Fikáček prodává desítky železničních vozidel, chce se soustředit na úzkokolejky
Albert Fikáček prodává vagony. Pramen: Gepard Express

Fikáček: Jsou tam vozy za pár švestek i za miliony. Provozní s podvozky z ČMŽO i total šroty
jen aby to nekdo chtel..
O část těch vozů by mělo projevit zájem rovnou NTM a přesunout je do chystaného muzea na Masaryčce.
Co je teda vlastně tak špatnýho na těch hašisbednách? Kulatý okýnka a sedačky jsou přeci to nejmenší…. Má to všechny papíry?
Tak už nic, skříně..tramvaj…
Popisů co je na tom špatně je všude víc než dost. Kdo si to nezažil na vlastní kůži tak neuvěří.
Jakkoliv je to vozidlo špatné, tak všechna vyjádření o tom, že se s nimi nepočítá, beru jako hodně silná a odvážná. Zvláště ve stavu, kdy TUčka jsou provozní jen dvě a obě dvě ve stavu před rozsypáním.
Počítám, že Fikáček už se samosprávami jednal (100% minimálně s JH, když mu půjčili), tak jestli mu řekli, že objednávku na hašišbednu neudělají, tak nejspíš ani nemá jinou možnost.
Ok, já to nerozporuji. Jednoznačně jsou to špatná vozidla. Navíc je to jeho a může si s tím dělat co chce. Klidně sešrotovat, shodit ze skály, v jedné diskuzi zde na stránkách, se asi před dvěma lety vyjádřil o jejich spálení uvnitř pentagramu.
Jen mi to přijde zvláštní o tom dopředu takto mluvit, když je to skoro to jediné, co tam možná jezdí. Navíc i za ty hašišbedny musel zaplatit…
Špatná nešpatná, jezdit můžou, nebo ne?
No na úzkorozchodnou Regínu to zjevně nepředělá…
Minimálně jeden kus, a nejlépe jako provozní, by se na JHMD zachovat měl jednak jako odstrašující příklad toho, jak strašně lze zprznit vozidlo známé z mnoha polských úzkokolejek, ačkoli ta Šatavova dílčí rekonstrukce jednoho z původních motoráků mohla klidně fungovat, a jednak jako součást dokladů toho, co vše na JHMD existovalo. Ale třeba Fikáček nakonec dostane rozum a pochopí situaci správně.
Co je na tom špatně:
1) Leze se do toho úplně nejhůře ze všech mě známých vozidel. Po žebříku.
2) Chodové vlastnosti jsou také nejhorší že všech mě známých vozidel. RegioNova je oproti tomu svezení jak na polštářku.
3) Je to nespolehlivé.
4) Věčně nejde klima a bez ní je vedro jak v pekle.
5) Je to schválené jako Šalina, skoro podvodem.
6) Minimálně 2 ze 4 na tom nejsou o moc lépe než ta TUčka.
Zapomněl jsem na něco? 😆
Vysoká poruchovost, vysoká spotřeba, WC snad nikdy nebylo zprovozněno, hluk, v létě vedro, kymácení, ….
Jenom u toho vozu s nápisem po Evropě mi naskočlo že stá dlouho nevyužitý v Krči , a myslím si že prodejem se ti alspoň využije.
Otázkou je, zda to někdo koupí. Fikáček se taky ke spoustě těch vozů dostal asi tak, že to nikdo jiný nechtěl.
Ale vzdyt on vi, ze nektere maji hodnotu par svestek. Takze kdyz mu za ne nekdo tech par svestek da… Oba budou radi, ze to nejde do srotu.
Tak hlavně aby vůbec ten „někdo“ byl…
Část z toho by celkem dobře zapadla do flotily European Sleeper 😀
Hlavně ty staré WLAB822. Stačí je zmodernizovat po vzoru PKP IC WLAB9bmnouz a je to.
V postu na FB se píše „neprodám 760 mm – 100% zůstane, nic nepůjde pryč kromě ponorek“. Což se dá vykládat různě, ale třeba i tak, že ponorky půjdou pryč.
Kdyby se tak dalo na tom podvozku postavit něco normálního.
A kdo to bude stavět a za co? A kdo to bude certifikovat pro provoz?
Ty hašišbedny jsou taky takové samo-domo a jak to dopadlo…
Sehnat původní kastle 😀 ale ty už asi nikde nejsou…
Není to náhodou původní skříň, akorát s výplněmi na „zakulacení“ oken a novými čely?
Mluvili jsme s p. Fikáčkem: osud ponorek je nejistý, nicméně pro jízdy v objednávce krajů se nabízet nebudou. Mohou prý ale sloužit třeba jako montážní vůz.
Díky za info. Ono by to totiž bylo asi projdené leda za cenu šrotu, protože kdo by s tím asi co dělal… což je zase škoda, pokud je to pojízdné, ať se to nějak využije.
Jaké M262 vlastní?
JHMD vlastní 830.206 a 831.167. Nejspíš budou řádně vybrakovaný…
Jak přišly JHMD k vozům normálního rozchodu?
Mám za to, že to bylo ještě „za dob“ pana Šatavy
Jistě – a občas jezdily v Ústeckém kraji, dokud tam Honza ještě provozoval některé lokálky, které kraj sice zahlušil, ale nakonec byl ochoten aspoň přispět na jejich víkendový letní provoz, ale jen s podmínkou, že tam budou nasazena „historická“ vozidla. Dnes už z toho původního tamního provozu zbyl Honzovi jen Doupov.
Nejspíš z nich vybírali díly pohonu použitelné pro TU47.
No,nevím nevím,co by tak ještě použili…😃když jsou Tu 47 po reko a remotorizovany
Taky už tam stojí vybrané x let. Navíc ne všechny TU47 jsou/byli rekonstruované
To jsou ty dva co jsou už léta pořád zahozené na stejném místě vedle depa při hlavní trati?
Jen jestli už ČD neposlali nějaký email o spolupráci…..zkušenosti s OBB mají -:)
Trapné
Vy radši dostudujte shodu podmětu s přísudkem, pokud chcete radit dospělým, pane beneslule.
Ten papirak by mohl být zajímavý👌
Zajímalo by mě, jestli vyjedou vlaky 440 a 441.
Jaké vlaky 440 a 441?
Praha – Cierna nad Tisou + prime vozy do Kyjeva
Nemyslím si, vyjeli by pouze pokud by se nepodařila akvizice jhmd. Takhle tam bude jezdit pouze pan Jančura.