Expanze radarů v Plzni. Pod dohledem bude dalších šest úseků

Na Karlovarské bude nasazena i technologie detekující nedovolený průjezd v pruhu pro záchranáře a MHD.
V Plzni se výrazně zvýší počet míst, kde bude fungovat úsekové měření rychlosti. Město radary aktuálně osazuje na šesti nových místech na Karlovarské, Studentské a na západním obchvatu města. Náklady činí 8,5 milionu korun bez DPH. Hotovo má být do konce dubna, v květnu pak nastane testovací provoz.
„Hlavním důvodem pro budování úsekových měření rychlosti je bezpečnější jízda vozidel ve městě a dodržování stanovené rychlosti, díky čemuž se snižuje počet dopravních nehod,“ uvedl radní pro bezpečnost Tomáš Kotora.
Na Karlovarské jde o úsek o délce 320 metrů od čerpací stanice Shell po křižovatku s Lidickou. Podobný úsek bude měřen i v opačném směru do centra.
Na Studentské vzniknou dva měřené úseky. První od křižovatky s Plaskou po křižovatku s Kaznějovskou ulicí v délce 338 metrů ve směru na Globus a 209 metrů ve směru do centra. V horní části Studentské pak od křižovatky s Gerskou po Krašovskou ulici. Rychlost se bude měřit vždy v obou směrech v úseku dlouhém 609 metrů.
Na západním obchvatu se budují tři místa s měřením rychlosti v obou směrech. Jde o lokalitu mezi sjezdy na Chebskou a Vejprnickou v délce 1367 metrů, dále mezi sjezdem na Chebskou a kruhovým objezdem Na Ryzlinku v délce 1832 metrů a třetím místem je úsek od kruhového objezdu Na Ryzlinku po obchodní centrum S1 v délce 455 metrů.
Na Karlovarské ve směru do centra bude navíc nasazena technologie detekující nedovolený průjezd vozidel ve vyhrazeném pruhu pro záchranáře a MHD.
Radary pro město osazuje Správa informačních technologií města Plzně (SITMP). „Pokud vše půjde podle plánu, začneme v květnu technologie napojovat na systémy města a testovat jejich funkčnost. Až poté můžeme nová úseková měření rychlosti spustit v ostrém provozu,“ řekl ředitel SITMP Luděk Šantora.
Rychlost vozidla systém vypočítá z délky úseku a doby, za jakou řidič úsekem projede. Pokud je v měřeném místě křižovatka, vypočítává se podle Šantory průměrná rychlost vozidla i s ohledem na čas strávený na křižovatce. Jestliže řidič může s vozidlem odbočit, nemá systém dostatek informací pro vypočítání rychlosti.
Aktuálně v Plzni fungují úseková měření rychlosti v ulicích Plaská, Folmavská a U Seřadiště, dále v Radobyčicích a Radčicích.