obnoveny

Facka pro celé Opavsko. Primátor Opavy tvrdě zkritizoval zrušení přímých vlaků ČD do Prahy

Pendolino v Opavě. Zdroj: Facebook.com - Tomáš NavrátilPendolino v Opavě. Zdroj: Facebook.com - Tomáš Navrátil

Prodloužení dálkových spojů z Ostravy do Opavy bylo provozováno čistě na komerční riziko dopravce.

149 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rosta

Řekl bych, že pan Navrátil obviňuje vše a všechny okolo. Řekl bych, že selhal především on sám, tak i celé ANO. Jako primátor Opavy, zastupitel MSK a senátor za okrsek Opavsko (víc asi nemá nikdo) by mohl dosáhnout více! Notabene když i skoro všechny města a kraj ANO ovládá…voliči tlacte na své zastupitele!

cestující

Já bych řekl, že je to o komunikaci, tady ČD selhalo, kdo tím vlakem občas jel tak ví, že z Opavy jezdil fakt prázdný.

Martin O

Párkrát jsem tím jel ze Svinova. Z Opavy to přijelo skoro prázdné, lidi se dali spočítat na prstech jedné ruky.

stan

Základ demokracie je v tom, že většina dává menšině stejná práva, jako má sama.

Karl vB.

Můžete prosím vaší myšlenku rozvést?
Má to snad znamenat „Pendolino do každé obce s nádražím“?
Nebo jsem vaší obecnou myšlenku pouze nepochopil správně?

Swariner

Ale pochopil. Takových lidových filozofů a tvůrců nesmyslných analogií jsou plné sítě.

SYN

Nic neobjednali, nic nedotují, ale zrušení se s nima mělo „projednat“?? Chlapec se poněkud přeceňuje…

danaceks

Aspoň vědět mu dát mohli a ani by to nemuselo být moc složité:
„Dobrý den, rádi bychom Vás informovali, že od nového jízdního řádu v polovině prosince… Rádi bychom Vám připomněli, že spoj je provozován zcela na komerční riziko dopravce. S pozdravem …“

Petr

Měl jsem za to, že na severní Moravě žijí samí patrioti, hrdí na svoje město a na svůj kraj. Takže mě překvapuje, že tak moc bojují za přímý vlak do Prahy…

Tom

Taky nechápu, kdo tady od nás může jezdit do Prahy. Protože proč jezdit z větší vesnice do města, když se o něco rychleji můžu dostat rovnou do civilizace, tedy do Vídně 😛

jenuds

Asi není potřeba reagovat. Civilizace ve Vídni mluví sama za sebe 😊

Jenda5

Dnes ráno jsem SC Opavanem jel z O.-Svinova do Prahy.
Z Opavy přijelo, při pátku, doslova jen pár lidí.
Není divu, že to ČD ruší.
Když navíc už mají kapacitní soupravy a trasou z Opavy minou Ostravu hl. n.

Ondra

Klasika, nic pro to neudělal, nic alternativního nevymyslel, i když pozice v senátu ho pro to přímo vybízela, ale s křížkem po funuse má plnou pusu keců, jako vždy

Lucie

Pan Navrátil si opět pouze honí triko – jako obvykle je to jen jeho póza herce, který potřebuje své publikum z FB. Kdyby raději řešil katastrofální osvětlení, kdy lidé večer chodí s čelovkami a modré zóny. Město moc dobře ví, že je vydáno více parkovacích karet než je reálných míst, samozřejmě zcela chybí odstavná parkoviště na okraji města a nedejbože, když jedete na návštěvu a poblíž jsou jen modré zóny bez možnosti si parkování zaplatit.

Martaus

Souhlas. A pokud jde o dopravu, měl by se také soustředit na MHD. Chtělo by to upravit jízdní řády a zejména umožnit bezplatný přestup. Některé přímé linky (např. 209) byly zrušeny a je nutné přestupovat, což by mi samo o sobě nevadilo, ale to, že si mám za přestup (zhoršení pohodlí) ještě připlatit, už mi přijde nehorázné. Není divu, že počet cestujících klesá a klesá.

Tomáš

S modrými zonami je to tak všude, proto je tak absurdní, že se zavádí a někteří tomu ještě tleskají. V Praze je výrazně víc parkovacích karet, než je skutečných parkovacích míst. V podstatě je to jen další způsob jak plnit městskou kasu a problém s nedostatkem parkovacích míst zůstává.

Petr Korbel

Hlavní fackou pro Opavsko je, že trať z Ostravy není dvoukolejná a neumožňuje pořádnou příměstskou dopravu, kterou by si tato oblast zasloužila.

Tomáš

Tak ten problém vznikl v době její elektrifikace.
To ještě šlo udělat za pár kaček.
Dneska by to stálo balík.
Hlavní argument rozhodnutí proti zdvoukolejnění byl tehdy, že je to riziková záplavová oblast.
Přesto nesouhlasím s názorem „neumožňuje pořádnou příměstskou dopravu“.
Ty osobní a spěšné vlaky to vyjezdí, ale nesmí se jim snižovat kapacita sedicích.
To pak 20-40 minut ve stoje napadají člověka různé myšlenky.

Vlastimil

Regio Jet provozuje stejnou trasu bez přestupu za poloviční cenu jízdného,tak nechápu tu hysterii.

Michaela

Vážně? ČD – 2 dospělí + jedno dítě v sobotu ráno a k večeru zpět 1.500,-. Regio Jet ve stejném obsazení 2.500,-. Tak asi neumím počítat 🙁

Ahojj

Souhlas

Šejdr

Ono záleží na tom, kdo tím vlakem jede. Pokud náhodný turista, tak pro toho je RGJ jasně levnějším řešením. Ale pokud je to někdo, kdo má v Praze zaměstnavatele a jezdí tam 1x týdně nebo 1–2x měsíčně, tak ten už má dávno IN50, jelikož se mu cena Inkarty velmi rychle vrátí. A pak jsou ČD naopak výrazně levnější.

Martin Klimeš

To taky není až tak pravda. Včera ČD za 716,- Kč, RGJ za 954,- Kč. Jo, když to člověk kupuje dost dopředu, tak potom asi ano, ale jinak to zase až tak pravda není, a to, že by byl o polovinu levnější je už dokonce přímo prokazatelná lež. 🙂

jouda

Ani není kolikrát potřeba kupovat jízdenky nijak extra dopředu, třeba na dnešek (sobotu) odpoledne vidím zákaznickou akční jízdenku za 249 Kč Opava – Praha. Zítra pak na odpolední SC Pendolino za 441 Kč. V předstihu se dá dostat ale i na 356 Kč. Včasná nákup je skoro zásadní právě u Regiojetu. U ČD se dostanete na solidní (zákaznickou) cenu kdykoliv před odjezdem, když není plno.

Účetní

Klidně by to mohlo vyjíždět z Jindřichova ve Slezsku.

petr

Jako hodně dobrý nápad, škoda jen, že není elektrifikace.

Účetní

To je pravda. Měním tedy návrh výchozího bodu na Osoblahu 😀

Šťur

Tak to ještě bude třeba zajít za Talgem, jestli nám neudělají nějakou jednotku, co bude schopna měnit rozchod ze 760 na 1435 mm. A samozřejmě aby to bylo možné tahat 705.9, 754 i 362!

Swariner

705.9 WTB!

Účetní

Myslím, že jde o zbytečně složité řešení. Prostě se budou v Třemešné převazovat podvozky. Samozřejmě přímé vozy do Glucholaz budou pokračovat hned po vyvěšení.

Pepa

Důležitá, od roku 1945 umělé zaškrcená zastávka. Ostrava – Opava – Krnov – Głuchołazy – Nysa – Brzeg – Wrocław – Berlin.
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/z-historie-regionu-historie-nadrazi-v-uvalne-je-spojena-i-s-polskymi-branicemi.html

neRadím nePrdím

Pepa

Rozsáhlé plány modernizace železniční sítě na jihu Opolska a v okolí Głuchołaz představili zástupci polských železnic. Mezi klíčové projekty, které souvisejí se zlepšením železničního spojení mezi Jeseníkem a Ostravou, patří modernizace polské části trati Głuchołazy–Krnov. Ta by měla proběhnout ještě v letošním roce a umožnit zvýšení traťové rychlosti až na 120 kilometrů v hodině.
https://sumpersky.denik.cz/zpravy_region/zeleznice-jesenik-glucholazy-krnov-elektrifikace-rekonstrukce-202510.html

Josef Pešek

Nechť to tedy jezdí na objednávku městyse Opavy.

petr

K objednávce vlaků dálkové dopravy je zde ministerstvo dopravy, které se na Ostravu totálně vykašlalo. Navíc obce ani kraje nemohou dle zákona jen tak objednat vlak dálkové dopravy.

Ondra

Tak ať si vyjednají prodloužení (nějakého) dálkového spoje ČD v úseku mezi Svinovem a Opavou… 🙂

Bespi

Ale muzou, jen se to nazve SP.

Jan

Už jste to tu napsal 3x. To by myslím stačilo.

Šumavan

Ale lze to asi nějak obejít formou integrace na území kraje, do které už obce zasahovat můžou. Nějak takhle to mají třeba na Berounkách.

Ondra

Mezi Ostravou a Opavou platí ODIS i na Opavanech (ostatně proto je povinná rezervace jen mezi Ostravou a Prahou). 🙂

Lukas

Ty nedotují akorát vlaky co jedou Praha – Ostrava kvůli vysoké četnosti a prostě z toho že mezi Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava jedou 3 dopravci a mnoho spojů denně.

N.N.

Městys? Máte mezery v zeměpise.

Tomáš

Myšleno ironicky

diem72

Opava byla městem a centrem českého Slezska a to dávno v době kdy na území dnešní Ostravy bylo pár vesniček a vlci zde dávali dobrou noc

VS

Prohlásit statutární město městysem, to vyžaduje notně dutou hlavu.

stan

Protažení těla při přestupu je zdravé

Lukáš

A čekání na ujetý spoj ještě zdravější. Pro někoho je přestup malý problém, pro jiného dost velky, kvůli němuž pojede autem. Ne každý cestující je plně pohyblivý, bez zavazadel a malých dětí.

SYN

Říká se tomu přestupní tarif/systém. V MHD to provozuje téměř každé město, a to na podstatně kratší vzdálenosti. (ne)ujíždění by měl řešit objednatel, smluvní pokutou za pozdní příjezd…

Frantisek X

Dlouhé sezení či stání při ujetí přípoje ovšem už méně. Tím se přímých vlaků nezastávám, jen konstatuji.

Pepola

Aby si na protest znovu nepodpálili vozovnu.

NightmareFreddy

Tak z nedotovaných vlaků může udělat dotované, pokud uzná vedení Opavy za vhodné.
Jen bych se pozastavil nad vyjádřením mluvčího ČD, který by měl být schopen se vyjadřovat spíše jako PR pracovník než technokrat.

petr

K objednávce vlaků dálkové dopravy je zde ministerstvo dopravy, které se na Ostravu a okolí totálně vykašlalo. Navíc obce ani kraje nemohou dle zákona jen tak objednat vlak dálkové dopravy.

NightmareFreddy

Tak si to mají vyjednat s ministerstvem no. Nebo si mají pořídit spěšný vlak Pendolino, to určitě taky mohou 🙂

Ic540

MD ČR se na to nevykašlalo. Je zde po reko v plánu linka Opava Ostrava Přerov Brno Znojmo.

Je potřeba nyní hlavně částečně zdvojkolejnit 316 a upravit stanice/peróny na 550. Jinými slovy je potřeba udělat potřebná opatření aby osobní vlaky dosahovaly časy 26 minut a R 16 minut mezi Opavou a Svinovem. Samozřejmě aby se v Msk uskutečnily plány S a R linek je potřeba reko i na jiných tratích. Tak snad se toho dočkáme či dožijeme. Do roku 2034.

N.N.

Pokud to má být navíc k R8, tak asi až po zdvojkolejnění Brno-Přerov. Při současné rozkopanosti trati 300 …

Ic540

Myslím si že to nebude navíc jen ta linka bude mít jiné číslo po zavedení VRT linek.

Chleba Nakup

R za 16 minut by ale asi vyžadovalo kromě dvojkolejky a jiných peronů i vyšší rychlost. Myslím, že dřív, než za 18 minut to teď zajet nejde.

Ic540

Ano dnes za 18 minut když má volno a nemusí uhýbat.

Daniel Jablonecký

To jste na Ostravsku všichni takoví ukňouraní, ukřivdění a ublížení?

diem72

No ono být desítky let na chvostu zájmu státu není úplně povznášející … rovněž v oboru železničního spojení by o tom mohl vyprávět Liberec s aglomerací

Karl vB.

Kolikrát tady to vaše kňučení ještě zreplikujete?

Juralix

Tak Opava muze CD priplatit…..

petr

K objednávce vlaků dálkové dopravy je v působnosti ministerstvo dopravy, které se na Ostravu a okolí totálně vykašlalo. Navíc obce ani kraje nemohou dle zákona jen tak objednat vlak dálkové dopravy.

Daniel Jablonecký

Kňůůů, kňůůů…

Frantisek X

I na přehnané stížnosti se dá reagovat na úrovni. Tak nic, no. 🙂

Argo

Tak ať si Opava požádá o linku do Prahy na MD

Lukas

Nemohli protože vlaky mezi Ostravou a Prahou jedou na komerční riziko.

Takže by se mohli dohodnout Přímo s Českými Dráhy.

Ministerstvo neobjednává Ostravany, SC, LE co jedou z Prahy do Ostravy přes Pardubice, Olomouc

dispečer

..frekvence přímo do Opavy byla minimální , tak si prostě ve Svinově přestoupí..

Folty

Všichni jim ubližujou a tady ANOfertí bratr za ně bojuje do roztrhání těla.
Velmi laciná figura viděná i jinde na úrovni městské části / magistrát.

Kwb

Opava, větší vesnice, která přijde o vlak do Prahy. Šok! 🤦

František

ted jak pojedou do Prahy na vanocni trhy (kde si nic nekoupi, protoze je to predrazeny), tak budou muset prestoupit! Urcite by jim tu cestu mel nekdo dotovat!

MaC

Jako očividně se ten vlak na té trase zaplatil jen s tím extra příplatkem za pendolino, který se bude rušit, takže ČD optimalizuje. Spojení Opavy a Ostravy je samozřejmě časté, takže prestup není žádná tragédie. Hlučínsko to má stejně daleko do obou měst (žiji tady… nedomnívám se) Krnovsko to trochu zabolí, ale to bych řekl, že primátora Opavy moc nebolí.

Ic540

Vesnice s 55 tisíci obyvateli tedy. K tomu přidejte okolní obce. Krnovsko taky. 75-80 tisíc cca. To už za zamyšlení stojí…

Mě spíše zaráží že není výběr do té Prahy když už je to bráno ve vztahu k Praze. Jezdí tam dva dopravci v podobných časech.

Výběr by byl kdyby vlaky z Opavy skýtaly možnost dorazit do Prahy třeba první v 8 a druhý v 10 cca. Zpět kdyby byl odjezd v 15 a 17 nebo 16 a 18 hodin cca.

Štefan

V České republice jsou desítky velkých měst, mnohdy i okresních, které nemají přímé vlakové spojení s Prahou. Opava má výborné časté spojení do Ostravy-Svinova, kde je vysoká četnost rychlíků do Prahy, Brna, Bratislavy, Žiliny, Košic, atd. Pan primátor Opavy by se tedy měl chytit za nos a uznat, že má v Opavě pro své občany závažnější a důležitější věci k řešení, než jeden nebo dva páry přímých vlaků do Prahy.

sotous108

Souhlas trh je bohužel trh jen bych popupravil to výborné spojení mezi Opavou a Ostravou na spíš chvalitebné. Hláška vlak je opožděn z důvodu xy je na této trati celkem časté.

Pavel

Třeba Liberec 🙂

RaCe

V Libereckém kraji se ptáme, co je to Pendolino…? 😉

Tom

Pendolino je rychlejší vlak. Tedy…. Víte aspoň, co je to vlak? 😉

N.N.

mnohdy i okresních?
Opava je okresní město a s 55.000 obyvateli to bude nejspíš největší město bez přímého spojení do Prahy. Jihlava je zhruba stejně velká.

Jiří Šrámek

Dobře. Tak nejen okresních. Třeba Liberec. Krajské město s dvojnásobkem obyvatel. Vyhovuje?

Kuzma

Liberec???

okk

A z Jihlavy snad ty přímé vlaky do Prahy jezdí? No to je mi novinka.

Lukáš

z Jihlavy jezdily přímé vlaky, myslím.., několikrát denně a od nástupu žlutého dopravce budou každé dvě hodiny

Michy

Ono se stačí podívat, v kolik jede poslední vlak z Ostravy na Prahu.
Smutné a ubohé.

Rabín

A první vlak ráno z Prahy na Ostravsko. Také žádná sláva.

Účetní

Tak ona Praha taky není vyloženě kousek že. Takže příjezd do Prahy 22:47 není vyloženě brzo.

Twix

Není to nejhorší ale u takto velkých měst je celkem běžné že tam dálkové vlaky dojíždějí i okolo půlnoci. Ostatně poslední Metropolitan dojede do Prahy po půlnoci a NJ z Berlína taky. Dříve jezdil z Ostravska do Prahy na půlnoc Ex Beskyd.

petr

Soulas. MD na to kašle.

Jan Tichavský

Ten poslední Metropolitan jsem nedávno využil na cestě z Budapešti. Když jede člověk daleko, tak vezme za vděk i takovému pozdnímu příjezdu. Navíc v Praze není problém použít noční dopravu, kolem hlaváku jezdí noční tramvaje co čtvrt hodiny, kousek odsud na Lazarské je centrální přestupní bod a na pár nočních busů v okolí se dá taky dojít.

petr

Z Brna jezdí poslední 0:19 a je to cajk. Ministerstvo dopravy holt neplní svoji zákonnou povinnost a spoléhá na to, že se dovolat toho u soudu.

Jesenik

Nebreč furt.

patology_chef

Poslední metro jede po půlnoci.
Prostor pro prodloužení R342/343 do Prahy tu je. Dokonce to má hospodu.

petr

Ostrava oddělena od republiky, holt musíme jezdit autem.

Jiří Šrámek

Co to meleš, fanatiku?

Frantisek X

A musíte jezdit pravidelně až do Prahy? Docela smutné. 🙂

Karl vB.

Když tady pořád bezuzdě skuhráte, jak tomu vašemu regionu pořád někdo škodí, tak se přestěhujte do Tachova, nebo do Šluknovského výběžku!

Pája

Připojte se k Polsku. Pánbůh vysoko, do Prahy daleko….:-)

Milan

To jsme měli udělat už dávno a bylo by nám lépe.

MaC

Se současnou vládou by mi to zase tak nevadilo…

petr

Ono by to dost možná bylo fakt lepší.

T478.4086

Pánové nerouhejte se!

patology_chef

Po tom, co mi moje slezská babička vyprávěla o válce, se přesně těchhle nápadů bojím.

Chleba Nakup

Vždyť je to 80 let.

Lukas

Tak Primátor mohl po vzoru Karlovarského kraje zadotovat jeden spoj SC kterej místo Ostravy hl.n zajede do Opavy a problém je vyřešen…

S Karlovarským krajem je to že SC/IC 504 jede Prahy služebně na lince Ex6 akorát místo končení v Chebu zajíždí až do Karlových Varů

Daniel Jablonecký

Možná by i nebyl proti, ale pokud tu informaci dostal až těsně před zrušením spoje, moc šancí už nejspíš nemá.

Ingip

Voják se stará, voják má. Když se pan primátor včas nestaral, tak nemá. Jestli si myslí, že ho budou všichni o všem informovat, tak žije v jiném světě.

Pavel

Čtěte celý článek…primátor se to dozvěděl z médií..

Viktorín

No právě, nestaral se, nedozvěděl se včas. V jiných krajích se už v létě řešily připomínky k prvnímu návrhu nového grafikonu. Kdo se o nic nestaral a čekal, až za něj novináři zanalyzují finální grafikon, ten se teď diví.

Lukas

Tak do Opavy Pendolína jely když nemohla na Slovensko kvůli schálení ETCS. Nikdy se nejednalo o trvalé spojení obzvlášť když se jedná na komerční riziko. A Pendolína měla původně jet do Německa nebo Rakouska, tam se bohužel neuchytily tak pravidelně turnusují na zrychlené Ex1 neboli Supercity mezi Prahu – Ostravu. Taky s dodávkami Comfortjetu a kvůli tomu že kapacita Pendolína už nedostačuje tak příkladem ranní Supercity z Bohumína a poslední SC z Prahy v 19:31 vyměněly Comfortjetem v třídě IC (Od nového jř rj ale se stejným řádem zastavováním jako SC) Ostatní kraje včetně města dotují konkrétní spoje aby jim… Číst vice »

Tomáš Lasota

A proč by měli Opavu informovat že spoj se ruši.

Náhodný

Měli. K čemu zde jsou ČD? Aby sloužily občanům.

Účetní

To by mohlo platit tak maximálně v době, kdy neexistovala konkurence a kdy ČD dostaly zaplaceno vše co po kolejích poslali kdykoliv kamkoliv 🙂

Stráťa

K ničemu.

zyx

Po vzoru dalsich jednání českých úřadů a státních organizací měl dostat primátor odpověď, že to je to vlastně jeho chyba když nesleduje uveřejňované dokumenty tvorby jízdních řádů.

N.N.

Jednat takhle *nejmenovaný* soukromý dopravce, to by bylo řevu.

Lukas

Obzvlášť v případě že dopravce provozuje spoj na vlastní komerční riziko (bez dotací). A to že Opava nedotovala to aby jim tam Pendolíno ze Svinova otáčelo k nim.

Primátor si zato víceméně může sám.

Michal Majetny

Od 10.4.2026 bude jezdit v pátek SC Praha – Opava, pan primátor nenapsal zcela pravdu

Ferda20

Od 6. 4. bude jezdit v neděli SC 502 Opavan na trase Opava – Praha. Lepší je se nejdříve podívat do jízdního řádu a pak začít křičet, že něco jede či nejede. Pan primátor bude muset chvilku čekat na přímý spoj

Lukas

Taky se spoj jako takovej neruší jen místo Pendolína pojede souprava třídy IC která zastavuje totožně s vlakem SC což se tím myslí jen v krajských městech (Hl.n) vyjm. Svinova

PetrH

Tahle země potřebuje fakt tvrdou lekci, aby se probrala do reality. Snad už brzy.

Dave

Napsal další z těch, kterého zachrání agent Bureš.

Karl vB.

V jednom přestupu bych neviděl až takovou tragédii, jakou z toho dotyčný pan primátor (55 tisícového okresního města) svým hysterickým vyjádřením dělá. Jiná města v MS regionu podobné velikosti (Frýdek-Místek, Karviná) mají u vlaku do/ z Prahy také přestup a berou to jakou danou věc, protože jsem nějaké výkřiky, nebo pláč, kvůli tomu nezaznamenal. Co by měli říkat třeba v Liberci, Jablonci nad Nisou, Mladé Boleslavi? Jejich obyvatelé by zcela jistě rádi 1x přestoupili, pokud by k nim vlaky z Prahy jezdily tak rychle, jako do Svinova. Nejrychlejší spojení z Prahy do Jablonce/N. (ca. 150 km) je asi za 3,5… Číst vice »

duch

Myslím si, že vlak Praha – Ostrava – FM – FnO by si určitě nějakou klientelu našel, jen prostě tato možnost nepřipadá v úvahu kvůli nutnému přepřahání na dieselovou lokomotivu. Opava už je pod dráty, a zároveň to je centrum celé severní Moravy (Bruntál, Krnov…).

Když někdo o něco přijde, tak má určitý důvod k smutku. Tady ale si někdo neuvědomuje, že ČD není jen státní firma.

Martin

A proč si to ty města teda nezaplatí ze své kasy, když o to tak stojí? Svůj rozpočet přeci mají. A ta rozpočtová delegace je tu právě proto, že místní zastupitelé lépe znají potřeby svých obyvatel.

Krakonoš

Opava centrem severní Moravy, když na Moravě vůbec neleží? Zkuste si zopakovat zeměpis.

rogo01

Trochu Moravy leží i severně od Opavy a malý kousek Opavy leží taky na Moravě.

Krakonoš

Vy si taky zopakujte zeměpis…

Náhodný

Moravské enklávy ve Slezsku.

Martin
Krakonoš

Vidíte Díky za důkaz, že Opava, Krnov i Bruntál byly odjakživa ve Slezsku. 🙂

Kicruj

Já v tom vidím důkaz, že trochu Opavy a Osoblažský výběžek severně od Opavy jsou na Moravě pane „Vy si taky zopakujte zeměpis…“

Ojin

Když už tu máme historické okénko, tak nikoliv odjakživa, v raném středověku bylo Opavsko (tj. včetně Opavy, Bruntálu, Krnova, Hlubčic) součást Moravy, později se vyčlenilo jako samostatné knížectví a definitivní stvrzení jako součást Slezska je až 1613.

harry

část Opavy ( Kateřinky ) už leží za řekou Opavou, takže rozhodně nebyly součástí Rakouska Uherska. Zkuste se podívat třeba na rukopis básně Opava od Petra Bezruče, kde v rukopise se píše cituji: “ vidím vlát vlajky zrádného města“ na rozdíl od toho co vám všem vtloukali do hlavy a to “ vidím vlát vlajky bílého města“ A proč asi v básní Hučín se píše “ na modré straně je Hučín“

N.N.

Jakpak se bude Praze líbit, když se stane součástí Rakousko-Uherska?

Náhodný

Když to přeženu, takže Slezské zemské dráhy by se měly jmenovat Moravské zemské dráhy (viz mapka v odkazu). A přes Moravu jedu, když projíždím po silnici č. 11 Opavu-Vlaštovičky.

Tomáš Záruba

Jak se ztrapnit snadno a rychle…

duch

Omlouvám se, poučení pro mne, abych nepsal komentáře unavený 🙂

PetrK

tyhle prkotiny ještě v dnešní době někoho rozdráždí tak, že se musí hned ohradit? inteligentní člověk z kontextu odvodí, o jakou moravu se jedná

Jiří

A tak jste asi z toho Frýdku Místku, cca 50 000 obyvateli, kde je stále těžký průmysl , či montovny, a dojíždění z toho města po nové předimenzované dálnici zejména do Ostravy a tak není tak logicky nutné mít přímé spojení na PH, ale také tam není taková spádovost velkého území jako má Opava, kde je daná přirozená spádovost na další okresy Krnovsko Bruntálsko, navíc není při vší úctě Frýdek univerzitním městem. Do Opavy dojíždí velké množství studentů z jiných měst na Moravě ale i východních Čech. a za Frýdkem je tuším jen Frýdlant či obec Ostravice A tak. Karviná… Číst vice »

zyx

A já si doteď myslel, že Opava není Morava ale Slezsko.

Frantisek X

A v zimě prodloužit pro lyžaře až do Bílé… Aha, ona už tam není trať, takže i z Ostravy pěkně po silnici. 🙂 A to bych si mezi těmi vlaky klidně i přestoupil. Ale jsou i bližší cíle. Jo, na zpětná omezení se zvyká hůř.

Jiří Peterka

Že je hlavní město Slezska na Moravě tady u nás prosím ve vlastním zájmu neříkejte. (Ani Krnov, ani Bruntál nejsou na Moravě).

patology_chef

Přesně!
Frýdek-Místek by určitě chtěl přímý vlak do Prahy na devátou ráno.
Bruntál by určitě chtěl přímý vlak do Prahy na devátou ráno.
Nový Jičín by určitě chtěl přímý vlak do Prahy na devátou ráno.
Krnov by určitě chtěl přímý vlak do Prahy na devátou ráno.
Orlová by taky určitě chtěla přímý vlak do Prahy na devátou ráno.

N.N.

Zlín a Jihlava taky.

Palavan

Zlín ho má, jmenuje se R 894 Zlínský expres.V Praze je 9:12

Šejdr

Na hlaváku v 9:02. V 9:12 už je ve Vršovicích, ale tam obvykle jede tak 1 % cestujících.

Jan Mráček

Nevím proč, ale vybavilo se mi Cimrmanovo „toto vzbudilo celosvětový ohlas především na Litoměřicku“. Ale nic proti kolegům o Opavy 🙂

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

V návrhu ze srpna byl. Teď je na jeho časové poloze Colours express, který však pojede jen první den CoO tam a poslední den zpět.

Rei

Pan primátor je známý širokou škálou negativních vyjádření k věcem, ke kterým má pravomoc mluvit asi tak jako řadový poslanec ANO ke zvolení nejmenovaného samuraje do čela sněmovny 🙂 Kdyby se radši staral o podněty ke zkvalitnění dopravní obslužnosti celého Opavska a zejména Hlučínska tam, kde něco zmůže – u partajníků ve vedení moravskoslezského kraje.

Šalina na Špilas

No ale to by pak mohl něco udělat. A třeba by po něm ještě něco chtěl…