Ficova vláda zakročila proti cyklopruhům v Bratislavě, město je musí upravit

Nové cyklopruhy na nábřeží Dunaje v Bratislavě. Zdroj: Facebook.com - Matúš ValloNové cyklopruhy na nábřeží Dunaje v Bratislavě. Zdroj: Facebook.com - Matúš Vallo

Bratislava bude muset z cyklopruhů odstranit obrubníky a na některých místech je zúžit.

152 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jozef

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid07UoVP3ZVoshcHN7mUCXPo2sqcrnUhyH9r4zk7NHutB8qeCRm7X3uyMoXeSYMbWVtl&id=100077496797813&sfnsn=wa.
Toto je slabý odvar oproti tej katastrofe na nábreží v Bratislave.
Tá komunikácia na nábreží totiž na rozdiel oproti Prahe je jediná „páteřní“.

marek hudec

v clanku se pise, ze po zavedeni cyklopruhu byl pri prujezdu nabrezim prirustek zdrzeni byl „jen“ 1,5-2,5 minuty …
pri 15000 autech denne (prumerne) – vezmeme-li prumerne dve minuty zdrzeni, vyjde to na „pouhych“ 1250 clovekohodin pro***aneho casu kazdy den…

RoBe

To musí být užasné jet na kole vedle produ aut, když jsem si ještě mohl luxus jezdění na kole dovolit, tak jsem se maximálně vyhýbal kontaktu s automobilouvou dopravou. Ty cyklostezky trasují totální hovada.

kevin

Jezdim denne autem, ale take si uvedomuji, ze kdyz bude vice lidi jezdit na kole, mohu i ja diky tomu jet autem a mit kde zaparkovat. Obrubniky mezi cyklostezkou a silnici jsou spravne. Mimochodem je toto reseni videt i v Londyne. Nektere ridice totiz nelze jinak prinutit, aby respektovali prostor pro cyklisty nez takto. Ono je totiz dulezite, aby se cyklista citil bezpecne, jinak nebude cyklistou ale motoristou. Verejny prostor neni nafukovaci, tak holt je misto dvou pruhu jen jeden. Beztak 2x vice pruhu v realu neznamena 2x vetsi kapacitu..

Honza

Vytvářet cyklistickou infrastrukturu tam, kde s ní nebylo původně počítáno a není na ní místo bez omezování jiných, není vždy přínosné, mnohdy je spíš kontraproduktivní a k celkovému zlepšení vztahů mezi řidiči a cyklisty spíš podle mně nevede. Praha by o tom mohla vyprávět, neboť co tam dokázali místy vytvořit za nebezpečné nesmysly, je opravdu odstrašující příklad. Najezdím 5000km ročně na silničním kole a několik tisíc v autě. Řídíval jsem autobus. Když řídím a potkám cyklistu, snažím se chovat tak, jako bych byl ten cyklista. A když jedu na kole, zas se snažím myslet na toho řidiče. Ona to není… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Tak vy máte naprosto správný přístup. Já bych to tak chtěl od každého. Povzbudivý komentář.

Jan

Při budování Prahy se také zřejmě nepočítalo s tím, že tu jednou budou jezdit auta, tramvaje a další dopravní prostředky. Infrastruktura se tomu prostě přizpůsobila, podobně jako se infrastruktura v Bratislavě vhodně přizpůsobila cyklistům. Cílem budování těchto oddělených cyklo pruhů není provokování motoristů, ale zvýšení bezpečnosti a přehlednosti komunikací. Jedna věc je říct si, že se k sobě budeme chovat ohleduplně a druhá je mít silnice, které toto chování podporují, a nestaví řidiče autobusů do situace, kde musí nebezpečně objíždět rodinu s dětmi na cyklo výletě…

P.S. 5000 km ročně není zase tak moc.

Jozef

Celkove s Vami možno súhlasiť. Som ale Bratislavčan a spomínaný cyklopruh na nábreží Dunaja je katastrofálny omyl. Nikdy nemal vzniknúť tak ako to bolo zrealizované. Všetko zle. Hodne ľudí, ktorí zriaďovanie cyklopruhov v meste hodnotili pozitívne na základe toho cyklopruhu na nábreží Dunaja zmenilo názor na ich budovanie a teraz ich vnímajú negatívne. Vedenie mesta si vytvorilo tisíce odporcov. Budovanie cyklopruhov je pozitívna a potrebná vec, ale pri ich budovaní je treba používať zdravý rozum. Niektoré riešenia sú proste už „za hranou“ a ich vznik je kontraproduktívny. Napríklad v Prahe na Plzenskej zrušte v každom smere jeden pruh pre autá… Číst vice »

Nose Peak

Tu ho máme, jútjúbera: https://youtu.be/CA3YHs8pLq4

Jan

Áno áno, na bicykloch jezdia iba hipíci a prozápadní nohsledi…

marek hudec

bohorovne odmitam poemizovat na politickym pozadim techto tahanic….. co mne zajima, je ryze technicka stranka veci – –
zejmena tento citat pana ministra dopravy Raze by mel byt podroben detailnimu zkoumani z hlediska pravdivosti:
„Obrubníky způsobovaly vícero řidičům nehody. Šířka cyklotrasy v některých místech omezila silnici, která tak nesplňovala technické normy,“
…tohle je jedine, co by melo usmernovat tok uz tak emocionalne vyhrocene savlovacky mezi cyklofily a cyklofoby…
bylo to podle norem, nebo ne?
diky komukoliv obeznamenemu s realitou

Jaaa

Bylo.

knedlo

Vo vybraných úsekoch to nespĺňalo normy. Uvedené úseky už boli upravené. Súčasný stav všetky normy spĺňa.

Vlastimil Kocurek

Když už píšete slovensky, to mi nedělá potíže, ale piště alespoň s čárkami, háčky a slovenskými stříškani, … Jinak b¨váš komentář je úplně o ničem. Vůbec nechápu, že tu slátaninu někdo dočetl a ještě oplusoval. :(:(‚ Jeden h nejhorších komentářů, skutečně o ničem.

marek hudec

dekuji za vas zajem…tesim se na dalsi plodne diskuse s lidmi vaseho razeni

hroch.obojzivelny

To v celé diskusi nikdo nevidí, v čem tkví ten skutečný průšvih? Že tímhle v podstatě prolomili princip subsidiarity, jeden ze základních principů správy veřejných věcí? To je skoro stejně závažný problém, jako kdyby např. zrušili demokratické volby do samospráv.

Tohle vůbec není o nějakých kolech a autech, to je regulérní demontáž systému.

Swariner

Já myslím, že vidí. Akorát nám to už ve slovenském kontextu nepřijde divné.

Jan

V normálním státě by jim to ústavní soud omlátil o hlavu. Jestli je to na Slovensku protiústavní nebo ne si netroufnu odhadnout. Ale i kdyby to ústavní soud zrušil, tak to bude až za dlouho a tou dobou už to bude úplně jedno, protože orbanizace už bude dokončená.

Jaaa

Součástí orbanizace je i zmocnění se ústavního soudu.

Petr Drozda

Jj, vůdce rozhodnul. To už tady bylo. Snad se podaří zbytku Slovákú co zůstal doma, instalovat náznak mozku a pokud budou volby tak něco změnit.

hroch.obojzivelny

Otázka je, kolik těch šancí něco ve volbách změnit ještě budou mít. Zatím dělají všechno pro to, aby už žádné volby nebyly. V diktatuře ostatně nejsou vůbec potřeba. :-/

MMXA

Ač pan Klaus není mým oblíbeným politikem, tak to že slováky poslal do (_!_) bylo velmi prozíravé. Takové panoptikum co tam teď Fico a spol. předvádí, to je docela síla. Jazyk sice máme podobný, ale mentalita naprosto jiná.

Jan

Vzhledem k trvanlivosti jednotlivých koalic a mi opakovaně připadá že se s tou demokracií nevědí rady…

MP22

Vzhledem k tomu, že Ficovi stále roste popularita, tak je to na „dobré cestě“ k žádné demokracii. Tak pak už snad najdou Slováci to, po čem tak toužili

Jaaa

Nebojte, u nás je to Babiš, zas tak daleko nejsme.

Zbynek

Federaci nerozdelil Klaus ale touha Slovaku po samostatnem state. Klaus byl jen zrovna v tu dobu premierem a nestal rozdeleni v ceste.

Clovek

Slovensko jde pekne do kelu.. Snad se do Prahy mezi tou hordou rozumnejsich Slovaku odstehuji i ti, co tohle vymysleli, a pomuzou to dostat na magistralu. Cas vytahnout Prahu z 20. stoleti

MP22

Matúš Vallo má s kapelou Para za 14 dní koncert v Lucerně, na magistrát ho ale asi nedostanem, Bratislava ho právě teď hodně potřebuje 🙂

Jan

Podľa poslanca Glücka je to však v poriadku, keďže dopyt po rozvoji cyklodopravy v iných štátoch je spojený s „nanosením migrantov, zvýšenou kriminalitou, bordelom a progresivizmom“.

Musíme zrušit cyklostezky, protože to přitáhne migranty. Těm už fakt úplně jebe.

Radúz Dostal

Nemohu to dohledat, kde to řekl, prosím? Chci se zasmát 😀

Horizon

To je len jeden z tých „úspešných“ právnikov, čo radšej vstúpil do strany, aby nehladoval. A keďže iných už na funkcie nemali, tak od volieb sa s nami delí o tieto svoje múdrosti.

Nose Peak

Jestliže se politici nejsou schopní se vypořádat se skutečnými problémy, “řeší” zástupné. Bohužel jim to u voličů prochází – “Ekonomika sice v háji, ale ubránili jsme tradiční rodinu”, nebo tak něco.

Kebab

To se zdaleka netýká jen politiků, to je bohužel běžné prakticky všude.

Jaaa

A co by se stalo, kdyby je magistrát prostě ignoroval? Na Slovensku se o právním státě stejně už mluvit nedá, tak co.

Horizon

Magistrátu hrozí pokuta cez 30 tisíc eur. A potom asi ďalšie sankcie.

Na druhú stranu je to smiešne, že toto riešia. Čo keby sa radšej pozreli na dopravné značenie po celej republike…

Jaaa

A dál? Jak by se to vymáhalo.

Jan

Dřív nebo později to skončí u soudu. Tady jde o rozdělení kompetencí mezi státem a obcema. Pokud si to Blava nechá líbit, tak jim vláda bude za chvíli kecat úplně do všeho.

superhero

to jsou komedianti. před realizací jim ten obrubník oddělující travnatou plochu nevadil?
automotive jde ke dnu a tak se chytají stébla a hledají viníka na takových blbostech.

Vlastimil Kocurek

Jedna paní v Blav-ě mi řekla, že ty cyklopruhy prý bodu přdělány na pruhy po Fica, kaKliňáka a Šimkovičovú, aby to měli vždy volné
Tak som ji povedal Čo trepeš, a ona, že vraj

SYN

Vidím tam na několika snímcích autobusy a zastávky MHD, když už je tam takto bohatě dimenzovaný vyhražený pruh, nezasloužily by si i autobusy MHD možnost přednostní jízdy bez čekání v koloně? Předpokládám že od profesionálních řidičů dopravního podniku se cyklisté nebezpečných manévrů obávat nemusí…

Matěj

Musím říct že v Praze mě naopak dvakrát v životě někdo na kole opravdu ohrozil a bylo to v obouch případech profesionální řidič linkového autobusu

L.

Jojo, taky jsem před pár měsíci jel busocyklopruhem a jeden takový na mě zuřivě troubil, i když asi za sto metrů byla stejně zastávka…

L.

Jel na kole, pochopitelně.

Clovek

Buscyklopruhy jen v nejvetsi nouzi, cyklisty ohrozuji tesne objezdejici autobusaci, alternativne cykliste zdrzuji autobusy, a obcas i autobusy zdrzuji cyklisty.

knedlo

Najhoršie je, že uvedené cyklopruhy realizovali tesne pred parlamentnými voľbami, čím naštvali časť volebnej základne a prihodili nejaké to percento súčasnej vládnej mafii. Z hľadiska taktiky to bolo priam ukážkovým príkladom ako takéto veci nerobiť. Môj názor: obmedzenie jazdných pruhov na nábreží mi vôbec nevadí. Vadí mi, ako to bolo realizované a najmä načasované. Totálny fail!

Jaaa

Ale prdlajs. Radši zramovat cyklistu, než si rozbít autíčko o obrubník? Prostě Slovensko.

knedlo

Mesto priznalo chyby v projekte, nejaké zmeny sa už aj realizovali. Vôbec nie som proti bezpečnému a pohodlnému cyklopruhu. Ani mi nevadí zníženie počtu pruhov pre ostatnú dopravu, jeden pruh v každom smere považujem za dostatočný. Vadí mi, že to bolo bolo blbo načasované a že to bolo v rozpore s normami. Na to hádam má byť niekto, kto to preverí predtým, než sa to realizuje. A nie dodatočne upravovať už hotovú vec. Okrem toho mi vadí, a to v článku neodznelo, že dopad na križovatku Šafárikovo nám. nebol vopred overený dopravným modelom (a ak bol, tak ten model nebol… Číst vice »

Jaaa

O tom ale článek není.

SYN

A proto se o tom nesmí mluvit nebo co??

hroch.obojzivelny

Jaaa: Na vaši otázku nelze zodpovědně odpovědět bez detailnější znalosti pojistných podmínek havarijního pojištění auta a životního pojištění cyklisty.

esc

Magistrát v reakci na ministerstvo odstranění obrubníků odmítá:
https://www.yimba.sk/clanky/zbytocne-predstavenie-vladni-politici-chcu-menit-cyklotrasu-na-nabrezi-hoci-problemy-nerobi
(viz konec článku)

Pája

Tak to bylo hodně zajímavé čtení. Děkuji moc za odkaz

Ondra

Jo, já jsem si říkal jak jim to tam dlouho vydrží. Právě taky kvůli tomu kam Slovensko politicky míří..

Radek

Hodně zajímavá logika. Primátor má zjevně politickou podporu u svých voličů navzdory (možná i právě proto) podobným opatřením. Spíš si říkám, jaké to musí být pro zdejší odpůrce cyklodopravy (tzv. konzervativce) – ocitnout se na jedné lodi se současnou slovenskou vládou jako poslední bojovníci proti „západním“ novinkám.

Náhodný Kolemjdoucí

Tak za měsíc bude v USA rudé tsunami, takže získají dalšího silného hráče, který miluje spalovací motory.

L.

Musk ale dělá elektroauta 😀

Náhodný Kolemjdoucí

Musk se v prvé řadě potřebuje vyhnout kriminálu a dál dostávat vládní kontrakty.
Nicméně máte samozřejmě pravdu, že pokud jde o místo na silnicích, tak elektromobily jsou stejně neefektivní jako srovnatelná osobní auta se spalovacím motorem.

L.

Jojo, automobilisté prostě dojedou na začátek úseku, nastoupí do autobusu, který je efektivnější, tím ten úsek překonají na konci zase přesednou do svého auta, které se jim tam teleportuje a pojedou dál. Vy jste ale hlavička 😉

Zbynek

To neni nic noveho. Nase i slovenska auta dodnes jezdi na ruskou ropu. A z ceho rusky stat financuje valku, troli farmy a vysilani teroristu do Vrbetic? Z vyvozu jablek urcite ne.

Jaroslav

Je to je příspěvek ,vy jste upne mimo .S vámi bych chtěl mít dřevěný dvojdomek a gumové děti.🤣

Radek

Nene, to říkáte špatně. Přeci ti, co chtějí energetickou soběstačnost Evropy, tak jsou proruští a pročínští. Konzervativci jedoucí na fosilních palivech jsou jasně prozápadní. Až teda na to, kde se se západem neshodují.

Vlastimil Kocurek

To se divím, myslel jsem, že Fico jezdí do práce na kole.
A i na kratší služební cesty, třeba do Trnavy, a tak, .. To mě udivuje.

Samo

A vyhovie mesto? Pretože podľa niektorých interpretácii tej novely ju napísali tak neschopne že štátu na toto právomoc nedáva. Takže ja by som si počkal ako na to magistrát zareaguje.

Vlastimil Kocurek

Magistrát to zřejmě Ficovi zakáže a řekne mu, do toho nám nemáte co mluvit.

Vlastimil Kocurek

No byla to ironie, asi polovina lidí to pochopila, těm druhým se omlouvám.
Já totiž čtu slovenský Sme – proti-ficovský web, a dobře vím, že on rozkazuje a ostatní jen stojí v pozoru a dělají, co on řekne. Říká se tomu Obranizace Slovenska.

MP22

Panoptikum Slovensko díl 8362793.

I když tady si uvědomuji, že u nás až se ubere pruh autům aby se tam zřídila cyklostezka, tak začne v Praze občanská válka… Ale snad se do toho nebude motat ministr.

Vlastimil Kocurek

Cyklostezka, vedle 3 + 3 silnice musí být ohromný zážitek.

frank

kolona aut na 3+3 silnici to musí být teprve zážitek 🙂 Na druhou stranu díky za komentář ve stylu “ zážitková doprava“ , pro většinu z nás je dopravní ježdění na kole jen doprava, zážitek od toho nečekáme…

MP22

Přesně tak 😁 aneb jak říct že sem nikdy nepoužil kolo k dopravě aniž bych řekl že sem nikdy nepoužil kolo k dopravě…

Vlastimil Kocurek

Chápu a je dobře, že to děláte, protože někdy si říkám, kdyby ještě lidé, co jezdí na kole, tady byli nacpání také, tak nevím. Prostě i veřejnost má z toho prospěch Zasloužíte si pochvalu. Cesta do zaměstnání na kole je v některých městech USA běžná, a to by člověk zrovna tam vůbec nečekal. Svět se mění.

Wascho Klatschek

Jezdim na kole do prace v jakemkoliv velkomeste v Evrope, kde zrovna s klukama makame. Opravdu nejhorsi situace je dlouhodobe v Praze, v Brne ci me rodne Ostrave. Bohuzel tady na vychode je auto (ale i draha jizdni kola!) stale status symbol. Cyklostezky jsou delany pro lufťáky v prirode, nicmene ve mestech se jako ucastnik silnicniho provozu necitim vubec bezpecne. Casto se dostavam do konfliktu s agresivnimi Pepiky za volantem,ktere si rad v jejich amoku vychutnavam. Ale rad bych se toho pocitu Balkanizace ceskeho ridicstva zbavil. Jožo Ráž by sa mal znova napiť a zabudnut na ten dopravny stres. pán… Číst vice »

Zbynek

Jeden by rekl, ze na diskuzi dopravniho fanwebu budou pripsivat lide, kteri maji alespon mlhavou predstavu co doprava je.

Jan

Ministr nepozná odborového předáka od zadáka…

micat1

Dle fotek je pruh pro auta širší než předtím, tedy „neodpovídá technickým normám“ asi nebude ten skutečný důvod, spíš neodpovídá naší ideologii. Taky mě překvapilo, kolik cyklistů na fotkách je, očividně populární způsob dopravy. Takže je pochopitelně potřeba jej zaříznout, než se ti Bratislavští liberálové naučí nejezdit autem.

SYN

Zdaleka ne na všech fotkách je to tak jak říkáte… a na místech odkud fotky nemáme to může být ještě jinak.

MP22

Všude je to ok, projel sem to na kole tak 10x a autem taky a nic tam není špatně, tohle je jen pomsta primátorovi za to, že je liberálně smýšlející. A vlastně i Blavanům…

Vlastimil Kocurek

Jo, Vždyť Blava Ficu nevolila, tak se ji to musí nějak vrátit,
To u náś bylo také. Pověsili červené trenky na hradu, taj Zeman je nechal spálit, přitom už je dnes beztak tak obézní, že by mu byly vhod.

digi

Já musím, prepačte … Jako že by inspirace z Čech ?? Není to rok, co proti tzv šikaně v dopravě zasahoval Svoboda… viz hezkej nadpis : https://echo24.cz/a/HnGr9/zpravy-domov-svoboda-zasahuje-zrusi-zbnacky-zakaz-vjezd-centrum-praha

Juraj

Jen pro kontext:
– Kromě probíhajících modernizací nemají ŽSR v zásobníku žádné další použitelné projekty.
– Koridor Žilina-Košice se, s výjimkou dvou úseků kolem Popradu, nijak neřeší a nemá plány.
– Na R1 Nitra-BB musel být před pár týdny na poslední chvíli stržen chátrající most, aby neohrozil provoz.
– Modernizace DNV-Kúty (PPP projekt) měla být letos hotova, zatím nemá ani povolení.
– ZSSK hrozí, že od ledna nebude mít čím jezdit do ČR.

Ale cyklopruh v Bratislavě musí ministr bezpodmínečně řešit!

patology_chef

Tam se teď děje neuvěřitelné panoptikum. Ochlokracie. Neuvěřitelně mě baví týpek jménem Rudolf Huliak. Jako když zkřížíte Miroslava Sládka a vesnického blázna 😉
Snad se podaří aspoň dostavět tu Žilinu.

Romino

Je to tragédia a ja stále čakám, kam sa to až prepadne a odrazí od dna. Žilina je na dobrej ceste, to sa dorazí. Intenzívne sa robí aj Svrčinovec čt.hr – Čadca. Na Záhorí je to katastrofa, obyvatelia v Plaveckom Štvrktu to zavetovali, je to na súde. Konečne sa apoň pohol úsek Kúty mimo – Kúty št. hr.Je hotový druhý most cez Moravu, prirapvuje sa výsuv a vytrhali končne jednu koľaj v celej dľže a už je tam konečne pohyb. Robí sa eletktrifikácia na Marcheg, tiež Bánovce n.O. – Humenné a hotová je takmer Haniska – Moldava n.B

Lysimachia

+ dále
Čebrať a Višňové se možná nestihnout ani do konce roku 2025.
Branisko budou muset zavřít dřív, než se stihne postavit druhá trouba.
Jakékoliv stavby D1 na východ nebo celý jižní spoj jsou z kategorie vlhkých snů.

a
Jižní trať se celá rozpadá, když jede Gemeran 20 minut pozdě, tak je to dobré.
Koridorové tratě kromě BA-ZA jsou v tristním stavu, lokálky jsou většinou mimo provoz nebo je tam jen taková sranda-osobní doprava.

Horizon

Ten Čebrať by sa stihnúť mal. Teraz tam kladú CB kryt. Robí sa na technológiách. Ešte sú rizikom dva zosuvy na úseku, ale stavba by mala byť do roka hotová. Ten pokrok je tam výrazný.

Višňové je na tom horšie. To asi do konca roka 2025 nebude…

Petr Zdobinský

Myslím, že jste velký manipulátor :
– kromě jiného se staví dálnice kolem Ružomberku
– dále se staví severní obchvat Prešova
– nádraží v Košicích bylo opraveno dříve než to v Plzni
– Tornáda zmizela ze slovenských tratí ve stejnou dobu jako ta česká
– práce na železničním uzlu Žilina jste asi záměrně opominul
– práce na trati u Svrčinovce na Kysucích, ty jste opomenul rovněž
– cyklopruhy jsou zrůdné v Praze stejně tak i v Bratislavě – největší pražská hrůza na konci magistrály u Vltavské
– ČD nasadila do Košic brutální železniční skanzen na místo Pendolina

Michal Tvrdý

Takže takto : – diaľnica pri Ružomberku – myslíte ako tá, čo mala byť pôvodne otvorená v roku 2017 ? A už dnes stála o desiatky možno stovky miliónov EUR viac ? – Obchvat Prešova – asi jediná ako tak normálna stavba. Aj keď je to aktuálne asi najmenej rizikový úsek z tých rozostavaných … ale budiž – stanica v KE ? To myslíte ako rekonštrukciu budovy. Lebo koľajisko a nástupištia sú zatiaľ v nedohľadne (dokončenie, …) – Tornáda – OK – Žilina – myslíte tú nekonečnú a meškajúcu stavbu, kde výsledkom bude zasa len paškvil (žiadna intermodalita Vlak/Bus/MHD, parkovanie,… Číst vice »

Pezos

Ad. Košice. Předělává se tam i SZZ, nebo i po rekonstrukci zůstane kontrola volnosti pohledem(!) ?

Romino

Pokiaľ viem tak, SZZ sa nemení. Rád by som sa mýlil, lebo zabzar typu „Bastard“, ktoré je v KE hádam od vzniku novej stanice teda roku 1974 je teda fakt už dobre cez…
No a reko nástupíšť je síce pakný facelift, ale trvá neskutočne dlho, už od roku 2021 a teraz keď zakonzervujú súčasný stav teda 3.nástupište bude oficiálne (doteaz sa tvárilo ako „dočasné“ 50 rokov!), tak skoro sa nič nezmení a tedan na.nástupište môžeme zabudnúť na najbližších 20-30 rokov…

morihladko

ehm trocha doplnim, – kromě jiného se staví dálnice kolem Ružomberku * Zahájenie prác: 20.12.2013 (2. Ficová vláda) * Pôvodné ukončenie prác: 17.6. 2017 * Súčasný odhad ukončenia prác: 2025 – nádraží v Košicích bylo opraveno dříve než to v Plzni * citujem svoju sestru „uz tam zase smrdia stanky“ – Tornáda zmizela ze slovenských tratí ve stejnou dobu jako ta česká * Železnice bleskovo zháňajú nové rušne.ETCS dnes nemá ani jeden rušeň slovenského štátneho dopravcu, platí to aj pre Vectrony prenajaté v roku 2017.Železnice bleskovo zháňajú nové rušne. Takze si idu si zas len prenajat dalsie Vectrony. – práce… Číst vice »

peter

Stanica Kosice stale nie je dokoncena. Tretie nastupiste ma byt hotove az koncom roku 2024. Takze rekonstrukcia bude meskat tak rok.

peter

Tiez zabudol uspech priam gigantickych rozmerov. Vo Vrutkach po desatrociach je od juna tohto roku elektronicka tabula s prichodmi a odchodmi vlakov.
Takze cestujuci nebude musiet hadat pri hucani okuliarnika, co plechova Anca hovori.

Pezos

Ale pozor, jen na 1. nástupišti. Na 2. nástupiště už nezbyly peníze, to v příští pětiletce. Možná.

MichaelP

Teda Petře, některé ty argumenty jsou dost legrační….
Každopádně k věci, jezdím na východ Slovenska několikrát ročně, někdy vlakem někdy autem, takže to vidím na vlastní oči. Co se týče železniční infrastruktury, tak to je skoro stejný stav jak při rozpadu federace. No a co se tyče silnic, tak tam je také co dohánět, viz nekonečné stavby Zilina-Vrutky i Vámi zmiňovaný obchvat Ružomberoku.
Ale hlavně že má pan ministr této kokotské vlády čas řešit takovéto detaily…

Pája

Promiňte, já musím. Ohledně Pendolin a jejich poškozováním kvůli tristnímu stavu infrastruktury na Slovensku už tady samostatný článek byl.

Odpadlik

Smutný příběh

Vlastimil Kocurek

Díky za komentář, protože jsem se právě sháněl po informacích, které jste perfektně popsal. Stavba okolo Popradu je na videu. tam se dělá, ale jinde hrůza.
„Modernizace DNV-Kúty (PPP projekt) měla být letos hotova, zatím nemá ani povolení“. Ta měla být na 200 km/h, nebo jde o něco jiného??

Juraj

To je ona.
Vysoutěžená jako design+build v předcovidových cenách.

Vlastimil Kocurek

Diky

Vlastimil Kocurek

A ta nádraží, když jsem přijel do Nitry na vlakové nádrazí, říkl jsem si nepřejel jsem až na Zkarpatskou rus,

Lysimachia

Zase tu pletete pátý přes devátý, buď je to Podkarpatská Rus, nebo Zakarpatská Ukrajina.

Váš jmenovec je alespoň vtipný.

Horizon

Modernizácia DNV – Kúty nie je PPP. Značná časť úsekov už tento rok povolenia postupne získala. Zhotoviteľ postupne začína s prácami. Od hranice po Kúty už sú viditeľné práce. https://www.youtube.com/watch?v=9P_Ky61Z710 Medzi Devínskou Novou Vsou a Zohorom začali zakladať pätky pre trakčné vedenie. Postupne aj tu budú práce viac viditeľné. Problém zostáva úsek pri Plaveckom Štvrtku, kde to aj pre neschopnosť úradov zrejme naďalej stojí ešte pri územnom konaní. Práce musia byť spravené do 2029, nakoľko opäť je snaha projekt financovať z CEFu. A vidím pomerne veľké šance, že z CEFu získajú peniaze aj na úsek Malacky – Kúty, kde by… Číst vice »

Karl vB.

Když už jsme v Bratislavě a bylo zmíněno Ministerstvo dopravy, dokonce sám pan ministr, který se angažuje v takovém detailu, jako jsou obrubníky na cyklostezce, tak by mně (mnohem víc) zajímalo, jaké závěry mu přinesla studie o novém bratislavském hlavním nádraží, které by podle jeho vyjádření mělo, v jedné ze tří vytipovaných, ale doposud nespecifikovaných lokalit, fungovat údajně už v roce 2030.

Horizon

Tú štúdiu ešte radšej ani neukázali.
A možno ani neukážu.

Baldrick

Jde vážně o cyklotrasy, nebo spíš o snahu aspoň trochu si kopnout do Bratislavy, kde smeráci ve volbách dopadli jak sedláci u Chlumce a primátor nezobe vládě z ruky?

Šuhaj

B je správne

Jan Hollan

Podival jsem se co znamena to prodlouzeni jizdy jen o minutu a pul az dve a pul minuty. Ono to vypada, ze to projeti se prodlouzilo jen asi o 100 %. Vyjadreni v absolutnich hodnotach je totiz relativni, pokud by to byl 5 km nebo 10 km usek, tak ty dve minuty nevadi. Na useku dlouhem treba 1 km uz je to o dost horsi.

SYN

Jo, tušil jsem že to bude něco takového… jojo, pokušení šachování s čísly znadno podlehne kdekdo.

czhunter

A za jakých dat jste vycházel?

Pokud předtím travalo projet trasu 15 minut, tak prodloužení o „minutu a půl až dvě a půl minuty“ rozhodně NENÍ prodloužení o 100 % a je úplně jedno, jestli je to 1 kilometr nebo 5 (protože se nakonec bavíme o minutách, ne o kilometrech)

Používáte úplně stejný druh demagogie (trojčlenka nad náhodnými a smyšlenými čísly) jako vyčítáte zdroji.

Jan Hollan

Vycházel jsem z plánovače na Google Maps, ten ukáže obvyklou dobu cesty a ta se ukazuje jako 2-3 minuty. Ona je ta demagogie právě na začátku, kdy se uvedlo jen prodloužení o „minutu a půl až dvě a půl minuty“. Aby to demagogie nebyla, tak je potřeba uvést i základ a tedy údaje před a po. Např. dříve se úsek projel za 5 minut teď za 6,5 až 7,5 nebo že dřív se projelo za 30 minut… Tím, že nikdo tyhle údaje neuvedl, tak je dost pravděpodobné, že je to doopravdy prodloužení o těch 100 %.

L.

Ten úsek je asi 950 metrů, tedy dvě minuty prodloužení na něm jsou fakt dost.

Zbynek

Bohuzel je v clanku zmineno jen prodlouzeni jizdy na pocatku opatreni. Tak to obvykle je, pri jakekoli zmene, nez si na to lidi zvyknou, nez si to sedne.
Po mesici to mohlo byt docela jinak.

Romino

A veru že aj bolo. Ono v špičke sa to tam upchalo, lebo kým si všetci zvykli, že tí čo tadiaľ nemusia ísť tam ani nemajú ísť, tak to trvalo 2-3 mesiace. Ono to bolo celé zle načasované aj odkomunikované zo strany mesta, čo priznali. Robili tie zmeny v lete minulého roka, počas prázdnin, keď je menej áut logicky. Takže aj počas leta keď to už robili, boli obmedzenia, ale tá doprava to zvládla lebo leto.Problém začal od septembra/září, kedy sa ešte dokončovali posledné veci, ale začal už nápor áut. Cylkotrasu otvárali niekedy zač. októbra/říjen ale to už tí cyklisti… Číst vice »

Kebab

Přesně tak, údaje jsou naprosto nicneříkající. Dvě minuty navíc na hodinové trase ani nepoznáte, dvě minuty na dvouminutové trase jsou naopak extrémní.

L.

Jenže logicky na hodinové trase budete mít takový míst kde „se jízda prodloužila jen o dvě minuty“ logicky víc.

David 814-047

Přesně tak, demagogie pumpičkářů je stejná všude.

Lukas

Arogance, nesnášenlivost a netolerance některých jedinců se asi taky nikdy nezmění. Správné je jen to, co dělají oni, a ostatní jsou pak: „pumpičkáři“, „točvolanti“, „dárci orgánů“, … a jiná havěť. Smutné …

Pezos

Odvádí pozornost od své totální neschopnosti pohnout se silnicemi (třetina mostů v špatném stavu, stav některých jedniček připomíná pomezí Moldávie a Podněstří) a železnicemi (skanzen v přírodě)?

Pezos

Příklad: dálnice D3. Na jaře říkali, že na všechny tři úseky budou vyhlášeny soutěže postupně v květnu, červenci a září.
Je skoro polovina října a zatím vyhlásili jen jednu soutěž.

peter

No, aj s tou prvou sutazou su tiez problemy. Sutaz mala byt vyhodnotena zaciatkom zaří. Potom termin vyhodnotenia posunuli na 24.9 a najnovsi termin je 15.10.

Michal Tvrdý

Tak ono chvíľku trvá, kým „naši ľudia“ založia konzorcium, ktoré to potom má vyhrať … 🙂

218

Koukám Fico je taky super mikro-manažer..

Slosor

Fico se v tom nějak osobně angažuje? Kde se to píše? Já čtu jen o ministru dopravy Rážovi.

Zlámalík

To je jedno, princip zůstává stejný. Změním vše tak, jak to chci JÁ. A zbytek ať si trhne. Doufám, že Slováci už pochopili, co je to ta vláda silné ruky, kterou tak chtěli.

peter

Cudoval by si sa, kolko ludi mu stale tlieska.

218

Obávám se,že s nějakým pochopením je to trochu jako s tím vtipem s křesťany v Pekle („Ale,to jsou křesťani,oni to tak chtěli“)

Air Traveller

Mam obavu, že spousta z nich je naprosto happy.

Asi jako našich 30% Babiše – to je stejnej druh elektorátu.

Lysimachia

Chápu leckdy oprávněnou kritiku cyklopruhů v Praze, přece jen to tu je všude do kopce z kopce. Ale v Blavě kolem Dunaje – kde jinde by měl být pro cyklisty ráj?

Zlámalík

Blbnete, po městě na kole, když tam jezdí auta?

Pája

Každý ironii nechápe, to musíte napsat 🤣

frank

Všude do kopce z kopce ? No nevím, ale v Praze jsou rozsáhlé oblasti ve kterých při klasické trati městského cyklisty na kopec nenarazíte . Kde je prosím nějaký “ strašlivácký kopec třeba na trase z Újezdu nad lesy do Strašnic, Malešic , obojích Počernic, Hostivaře, Uhříněvsi, Měcholup, Jižní město atd ? Nebo když někdo jede podél Vltavy z Radotína do Holešovic ? Nebo z Bohnic do Kobylis, na Prosek, do Kbel či Vinoře ? Navíc kopce se dají objet, použít s kolem metro a někde i tramvaj. Praha není významně kocovatá, co vám kopec vezme na cestě “ tam“… Číst vice »

L.

Z Bohnic do Kobylis, no záleží která místa si přesně vyberete, ale od středu Bohnic do středu Kobylis to tedy kopec je.

Z Kobylis na Prosek je to (celkem) po rovince, to ano.

David 814-047

Po rovince to moc není, ten kopec ke Kauflandu je z této strany dost nepříjemný, obráceně to ještě (celkem) jetelné.

L.

Proto píšu „celkem“, ten kopec je asi 10 metrů převýšení, to je v pohodě, z Kobyliského náměstí nahoru do Bohnic je to asi 35 metrů převýšení.

Jakub K

Já nevím, ale těch cyklistů na obrázkách je více než aut …

SYN

Pochybuji že autor chtěl fotit prázdné cyklopruhy, takže je celkem logické že na cyklisty si počkal… kolik jich tam je teď??

Martas

Zajímavá matematika 😂

janikk

Pan Ráž je tak plný „Elánu“, jako by byl na školení v Brně.

Romino

Je trápny a tí dvaja „bodyguardi“ vedľa neho, to už bolo fakt mimo. Tu nejde o cyklistov a vodičov áut. Tu ide o to, že ideme sa pomstiť zlému progresívnemu primátorovi Vallovi, ktorý dokazuje, že veci sa dajú robiť aj inak a hlavne efektívne, podľa dát a moderne. A po 30 tich rokoch sa konečne v meste veci hýbu dopredu, i keď určite tu v tomot konkrétnom príapde zlyhala komunikácia mesta a on to aj priznal. Ale určite sa nič dramatické nestalo, autá to zvládajú, cyklisti tiež, jedni od druhých sú oddelení a chránení. Na nábreží nemá byť čo 4-prúdovka,… Číst vice »

Pája

Fyzická zábrana je zatím bohužel to jediné, co na některé takyřidiče skutečně účinkuje.

SYN

A mnozí cyklisté zase vytrvale odmítají pochopit že po chodníku jezdit nesmí.

frank

problém bude v tom, že 95 procent “ cyklostezek “ v ČR je v zatím podstatě chodník. Na kole jsem jezdil po Praze dávno před tím, než jsem si udělal řidičák, ten mám víc než 40 let , nu a vždycky to v Československu/ Česku bylo tak, že jedna část řidičů mi nadávala, že nejedu po chodníku ( máš tam chodníky mladej) a druhá, že tam jedu ( šmejde jak to , že jezdíš po chodníku). Jediný rozdíl mezi “ včerejškem a dneškem “ je v počtu aut. Jezdit na kole po Praze před 50 roky bylo prostorově naprosto na… Číst vice »

L.

Pokud tam není moc velký provoz (cyklístů + chodců), tak je legalizovaný chodník fajn řešení.

frank

nic proti tomu nemám, v Praze typicky chodníky třeba kolem Průmyslové. Jen reaguji na výkřik entity SYN o údajném “ nepochopení cyklistů, že na chodníku se jezdit nesmí“. Nemluvě o tom, že nemá pravdu, část cyklistů na chodníku legálně jezdit může…

SYN

Které myslíte, děti pod dohledem rodičů a rychlostí kroku?

SYN

Nebavím se tu o „stezkách“ namalovaných na chodníku (i když, ty jsou taky často tristní, 1,5m chodci (štěží se dva vyhnou) 2m cyklisti (dtto)), ale o čístých chodnících kde žádná stezka není (a není na ni ani místo)…
Nezlobte se ale když máte řidičák tak přece něco musí být jednoznačné – kolo na stezce a na silnici, na chodníku NE. Beru řekněme vyjímku když „široko daleko ani živáčka“ ale o takové situaci nikdo nemůže vědět (a tedy ani kritizovat) ostatní je špatně…

Clovek

Na mnoha „cistych“ chodnicich je pohyb cyklistu legalni (vyznaceno pouze znackou) – typicky na mistech kde jezdi hodne aut a chodi malo chodcu.
Ale nebojte, nekteri cyklisti vcetne me toto nedostatecne opatreni bojkotuji a jezdi mezi auty.

P73

Ano, proto tam mají ty fyzicky oddělené pruhy.

Jan

To je fakt jediná odpověď a proti-argument, který na ten komentář dokážete vytvořit? Vy jste ale hlavička!

Jaaa

Dospělý cyklista na chodník nepatří, tečka.

EM*

A mnozí řidiči zase vytrvale odmítají pochopit, že v cyklopruhu a na chodníku se neparkuje

SYN

Parkování (i delší zastavení) v cyklopruhu jsem já na těchto stránkách několikrát kritizoval, to je zloba a nebezpečná věc!