“Fikli jsme tady výhybku”. Inspekce odhalila, proč rychlík Arrivy vjel na špatnou kolej

Mimořádná událost v Hostivici. Foto: Správa železnicMimořádná událost v Hostivici. Foto: Správa železnic

Rychlík zastavil 15 metrů od nákladních vozů, Správa železnic se oznámení o události snažila zrušit.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jeffer

Keby bola na železnici nejaká kultúra bezpečnosti, tak ten výpravca letí nie za to, že tú chybu urobil, ale za to, že sa to snažil ututlať.

Milan2

Že by SŽ lhala a podváděla? To snad ani není možné.

Happy

Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak se nešli ani po této nestandardní události podívat fyzicky, kam je přestavěna pro ten rychlík??

ondral9

jak na divokém zapade!

Jméno

Zřejmě slušnej oddíl.

mikvok

Dotaz laika: rozřez vždy způsobí poškození výhybky?

Radek

Ne vždy, některé to snesou.

mikvok

Diky, nebyl jsem si jist, jak vnímat závažnost věty „Rozřez výhybky výpravčí nesprávně neoznámil jako mimořádnou událost.“

Adam

Nezáleží jestli dojde k poškození výhybky, vždy je to mimořádná událost.

Dino

Pokud se jedná o mech výměnu tak ne vždy,ale pokud byla výměna ovládána dálkově,tak vždy – minimálně dojde ke střihnutí bezp.kolíku

Patrik

Záleží, zda je vyhýbka opatřena rozřezným přestavníkem, či nikoli. Samozřejmě, pokud se jedná o vyhybku ručně stavěnou a uzamčenou, pak dojde k poškození vždy. Také záleží na rychlosti, při které k rozřezu dojde.

Petr David

Pokud je výhybka uzamčena, dojde pouze k poškození zámku (háku), jinak nic.

Petr David

Tak popište v čem se mýlím. Urazí se hák v zeslabeném místě, co dál?

Tibor Gič

Pouze u ručně házených málokdy dojde k poškození výhybky. A to ještě nezamčených zámkem. Jinak dojde vždy k poškození. Minimálně praskne bezpečnostní kolíček. Pak to vždy musí zkontrolovat zabezpečovač

Radek

Takže shrnuto: špatně zabezpečená stanice -> řízlá výměna -> snaha zachraňovat provoz, „nějak to odjezdit“ -> definitivní průšvih. Ještě že to dopadlo jen takto.

2101

Špatně zabezpečená může být jakákoliv stanice když si tam sedne blbec co bude ignorovat předpisy a nebude přemýšlet

Punkz

Závěrečné zprávy jsou fajn poučné čtení, ale bylo by lepší kdyby neobsahovaly takové hrozné množství informačního balastu – sáhodlouhé formální vypisování paragrafů, informace o tom že strojvedoucí rychlíku se cítil být odpočat a zdráv (v kontextu dané MU zcela irelevantní informace) a pod.

BND30

Takže by se to dalo podle Vás shrnout do jedné věty bez balastu – vlastně se nic nestalo.

Karel IV.

To už shrnul před mnoha lety E. M. Remarque názvem své knihy: Na západní frontě klid 😉

N.N.

Následně potřeboval celou knihu k tomu, aby popsal rozdíl mezi klidem a šturmem. A že ani „klid“ neznamenal klid zbraní, jak by se mohl někdo z nadpisu mylně domnívat.

Bob

Četl jste nějakou závěrečnou zprávu DI? Nebo jste ji snad rovnou psal? Je fajn, že je tam vše popsáno, ale některé informace se zbytečně opakují. Nejvíc mi na tom všem vadí, že DI vydává pouze DOPORUČENÍ, nikoliv NAŘÍZENÍ. Bylo by zajímavé, kdyby DI měla něco nařídit SŽ, jak by se ta cukala a vymlouvala, proč to nejde.

N.N.

Nařízení může vydat pouze Drážní úřad. A když ho DÚ vydal…

https://zdopravy.cz/dozvuky-nehody-na-prejezdu-v-olomouci-sprava-zeleznic-ignorovala-doporuceni-drazni-inspekce-220580/
„Drážní inspekce v závěrečné zprávě doporučila Drážnímu úřadu, aby Správě železnic nařídil instalaci závorových břeven. K tomu došlo, Správa železnic ale pokyn nerespektovala“

BND30

Nebojte, četl a ne jednu. Je to hutný odborný text, žádné šotočtení.
Má to nějakou předem danou strukturu.
Opakování – matka moudrosti. Lepší něco zuopakovat, než aby tpo chybělo.
Pokud Vás to nebaví, přečtěte si jen závěr.
Co víc Vám k tomu napsat….

N.N.

Nejpíš, aby se zabránílo spekulacím jestli návěstidlo prochrápal. Takhle už by to bylo tvrzení proti tvrzení: „Prochrápal“ už by musela protistrana nečím doložit.

Kolejový doktor

Fikli jsme výhybku a inspektoři už jsou tu. Byl to jenom rozřez a výprávčí si mimořádku odnes.