Facka pro celé Opavsko. Primátor Opavy tvrdě zkritizoval zrušení přímých vlaků ČD do Prahy
Pendolino v Opavě. Zdroj: Facebook.com - Tomáš Navrátil

Prodloužení dálkových spojů z Ostravy do Opavy bylo provozováno čistě na komerční riziko dopravce.
V České republice jsou desítky velkých měst, mnohdy i okresních, které nemají přímé vlakové spojení s Prahou. Opava má výborné časté spojení do Ostravy-Svinova, kde je vysoká četnost rychlíků do Prahy, Brna, Bratislavy, Žiliny, Košic, atd. Pan primátor Opavy by se tedy měl chytit za nos a uznat, že má v Opavě pro své občany závažnější a důležitější věci k řešení, než jeden nebo dva páry přímých vlaků do Prahy.
Ono se stačí podívat, v kolik jede poslední vlak z Ostravy na Prahu.
Smutné a ubohé.
Připojte se k Polsku. Pánbůh vysoko, do Prahy daleko….:-)
Tak Primátor mohl po vzoru Karlovarského kraje zadotovat jeden spoj SC kterej místo Ostravy hl.n zajede do Opavy a problém je vyřešen…
S Karlovarským krajem je to že SC/IC 504 jede Prahy služebně na lince Ex6 akorát místo končení v Chebu zajíždí až do Karlových Varů
Možná by i nebyl proti, ale pokud tu informaci dostal až těsně před zrušením spoje, moc šancí už nejspíš nemá.
A proč by měli Opavu informovat že spoj se ruši.
Od 10.4.2026 bude jezdit v pátek SC Praha – Opava, pan primátor nenapsal zcela pravdu
Od 6. 4. bude jezdit v neděli SC 502 Opavan na trase Opava – Praha. Lepší je se nejdříve podívat do jízdního řádu a pak začít křičet, že něco jede či nejede. Pan primátor bude muset chvilku čekat na přímý spoj
Tahle země potřebuje fakt tvrdou lekci, aby se probrala do reality. Snad už brzy.
V jednom přestupu bych neviděl až takovou tragédii, jakou z toho dotyčný pan primátor (55 tisícového okresního města) svým hysterickým vyjádřením dělá. Jiná města v MS regionu podobné velikosti (Frýdek-Místek, Karviná) mají u vlaku do/ z Prahy také přestup a berou to jakou danou věc, protože jsem nějaké výkřiky, nebo pláč, kvůli tomu nezaznamenal. Co by měli říkat třeba v Liberci, Jablonci nad Nisou, Mladé Boleslavi? Jejich obyvatelé by zcela jistě rádi 1x přestoupili, pokud by k nim vlaky z Prahy jezdily tak rychle, jako do Svinova. Nejrychlejší spojení z Prahy do Jablonce/N. (ca. 150 km) je asi za 3,5… Číst vice »
Myslím si, že vlak Praha – Ostrava – FM – FnO by si určitě nějakou klientelu našel, jen prostě tato možnost nepřipadá v úvahu kvůli nutnému přepřahání na dieselovou lokomotivu. Opava už je pod dráty, a zároveň to je centrum celé severní Moravy (Bruntál, Krnov…).
Když někdo o něco přijde, tak má určitý důvod k smutku. Tady ale si někdo neuvědomuje, že ČD není jen státní firma.
A proč si to ty města teda nezaplatí ze své kasy, když o to tak stojí? Svůj rozpočet přeci mají. A ta rozpočtová delegace je tu právě proto, že místní zastupitelé lépe znají potřeby svých obyvatel.
Opava centrem severní Moravy, když na Moravě vůbec neleží? Zkuste si zopakovat zeměpis.
Trochu Moravy leží i severně od Opavy a malý kousek Opavy leží taky na Moravě.
Vy si taky zopakujte zeměpis…
Konkrétně tuto kapitolu zeměpisu? https://cs.wikipedia.org/wiki/Moravsk%C3%A9_enkl%C3%A1vy_ve_Slezsku
Vidíte Díky za důkaz, že Opava, Krnov i Bruntál byly odjakživa ve Slezsku. 🙂
Omlouvám se, poučení pro mne, abych nepsal komentáře unavený 🙂
Nevím proč, ale vybavilo se mi Cimrmanovo „toto vzbudilo celosvětový ohlas především na Litoměřicku“. Ale nic proti kolegům o Opavy 🙂
V návrhu ze srpna byl. Teď je na jeho časové poloze Colours express, který však pojede jen první den CoO tam a poslední den zpět.
Pan primátor je známý širokou škálou negativních vyjádření k věcem, ke kterým má pravomoc mluvit asi tak jako řadový poslanec ANO ke zvolení nejmenovaného samuraje do čela sněmovny 🙂 Kdyby se radši staral o podněty ke zkvalitnění dopravní obslužnosti celého Opavska a zejména Hlučínska tam, kde něco zmůže – u partajníků ve vedení moravskoslezského kraje.
No ale to by pak mohl něco udělat. A třeba by po něm ještě něco chtěl…