Fikáček zaplatil pozdě, úzkokolejky míří k miliardáři Moťkovi

Obnovení provozu na krátkém úseku jindřichohradeckých úzkokolejek 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na krátkém úseku jindřichohradeckých úzkokolejek 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Úzkokolejky jsou ve stavu hibernace už téměř tři roky.

147 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Poklopec

Albert Fikáček, který věřitelům ukázal fakáček.

Num

Nezbývá než panu Moťkovi držet palce že úzkou v udržitelném stavu rozpohybuje

M1M2

Pro dráhu samotnou je to dobrá zpráva. Zajímavější podání informací je na webu hn.cz Tam se dozvíme, že Fikáček k datu které měl určené zaplatil jen lehce nad polovinou, z čehož lze předpokládat, že k rozhodnému dni měl k dispozici cca 25 mio CZK, tedy s bídou 30% ceny. Zbytek byl úvěr města JH. Jaký je zdroj onoho „doplatku“ těžko říci, ale jen to dokládá, co lze dovodit od samého počátku a to, že srdcem to rozjezdit prostě nejde. To je skutečně málo. Pokud budu teoretizovat a řeknu, že „doplatek“ byl 50/50 vlastní/cizí zdroje, jsme u toho, že od okamžiku… Číst vice »

Lukáš

Vy si myslite, ze nekdo, kdo uplne vsechno dela jen pro penize, je bude cpat do nejake cerne diry? Koupil to za nejakym ucelem, ktery se casem dozvime.

Beny

No, p. Moťka asi vše jen pro peníze nedělá 😉
Zachránil Vebu – a tím i celý Broumov a tradiční sklárnu. Za mě borec 👍

Lukáš

Zasluhu za stabilizaci Veby a Kavalieru mu neberu. Jen bych z toho nedelal filantropii, jde o klasicky distressed byznys – koupit v upadku, osekat naklady, vyhazet zamestnance, vratit ziskovost. Jo, borec, ale hlavne obchodnik. Dale taky u korunovych dluhopisu jeho firmy prohraly spory o zneuziti prava. A ze se trestnimu rizeni ohledem danovych optimalizaci vyhnul? To se u ceskych miliardaru deje az podezrele pravidelne, kdo vi proc…

Beny

O filantropii nejde, jde o to že bude mnoho jistějších a výnosnějších investic než textilka a sklárna. A že z toho má zisk? No, já také do práce nejdu za krásný modrý voči.

A že šetří na daních? Já bych na jeho místě asi také šetřil. Státu pomáhá i tak. Zaměstnává lidi v odlehlých okresech? Zaměstnává. Pomáhá jim tak? Nejvíc jak může!

Lukáš

Wow, tvrdit, ze kreativni pristup k danim je jen „setreni jako kazdy“ a ze statu pomaha „nejvic jak muze“, je hodne odvazne. Soudy u korunovych dluhopisu rekly jasne – zneuziti prava. Typicka Buresovina.

Kicruj

Zdoj těch dalších peněz měl být prodej vagonů vojákům, který už byl docela daleko se schválením a pak mu ho zrušili..

Karel

Určitě je smlouva a pan Fikáček by mohl odhalit detaily.

Honza

Pro začátek: Moťka musí taky napřed zaplatit ne?

Kdybych byl Fikáček, tak obratem nabídnu Moťkovi odkup za cenu, kterou jsem slíbil na přímo a jediný kdo ostrouhá budou věřitelé – jejich blbost…

Tomáš 104

Matematika 4.tridy

Lukáš

Uvedomte si, ze jemu je 5M neco, jako pro vas 500 korun.

fpul

Zaplatil pozdě o pár dnů. A tak mu peníze vrátí a prodají to dalšímu co nabídl méně. Takže věřitelé dostanou méně. To je právní pozitivismus.

Tohle bohužel nevypadá na to, že se brzy začne jezdit.

Herold

Možná vás to překvapí, ale věřitelský výbor se skládá z největších věřitelů, takže pokud by bezdůvodně odmítli vyšší nabídku, poškodili by jenom sami sebe.

jkjk

Pokud Fexlin dá těch slibenych 81 mil., budou mít věřitele 81+5 mil propadle kauce od Gepardu.

Honzík

Nikdy jsem nechápal naděje vkládané do p. Fikáčk. Sorry, ale dopadlo to přesně tak, jak jsme čekali… bohužel

760 mm

Já jsem tady raději nikdy nechtěl příliš „sýčkovat“ a teď zase nechci tvrdit, že „já jsem to věděl od začátku“, ale když jsem byl skeptický už k tomu „korunovému“ převodu od státu na firmu Honzy Šatavy a spol. (což nechci zamlčovat), tak to nebylo nic proti tomu, co jsem očekával od všech, kdo vstoupili do vývoje situace po krachu „Čajánkovy éry“: zatímco třeba firmy Honzy Šatavy i Honzy Hrušky vcelku úspěšně fungují, tak JHMD po jejich vynuceném odchodu zkrachovaly, což je jen dalším dokladem faktu, že nestačí jen nadšení a představa, že se budu jen vozit jako král a ostatní… Číst vice »

Lukáš

Zatim to u nej vzdycky bylo hlavne o penezich a hra s majetkem, nekdy mozna jen na hrane, nekdy uz i za hranou. Prohrane soudy o korunove dluhopisy a tesne vyhnuti se trestnimu rizeni to jen potvrzuji. Tak proc by to najednou u uzkokolejky melo byt jine?

760 mm

Je to sice asi hloupost, ale možná mu to, co má, stačí k tomu, aby si mohl „pohrát“ s něčím, co sice nebude vynášet, ale ani příliš prodělávat: podstatné je, že do začátku má dost peněz na to, aby tam mohl rozjet nějaký svůj byznys, pro který budou JHMD jen nějakou podporou a součástí propagace. Nepodceňoval bych ho, třeba nějaké své nápady má, a hlavně snad lepší než měl Čajánek, který na ně navíc neměl ani dostatek nezbytných financí.

Jihočech

Tak do třetice všeho dobrého?

Kubrt

V Bubenči ve šturcu už asi měsíc stojí 121.068 Gepard expres. Tu si taky někdo koupil (ač nevím, proč by to kdo dělal), nebo zůstala panu Fikáčkovi? Děkuji.

Milan

Psalo se, že prodává jen autobusovou dopravu – nikoliv železniční vozidla, která deponoval snad někde na vlečce u Holešovického výstaviště, která asi byla při rekonstrukci/přestavbě nádraží Bubny nedostupná, tak jsem je vídal odstavená v Krči na jedné ze zadních kolejí.

vlachjan

Psalo se o prodeji autobusové dopravy ale bylo i citováno vyjádření AF, že čeká až mu dorazí preníze za prodej lůžkových vozů, prodával tedy asi více různých věcí.

Zahn

Šrotiště je zaparkováno na vlečce v elektrárně.

David

Kdo neposlal ty peníze na účet insolvenčního správce? Pořád tu chybí tahle důležitá informace. Lze to někde vypátrat?

Dave

To je odpovědnost a interní záležitost vítěze soutěže, myslím si.

hobbysta

To sice jistě je, ale zajímavá by ta informace stejně byla …

David

Ono, pokud byla vypracována smlouva o plnění, kde bylo uvedeno datum splatnosti tak poté by mohl pan Fikáček uplatňovat náhradu škody. Což vzhledem k tomu, o co přišel by mohla být zajímavá částka nebo plnění, pokud měl smlouvu nastavenou dobře. Čistě teoreticky pokud by to byl Regiojet, kdo neplnil, mohlo být ve smlouvě např. vrácení Autobusové dopravy plus nějaká další sankce.

Chronosphere

Opouštíte realitu, takové to čistě teoreticky….a umíte si představit, že by žluťák podepsal takovou smlouvu? A neměl by Fikáčka nakonec odškodnit stát, když on se tak snažil,a zlý,zlý neznámý mu hodil klacky pod nohy,chudáčkovi?

David

Sám jste si odpověděl, že má úvaha je absurdní a zcela mimo realitu 🙂 Ale kdo by takovou super smlouvu pro sebe nechtěl že 😀

Chronosphere

Snění nepatří do byznysu.

Jája

Ano, on se tak snaží už pár let. To, že o tom nic nevíte, neznamená, že je to „zlý neznámý“, jak píšete. Jen není třeba to zveřejňovat. Pan Fikáček ví, co dělá.

JirkaM

Jsem rád. Fikáček jen tak tak sehnal peníze na koupi a nedovedu si představit kde by sháněl další desítky milionů na provoz.

StrojvedoucíJČ

Jste rád že se úzkokolejka bude rozprodávat po částech?
To jste jeden z mála

Martin B

A na tom jste byl kde?

hobbysta

Neříkejte hop, když JHMD zatím opravdu věrohodně nepřeskočily!

Ivan_pha

Skoro jsem radši.. Taková Veba vstala z popela, tak držím palce i JHMD.

hobbysta

Sice souhlas, ale zatímco VEBA vyrábí hmotné zboží, v případě JHMD jsou to prakticky pouhé nehmotné zážitky, jejichž hodnota i trvalost je s textilními výrobky těžko porovnatelná.

Kolvrat

Úzkokolejka musí jezdit, budovy pronajímat. Byznys model ukázal p. Šatava, stačí se jen vrátit. Bohužel čas běží a pražce hnijí.
Druhý zájemce má dle mne více šancí to opravdu obnovit.
Takový byznys se jen srdcem dělat nedá. Druhý zájemce je větší profík.
Předpokládám, že p. Fikáček může nabídnout kooperaci druhému, můžou si rozdělí role, spolupracovat. Když se domluví na budoucím obnovení, jen dobře.

hobbysta

Souhlas, ale Honza Šatava měl proti stávající situaci určitou výhodu v tom, že měl díky většině provozu v rámci ZDO aspoň nějaké trvalé příjmy od objednatelů (byť mu pak Čajánek jejich výši poplival) a od SFDI, což ovšem teď už asi příliš v úvahu nepřichází – minimálně určitě ne v takové výši jako tehdy. K tomu ještě Čajánek prodal, tuším, dvě lokomotivy, což sice může snížit budoucí náklady firmy na údržbu movitého majetku, ale s tato jeho částí už nemůže ani nic firmě přinést a hodnota firmy jako celku je teď o tu část majetku nižší. Tím chci naznačit, že… Číst vice »

Náhodný

Nevím. Pozdní zaplacení je samozřejmě špatné, ale nešlo by to akceptovat, třeba s nějakým příplatkem?

Pavel

Částka nebyla zveřejněna, ale ten nedoplatek zřejmě nebyla pětikorunu. Navíc by takový postup mohl soudně napadnout druhý v soutěži.

M1M2

To je naivita. Soutěž má svá pravidla. Těžko to mohlo dopadnout jinak

Gwann

Prodlouzit lhutu mohli zcela bez problemu, kdyby chteli. Osobne bych rekl, ze i nekdo umyslne Fikackovi ty prachy poslal pozde, vybrany vitez byl Motka. Ktery se urcite dohodnul i se zajistencem

hobbysta

Nebo se dohodli všichni (včetně AF) a je to jen nějaká hra, jejíž důvod zatím není jasný.

libor

😀 😀 😀 Může si za ušetřené peníze udělat dovolenou a promyslet si co dál.. . Blahopřeji druhému v pořadí…A doufám, že pan Moťka pana Fikáčka zaměstná v JHMD

Ondros

Mně by to také dávalo smysl, máte tady srdcaře a člověka, který obor zná, tak proč se nedohodnout. Zavísí to ale na tom, jaké má pan Moťka úmysly s budoucností JHMD. Jsem optimista a věřím, že JHMD bude rozvíjet a nebude to jen nájezdník na majetek JHMD.

Lukáš

Proc? Protoze ten ma tezko zajem o provozovani nejake zeleznice, jsem velmi zvedavy, o co skutecne jde, tipuju nejake smecko s pozemky.

Ondros

No, třeba jsem naiva, ale myslím, že pokud by šlo jen o pozemky, byl by o úzkokolejku daleko větší zájem. Nemyslím si, že by cena pozemku byla tak závratná. Jde spíš o to, že p. Moťka z toho třeba udělá daleko více zážitkový areál, rozšíří možnosti ubytování/aktivit a vlastně vlaky budou jen pro propojení jednotlivých výletních cílů. V tom vidím velký potenciál úzkokolejky a regionu.

Lukáš

Trochu vim, co je to za cloveka, tak o tom velice pochybuji.

Filip n

nevite nekdo neco vic o tom vypravenym vlaku?

Jája

Víme 😉 A může o tom vědět každý, kdo se zapojí.

Zdeněk

Múj praděda Josef Vostarek prý postavil zastávku“Dobešov“. ( No nic moc). Ale i kdyby to tak nebylo, prvotně si přejí, aby někdo uvedl tu trasu alespoň do letního turistického provozu. Rád bych třeba získal ubytování ( na 14. dnů) v zastávce Chválkov. Okolo hluboké lesy, houbaření, čistý vzduch. Je to jen otázka propagace. Jedno však vím jistě. Moje průdušky mi vždy po třech týdnech pobytu v Rytově daly celý rok pokoj. Chápu, že jestli přijede autobus do Chválkova na náves, tak kdo by chodil 2 km na vlak. Svět ale nekončí u Černovice (u Tábora) a když jsem osobně viděl,… Číst vice »

Hasler

Nadšení je super, ale srovnání se Švýcarskem kulhá na obě nohy. Na důvody proč jistě přijdete i sám 😉

vlachjan

Tož úzká funguje turisticky třeba i v Rumunském Viseu de Sus (pravda, s ojetými vozy z Lauterbrunnen) Jen prostě jízdenka na ten vláček má cenu blíž k 200 euro než 200 Kč.

J.K.

Takže bude mít cash a ten jeho noční spoj na Ukrajinu se třeba rozjede…:)

liposh

No ale Fikáček v podstatě kvůli tomu rozpustil celou firmu Gepard express, není to tak nějak škoda, když teď nemá nic?

Andrej Dědiš

Ne. Jeho riziko.

Rudolf Tuček

To je riziko v podnikání. Každý je za své činy sám zodpovědný.

Ondros

To je pravda, jede na své riziko, ale pro trh to ztráta být může. To se nevylučuje. Podívejte se např. Celegec, taky se do potíží hoši dostali na své riziko a pro trh je to špatně.

vlachjan

Taky má nižší desítky milionů na účtě, to zas tak zlý není.

Nemel

Nejlepší možná zpráva!

StrojvedoucíJČ

To těžko když moťka nemá ani licenci na provozování drážní dopravy

Martin B

Jako kdyby v tomhle státě nikdo nejezdil na papíry někoho jiného …

M1M2

Má kapitál a to je více.

Pan průvodčí

Tak tohle je zrovna úplně marginální problém…

760 mm

Ve chvíli, kdy k provozování dráhy má povolení jen část trati a jde především o skutečný stav celé nfrastruktury (a finance na její obnovu údržbu), je problematika povolení k provozování drážní dopravy zatím vedlejší – spíš bych čekal možná i docela boj o to, kdo to provozování drážní dopravy nakonec „pokryje“ (a teoreticky to může být třeba právě i Fikáček).

Filip n

Vi se neco vic o tom vypravenem vlaku?

Jméno

Tak snad miliardář pustí chlup.

M474003

Jistě, ten určitě něco udělá, aby se zavděčil šotoušům. Má to dobře spočítané, aby na tom co nejvíce vydělal. Šotouše má víte kde.

Jméno

Ale o šotouše mě nejde, a jemu určitě také ne, ale zase na druhou stranu z toho velký kšeft nekouká, protože jinak by bylo zájemců více.

Sotous

Takže cyklostezka a vozidla v Rumunsku a Polsku

M474003

Dopadne to tak, a nechápu, proč dáváte mínusy. Pokud může něco špatně dopadnout, tak to špatně dopadne. Dobrá zpráva je, že bude konečně od toho v médiích klid.

M19

To musí být strašný život, vidět vše negativně. Myslíte, že ji Moťka kupuje, aby za poplatek umožnil jízdu po cyklostezce? 😁😉

medved

Ne samozrejme Motka nebude z toho delat cyklostezku. Cyklostezku z toho udela Kuba, pokud k tomu dostane prilezitost. Motka vi, ze mu to vzdycky muze se ziskem prodat, a nema zadne riziko. Kuba na rozdil od vsech ostatnich neplati ze sve kapsy.

M19

To je nějaká konspirační teorie? Jihočeský kraj na rozdíl od kraje Vysočina platil za objednávku dopravy výrazně více peněz. Ostatně proč by si to Kuba nekoupil rovnou? 😁😉

760 mm

Proč by si Kuba tím nákupem řezal pod sebou větev, dokud je obecný zájem JHMD zachovat a obnovit provoz? Stačí, když ještě počká, až ten zájem ochladne, protože skutečný přínos JHMD nebude takový, jaký by si všichni přáli, takže ani případná přeměna na cyklostezku už nebude tolik dráždit. Ale zkusme raději ještě chvíli věřit, že to nakonec přece až tak špatně nedopadne

Nemel

No a nebo se to konečně přemění v kvalitní turistickou dráhu. jaké známe z vyspělých zemí západní Evropy, bez nějakých neustálých marných snah o vedení pravidelné dopravy „pro blaho lidu“, která nemůže reálně konkurovat ani jízdě na kole.

Robert Pražák

I ve „vyspělých zemích západní Evropy“ zdaleka nepřežijou všechny podobné drážky.

Nemel

To nikdo nerozporuje, nicméně není na místě neustále na vše reagovat skepticky.

760 mm

A u těch, co přežily, je třeba brát v úvahu také jízdné, za které jezdí, a množství sponzorů, kteří tam na jejich existenci přispívají.

Ondros

Moťka z toho může udělat v podstatě zážitkový bussines. Rozšíří ubytování, nabídne další doprovodné služby, zážitky a vše propojí vláčkem.

Nemel

Přesně tak to vidím také.

Jan Tichavský

Kdyby všechno dopadlo špatně tak by provoz skončil už před 30 lety.

Leinad

Věřitelský výbor odmítl 83 mega, raději 79. Vážně to legislativa zakazuje?

Ddd

Nezakazuje. Legálně mohli akceptovat i pozdní platbu, obrátit se na dalšího v pořadí anebo zvolit jiný postup (např. rozprodej po částech).

Z pohledu budoucího provozu je to asi lepší možnost než na úplné hraně jedoucí Fikáček. Z pohledu věřtelů je to zvláštní, že nešli po nejvyšší ceně.

Jan

A já slíbil 135 mega a uhradím je jednoho hezkého dne – a asi je dobře že jsem to nedostal

Y.K.

Nikdo neříká, že to legislativa zakazuje. Věřitelé se rozhodli pro tu možnost, oni jsou kdo o tom rozhoduje.

Poklopec

A tady se někdo diví??? Fikáček všechny slušně řečeno podrazil. Tečka.

vlachjan

Tož podrazil… Nedostát svým závazkům je jedna věc, a určitě to není nic pěkného, ale za podraz bych považoval až situaci, kde by se na úkor někoho dalšího obohatil, což se podle dostupných informací v tomto případě nestalo.

Pepe

Určitě poklopče. Všechny. Ale mně vždy všechno, co jsme měli spolu nasmlouvané zaplatil. A bez podrazů. To už nejsou všichni!

Važ svá slova na vážkách, abys nepadl do osidel toho který Číhá

Poklopec

Keníluš?

Pepe

Hele nevím co je Keniluš. Ale je pravdou, že jsou firmy které plati a kterým je lepší se vyhnout. Gepard pana Fikáčka fungoval a snad i funguje. Možná právě na tom nadšení pro danou věc. Toho si vážím a vadí mi, když někdo, kdo s ním v životě nepřišel do obchodního styku mluví o podrazu. Podotýkám, že ho osobně zatím neznám.

Poklopec

Šulínek demente.

pepe

Z.M.R.D.E

Martin Chovanec

Nejsem si jistý, zda tam Gepardu nezůstane nějaká nevratná záloha, která by v součtu s 79 nebyla > 83

libor

5 mega, ne?

watslaw

Jo, ale jestli si pamatuju dobře, tak nepřipadne věřitelům, ale je to de fakto záloha na provizi té realitce, co pořádala to výběrové řízení. Ale jak bude naloženo se zbytkem si nepamatuji, dalo by se to dohledat, ty podmínky dražby jsou v nějaké příloze v insolvenčním rejstříku.

Martin Šmikmátor

Není to záloha, ale příjem Insolvenční podstaty. Teprve z celkového příjmu (výnosu) podstaty se hradí pohledávky. Nejdříve za podstatou, po nich věřitelů.

watslaw

Kouknul jsem se na to ještě jednou, v zásadě máte pravdu, (kdo by to hledal, je to v B-448, stránka 17 a 18, odst. 9), kauce propadne prodávajícímu, čili majetkové podstatě. Nicméně podle smlouvy s realitkou je povinen realitce uhradit odměnu ve výši 1% vysoutěžené (nikoli uhrazené) ceny, k čemuž má použít peníze z propadlé kauce (tj. ještě než zaplatí druhý v pořadí a ještě před rozdělováním věřitelům), ale je to tedy mnohem méně než výše kauce (strana 9, IX 2. b. ). Tohle jsem měl v hlavě zafixováno při mé předchozí odpovědi

Dave

A on věřitelský výbor těch 83 mega dostal?

Scotty

Kdyby do důchodu splácel kupní cenu, tak z čeho by financoval rozjetí provozu? Ono mít jen dobrý úmysl velice často nestačí. Většinou spíš dláždí cestu do pekla.

SFDI

SFDI

Oldřich Sládek

Co????

Poklopec

Vajco.

Robert Pražák

Tohle ale není státní dopravní infrastruktura.

Martin B

Pokud nějaká dráha splní zákonné podmínky pro čerpání financí ze SFDI, nehraje roli kdo dráhu vlastní.

M1M2

Na prostředky SFDI není zákonný narok. A je potřeba nahlédnout na metodiky a znát systém financování. Nic moc by nedostal. Max. 50% jednotkových nákladů za dopravního výkonu při kterém by tak min. z 35% vozil vzduch. Sotopranin navzdory.

Robert Pražák

Nejde o to, kdo ji vlastní, ale k čemu slouží. A tady bude kámen úrazu. Doprava ve veřejném závazku už asi neklapne.

xyz

Příspěvek od SFDI dostávaly i JHMD.

Martin Šmikmátor

Když poskytovaly dopravu ve veřejném závazku.

Robert Pražák

Ano, ale to existovala objednávka z kraje na dopravní obslužnost. Což už asi nenastane. Jižní větev je z tohoto hlediska zcela marná a ta severní, kde by to možná nějaký smysl dávalo, je na území dvou krajů, což situaci hodně komplikuje.

Tom

Tak si tak zpětně říkám, když pan Fikáček potřeboval tolik peněz od externích partnerů a sám neměl pevnou půdu pod nohama, jaká byla úvaha pro další vývoj? Ty tratě si přece na sebe nemůžou běžným provozem vydělat nehledě na to, že na opravy a další věci jsou potřeba další obrovské sumy. Tohle ani není byznys, ale spíš hobby pro někoho, kdo skutečně železnicí žije a další desítky milionů nutných investic mu nezpůsobí existenční problémy.

tomas.vachalec

Podle minulého článku to nebyl partner do úzkokolejek, ale zákazník co od něho “ cosi “ koupil a včas nezaplatil. Co a kdo si dosáhne sami.

Martin Šmikmátor

Ano. Ten, který v dopravě neplatí už léta včas.

tomas.vachalec

Citace z minulého článku “ Podle Gepard Expressu nedošlo k zaplacení celé částky „z důvodu neprovedení transakce ze strany jednoho z partnerů na účet insolvenčního správce včas“. Firma hodlá dál pomáhat s rozjetím provozu. „

tomas.vachalec

A město Jindřichův Hradec to takřka jistě nebylo.

Leinad

Tím si nejsem jistý

Jan Tichavský

Bohužel souhlasím. Pana Moťku neznám, to že už pár podniků zachránil před krachem je dobré znamení. Nakonec asi bude lepší když to bude mít pod palcem miliardář než nadšený milionář, který musí vše prodat a ještě si půjčit, aby si to mohl vůbec koupit. Ideální by byla spíš nějaké forma spolupráce, přecejen pan Fikáček nějaké zkušenosti s provozem turistických vlaků má.

Jája

To by pan Moťka musel chtít rozumné spolupracovat, zatím prý přišla jen nesmyslná nabídka.

Jája

To by musel nějakou rozumnou spolupráci chtít, ne jen výdělek.

Pan průvodčí

Ale výdělek je snad účel podnikání. Moťka je byznysmen, ne charita. Fikáček přecenil svoje síly. Ten chlap prostě líta tak trochu ve hvězdách a to není pro udržitelný projekt na víc jak jednu sezonu úplně fajn. Fikáček není zlomyslnej nebo hloupej, to vůbec. Ale pro tvrdej byznys se prostě nenarodil.

Lukáš Chytil

Výdělek není trestným činem, jak mi tady občas připadá.
A řeknu vám tajnou informaci, která se říká každému studentovi na 1. hodině ekonomie.
Firmy podnikají za účelem zisku. 😉

Jája

Ovšem, na projektu, kde ten zisk absolutně není reálný… Pak je třeba ty peníze „vytřískat“ od případných partnerů. To je tento případ.

jkjk

Podle obchodního rejstříku ani podle evidence skutečných majitelů Moťka ve vlastnické struktuře Fexlinu (zatím) není, jen nějací advokáti. Skrývat to tahle už od začátku není moc dobrá vizitka.

Lukáš

Je to takovy druhy Bures, stylem „podnikani“ i schopnostmi.

Jarek

Bureš ten drogista z Nuslí?

Antoš

Albert možná nemá prachy – čo ale určite má je ♥️. U miliardárov si tým nikto nikdy nemôže byť istý ☠️. Nakoniec ako ináč by ku tým miliardám legálne mohli prísť…?https://www.mujrozhlas.cz/kellner-na-ceste-k-miliardam/kellner-na-ceste-k-miliardam-nova-serie-mapuje-drahu-nejbohatsiho? Ale každý sa môže zmeniť – „rakev nemá kapsy“… – stačí si pozrieť filmy https://www.csfd.sk/film/6486-pretty-woman/prehlad/, alebo https://www.csfd.sk/film/178905-dobry-rocnik/prehlad/ a pochopíte. Stále je treba veriť, že všetci sa raz nakoniec nejako dohodnú a JHMD prežije…

Antoš

Obávam sa, za tým je stále len a len Čajánek…

remost

Pokud má doopravdy Moťka stejnou právní kancelář jako Čajánek, moc si toho ježdění asi neužijeme…

vlachjan

Nehledal bych hned za vším nějakou levotu. Když se pouštíte do podobné akce, je běžné, že k tomu účelu pořídíte ready made sróčko, abyste se vyhnul běhání po úřadech.

Leinad

Jo, ale to nové sročko může mít jako majitele zapsanou jinou Moťkovu firmu. A ne bílého koně.

Eda

Proboha to je blabol

Eman

Takže se věřitelský výbor dobrovolně vzdal 83 mil, které byť se zpožděním přišly, a raději si počká na 79 mil.? A ty 4 miliony doplatí věřitelům ze svého?

Jozo_cz

Ne, ty doplatite ze svého za ty blbé řeči. Rovnou je přihoďte k 5 MKč, které za to dobrodružství zaplatil pan Fikáček.

Pan průvodčí

Kde je jistota, že by s tím zpožděním přišly ? Nikde. Věřitelé nejsou charita nebo dobročinná organizace.

watslaw

Podle poslední zprávy insolvenčního správce již o ten týden později peníze na účtu byly, takže jistotu by měli. Ale věřitelský výbor na tom tratit nebude, protože mu zas připadne propadlá Fikáčkova kauce, takže místo 83 mil bude mít 81,3 (Moťka) + 5 (kauce), tj. 86 mil.

F. K.

To o tvrdé práci až do důchodu je dost hloupá póza, teď už ho moc lidí brát vážně nebude.

Tomáš Záruba

To v zákulisí prosadil p. Sládek? 🙂

Oldřich Sládek

Tomáši, to mě dostalo 😉No jasně 😂😂😂….

Teď ale vážně – sice došlo na má slova, ale ještě není vyhráno. Ono se taky může stát, že Fexlin už nebude mít zájem, nebo si bude klást nějaké podmínky, co já vím.. . Neznám osobně pana Moťku, nevím, jaký měl podnikatelský záměr, ale pokud půjde skutečně do obnovení provozu , tak opravdu palec nahoru a klobouk dolů . Ty stamiliony budou jen lítat.

Petr Šimral

Podle Hospodarskych novin pan Motka potvrdil sve soucasne angazma.

Toto me pobavilo (citace z HN): Fikáček však mezitím se svolením správce na trati sám pracoval se zbylými zaměstnanci i se skupinou dobrovolníků. Tohle za sebou zatím Moťka nemá – a i proto si dovede představit spolupráci: „Až se bude pan Fikáček chovat tak, jak mu přísluší, tak si to dovedu představit. Určitě nechci ten jeho entuziasmus házet přes palubu.“

Kubrt

Hm, tak s člověkem, který o mě smýšlí tímto způsobem, bych spolupracovat nechtěl 🙂

Oldřich Sládek

Petře, OK, dík. Já dneska neměl moc času sledovat, co se děje na dráze 😉 No a to jeho hodnocení Alberta…Co k tomu dodat, já ho v podstatě obdivuji, ale jeho přístup dlouhodobě není moc profesionální. Není to naše oblíbené TT 1:120, ale skutečná železnice, žádná hračka. Každopádně je to zajímavý vývoj.

Poklopec

No tak hlavně nesplnit domluvené, to byl dle mě slušný podraz jak na věřitele, tak i město JH. A to jeho vyjádření, napsané s pravopisnými chybami se Wordu, bez hlavičky, bez podpisu… Sorry. Zaplaťpánbůh že to nezískal. Jeho akce jsou takové hurá výlety, nic nefunguje, pořád se něco řeší… A takhle by měly fungovat JHMD? Tohle není jako práce s buzolou děti.

Tomáš Záruba

Ja si samozřejmě dělal srandu a narážel jsem jen na Vaše zdejší příspěvky v poslední době.

Oldřich Sládek

Vždyť jo👍