Expresy mezi Prahou a Brnem se vracejí na trasu přes Pardubice, končí přes dva roky trvající odklon

Railjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRailjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Od soboty se vrací opět vlak Vindobona, spojí Graz s Berlínem.

142 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zesp

Tak buďme rádi, že už tato sranda skončí:

https://youtu.be/Dhfgnflrywc

Tonik

Pořád je to rychlejší busem do Brna než vlakem

Karel

Zatím. EU má snahu zakázat spalovací motory co nejdříve a autobus na baterie z Prahy do Brna nedojde.

marek hudec

evropska unie je v poslednim tazeni…. jeste ze tak

Gwann

Odstehujte se do KLDR, když máte tak rád izolaci

Elb

Však se v plánování ekonomiky KLDR spíš blížíme, než bysme od ni vzdalovali, osobní svobody to samé.

Okoloidúci

To ľudia ako vy hovoria posledných 10 rokov. A koniec nie a nie prísť :))

Elb

10 let je v rámci světa i lidské civilizace velmi krátká doba, ale v přírodě ani na světě nic netrvá věčně. V našem prostoru asi taky byli lidé, kdo by nevěřili, že se multikulturní RU nebo Československo někdy rozpadne a přece se stalo, to druhé dokonce dvakrát.

Elb

Autobus z Brna do Prahy na baterky dojede v pohodě, ale já si spíš myslím, že se v Evropě na nejvytíženějších dálnicích můžeme dočkat kamionů a autobusů pod trolejí, však si přepočtěte ten počet přepravených hrubých tun ve velkých vozidlech na D1 a na nějaké jedno nebo i dvoukolejce pod dráty.

kan

a jízdní doba o 10min delší než před vylukou, inu modernizace po Česku

Kolíne, Kolíně ležíš v pěkný rovině

Škoda, že tím, že zase railjety budou jezdit přes Pardubice tak osiří hlavně nádraží v Kolíně, kde přestanou zastavovat stejně jako RegioJety směrem na Brno. Jsem tak zklamaný, že railjety nebudu tak využívat tak často jako do teď do Brna. Takže zhoršení služeb a omezení spojů ve stanici Kolín, kde určitě mnoha cestující ze směru Nymburk a Kutná Hora využilo přestup na RegioJet nebo railjet směrem Brno a dál Vídeň takže když opomemu rychlíky Svitava a Vysočina tak zbyli Kolínu jen EuroCity směrem Budapešť 😭😥

Se fakt už musím smát 😂 To by mě zajímalo, kolik asi tak ti vygeneruje Kolín do minusu cestujících a kolik Pardubice hl.n.. srovnáváš trošku jiné váhové kategorie

rudlafara

Ano, to srovnává….něco si o tom přečtěte. Kolín je jedno z nejvytíženějších nádraží v ČR.

Hans

Sorry jako … Kolín má naprosto dostatečně pokryto vzhledem ke svému významu 😂
Pardubice, Chrudim + Přelouč + nejbližší “vesničky” (Sezemice, Lázně Bohdaneč v dosahu pardubické MHD ) mají cca registrovaných 130 000 obyvatel..
+ dalších 100 000 je “přiléhající” Hradec Králové…
Plus můžeš přičíst dalších cca 15000 Ukrajinců + 15000 studentů v součtu za obě krajská města Pardubice a Hradec Králové.
To je skoro tolik, co má Kolín obyvatel 😂

Jiří Kocurek

Nejenom Pardubice, ale taky Hradec, co je hned vedle. To je dohromady asi 6 Kolínů, co do počtu obyvatel. Minout tohle, prodloužit jízdní dobu o 1/4 hodiny…

Když porovnám spojení Olomouce a Kolína s Brnem, tak Olomuc má jenom ten ekvivalent Vysočiny, žádná Svítava, žádný Metropolitan. Plus také Regiojet s přestupem mají společný.

Elb

Jak velká část Hradce denně dojíždí za prací a školou do Prahy a jak velká část Kolína?

Josef Novák

Nevšiml jsem si, že by dotyčný srovnával Pardubice a Kolín. Za srovnání s Kolínem by ale stála víska Česká Třebová, kde rj i RJ staví.

Hans

No mě to z té 1.věty tak teda připadá…
V Č.Třebové ale taky všechno nestaví – jen některé dálkové vlaky .. Pendolino do Ostravy a většina vlaků Praha – Viden – Graz tam nezastavuje..
z Třebové je poměrně velký provoz cestujících na Pardubice i Brno

Dos22

Naopak, Praha – Vídeň – Graz všechno zastavuje v České Třebové (Railjet), to co tam nezastavuje jsou Metropolitany, tedy Budapešť, nebo-li co zastavuje v Kolíně, nezastavuje v Č.T. (směr Brno).

Hans

jo, máš Recht… vlaky na Bratislavu staví v Kolíně a vlaky na Vídeň staví v ČT. Je to tak od 1.7.

mgr.pavel

Úplnou shodou okolností pojedeme z Norimberku do Frankfurtu nad Mohanem. Celkem srovnatelné s Brno-Praha svou vzdáleností i velikostí, a, světe div se, i jízdní dobou (2:34, občas 2:15).

Nechci tímto relativizovat bídu spojení dvou největších českých měst, jen ukazuji, že i v Německu s jejich VRTkami to není všude tak slavné.

Joe

Náklady se také vrátí nebo díky státním postrkům a menší vytíženosti tratě zůstanou na trase přes Vysočinu?

Dos22

Státní postrky se zrušili, tím že už je se dá jezdit přes Třebovou.

Joe

Už jsou zrušené? V místních článcích bylo, že smlouva je na 3 roky (2021-2024).

Dos22

Ano, od 1.7. jsou bez náhrady zrušeny, protože byly ukončeny výlukové činnosti.

Elb

Oni nemohli ten konec o pár dnů posunout, aby stihli začátek prázdnin, však zákazník je pro SŽ až na posledním místě. Doufám, že tam pošlou alespoň EC 253, co už si veze přes 90 minut zpoždění.

Elb

Tak nejen 253, ani jiná zpožděná EC přes Brno, tudy nakonecnešla.

Dispečer

Byla výluka Pardubice -Prelouč, vyšlo by to nastejno,čekala by v Přelouči…

Jiří Kocurek

A proto pojďme protestovat proti VRT a prosaďme trať na 230 km/h která bude obsluhovat vesnice zastávkovým osobákem.

Kraťas

Aspoň že už to pojede přes ČT po koridoru.

melm

Na Hungarii se bude na hlaváku objíždět nebo měnit mašina?

Jan Soukup

Budapešť – Praha řada 380, Praha – Berlín Vectron.

melm

No, zatím to vypadá na slovenské Větroně v úseku Praha – Budapešť

Matěj

Ostuda. Česká železnice 2023.

Stráťa

Ještě bych s tím vyhlašováním počkal protože o titul ostudy české železnice se každoročně vede tuhý boj.

NightmareFreddy

Já bych nebyl tak ostrý. V podstatě čím více na východ, tím více je infrastruktura zanedbaná. Je to prostě deficit z předchozího režimu (byly jiné priority). Co se týče koridorů, tam je situace řekl bych slušná (ano, některé úseky jsou stále děs), někde je situace bídná (Přerov (Olomouc) – Brno), nicméně snad se to v dohledné době zlepší.

Frantisek

Za některé deficity (méně ořezávání kolejí ve prospěch asfaltu) jsem celkem rád, dokud trvají. Ale v údržbě jako takové bylo zanedbáváno leccos, a tady jsem rád za určitou změnu (když pominu některé nedostatky nových řešení).

Tojejedno

Můžeš říct kde se ořezávají koleje ve prospěch asfaltu? Pokud jsou některé linky ukončování je to jen z důvodu že nejsou vyuzivane- prostě vlak kde jezdí 5 lidí denně je holý nesmysl… To i ta ekologická stopa vychází dost tragicky…

Jiří Kocurek

Bludné představy… nebo tak něco, případ pro odborníka.

Jirka

Tak si zajedte do Bulharska treba, tam to budete mit s vlaky urco lepsi. 😛

Elb

Někde v Bulharsku po modernizaci zpomalily vlaky?

Jan

Na Vysočině už se těší na „nickolejný provoz“…

Stráťa

„Nickolejný provoz“ vymyslel někdo komu se nehodilo napsat že je někde zastavený provoz nebo co je to za nesmysl?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ptydepe Dobré Správy…
Ostatně, její činnost je absurdní drama.

trafopajka

absurdní komedie, dramatického se tam nic neděje

Vavrroch

Ten výraz se objevil kdysi za dob socialistické železnice, snad z obavy, že přiznané „zastavení provozu“ by mohlo být vnímáno jako sabotáž nebo následek útoku imperialistických agentů, což by znepokojilo lid, toužící po klidu na práci.
Jak už to tak bývá, nepěkné jazykové jevy mají tuhý život, takže tahle potvornost přežila a zabydlela se i v řeči železniční správy moderní, pružné, finančně nenáročné a svými výsledky udivující.
Občas uvažuji, zda úkaz nějak souvisí s obratem „přes to nejede vlak“, jenž je oblíben mezi politiky a zástupci některých médií, ale zatím jsem na to nepřišel.

Frantík

Tak je to eufemismus, ale aspoň to nevylučuje přepravu cestujících autobussy.

Bohumil Pokorný

Ale houby!Nehledejte ve všem vinu komunismu.Prostě jednoduchý výraz,který dobře popisuje situaci.Když máme dvokolejný provoz,jednokolejný provoz,tak můžeme mít i nickolejný provoz.

Jirka

Tak a jsme v HB a zase v železničním rychlíkovém pravěku😋. Škoda ty služby RJ byly osvěžující a nevídané…🫡

Jelen

Za pár let se dočkáte

KOLOVRÁTEK

máš žít jinde HB je pravěk

Joe

Ještě nějaké další rady, pane hrabě?

rudlafara

V Kolíně to samé…..RJ a poloprázdné RailJety….. Já vím „kolovrátku“ mám žít jinde Kolín je pravěk….je mi hanba

Filip

Celá věc stojí na zrychlení úseku Golčův Jeníkov – Pohledští Dvořáci, ono jezdit 70 – 90 po magistrální trati dneska prostě nejde, vzdálenost Brno – Praha je přes Hory Kutné o 2 km delší, jízdní doba o 45 minut delší – to je poněkud nepoměr. 😅 Nic moc víc s tou tratí udělat (reálně) nepůjde, ona taky vyšší rychlost = delší zábrzdnou vzdálenost = nižší propustnost, no a někde ty NEx jezdit musí, že ano. Ale pokud se podaří ten nepoměr mezi jízdní dobou a vzdáleností zkrátit alespoň na polovinu, tak klidně může být, že po téhle „budovatelské“ magistrále pojede… Číst vice »

Zdeněk Matějka

Když se porovná rozdíl jízdní doby railjetu dnes a včera, tedy přes po koridoru vs. přes Vysočinu, tak to není třičtvrtě hodiny, ale 21 minut.

zesp

Takovéto záběry už tedy budou minulostí. Tedy otázkou je, jak na dlouho. Při mimořádnostech se tudy pojede opět…

https://youtu.be/UrDu7hWSiCw

Honza1 a 1

Již brzy zpět na Vysočině, ale již po VRT. 🙂

NightmareFreddy

„Již brzy“ // Pobavilo, díky 🙂

Elb

Vlaky do Brna budou jezdit zpět přes Havlbrod mnohem dříve, než bude kompletní VRT, ale už jen s její částí Polabí a Velká Bíteš-Brno, ten zbytek v náročnějším terénu mezi tím mohou klidně stavět taky deset let..

Hans

Vsadil bych se s tebou , ze do roku 2040 to nebude 😂

geras

Ano, odkloňme expresy z velkých aglomerací do krásné, leč liduprázdné krajiny.

PetrH

Myslíte Českou Třebovou?

NightmareFreddy

Pardubice + Hradec?

Elb

Pardubice-Hradec mají na Prahu spojů více než by vůbec potřebovali, na Brno je to taky uspokojivé jen v rychlíků a tam stejně jezdí mnohem méně lidí, než na Prahu.

geras

Aglomerace. Od Jaroměře po CR přes 200 000 lidí.

Stráťa

Pro vysokorychlostní vlaky je liduprázdné všechno mimo Brna, Prahy a Ostravska.

Ketchup1970

TGV naplní i mesto velikosti Nancy 250.000 ob. Tskze hradubec by mohl .

R2R2

Ani tim Brnem a Ostravskem bych si nebyl zdaleka tak jist.

Mark

Ostravská aglomerace má skoro milion obyvatel, takže se dost blíží Praze.

Frantisek

Život je třeba podpořit i jinde než tam, kde už je podpořen dostatečně. Polabí má infrastruktury až až, hlavně by měla přibýt druhá kolej Libice – Hradec – Choceň a nejlépe i Hradec – Jaroměř (alespoň). Vysočině byla sebrána i ta možná vazba po kolejích od Benešova, o to více zase honěno přes Prahu, kde už není ty vlaky (a místy ani lidi) kam dávat.

Jiří Kocurek

A pak si jednoho dne František vytáhl černého Petra. Přesídlovací komise vytáhla jeho a přesídlila ho do pohraničí, aby bylo kam dávat lidi.

Petr Novák

Akorát, že Jihlava nikdy žádným centrem nebyla. Většina dnešního kraje Vysočina, což je stejně jen uměle vytvořený patvar, který nikdy neměl vzniknout, má spádovost všude možně, jen ne do Jihlavy. Konkrétně místa okolo tratě Kolín – Brod – Brno mají spádovost většinově do Brna. Ale to se zjevně někomu tam nahoře nelíbí a proto polovina vlaků R9 pojede místo do tohoto logického centra, do díry po granátu zvané Jihlava. Holt se z té Jihlavy to centrum vytvoří, ať se to lidem líbí, nebo ne. Co na tom, že tam skoro nikdo nechce a nepotřebuje.

Granja

Taky se na ty vylidněné rychlíky na jednokolejce mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou těším. To zas bude pláče – „mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky“.

Elb

Co jsem jezdíval Kačinou brzo ráno na Prahu, tak to zase tak moc nebylo, sjížděly se na to lidé od dvou tratí.

Elb

Však se na konci dekády rozkope Kolín-Choceň, to se tam zjevně znovu vrátí, doufám už po komplet modernizaci přes Havlbrod.

zesp

Dle mínusů soudím, že mnou připuštěná možnost návratu vlaků přes Vysočinu se vůbec nelíbí, ale bohužel je to holý fakt, ke kterému dříve či později opět, byť třeba nakrátko zase dojde… Tím jsem nechtěl jakkoliv tvrdit, že by se mi jízda po této „horské“ dráze jako za starých časů líbila zachovat. Ty záběry jsou jen jako zvěčnění toho, co již (naštěstí) končí…

Vojtěch

Včera jsem v lokálně ukazoval, jak můj malý loni řídil skutečně TGV. Když jsem v něm byl před 32 lety , tak jsem doufal, ze min na tepen Praha Brno to teď bude normální věc. I sem dat 680 a jež co to dá = jízdní doba cca 2 -2.10hod. No nic. Je mi z toho smutno. #skanzen #mynic

Karel

V hustě osídlených zemích není možné bez náhrady zabrat území, zbourat vše, co tam stojí, vysídlit obyvatelé, vykácet lesy a postavit trať jako podle pravítka. Fyzika- konkrétně vliv odstředivé síly-se jinak obejít nedá

Petr

No a co takhle to nedelat BEZ nahrady, ale S nahradou?

Granja

Když to jde u silničních staveb, mělo by to zákonitě jít i u kolejí.

Karel

Viz Havránková a dálnice.

Jan T.

Německo není hustě osídlené? Proč je u nich možné dojet za hodinu mezi Norimberkem a Mnichovem (to je 170 km), přičemž se jezdí až 320 km/h po docela rovné trati (samozřejmě s mnoha tunely).

Granja

Proč? Protože tam nemají na 1. místě výmluvy, že to nepude, bylo by to drahé, jízdné by bylo drahé, kdo by s tím jezdil, … atd., atd.

Karel

Německo je totiž bohatší.

Zdrasa

A teď mi prosím řekněte, kolik takového masového zabírání území, bourání, kácení a vysidlování proběhlo kvůli VRT v Německu, Nizozemsku nebo i Japonsku, tedy zemích, kde už VRT nějaký pátek je a mají výrazně vyšší hustotu zalidnění jak Česko.

adamgolias

jenze napr v tom japonsku , coz je mimochodem ohromna zeme, je hustota osidleni ovlivnena desetimilionovymi aglomeracemi. jinak jsou vsude velmi liduprazdne plochy. to ten udaj o hustote osidleni ponekud zkresluje. nizozemi uz si svou rozlohu znicilo dalnicemi , intenzivnim pseudozemedelstvim , a nemecko? cele byvale pohranici mezi D a DDR je puste , schwarzwald , a mnohe jine5 to s čr vubec nejde porovnavat . tady i v nejvetsi pustine nejdale za 10km narazite na civilizaci. a vnitrozemi ? kazdych par stovek metru obce . 50km od prahy smer vychod jsou v rozmezi 30km dve dalnice a tri silnice… Číst vice »

Petr Novák

Zjevně Japonsko neznáte, jinak byste tenhle nesmysl napsat nemohl. V Japonsku je nějaká vesnička pomalu co pár kilometrů. Ano, jsou to malé vesničky, někdy možná spíše osady s pár desítkami obyvatel, ale ty jen tak nepřesídlíte. I kvůli vysokým cenám nemovitostí v Japonsku se dnes lidé z venkova budou svých nemovitostí držet zuby-nehty. Proto je dnes poměrně složité v Japonsku něco postavit. Výhoda Japonska je v tom, že se ta síť Šinkansenů postavila v době, kdy ještě lidí z venkova byli ochotní se stěhovat do měst. To dnes ale rozhodně neplatí a proto se dnes v Japonsku spíše upravují existující… Číst vice »

Granja

A?

ICE_Laco

V Holandsku je VRT trať v dĺžke asi 150km, spája mestá ako Amsterdam – Rotterdam – Antwerpen, rýchlosť 300km/h, rýchle vlaky tam premávajú v hodinovom takte do Bruselu a Paríža. Do Paríža trvá cesta 3,5 hodiny a myslím si že sú to ekonomicky a počtom obyvateľstva dosť významné aglomerácie….

Twix

Hustota zalidnění není hustota zastavění. Při jízdě po německých VRT na nějaké průjezdy okolo obcí skoro nenarazíte (hlavně Lipsko – Erfurt – Ebensfeld, tam není kromě Erfurtu skoro nic), zato dost špatné je to právě na jihovýchod od Prahy, kde velká města nejsou, ale je tam spousta malých obcí, každá se svým starostou, chatové osady…

David

No štěstí že Česko není hustě osídlené. I Praha má cca 6x menší hustotu osídlení než třeba Barcelona.

Elb

Hm, tak Praha a Bercélona, teď jak je tos tím zbytekme země, vzdáleností vesnic a měst od sebe? Kde přesně u nás jsou velké pustiny, jako ve Španělsku? V pro nás důležitých směrech skoro nikde, možná tak trochu z Plzně na Mnichov.

PetrH

Francie s TGV byla před 32 lety výjimka… VRT tam začaly díky velké rozloze země a nízké hustotě obyvatelstva mezi velkými aglomeracemi. Jestli jste u nás čekal to samé po 30 letech, tak to byla docela naivita. Teď sice malujeme VRT, ale doteď nevíme, kde na to vzít. ČR je malá a chudá země.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ta malá chudá země bude ke konci roku stavět 200 km dálnic.

Frantisek

Pak už budou ty dálkové železnice tuplem k ničemu, jakkoli by mohly být fajn (kdyby neobsluhovaly pole, nýbrž uzly – ne jako ve Francii, kde je ještě větší podíl aut a stávek za levný benzín).

Granja

To už se ale do chudoby nezapočítává.

Jackub

A bude je stavět za své? 🤔😇

Petr

Škoda jen, že RJ neponechá aspoň některé své spoje v relaci přes Vysočinu. Myslím, že si za tu dobu našli svoji klientelu i v Kolíně, HB a ZR. Delší jízdní dobu by jim vykompenzoval nižší poplatek za levnější trasu a prvnímu koridoru by se taky trošku ulevilo.

Platamon

Není žádná sleva za jízdu přes kopec, obojí je stejná kategorie trati. Na km je to takřka stejné = poplatek je stejný. Jediný rozdíl je, že při odřeknutí vlaku přes Vysočinu neplatíte pokutu za blokaci kapacity.

Jan

Ono by bohatě stačilo, kdyby MD na rychlíky přes Vysočinu objednávalo vlaky v kvalitě odpovídající 21. století.

Petr

To by se nejdriv muselo MD postarat o infrastrukturu odpovidajici 21. stoleti. Pak uz by nebylo potreba nic objednavat.

Jan

Máte naprostou pravdu. Já jsem akorát navrhoval zlepšení, které není úplné scifi 😉

PetrH

Kolik si na to z daní připlatíte?

Frantisek

Kolik vy za další silnice?

PetrH

Já silnice nechci. Ale stejně tak je absurdní chtít „lepší kvalitu vlaků“ za státní peníze.

okoloběžící

Co to máte za obsesi s těmi daněmi? Daně máme už tak jedny z nejvyšších, v tom asi kámen úrazu nebude. Spíš v tom, že výnosy z nich někde zůstávají za nehty.

PetrH

Aha, jasně.

Jiří Kocurek

Těch 480 tisíc státních zaměnstnaců…

haha

Demografickou křivku jste asi neviděl? Hint: 50 % státních zaměstnanců je školství a škáluje s počtem dětí.

Karel

Včetně hasičů, učitelů, policistů…

Gwann

Vite, dede vsevede, z jakých profesi se to číslo skládá?

Pomůžu vám…zdravotníci, učitelé, vojáci, policiste, hasiči, bachari, soudní personál. A ano, vsemozni úředníci. Ale i tu matriku, správu socnzabezpwceni, stavební úřad a hygienu občas potřebuje kazdy

MHD

Vsak se tak stane, bude RegioJet s Turbo-Pesama.

Jiří Kocurek

A už kvůli tomu byly protesty. 😛

Petr Novák

Pokud vím, tak protesty nejsou proti novým vlakům, ale proti tomu, že má prakticky polovina vlaků jezdit do Jihlavy, místo do Brna. A s tímto protestem já naprosto souhlasím, protože omezit kapacitu vlaků od Brodu do Brna prakticky na polovinu mohl vymyslet jen diletant, který nezná místní situaci. Nebo Jihlavo-centrista LOL A upřímně nevím, co z toho je horší 🙁

Dušan

Kdyby Správa na to měla koule a nepindala o vyčerpané kapacitě jen ve své tiskové zprávě, tak prohásí infra za přetíženou a vyhlásí regulaci, takže by z Prahy do Brna mohla trvale jezdit Ex2 Praha-Budapest a Ex3 zůstat přes Pardubice.

Petr

Jojo, jezdit o hodinu dyl pres Vysocinu bylo super. Hrozne jsme si to vsichni ted 2 roky uzivali…

Karl vB.

No, všichni asi ne…

Karel V.

O hodinu? To snad ne

Avlaky

Když nechá některé spoje přes vysočinu, tak to totalne naruší pravidelnost …

LKB

Zmodernizovali pro Vas trat, budete jezdit dele nez pred peti lety :-).

Standa

Stejně se příští rok rozkope uzel ČT … To teprv bude masakr.

M152

Tam to víceméně půjde, tím že je přes Třebovou víc možností, jak ji projet.

Tomáš Záruba

Není, protože nějaký IDIOT tam zakázal objizdne trasy. Neboli nelze jet (nezastavujicim vlakem) dle aktuální potřeby nejlépe vyhovující trasou.

Zlámalík

Kdo proč jak? Důvod?

Tomáš Záruba

Dobré téma na dotaz k SŽ. Od loňského léta to tak je, a mimochodem ve skoro všech uzlech.

Karel

Protože před pěti lety jsme jezdili stejně, jen na papíře to bylo namalované jinak. Říká se tomu nereálný jízdní řád.

Kernteriér

Papírově možná, reálně to horší nebude.

Radim

I návrh nového grafikonu je „divný“, třeba mezi Pardubicemi a ČT má linka Ex1 jízdní dobu 36min a linky Ex2 a Ex3 33min. Chápete důvod? Já ne. Minimálně Ex1 a Ex2 má nasazovány stejně „kvalitní“ vozy (+B/A ve špičky), lokomotivy má horší spíš ten Ex2, nebo max nastejno (361.1 vs. 151). No nevím 🙂

NightmareFreddy

Řekl bych, že možnosti jsou 2. V současné době Ex1 zastavuje v Ústí. Takže buď zapomněli, že tam zastavovat další rok nemá nebo zapomněli v návrhu napsat, že tam zastavovat má 🙂

Bert

Ale za celou dobu, kdy tam zastavovala, tak měla většinou stejnou jízdní dobu.

Pavel Skládaný

Tak to nakonec mohli nechat přes Havlíčkův Brod. Mně jízdní doba KrPole-Praha 2:45 velmi vyhovovala, je to rychlejší, než přes Českou Třebovou.

KOLOVRÁTEK

Rok 2010? Praha – Brno 2:23 minut Pendolino – tak já nevím, čím více modernizací tím se jezdí déla. Tfuj

Vladimír Bílý

Tehdy jezdila klasika do Brna okolo 2:40.

Pendolino se s naklápěcí rychlostí na vytížených tratích bohužel nevejde do standardního taktu. Také proto nejezdí do Brna. A ani do Ostravy naklápění zásadně nevyužije a jede ve stejném taktu, jako klasická souprava (např. vs. IC Ostravan).

KOLOVRÁTEK

Nesouhlasím, když je zelená linka dokáže na Praha – Ostrava ubrat i přes 20 minut ..vše je dáno tím, že je blokováno hustým provozem. Jsou situace kdy Pendolino čeká v Olomouci 5 – 15 minut do odjezdu. Úseků na Ostravu kde se naklápí je spoustu minimálně za Prahou, Kolín, Třebová – Zábřeh, kolem Přerova, před Ovou …

Vladimír Bílý

Ano, řekl jste to přesně. Pokud má Pendolino volnou trať, tak zejména v údolí Orlice a M. Sázavy čas naklápěním získá … aby jej následně ztratilo stáním ve stanici, protože jede ve stejném taktu, čili se stejným odjezdovým časem, jako klasika. Fakticky se naklápění využije jen na dohánění zpoždění a komfortnější čas na výstup a nástup.

Frantisek

A do Brna by ušetřilo ještě více, kdyby… Jenže se stejně hraje hlavně na „nadvlak“, ne na čas.

Twix

Pendolino by bylo málo kapacitní na relace do Budapešti nebo Vídně (resp. Rakušani to chtějí durch do Grazu), a na to aby to bylo nějakým doplňkem na trati do Brna, by to zase tak atraktivní nebylo. To je lepší když je to doplňkem na trati do Ostravy, kde jezdí řada dalších vlaků a jízdní doby (všech) jsou atraktivnější.

Jeffer

Čo je lepšie: v cestovnom poriadku má kratší čas, ale musí mať zelenú ulicu, inak dorazí s meškaním, alebo má v cestovnom poriadku dlhší čas a jazdí bez meškania? Uvažujte aj o faktoroch ako: * koľko iných vlakov mu musí uhnúť a preto majú dlhší čas, než by zvládli, v cestovnom poriadku, alebo meškajú, * koľko nákladných vlakov môže po tej trati prejsť. V nákladnom vlaku síce nesedia cestujúci, ktorým ide o každých 5 minút, ale keď zákazník bude počuť od železnice „doručíme zajtra keď to pôjde dobre, alebo pozajtra, keď nie“, tak si vyberie kamióny, ktoré povedia „dnes do… Číst vice »

Stráťa

Jako cestující chci oboje. Krátkou dobu jízdy a přijet včas.

Zlámalík

Jako cestující chci, aby tady hejbli konečně kostrou a po letech keců postavili ty VRT.

Karel

To chce každý. Ale ono to nejde, nejsme v Číně, kde se staví nové trati na vysoké rychlosti.

Frantisek

Hlavně nákladní vlak na rozjezd spotřebuje dost energie, čímž přepravu zbytečně dále prodražuje, a nadto snižuje svou šetrnost oproti náročnějším způsobům dopravy.

Plus jsou důležité i přípoje – ne tak u dálkového expresu, jenž by měl mít z principu na přestupy delší čas (občerstvení před další cestou, vyšší riziko zpoždění z větších dálek, horší krácení při minimu zastávek), ale hlavně u místních spojů, aby doba čekání nebyla delší než doba jízdy.