Fico jede do Maďarska jednat s Wizz Airem o návratu vnitrostátní linky Bratislava – Košice
Wizz Air v Košicích. Zdroj: Letisko Košice

Slovensko bude dopravci náklady na linku dotovat.
Slovensko bude dopravci náklady na linku dotovat.
Problém je že tie súťažné podklady sú vypracované extrémne nekompetentným spôsobom úplne ignorujúc realitu leteckého biznisu. Naznačuje to už tá naivná predstava že v čase kedy v letectve masívne chýbajú kapacity niekto vo februári získa zakázku a začne rušiť iné lety aby tú kapacitu nasadil na BTS-KSC. Tak určite… Do toho je to pomerne malá zakázka (4 spiatočky týždenne) vyžadujúca pomerne veľké prevádzkové kompromisy. Lietadlo musí nocovať v KSC, zároveň tam má „dieru“ počas dňa, takže akékoľvek ďalšie vyťaženie lietadla by zas muselo byť z KSC. Ergo, na splnenie zakázky musí dopravca zároveň nájsť uplatnenie lietadla z KSC ktoré bude… Číst vice »
..lidi z Moravy a Brna vyzvedávali své cestující z Londýna v Bratislavě…a že jich bylo hodně…
Proč se nepoptal u Aeroflotu, když iž byl v Moskvě? Ti by jistě letadlo rádi poslali.
Myslím, že by tam byl velký problém s tím letadlem doletět, přeci jen vzdušné prostory v okolí určitě letadlo s registrací Aeroflotu určitě nevpustí.
Dva dopravci se sice ozvali, ale jen s dotazem na podrobné podmínky v rámci provozu PSO… Tím to skončilo, proto ta panika a snaha najít řešení. Jenže jsem zvědav, jak by vyřešili požadavky a podmínky, na základě kterých byla tato linka v rámci PSO odsouhlasena, předpokládám, že jim Wizz neposkytne účetní a další informace o nákladech provozu linky. Ale i kdyby se našlo jiné řešení a nebyl by provoz v rámci PSO, tak se obávám, že to dopadne jako s A3 do ATH… Také linka vzniklá za přispění politiků a kde je jí konec. Protože s rozpočtem, který na to… Číst vice »
Já bych na to pustil Maťku. Maťka by jim vysvětlila, že “Doprava slovenského ľudu má byť slovenská. Slovenská a žiadna iná.”
A bola by súčasne aj najväčšia! Ako povstanie!
Kto je Maťka?
Zrejme pani ministerka kultúry
Filco jako tlučhuba vyjedná leda velké prd, Váradi se na něj pěkně vykašle – pokud to nebude dávat ekonomicky smysl, nebo to rusko-slovenský pohlavár fest nezadotuje!
Kde se to zastaví, u vnitrostátní linky Temesvár – Poprád-Tátra? Složí o tom Jožo Čuráž st. písničku? A co na to Jan Tleskač?
Nějak nechápu Váš dotaz, Vaše myšlení ani myšlení lidí, co Vám dávají plusy. Blava – Košice je v současné době vnitrostátní spojení, Temešvár – Tatry by bylo vnitrostátní naposledy v roce 1918.
Zkusil bych se podívat právě před ten rok 1918 🙂
Netřeba se ohlížet do minulosti, jako Fico. Je třeba hledět do budoucnosti, jako Orbán – tam by ten vnitrostátní let z Temešváru do Popradu celkem pasoval…
Již brzy bude zas. Fico na tom tvrdě pracuje.
A jeste by mohli vyuzit letu Londyn – Poprad Tatry – Bratislava – poprad – londyn
Budapešť – Košice – Moskva? To by se mohlo ujmout.
přesně, něco takového!
a bonusem by někdo nad UA (omylem) každé 3.letadlo sestřelil..
pak by to byla maďarsko-ruSSká ruleta 2025
Jsi vynechal ještě tu Blavu, za todle by nebyly dotace
Mně přijde potupa, že premiér jede za ředitelem letecké společnosti.
Byly i horší návštěvy tohoto pána😅
rozhodně, skoro všechny jsou!!
Ta lávka potupy u těch jejich návštěv je hodně nízko… ale třeba brzo dají i Írán a Severní Koreu.
Ještě zavést přepravu pro děti, studenty a důchodce zdarma a nebude to mít chybu 👌😂
Když si s sebou vezmou v košíku husu, bere se to jako zavazadlo?
a Slovenky v krojích za 50%
Za ty dotace a se slevami pro důchodce a studenty tam může lítat i nějaká hogo-fogo AN-2…
Horní Uhry 😎
v*jeb*ny k*k*t
A jak to jinak , vážené sprosťičsko, nazvat situaci , když předseda vlády Slovenska jede orodovat do Maďarska, aby se opět zřídila letecká linka Kassa – Pozsony ?
Tak tohle by mohlo být hodně zajímavé, viděl bych to na dvě možnosti. Buď Wizz upraví letový řád do Londýna a bude létat London / Košice / Bratislava / Londýn a obráceně, tak je tu druhá možnost ve stejném duchu přidat něco typu Řím (Milán) / Bratislava / Košice / Řím (Milán a obráceně. Pak by na tom slováci vydělali novou relaci od Wizz a Wizz že bude dostávat prachy a ještě mu slovenský stát jistě rád odpustí poplatky. Myslím že to pro letecké společnosti (nevíme kdo je druhý), může být zajímavá příležitost. Jinak o tom že je to nebetyčná… Číst vice »
Já teda nevím. Sice se chvástá o dvouch dopravcích ale kdyby byl druhý nejede do Budapešti. Ale je to jen názor. Myslím si že nikdo není a proto je státní cesta. A tím že se to bude dotovat tak se určitě poplatky letišti budou platit. Proč by se odpouštěli kdy to zaplati vláda
No já bych spíše tipoval, že ten druhý má takové požadavky, že jde zkusit usmlouvat toho prvního…
Ale to se asi třeba ani nedozvíme.
Žádný druhý dopravce není… Už jen to, že jede jednat s dopravcem, který má nejmenší letadlo pro 180 cestujících, přičemž v rámci výběrového řízení předpokládali něco jako ATR nebo Dash. A taky je problém, kromě peněz, je v požadavku na letové dny a časy, což je jednou ze základních podmínek pro to, aby linka mohla být provozována jako PSO.
Musel bys to letadlo v noci nechat v Bratislavě. Jinak by to byl let z Londýna v podobný čas jako chartery do Egypta z Prahy
To je téma hodné premiéra! Škoda, že mi takového nemáme, mohli jsme mít třeba linku Praha-Budějovice a nebo Praha-Ostrava!
No keď sa vráti Babiš, budete mať takého premiéra. Alebo vám pošleme toho nášho….
Prosím jen to ne, vemte si vašeho, našeho současného, našeho budoucího a nechte je odletět všechny 3 bez zpáteční letenky.
rád zaplatím ten 1 směrný let !!!
Bože nedej..
A které Budějovice prosím – České nebo Moravské?
Ano.
V Moravských Budějovicích není civilní letiště, takže logicky České Budějovice.
ježíši, to byla sranda, ne?
Já jsem pro KV – ČB – PCE a zpět. 14 x týdně.
bomba, a prodloužit dál do Brna a Mošnova, ať je to ekonomická pecka
Tak když se to bude létat s Andulou, tak to možná ekonomicky i vyjde 😀 …kapacitně nejspíš určitě bude taky stačit na ten velký zájem 😀
A co Karlovy Vary – Praha – Pardubice – Ostrava?
Není třeba, v týhle trase je už přímej vlak…😝
Ten je i z Bratislavy do Košic a nebo z Prahy do Košic a letecké spojení bude/je také
i přes Brno prosím, ať se to pro JM nemusí dodělávat.
Na rozdíl od spojení Prahy s městy nad 100 000 obyvatel v ČR, kde se lze do tří hodin spojení dostat do všech buď autobusem nebo vlakem, tak vlak jede z Bratislavy do Košic pět hodin, letadlem i s odbavením jsou to čtyři hodiny. Otázka je, jak velký je tam potenciál cestujících zaplatit si letenku a požadavek na letadlo pro 40 pasažérů, kdy L410 je malá a například ATR72 zbytečně velké. Takže řešením bude prodloužením linek z Bratislavy do Košic.
Vzhledem k těm cenám letenek vs. ceny jízdenek vlaku a „jen“ hodinovém rozdílu, kdy vlaky jezdí navíc mnohem častěji, se obávám, že potenciál bude minimální… :)) Dopadlo by to podobně jako linka PRG-BRQ. To prodloužení jediné by možná dávalo smysl, ale jestli s tím někdo létat bude se uvidí (nebo spíš ne, podle mě to ani nedohodnou :D)
To je linka pre papalasov, podrztasky a poslancov. Pretoze sa stazuju, ze musia dho cestovat na vychod.