Prahy i do Prahy do/z míst, kam ani rychlík nejede, natož EC.

Petr

Taky se mi nelíbí rušení AN Florenc, Praha se tím zařadí mezi města, co mají AN někde v )( . Nebo ještě hůř, mezi města, co nemají žádný centrální autobusák a mají je rozmístěné po periferiích. Město má mít jedno hlavní vlakové a autobusové nádraží. Vlakové se povedlo, jsou teda dvě – Hlavák a Masaryčka – ale jsou od sebe kousek. Neni to jako Paříž, která jich má asi 7. A dálkové spoje by měly prostě jezdit z jednoho místa. Nemluvím o spojích do sousedních měst, kde půlhodina průjezdu Prahou by představovala polovinu cesty. Na střechu hln se toho ale… Číst vice »

Kafro

Teď už jen dát d*prdele tu dálnici. Minimálně nad Těšnovským parkem, tak jak to navrhoval jeden z finalistů urbanistické soutěže Florenc 2021

Ondros

Ano, je to jizva na tváři Prahy. Ale byla by k tomu nutná politická odvaha. Tu mají v tomto ohledu tak leda Piráti a Praha Sobě. Ostatní budou proti.

Tomáš

Kdy prosím vás měli Piráti v Praze politickou odvahu?

Noscortas

Rozšíření tramvajové a časem snad i podzemní dráhy vám nestačí?

Petr

Je to vskutku smutné a přitom by to prospělo prakticky všem, kdyby byla magistrála normální dvouproudovka. Teď má každý kolem magistrály jen jednu myšlenku – a to jak se odtamtud dostat co nejdřív pryč. Nejhorší je ale stejně situace kolem Ipaku. Chodím tudy každý den a v zásadě kdyby se tam člověk rídí zelenou pro chodce na určitých prechodech, tak je mrtvý. Skoro každý den mě tam někdo vytroubí, když si dovolím použít přechod.

Adam Ř

A to přitom není žádná obskurní přecházečka (jako na D0 u letiště), ale fakt dost vytížený přechod. Běžně zažívám, že je problém stihnout se na něj během zelené dostat, jaké tam jsou davy

Jméno

No tak Piráti jsou už teď, zaplať Pán Bůh, v propadlišti dějin…

Vvvt

Z obrázků mi to není úplně jasné, jak to bude s napojením Metra S od Negrelliho viaduktu?

Tomáš

Tuhle oblast soutěž neřešila, takže to není podrobně rozpracované. Bude se to řešit v dalších soutěžích, potažmo etapách. Ale můžete vidět určitý náznak na plastickém modelu, který se týká širšího území. Jsou to obrázky 17 až 21. Vidíte to tam?