Faro, Ibiza, Brindisi. Eurowings spustí další linky z Prahy
Airbus A320 společnosti Eurowings v Praze. Foto: Letiště Praha

Pravidelná spojení budou v provozu přes příští léto, a to vždy jednou týdně.

Pravidelná spojení budou v provozu přes příští léto, a to vždy jednou týdně.
Chybí mi zrušeny Heraklion.
Kdyby odesli, nikomu by to asi moc nechybělo. Tesim se na bazi EasyJetu, snad jednou .
Eurowings dál a dál ukazují, jak je to pro Prahu zbytečná aerolinka. K čemu lety jednou týdně? Kromě Düsseldorfu je letenka u nich větší loterie než u Wizzu. Skvělá zpráva, že Smartwings pravidelné linky fungují a rozšiřují je, jinak bychom na tom byli s konektivitou dost špatně.
Kdyby majitelé Smart Wings nepoložili ČSA, měli bychom dobrou konektivitu i v rámci SkyTeamu.
Takhle se snaží o monopol hlavně se staršími 737-800, ale nizkonakladovky jim dávají s novými stroji na frak. Zaplatit pánbůh za to, konkurence je potřeba, jinak by diktovali ceny do nebes.Viz třeba teď v pondělí po dušičkách jsem letěl OTP-PRG a v 16hod smartwings za €80 a v 21hod wizzair €18. 321-neo byl téměř plný.
Teorie sice zajímavá, ale bohužel zcela chybná.
Tím, kdo položil ČSA, nebyl smartwings, ale stát, resp. jeho zástupci v čele ČSA. Kdyby si Smartwingové nekoupili ČSA (asi v nějakém náhlém pomatení mysli), tak by ČSA přestaly existoval o pár let dříve.
Na poli běžných (necharterových) letů má Smartwings k monopolu daleko, a představa, že by ho nějakým způsobem dosáhla, je docela divoká. Konkurence na pražském letišti je tak velká, že představa, že tam charterovka s pár pravidelnými lety k monopolu byť jen vzdáleně přiblíží, je až komická.
Tyhle linky jsou převážně pro cestovní kanceláře a ve volném prodeji je jen pár míst. Do Brindisi a na Ibizu létaly letos jednou týdně charterové lety Smartwings, příští rok je nejspíš nahradí právě Eurowings. A co se týče Fara, tam Eurowings létaly už letos, akorát to byly čistě charterové lety.
Takové lety když je to jen jednou týdně, jsou na prd. To se dá použít jedním směrem a ještě pouze pokud vyhovuje časová poloha. Jinak je člověk stejně nucen letět s klasickou aerolinkou zpravidla s přestupem někde ve Frankfurtu, Mnichově nebo ve Vídni.
Ne, není. Stačí si přizpůsobit dovolenou datumům letu a je z toho bezproblémová týdenní dovolená.
To přeci není o nějaké dovolené. Na tu jede člověk jednou za rok, nebo vzhledem k vzrůstajícím cenám energií a potravin také vůbec. Taková linka si na sebe musí vydělat především z obchodní klientely. To platí jak pro linku do Brindisi, tak do Fara. V okolí nejsou jen pláže, ale také průmyslové podniky dané země. Ibiza je samozřejmě čistě dovolenková destince, tam je to jedno.
Cíl těchto linek jsou jednoznačně dovolenkáři, proto je to sezonní, proto je to 1× týdně.
To jsou zase řeči (to o energiích a potravinách) jak z Okamurova a Babišovo letáku. Je neuvěřitelné, jak se těmhle oportunistům podařilo v poněkud pomalejší části populace vyvolat „přesvědčení“, jak se nám nedaří a jak jsme na tom špatně.
Linky jak do Brindisi, tak do Fara mají „obchodní“ charakter naprosto minimální. Jsou to všechno dovolenkové lety.
Já si tedy raději přizpůsobuji dovolenou tomu, kam, jak a kdy se mi chce, než abych se přizpůsoboval letovému řádu. A zrovna ta Ibiza poletí tak, že na ostrov doletí v pondělí ve 13.25 a odlétat bude ve 14.10. Takže než se dostanete do hotelu bude 16 už z toho dne nic moc nemáte a z hotelu odjíždíte v 11, takže po snídani, tedy také ztracený den. A musíte si na to vzít 6 dnů dovolené a máte jen 6 plnohodnotných dnů z osmi. Nehledě na to, že přímá letenka stojí skoro o 1/2 víc než letenka s podobnou dobou… Číst vice »
To je naopak velmi pěkná časová poloha, protože umožňuje do hotelu přijet tak, že se stihnu ubytovat, rozkoukat se a dát si večeři. Pro odjezd se naopak nemusí extrémně brzo ráno vstávat. Dám si snídani, v klidu zabalím a jedu na letiště. Zejména s dětmi je takový timing ideální. Co vyloženě nesnáším, přijet někam, kde jsem třeba ještě nikdy nebyla pozdě večer nebo dokonce v noci a řešit, co bude dál.
Přesně, vstávat ve 4 a trmácet se na letiště taky nemusím.
Tady je krásně vidět, jak každý má jiné priority, a jak se nedá zavděčit všem. Časovou polohu s příletem v 1325 a odletem ve 1410 třeba já osobně považuju za tu nejlepší (ale samozřejmě ji nikomu nevnucuji). – při příletu v klidu dojedu na hotel a ubytuju se, nemusím unavený/zpocený a kdo ví co čekat, než se otevře hotelový checkin – při odletu zase naopak odlet celkem navazuje na hotelový checkout, nemusím vstávat ani moc brzo a ani nemusím řešit, jak to udělat, když mě v 11/12 vyhodí z hotelu a odlet je třeba až v 20 hodin, co zbylý… Číst vice »
No jo, jenže ne každý si chce udělat týdenní dovolenou na jednom místě. O hodně cestujících tímto přijdou.
Tyhle linky jsou převážně pro cestovní kanceláře a ve volném prodeji je jen pár míst. Do Brindisi a na Ibizu létaly letos jednou týdně charterové lety Smartwings, příští rok je nejspíš nahradí právě Eurowings. A co se týče Fara, tam Eurowings létaly už letos, akorát to byly čistě charterové lety.
Mezi tím zrušili lety do Birminghamu, Heraklionu, Barcelony, Říma, Ženevy a Kanáry vůbec neotevřeli krom jednou týdně Tenerife.
Na to, že je už listopad, je příští léto v tomto smyslu nějak chaotické. Invia před pár dny nabízela v některé dny zájezdy s přímým letem Praha – Split, touroperátor německý Dertour, aerolinka Eurowings. Přitom na webu LKPR je Split na léto jen se Smartwings a německý web Dertour vůbec nenabízí lety z Česka.