Expresy na západ se vyhnou Smíchovu, pojedou přes Krč
Souprava InterJet jako Západní expres do Chebu v Praze na hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Ve směru z Prahy dojde ke zkrácení jízdních dob o 12 minut.
Ve směru z Prahy dojde ke zkrácení jízdních dob o 12 minut.
Na trať Praha hl.n. – Beroun se dlouhodobě kašlalo a teď je to tam samá otravná výluka. Ale když jedu expresem z Plzně a projíždím kolem Kačerova kde mám cílovou cestu a musím projíždět tou plouživou rychlostí přes Vršovice až na Hlavák, tak to je vážně síla. ČD se neumí komplikacím vůbec přizpůsobit, tak to raději nechá cestujícím zkomplikované jak to jen jde.
Jo a posledně jsem jel opět ve vedru s nefunkční klimatizací. Fakt mám raději B-čka…
Nezastavit na Kačerově je asi stejná blbost jako průjezd Ex7 na Zahraďáku.
Sice je to blbý, ale pochopitelný, most přes Vltavu v háji a komu rozhrabanej Smíchov, kde se budou měnit koleje podle stavby a každej vlak co tam nemusí je dobrej. Pro ty co tu pláčou , že jedou exprese z Prahy a v Plzni jsou o 10 minut dřív mám otázku. „Co je lepší mít vatu vyrazit z Prahy dřív, probruslit výlukama v údolí Berounky a v Plzni se třeba projít po peróně a pokračovat na čas a nebo to nechat jezdit se zpožděním? To by bylo zase řečí o nezvladnutém jízdním řádu a kopání do ČD a Správy železnic.… Číst vice »
Doufám že ty expresy aspoň zastaví u metra na Kačerově..
Je to EX , to nemá stavět v každé díře
Tak metro obsluhující 200 000 lidí není na české poměry rozhodně díra, problém je spíš ta samotná zastávka.
Když na něm zastavujete dvakrát, tak už je to jen 100 000.
No ono to vyjde rychleji vystoupit už na Kačerově a jet C do centra a také dále. Poskakování krokem do Vršovic, pak tunely na hl. a pochod podchody a halou zabere dost času.
Zastavka s dvemi hranami je problem v cem?
Nevim jaka ma byt delka nastupiste, je mozne ze ty nejdelsi nedelne posilene zapadni expresy muzou mit i pres 200 metru. Ale s tim si umime poradit.,viz. Bojkovice mesto.
Třeba tenhle přes 200 m mí.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=IC&cislo=554&nazev=Z%C3%A1padn%C3%AD%20expres&rok=2024
Pardon, ale porozumět psanému textu umíme? *uzamčen* *uzamčen* *uzamčen*
V popisu stavby je na Kačerově uvedeno 220 m, 7 vozů+ lokomotiva úplně bez problému, 2 čtyřvozové jednotky v soupravě se taky vejdou
Nebo 8 vozů + loko + určitý ale zvládnutelný problém pro mašinfíru jako v mnou odkazovaném vlaku.
Pokud Kacerov, tak by musela byt dira i Smichov.
Ne. Sice v bezprostřední blízkosti Smíchovského nádraží toho moc není, ale jde spíš o to, že se jedná o významný dopravní uzel (Kačerov se s tím zdaleka nedá měřit) a další věc je, že hned vedle je Anděl.
Sice je to expres, zas na druhou stranu jedna zastávka v okrajové části s návazností na MHD, spoustě lidí ve výsledku zkrátí tu cestovní dobu, protože nebudou muset dojet až do centra na narvaný hlavák a tou MHD zase kus zpátky. Nástupiště 200 m je akorát limitující pro soupravu max. 7 vozů a lokomotiva už se ani celá nevejde. Chtělo by to držet aspoň standard 220-235 m, třeba s ohledem na plánované nákupy čtyřvozových jednotek, při spojení do soupravy se už k 200 m nástupišti taky nevejde.
Tak schválně, bude dřív Déčko na Synkáči/Vršovicích, nebo nový most? 😀
Osobní doprava plíživě zabírá zbytky kapacity pro nákladní dopravu …
Tak hlavně tranzitní nákladní doprava by vůbec neměla do Prahy zajíždět a to ani ta silniční.
To by vyžadovalo opustit centralistické budování nejen infrastruktury. Myslíte, že někdo jezdí přes Prahu rád?
Tohle je opravdu neskutečný… dojde ke zkrácení jízdní doby mezi městy, ale stále je to více než dříve… Jízdní řád je navatovaný, jak to jen jde a pak se musí vlaky ploužit rychlostí 70 km/h po celé trase, aby nebylo příliš velké nadjetí. Pro některé toto omezení bude znamenat, že budou muset do práce nebo školy vyrazit o hodinu dříve, aby měli rezervu na zpoždění. Minulý rok i v průběhu výluk vlaky zvládaly Plzeň-Pha Smíchov i za 58 minut.
Je to na facku, vetsinou vlak do Plzne prijede s 20min naskokem a pak cekame jak idioti 30 minut nez se pohne dal na Cheb. Je to k uzoufani.
To víte, KPI vedení SŽ nepustí…
To jako, co zaseká trolej v Nymburce, od toho se odečtou náskoky v Plzni a vlaky jedou přesně? 🙂
Chybí informace, zda Ex6 milostivě zastaví v Radotíně, když už nepojede na Smíchov, aby bylo možné přestoupit na osobák (a opačně). Pokud ne, nemám slušných slov…
(Šlo by o odříznutí podstatného kusu západní části Prahy od expresů na západ.)
Urcite ne, treba rychliky 6XX z Chebu pres Usti do Prahy taky nestavi v Podbabe…
A navíc tohle je Ex. Ale ty Berounky by tam stavět mohly,
Vzhledem k tomu, že po cestě staví i v Chodově a Kynšperku au Chomutova je mimo Chomutova, Chomutova města i Jirkov zastávka, mohli by už klidně zastavovat i tam. Protože todle ty rychlíky taky solidně degraduje.
To je pásmovej rychlík, pro obsluhu uzlů na trati Praha – Ústí slouží rychlíky do Děčína, ne tohle.
Ale staví v Holešovicích.
Většina expresu má v Praze své zastávky, Vršovice, Libeň, Smíchov, Holešovice…
Náhrada za Smíchov by se hodila.
Přesně. Zastavovat Ex jednou někde v dopravním uzlu na okraji širšího centra je správný požadavek. Kdyby na Zahraďák bylo prodloužené Áčko, dost možná by tam stavěly i Jižní expresy, nejen Vltava, Lužnice a Silva Nortica.
Částečně tak ještě slouží Vršovice, ale s růstem Prahy jsou už teď moc utopené uvnitř.
… i Libeň takhle do určité míry funguje. Mnoho expresů tam staví včetně Ostravanu a Pendolina, některé ale ne (Metropol, Vindobona, RGJ jak který).
Tak ono tady jde spíš o ten „mimořádný“ stav, kdy Ex6 nejezdí přes Smíchov (asi něco jako kdyby Krušnohory jely odklonem mimo Holešovice), takže by v Radotíně byla možnost přestoupit na vlak/autobus na Smíchovské nádraží.
Asi nezastaví, milostive, nemilostive, máte smůlu, nakonec, je to Ex….
Nepřestouili by v Radotíně na ten samý vlak, na který by mohli přestoupit v Berouně?
Jenže Ex6 v Berouně jaksi nestaví.
Jak to tady tak čtu, tak ideální expres staví u každé žumpy…
To zni jako osobni vlak Praha – Bohumin pred rokem 1989, kteremu to z Prahy do Bohumina trvalo 9 hodin 41 minut.
A vyjížděl někdy ve 2 ráno. 😀
Vyjížděl z Masaryčky ve 12:00 a jezdil někdy do poloviny 90 let. Měl cestou ve větších stanicích delší pobyty.
Prostě takto si místní představují budoucí spoje VRT. Nakonec se na těch 300 ani nerozjede, když bude stavět u každé lípy.
Stale vlaky pojedou o deset minut dele nez jezdily pred peti lety, po dokonceni Ejpovickeho tunelu. Vypada to, ze prave kolem roku 2019 byla ceska zeleznice nejrychlejsi. Praha Ostrava taky minimalne +10 minut od tebe doby. Mozna tak Budejovice „dozraly“ pozdeji a nyni jsou na nejlepsich casech
Dokud se nedodělá rekonstrukce mezi Radotínem a Berounem, tak to bude pořád soubor výluk a stím spojené rezervy v jízdích dobách a to nemalé kvůli mizerné propustonsti tamního zabzař. Většina těch vlaků teď má šílené vaty, zejména Berounka.
Expresy taky, o víkendu přijíždí do Plzně klidně ve 40, přitom příjezd mají až v 58.
Vždyť jsou v sázce prémie managementu. Věřím, že kdyby ty linky neobjednávalo MD, tak ty vlaky pro jistotu zruší úplně.
Západní expres vznikl na politickou objednávku a to se blbě ruší.
No, a že je to velmi používaný spoj, to ke vlastně irelevantní. 😀
To na vznik vliv nemělo. Frekvence se přesunula v převážné části jen z jednoho druhu VHD do druhého, které bohužel nemělo připravenou infrastrukturu. Navíc je to v rozporu s požadavkem samospráv na vymístění dálkové dopravy z údolí Berounky. Však minulý měsíc jsme viděli při jednání v Bavorsku, další jednání tohoto kusu.
Tohle je ale houbelec Západní expres, ten má jet až do Paříže. Smířil bych se i s přestupem na TGV ve Štrasburku, ale jen jedním.
Právě proto byly takhle prémie managementu nastavené, aby bylo víc vaty a méně zpoždění. Spousta lidí to tak totiž chtělo.
Kdo chtěl padající trolej v Nymburce vyrovnávat dvacetiminutovými náskoky v Plzni?
Jestli to zkrácení jízdních dob bude pouze ostrou tužkou a ne zvýšením traťové rychlosti, budou z toho jen stálá zpoždění a naštvaní cestující. Nevadí mi, že vlak jede o 12 minut déle, ale že nepřijede podle JŘ.
Naštvaní cestující zrovna tak vznikají tím, když přijedete někam k Ejpovicím s 10minutovým předstihem, abyste se poté když už ne přímo zastavili v polích, tak se aspoň šouráte krokem až do Plzně.
Což už nebude možné, protože jsme v Bavorsku slíbili, že v trase pojedeme až 200km/h a jinde po trase to technicky nejde. 😀 https://uv.gov.cz/cz/media-centrum/aktualne/premieri-cr-a-bavorska-jednali-na-prvnim-preshranicnim-kongresu-o-rozsireni-spoluprace-obou-zemi-214457/#
Plzeň-Stod-Holýšov by tomu odpovídalo, Holýšov-Staňkov-Blížejov už teda moc ne 😀
V nejhorším je tu ten tunel a mise splněna.
15 minut náskok z Prahy do Plzně je dneska docela běžný – z důvodu výluk je tam poměrně velká vata.
Stavění na Krči, která je špatně dopravně dostupná, má smysl pouze dopravní. Lepší by bylo stavění na Kačerově, nebo v Radotíně s přípojem od Smíchova osobákem.
Trasa přes Krč neznamená, že tam bude stavět, to v textu nikde není.
Ono to tam kolikrát při těch odklonech zastaví, ale ne pro výstup. Stejně tak potom ve Vršovicích. A když to konečně dojede na hlavní, tak část lidí jede zase zpátky k jihu, ovšem narvaným metrem namísto volnějších spojů po tangentách.
Mohou jet linkama S.
Na jizni mesto?
Ze Smíchova se jezdí na Jižní město?
Ano, linka 125 vás dostane na Chodovec občas i rychleji, než byste se na hlaváku dostal do metra.
Tak konečně, byla doba, kdy tam nejelo ani kolo. 6e by tangenciální linky konečně DP zaváděl. 🙂
On se o to PID i snaží, ale nejsou řidiči na několik nových linek přes celou Prahu s 5 minutovým intervalem holt.
Kde se chce tam řidiče najdou viz Mníšek.
Doufám že toho využijí a budou stavět ve Vršovicích!
Proč? Nic moc tam není. Lepší Kačerov na metru.
Jak nic moc? Zastavka tramvaji Nadrazi Vrsovice s tremi pravidelnymi linkami tramvaji a z druhe strany podchodem 300m pesky je Namesti Bratru Synku s ctyrmi linkami tramvaji.
V pesi vzdalenosti jsou Nusle a Vrsovice, ktere maji dohromady takmer 80k obyvatel.
A oproti Kacerovu je to realne vybavene nadrazi a ne jen provizorni zastavka.
Těžko říct, no.
Argument reálně vybaveného nádraží neberu určitě, používám jen podchod a peron. 🙂
Tak u Kacerova je len peron z jedny strany bez kryti a na tych Vrsovicich je tych peronu nekolik a jsou kryte. Proto to oznaceni „vybavene“.
Na Kačerově se zrovna staví peron pro obě koleje – teď tam není žádný a vlaky tam nezastavují.
Nově bude peron uprostřed a po stranách koleje…
A dostatečně dlouhý i pro vlaky R a Ex.
Upřímně řečeno mě překvapuje, že zrovna na Kačerově bude 220 metrů dlouhé nástupiště. Jsem zvědavý, jestli tam při výlukách bude skutečně stavět něco ze 170/171, co by ty parametry využilo.
Pokud by tam nebylo 220 hned, určitě by tam měla být na minimálně tuhle délku aspoň prostorová rezerva bez změny kolejiště.
Co odklony z 220? 😀
Nu, spíše kapacitně vybavené – dostatkem kolejí a nástupních hran, na rozdíl od Kačerova – bohužel.
Tak snad se s novým výtoňským mostem vrátí…
Je otázka, zda v té době už nebude lepší z mostu inteligence vjet rovnou do „Bártova“ tunelu směr Beroun i když bohužel, pak budou až do Ejpovic zas poskakovat po staré trati.
Tak on jaksi hlavní vjezd do Berounského tunel bude od Smíchova a navíc za normální situace ani není důvod vyhýbat se Smíchovu.
Myslíte, že ten přesmyk se zvládne včas dodělat? O Výtoni nemluvě. Ale máte pravdu, že za normální situace. Jen si nějak nevzpomínám kdy naposledy na dráze nějaká byla.
Jakože Berounský tunel bude dřív než nějaká varianta mostu na Výtoni? To asi ne. Úpravu jížního zhlaví Smíchova bych čekal v rámci tunelu (Beroun bude také potřeba předělat).
To, že někdo u nás slibuje nějakou dopravní stavbu, ještě neznamená že se rychle realizuje. Aby se nakonec nezjistilo, že klid v Nuslích je víc než nový most. Ostatně tunelem do Berouna už dle slibů jezdíme také několik let a obdobné je to naletiště. Praha je bohužel v tomto docela nepředvídatelná.
Naopak. V Praze je mnohem lépe předvídatelné, že to nebude, než ve zbytku republiky.
Existence Nového spojení 1, Zahraďáku, Edenu atd. vaše tvrzení hodně nabourává.
Myslím, že v tomto závodě dvou Godotů, Výtoň přeci jen vede. 😀
Poněvadž se daří rekonstruovat železnici ve staré stopě kolem Berounky, staré mosty je tam možno bez problémů vyměnit.
Jsem dopravní ateista, dokud neuvidím, neuvěřím.
Ateista jako Apoštol Tomáš, kterého citujete? 😀
Samozřejmě a pak spasitele třikrát zapřu.
To byl prej jinej kámoš.
Budou tyto vlaky zastavovat i na Kacerove u noveho nastupiste?
Nejspíš ne, protože by blokovaly blízkou jednokolejku do Vršovic.
No, a druhou kolej od Vršovic (neřku-li do Modřan) zatím nikoho dostavět nenapadlo, naopak byl prostor pro ni rovnou zúžen. Všechny zase poženeme přes centrum. 🙁
To se mělo zdvoujkolejnit až do Vraného ((((nebo aspoň na Jarov) nebo aspoň na Zbraslav ) i před Zbraslav by stačilo ) tak aspoň do Modřan…)
No já nechtěl provokovat :), Zbraslav naráží akorát na dvorek domku za přejezdem, domek by snad bořit nemuseli, a cyklostezku lze vést níže po břehu, stejně jsou tam i jiné její části. Pro začátek by i ty Modřany byly fajn. Širší tunel před Vraným teď vidím dost bledě.
Problémy s Výtoní uberou cestující. Myslím, že výstup na Smíchově je pro spoustu lidí atraktivní.
Nebude to tragické. Kdo nutně potřebuje na Smíchov, bude mít pořád R16.
Ano, R16 co ma vagony pamatujici C&K zeleznici a stavici v kazde vesnici.
Ted jsem jel s Berounkou a vozy s klimou a docela hezké. Ano cestou zpět. první vůz byl retro, ale zbytek už ok 🙂
Jak se to vezme. R16 ted funguje nyní jako takový „spěšňák“. Kvuli výluce u Berouna teď zastavuje i v Karlštejně a Srbsku plus cestou do Plzně další zastavení. Expres zastavuje prvně až v Plzni.
A hlavně R a Ex dál za Plzeň jedou jinam. Takže lidem za Plzní tahle rada (jet R místo Ex) nepomůže.
Na druhou stranu, Berounkám teď ubírá cestující fakt, že nejedou na hlavní nádraží, což se naopak zlepší.
Neměly náhodou comfortjety začít jezdit na 512/515 už někdy letos v červnu? Pamatuji si jak se pořád psalo že začnou jezdit na trase Bohumín- FL. Už byly zanesené i v řazení a najednou ticho po pěšině. A aktuálně cj nejezdí ani na 510/511.
Tak 510/511 jezdily, pak to jelo na šest dní na jakési testy do Německa, jestli se to bude kamarádit s tamějšími tratěmi, pak to zase chvíli jezdilo a už je to zase v Německu, no a zatím se neví, do kdy… Možná týden, možná do konce měsíce… Každopádně ComfortJety jsou ukrutně nekompletní, chybí řídící vozy a bistrovozy, takže lokomotiva musí na konečné soupravu objíždět a místo bistra je starý jídelák, ovšem z nějakého důvodu řazen tak geniálně, že jsou dvojky, jednička, za ní ještě jedna dvojka (??? tady právě netuším důvod) a jídelák.. no a z něj by měl být… Číst vice »
Bože můj, chápete, že se jedná o dočasný a nikoliv cílový stav?? Vozy by se nasadily později=špatně, nasadí se dříve v dočasném řazení=zase špatně.
Jidelák na konci je nejspíš kvůli tomu, že má šroubovku, zatímco ostatní vozy uvnitř soupravy CJ nikoliv.
Ne dočasně, snad jen přechodně.
O ComfortJetech se to psalo už několikrát. Dvojka na krajích je kvůli ukončení standardizovaným přechodem. Jednička bude propojená vždy do soupravy, takže má chodbičku bez přechodových dveří. Ten vůz dvojky je tedy jakýsi špunt. A že začnou jezdit nekompletní se vědělo předem. Právě z důvodu delšího schvalování řidičáků a hospod. Myslím si, že je to lepší řešení, než nechat nové vozy stát v kopřivách a jezdit Béčkem. A že je tam starý jídelák? No taky nemusel být žádný. Pořád je to lepší než minibar i za cenu servisu do jedničky v plastu. V minibaru by do jedničky dostal člověk maximálně… Číst vice »
Musím dát plus. Já se jen ptal, proč musí být hospoda za dvojkou na konci, super, šroubovka, už to vím. Díky moc za objasnění a uznávám umístění. O zbytku se bavit nebudu, není to předmětem diskuse k tomuto článku. Snad jen to, že právě problém jídeláku mě velmi zajímá, jelikož na nich dlouhá léta jezdím, a jsem zvědavej 😂😂. Takže díky za objasnění umístění vozu, k ostatnímu se velmi rád vyjádřím (mám dopravku na fíru ještě za Komančů, o JLV už jsem psal a mám vláčky upřímně rád), až dojde na relevantní článek. Hlavně nic ve zlém, díky
Tak a už se mi podařilo zjistit, kde je právě teď jediná funkční jednotka cj- stojí v Drážďanech, kde se na ní školí německé vlakové čety, a od 2.9. se vrací na 510/511, přičemž osádku jídelního vozu budou do konce grafikonu tvořit party z „německého“ turnusu, jelikož pro ně díky rekonstrukci trati v Německu ubyde práce pro dvě party…
Měly by ale zastavovat v Radotíně, nebo Chuchli. Respektive i při neplánovaném odklonu by v Radotíně měly automaticky zastavovat všechny R a Ex.
Proč?
Aby byl možný přestup na autobus 244 jedoucí na Smíchov, a cestující byli ušetřeni půl hodinového závleku přes hlavní nádraží
Nebo případně přestup na Os směr Smíchov.
A nebo na nejbližší S7 jedoucí na Smíchov. Je fakt že spojení třeba z Nových Butovic na tyto expresy se extrémně prodlouží, ale aspoň že všechno pojede na hlavní nádraží, a ne že R16 vyklopí cestující na Smíchově – nepříjemné zvlášť pokud chce jet někdo vlakem dál, když veze kolo apod.
Mohly by cestou zastavit na Kačerově pro ty, kteří jedou na jih, aby nejezdili tam a zpět, nebo se nemuseli kodrcat už z Radotína autobusem.
Jako třeba na Novodvorskou nebo Chodov? Těm asi nezbyde než si přes hl.n. zajet a nebo zkusit trefit R16 a pak bus ze Smíchova. Což samozřejmě není moc šikovné pokud jedu ze Stříbra nebo Domažlic, případně dopoledne kdy má R16 díry v taktu.
Třeba. Osobně už se hlavnímu, pokud to jen trochu jde, vyhýbám. Zajížďka, nepříjemné davy, plné metro zpět – úplně zbytečně. Pak vymýšlíme D jako posilu k C…
Přesně, S bahn je správně expres metro. Tak jak v Berlíně, Hamburku, Mnichově atd . Já když jedu na sever jedu buď z Cakovic nebo Holešovic, na západ ze Smíchova na jih z Lahvaku či zahradního města/Hostivare a na východ převážně z Libně. Průměrná úspora 20-30 minut
Co se Nových Butovic týká, tak by možná nebyl od věci přípoj přímo do Berouna.
Něco ve smyslu NAD Beroun-Zličín, přičemž lístek na vlak by platil i Metrem na Smíchov.
Jednoho dne ten most nebude a ani R Berounka přes něj nepojede.
Takže místo autobusu z Radotína rovnou z Berouna. Ale to jezdí už teď, stejně jako z Plzně kamsi do Zličína (pokud ty spoje ještě nezrušili)…
On by spoj byl, jen by v Berouně, nebo ve Zdicích musel jezdit k nádraží. Tedy pardon ve Zdicích oficiálně a ne parkovat.
Proč byste jezdil autobusem už ze Zdic, když se pak potáhnete ucpaným Královákem a Berounem? Není lepší dojet do Berouna a až pak busem přímo po dálnici na Zličín/Stodůlky/Butovice?
Ani to dnes nejde. Ve Zdicích je přestup dnes nějakých 600m a v Berouně asi 1200m. Prostě hrana/hrana jak vyšitá.
Ze Zdic můžete také rovnou na D5, ale moc si nepomůžete dnes to stálo až ke Králováku i na D5
Cestující na Smíchov pojede přímým rychlikem na přestup v Radotíně není nikdo zvědavý.
jasně, i ten od Domažlic nebo od Chebu si radši v Plzni počká 20 minut, aby mohl přestoupit do R16 a do Prahy dojet o půl hodiny později i když s možností vystoupit na Smíchově. To už je přestup v Radotíně časově výhodnější. V Radotíně by tak měli stavět všechny Ex6 po dobu ježdění mimo Smíchov.
V návrhu JŘ tam ale takové zastavování není vidět, i když už tam u všech Ex je objíždění Smíchova „jinou trasou“.
By nebylo špatné, kdyby zastavovaly ještě cestou třeba ve Vršovicích.
Ano, Vršovice bych považoval za celkem logický krok, když se jede okolo – navíc ve Vršovicích rozhodně nelze použít argument, že by tam chyběla volná nástupní hrana.
Každé ohlášené zastavení bere možnosti dispečerovi 😀
Při odklonech či NAD potřeba brát lidi z Vršovic (Kačerova?), při předčasném zprůjezdnění Výtoňského Mostu se bude čekat na nový JŘ(14 dnů než se projedou místenky prodané z Vršovic?) 😀
Nevyhlašuje se až po Braník možnost dojet MHD? 🙂 (Přičemž třeba při výluce na modřanské trati jezdívala NAD ze Smíchova, kam se museli lidé z Braníka – protisměrně – dostat…)
A co se týče „předčasného zprovoznění“ Výtoňského mostu, to teda pro 2025 dost pochybuju. 😀
A i kdyby, tak přirozené je čekat jen do nejbližší změny JŘ, ne do nového.
Budou zastavovat na Kačerově? Výstup a nástup pouze u prvního vozu?
Kačerov bude mít teď 200 metrů nástupiště.
220
Ne
Raději další davy přes plné hlavní nádraží. Co bychom pro kaštany… Ale nic, no. Chápu, že je to komplikace… Pokusím se těmto vlakům tedy raději vyhnout.
Bohužel centralizace je velký trend. Však se podívejte na štěkot smečky ohledně terminálů Praha-východ a Praha-sever. Terminál Praha-jihozápad, raději zadusili hned v zárodku. Prostě chcete někam jet vlakem,autem, letadlem, tak musíte přes Prahu. Chcete nějaký náklad někam dovézt po silnici, železnici nebo letadlem., vítejte v Praze.
Velký trend je naopak decentralizace a město 15minutových vzdáleností.
Proč první vůz? 😀 já bych raději prostřední.