Expanze spěšných vlaků ve středních Čechách. Kraj zaplatí navíc 130 milionů
Nová jednotka 640.2 RegioPanter pro PID. Foto: Facebook.com / Petra Pecková
Změny v dopravním modelu Pražské integrované dopravy znamenají pro ČD nárůst o 18 strojvedoucích a 22 členů vlakových čet.
Škoda, že se ve srovnání s tímto nenašlo v krajské pokladně i pár drobných na dočasné zalepení dopoledních děr v taktu rychlých spojení směr Beroun a Hořovice, než to začne od roku 2028 platit stát. Jsem si jistý, že pokud by se to v PID doobjednalo, tak by Plzeňský kraj neměl problém doobjednat u svých Sp Berounka z Rokycan úsek na hranici kraje. Tím propojením krajských spěšných Sp by se zvýšil užitek těch plzeňských, končících jako slepé střevo v Rokycanech.
Je super, že jsou nové vlaky, ale…. Ve vlaku je mnohem méně míst pro 1. třídu. Místo tří toalet pouze dvě toalety pro tři vagony. A největší průser je, že cesta do Prahy/ z Prahy se časově prodlužuje, takže velký krok zpátky. Nechápu, proč ze Spěšného vlaku /R41/ se udělá courák na části trati.
Hlavní důvod prodloužení jízdní doby je přetížena trať – kdyby na ní nejezdilo tolik vlaků, tak můžou jet až o 10 minut rychleji. Ale i tak jak jsou většině lidí spojení zrychlí, mírné zpomalení pocítí jen cestující z Kolína a Kutné Hory.
Protože z Kolína a spol. jede spousta rychlíků, ale obce mezi cca Pečkami a Kolínem to mají do Prahy časově mnohem dál, přestože leží blíže. Takže zkrácení jízdních dob do této do nyní opomíjené oblasti přivede nové cestující a zvedne komfort. Podívejte se, jak jste na tom s dojezdovými dobami třeba z Velimi, to máte skoro lepší jet přes Kolín…
Spise me fascinuje, ze zavedeni pasmovych vlaku na trati Kolin-Praha trvalo tak dlouho. Je to dopravni model desetileti provozovany vsude po svete. Me konkretne zavedeni techto pasmovych vlaku dopravu zrychli zasadne na uroven jizdy do prace autem.
Škoda jen, že R41 odřízli od metra B. Přestup na Libni na osobák nebude, pokračující osobák na Smíchov taky ne. Takže pro všechny z Brodu pokračující metrem B bude osobák lepší volba. Opačným směrem taky. Zhoršení o 15 minut jedna cesta.
No ono by spis ten spesnak nemel koncit na hlavnim ale dojet idealne az na ten Smichov a v budoucnu projizdet napric krajem ve stejnem modu a obslouzit stanice a zastavky pobliz Berouna.
Teď tam dělají problémy dvě věci – Výtoňský most a kompletní přestavba Smíchova…
Z Libně na Vysočanskou pět linek autobusů a cca 3 minuty jízdy, z Hlaváku na Florenc jedna stanice metrem..
Rozvoj regionální osobní železniční dopravy v okolí velkých měst je věc vítaná a chválihodná, má ovšem jeden háček.
Kromě kapacity pro nákladní vlaky a pro eliminaci nepravidelností provozu,
musí zbýt i čas na pravidelnou řádnou údržbu trati.
V opačném případě, po zvýšení intenzity provozu na maximum možného, se v krátkém čase dostaví efekt efekt řetězení zpoždění, případně nutnosti neočekávaných oprav tratí, což je zdrojem dalších nepravidelností.
V Německu už někde tohoto bodu dosáhli a DB z výše uvedenách třech důvodů v přetížených uzlech plánuje nucenou redukci příměsta.
https://ekonomickydenik.cz/deutsche-bahn-chce-rusit-regionalni-vlaky-na-pretizenych-krizovatkach/
Ke trati Praha – Tábor, co kraj vede k těm nesmyslným osobákům Olbramovice – Votice?
Mě tam fascinujou ty Votice… Autobusové nádraží v centru, vlakové snad dva kilometry od města… Navíc prakticky jen dvoukolejná zastávka … Zřejmě jsou tsm dobré přestupové vazby na regionální autobusy, jinak mi to přijde dost ujetý…
Víkendový panter po osmé z Prahy do Tábora zní fajn. Jen jak to udělají, když ten vlak tahal vozy pro horní Pacifik, které si v Čerčanech bral brejlovec?
Brejlovec pojede s vagóny jako neveřejný Sv vlak (taková věc proběhla třeba v Kralovehradeckem kraji, po nástupu Panterů začala Regionova jezdit do depa sama nikoliv na „postrku“) a nebo ho přidají k jinému…
Kutnohorský oblouk?
Když budu bydlet na Žižkově (největší kutnohorská obytná zóna a taky nejvzdálenější od hln), tak mám podle představ IDSK pro cestu do Prahy použít MHD na nádraží město a dál Sp vlakem? V čem je to lepší, než stávající systém s MHD na hlavní nádraží a dál čímkoliv, co pojede?
Mně tedy to nádraží město přijde jako jednoznačně horší varianta, protože mi z něj do Prahy nikdy nepojede R9.
MHDK.Hora bude jezdit na hlavní nádraží pořád, takže pro vás se nic nezmění. Jen si budete moct vybrat, jestli přestoupíte už na nádraží město, nebo zůstanete v MHD a dojedete až na hlavní nádraží. Ale to vše je stejně hudba budoucnosti.
Podle představ IDSK si budete moci vybrat, co vám vyhovuje víc.
Přes hl.n. to bude jezdit tak jako tak, ale je snaha odstranit úvrať z hlavního do Sedlce.
Tak prakticky velice podobný systém mají v Maďarsku, kde mají tři druhy osobních vlaků. S staví všude, G skoro všude a Z jen někde… Pro příklad trať Budapešť – Vác – Szob (pohraniční stanice u slovenských hranic) – linka S70 jezdí většinou pouze z Budapešť – Nyugati do Vácu a staví všude, zatímco Z70 jezdí až do Szobu , ovšem z Nyugati do Vácu nestaví nikde, pak už všude… Tedy velice podobný systém, jako teď u vlaků na Poříčany/ Kolín