Ficova vláda zakročila proti cyklopruhům v Bratislavě, město je musí upravit

Nové cyklopruhy na nábřeží Dunaje v Bratislavě. Zdroj: Facebook.com - Matúš ValloNové cyklopruhy na nábřeží Dunaje v Bratislavě. Zdroj: Facebook.com - Matúš Vallo

Bratislava bude muset z cyklopruhů odstranit obrubníky a na některých místech je zúžit.

Odebírat
Upozornit na
guest
64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Everstar

Fiala se uz micha i do cyklopruhu v Bratislave? 😀 to je fakt na demisi

knedlo

Najhoršie je, že uvedené cyklopruhy realizovali tesne pred parlamentnými voľbami, čím naštvali časť volebnej základne a prihodili nejaké to percento súčasnej vládnej mafii. Z hľadiska taktiky to bolo priam ukážkovým príkladom ako takéto veci nerobiť. Môj názor: obmedzenie jazdných pruhov na nábreží mi vôbec nevadí. Vadí mi, ako to bolo realizované a najmä načasované. Totálny fail!

esc

Magistrát v reakci na ministerstvo odstranění obrubníků odmítá:
https://www.yimba.sk/clanky/zbytocne-predstavenie-vladni-politici-chcu-menit-cyklotrasu-na-nabrezi-hoci-problemy-nerobi
(viz konec článku)

Pája

Tak to bylo hodně zajímavé čtení. Děkuji moc za odkaz

Ondra

Jo, já jsem si říkal jak jim to tam dlouho vydrží. Právě taky kvůli tomu kam Slovensko politicky míří..

Radek

Hodně zajímavá logika. Primátor má zjevně politickou podporu u svých voličů navzdory (možná i právě proto) podobným opatřením. Spíš si říkám, jaké to musí být pro zdejší odpůrce cyklodopravy (tzv. konzervativce) – ocitnout se na jedné lodi se současnou slovenskou vládou jako poslední bojovníci proti „západním“ novinkám.

Vlastimil Kocurek

To se divím, myslel jsem, že Fico jezdí do práce na kole.
A i na kratší služební cesty, třeba do Trnavy, a tak, .. To mě udivuje.

Samo

A vyhovie mesto? Pretože podľa niektorých interpretácii tej novely ju napísali tak neschopne že štátu na toto právomoc nedáva. Takže ja by som si počkal ako na to magistrát zareaguje.

Vlastimil Kocurek

Magistrát to zřejmě Ficovi zakáže a řekne mu, do toho nám nemáte co mluvit.

MP22

Panoptikum Slovensko díl 8362793.

I když tady si uvědomuji, že u nás až se ubere pruh autům aby se tam zřídila cyklostezka, tak začne v Praze občanská válka… Ale snad se do toho nebude motat ministr.

Vlastimil Kocurek

Cyklostezka, vedle 3 + 3 silnice musí být ohromný zážitek.

frank

kolona aut na 3+3 silnici to musí být teprve zážitek 🙂 Na druhou stranu díky za komentář ve stylu “ zážitková doprava“ , pro většinu z nás je dopravní ježdění na kole jen doprava, zážitek od toho nečekáme…

MP22

Přesně tak 😁 aneb jak říct že sem nikdy nepoužil kolo k dopravě aniž bych řekl že sem nikdy nepoužil kolo k dopravě…

micat1

Dle fotek je pruh pro auta širší než předtím, tedy „neodpovídá technickým normám“ asi nebude ten skutečný důvod, spíš neodpovídá naší ideologii. Taky mě překvapilo, kolik cyklistů na fotkách je, očividně populární způsob dopravy. Takže je pochopitelně potřeba jej zaříznout, než se ti Bratislavští liberálové naučí nejezdit autem.

SYN

Zdaleka ne na všech fotkách je to tak jak říkáte… a na místech odkud fotky nemáme to může být ještě jinak.

MP22

Všude je to ok, projel sem to na kole tak 10x a autem taky a nic tam není špatně, tohle je jen pomsta primátorovi za to, že je liberálně smýšlející. A vlastně i Blavanům…

digi

Já musím, prepačte … Jako že by inspirace z Čech ?? Není to rok, co proti tzv šikaně v dopravě zasahoval Svoboda… viz hezkej nadpis : https://echo24.cz/a/HnGr9/zpravy-domov-svoboda-zasahuje-zrusi-zbnacky-zakaz-vjezd-centrum-praha

Juraj

Jen pro kontext:
– Kromě probíhajících modernizací nemají ŽSR v zásobníku žádné další použitelné projekty.
– Koridor Žilina-Košice se, s výjimkou dvou úseků kolem Popradu, nijak neřeší a nemá plány.
– Na R1 Nitra-BB musel být před pár týdny na poslední chvíli stržen chátrající most, aby neohrozil provoz.
– Modernizace DNV-Kúty (PPP projekt) měla být letos hotova, zatím nemá ani povolení.
– ZSSK hrozí, že od ledna nebude mít čím jezdit do ČR.

Ale cyklopruh v Bratislavě musí ministr bezpodmínečně řešit!

patology_chef

Tam se teď děje neuvěřitelné panoptikum. Ochlokracie. Neuvěřitelně mě baví týpek jménem Rudolf Huliak. Jako když zkřížíte Miroslava Sládka a vesnického blázna 😉
Snad se podaří aspoň dostavět tu Žilinu.

Lysimachia

+ dále
Čebrať a Višňové se možná nestihnout ani do konce roku 2025.
Branisko budou muset zavřít dřív, než se stihne postavit druhá trouba.
Jakékoliv stavby D1 na východ nebo celý jižní spoj jsou z kategorie vlhkých snů.

a
Jižní trať se celá rozpadá, když jede Gemeran 20 minut pozdě, tak je to dobré.
Koridorové tratě kromě BA-ZA jsou v tristním stavu, lokálky jsou většinou mimo provoz nebo je tam jen taková sranda-osobní doprava.

Petr Zdobinský

Myslím, že jste velký manipulátor :
– kromě jiného se staví dálnice kolem Ružomberku
– dále se staví severní obchvat Prešova
– nádraží v Košicích bylo opraveno dříve než to v Plzni
– Tornáda zmizela ze slovenských tratí ve stejnou dobu jako ta česká
– práce na železničním uzlu Žilina jste asi záměrně opominul
– práce na trati u Svrčinovce na Kysucích, ty jste opomenul rovněž
– cyklopruhy jsou zrůdné v Praze stejně tak i v Bratislavě – největší pražská hrůza na konci magistrály u Vltavské
– ČD nasadila do Košic brutální železniční skanzen na místo Pendolina

Michal Tvrdý

Takže takto : – diaľnica pri Ružomberku – myslíte ako tá, čo mala byť pôvodne otvorená v roku 2017 ? A už dnes stála o desiatky možno stovky miliónov EUR viac ? – Obchvat Prešova – asi jediná ako tak normálna stavba. Aj keď je to aktuálne asi najmenej rizikový úsek z tých rozostavaných … ale budiž – stanica v KE ? To myslíte ako rekonštrukciu budovy. Lebo koľajisko a nástupištia sú zatiaľ v nedohľadne (dokončenie, …) – Tornáda – OK – Žilina – myslíte tú nekonečnú a meškajúcu stavbu, kde výsledkom bude zasa len paškvil (žiadna intermodalita Vlak/Bus/MHD, parkovanie,… Číst vice »

morihladko

ehm trocha doplnim, – kromě jiného se staví dálnice kolem Ružomberku * Zahájenie prác: 20.12.2013 (2. Ficová vláda) * Pôvodné ukončenie prác: 17.6. 2017 * Súčasný odhad ukončenia prác: 2025 – nádraží v Košicích bylo opraveno dříve než to v Plzni * citujem svoju sestru „uz tam zase smrdia stanky“ – Tornáda zmizela ze slovenských tratí ve stejnou dobu jako ta česká * Železnice bleskovo zháňajú nové rušne.ETCS dnes nemá ani jeden rušeň slovenského štátneho dopravcu, platí to aj pre Vectrony prenajaté v roku 2017.Železnice bleskovo zháňajú nové rušne. Takze si idu si zas len prenajat dalsie Vectrony. – práce… Číst vice »

peter

Stanica Kosice stale nie je dokoncena. Tretie nastupiste ma byt hotove az koncom roku 2024. Takze rekonstrukcia bude meskat tak rok.

peter

Tiez zabudol uspech priam gigantickych rozmerov. Vo Vrutkach po desatrociach je od juna tohto roku elektronicka tabula s prichodmi a odchodmi vlakov.
Takze cestujuci nebude musiet hadat pri hucani okuliarnika, co plechova Anca hovori.

Pája

Promiňte, já musím. Ohledně Pendolin a jejich poškozováním kvůli tristnímu stavu infrastruktury na Slovensku už tady samostatný článek byl.

Odpadlik

Smutný příběh

Vlastimil Kocurek

Díky za komentář, protože jsem se právě sháněl po informacích, které jste perfektně popsal. Stavba okolo Popradu je na videu. tam se dělá, ale jinde hrůza.
„Modernizace DNV-Kúty (PPP projekt) měla být letos hotova, zatím nemá ani povolení“. Ta měla být na 200 km/h, nebo jde o něco jiného??

Juraj

To je ona.
Vysoutěžená jako design+build v předcovidových cenách.

Karl vB.

Když už jsme v Bratislavě a bylo zmíněno Ministerstvo dopravy, dokonce sám pan ministr, který se angažuje v takovém detailu, jako jsou obrubníky na cyklostezce, tak by mně (mnohem víc) zajímalo, jaké závěry mu přinesla studie o novém bratislavském hlavním nádraží, které by podle jeho vyjádření mělo, v jedné ze tří vytipovaných, ale doposud nespecifikovaných lokalit, fungovat údajně už v roce 2030.

Baldrick

Jde vážně o cyklotrasy, nebo spíš o snahu aspoň trochu si kopnout do Bratislavy, kde smeráci ve volbách dopadli jak sedláci u Chlumce a primátor nezobe vládě z ruky?

Šuhaj

B je správne

Jan Hollan

Podival jsem se co znamena to prodlouzeni jizdy jen o minutu a pul az dve a pul minuty. Ono to vypada, ze to projeti se prodlouzilo jen asi o 100 %. Vyjadreni v absolutnich hodnotach je totiz relativni, pokud by to byl 5 km nebo 10 km usek, tak ty dve minuty nevadi. Na useku dlouhem treba 1 km uz je to o dost horsi.

SYN

Jo, tušil jsem že to bude něco takového… jojo, pokušení šachování s čísly znadno podlehne kdekdo.

czhunter

A za jakých dat jste vycházel?

Pokud předtím travalo projet trasu 15 minut, tak prodloužení o „minutu a půl až dvě a půl minuty“ rozhodně NENÍ prodloužení o 100 % a je úplně jedno, jestli je to 1 kilometr nebo 5 (protože se nakonec bavíme o minutách, ne o kilometrech)

Používáte úplně stejný druh demagogie (trojčlenka nad náhodnými a smyšlenými čísly) jako vyčítáte zdroji.

L.

Ten úsek je asi 950 metrů, tedy dvě minuty prodloužení na něm jsou fakt dost.

Zbynek

Bohuzel je v clanku zmineno jen prodlouzeni jizdy na pocatku opatreni. Tak to obvykle je, pri jakekoli zmene, nez si na to lidi zvyknou, nez si to sedne.
Po mesici to mohlo byt docela jinak.

Kebab

Přesně tak, údaje jsou naprosto nicneříkající. Dvě minuty navíc na hodinové trase ani nepoznáte, dvě minuty na dvouminutové trase jsou naopak extrémní.

Pezos

Odvádí pozornost od své totální neschopnosti pohnout se silnicemi (třetina mostů v špatném stavu, stav některých jedniček připomíná pomezí Moldávie a Podněstří) a železnicemi (skanzen v přírodě)?

Pezos

Příklad: dálnice D3. Na jaře říkali, že na všechny tři úseky budou vyhlášeny soutěže postupně v květnu, červenci a září.
Je skoro polovina října a zatím vyhlásili jen jednu soutěž.

peter

No, aj s tou prvou sutazou su tiez problemy. Sutaz mala byt vyhodnotena zaciatkom zaří. Potom termin vyhodnotenia posunuli na 24.9 a najnovsi termin je 15.10.

Michal Tvrdý

Tak ono chvíľku trvá, kým „naši ľudia“ založia konzorcium, ktoré to potom má vyhrať … 🙂

218

Koukám Fico je taky super mikro-manažer..

Slosor

Fico se v tom nějak osobně angažuje? Kde se to píše? Já čtu jen o ministru dopravy Rážovi.

Zlámalík

To je jedno, princip zůstává stejný. Změním vše tak, jak to chci JÁ. A zbytek ať si trhne. Doufám, že Slováci už pochopili, co je to ta vláda silné ruky, kterou tak chtěli.

peter

Cudoval by si sa, kolko ludi mu stale tlieska.

218

Obávám se,že s nějakým pochopením je to trochu jako s tím vtipem s křesťany v Pekle („Ale,to jsou křesťani,oni to tak chtěli“)

Air Traveller

Mam obavu, že spousta z nich je naprosto happy.

Asi jako našich 30% Babiše – to je stejnej druh elektorátu.

Lysimachia

Chápu leckdy oprávněnou kritiku cyklopruhů v Praze, přece jen to tu je všude do kopce z kopce. Ale v Blavě kolem Dunaje – kde jinde by měl být pro cyklisty ráj?

Zlámalík

Blbnete, po městě na kole, když tam jezdí auta?

Pája

Každý ironii nechápe, to musíte napsat 🤣

frank

Všude do kopce z kopce ? No nevím, ale v Praze jsou rozsáhlé oblasti ve kterých při klasické trati městského cyklisty na kopec nenarazíte . Kde je prosím nějaký “ strašlivácký kopec třeba na trase z Újezdu nad lesy do Strašnic, Malešic , obojích Počernic, Hostivaře, Uhříněvsi, Měcholup, Jižní město atd ? Nebo když někdo jede podél Vltavy z Radotína do Holešovic ? Nebo z Bohnic do Kobylis, na Prosek, do Kbel či Vinoře ? Navíc kopce se dají objet, použít s kolem metro a někde i tramvaj. Praha není významně kocovatá, co vám kopec vezme na cestě “ tam“… Číst vice »

L.

Z Bohnic do Kobylis, no záleží která místa si přesně vyberete, ale od středu Bohnic do středu Kobylis to tedy kopec je.

Z Kobylis na Prosek je to (celkem) po rovince, to ano.

Jakub K

Já nevím, ale těch cyklistů na obrázkách je více než aut …

SYN

Pochybuji že autor chtěl fotit prázdné cyklopruhy, takže je celkem logické že na cyklisty si počkal… kolik jich tam je teď??

Martas

Zajímavá matematika 😂

janikk

Pan Ráž je tak plný „Elánu“, jako by byl na školení v Brně.

Pája

Fyzická zábrana je zatím bohužel to jediné, co na některé takyřidiče skutečně účinkuje.

SYN

A mnozí cyklisté zase vytrvale odmítají pochopit že po chodníku jezdit nesmí.

frank

problém bude v tom, že 95 procent “ cyklostezek “ v ČR je v zatím podstatě chodník. Na kole jsem jezdil po Praze dávno před tím, než jsem si udělal řidičák, ten mám víc než 40 let , nu a vždycky to v Československu/ Česku bylo tak, že jedna část řidičů mi nadávala, že nejedu po chodníku ( máš tam chodníky mladej) a druhá, že tam jedu ( šmejde jak to , že jezdíš po chodníku). Jediný rozdíl mezi “ včerejškem a dneškem “ je v počtu aut. Jezdit na kole po Praze před 50 roky bylo prostorově naprosto na… Číst vice »

L.

Pokud tam není moc velký provoz (cyklístů + chodců), tak je legalizovaný chodník fajn řešení.

frank

nic proti tomu nemám, v Praze typicky chodníky třeba kolem Průmyslové. Jen reaguji na výkřik entity SYN o údajném “ nepochopení cyklistů, že na chodníku se jezdit nesmí“. Nemluvě o tom, že nemá pravdu, část cyklistů na chodníku legálně jezdit může…

P73

Ano, proto tam mají ty fyzicky oddělené pruhy.

Jan

To je fakt jediná odpověď a proti-argument, který na ten komentář dokážete vytvořit? Vy jste ale hlavička!