Expanze ICE 3neo na evropské koleje pokračuje, Siemens však musel přerušit dodávky kvůli vadným svarům
K nasazení vlaků na mezinárodní spoje došlo s půlročním předstihem.
Německý dopravce Deutsche Bahn nasadil v těchto dnech poprvé do pravidelného provozu své nové vysokorychlostní jednotky ICE 3neo od Siemensu na mezinárodní vlaky z Německa do Bruselu a Amsterdamu.
Rok a půl od zahájení provozu s cestujícími ale musí jejich výrobce řešit nový problém, kvůli kterému přerušil dodávky nových jednotek. Ve svarech skříní jednotek byly objeveny závady. O problému informují německá média, například Die Zeit, jako první na potíže upozornil Bild.
„Všechny vlaky, které již byly dodány, nejsou tímto problémem dotčeny a lze je bezpečně používat,“ zdůraznil mluvčí společnosti Siemens. Deutsche Bahn aktuálně provozuje 21 těchto jednotek, objednáno jich má 90. K problémům mělo dojít u dodavatelské firmy v Bonnu.
Dopravce má zatím v provozu 21 jednotek ICE 3neo. Nově je od minulého víkendu nasazuje i na mezinárodní spoje, konkrétně z Frankfurtu nad Mohanem přes Kolín nad Rýnem do Amsterdamu a Bruselu je nasazen pouze moderní ICE 3neo. „DB tak plní svůj slib o šest měsíců dříve, než bylo původně plánováno, nahradit na spojích zastaralé modely předchůdců a výrazně tak zvýšit spolehlivost jízd na těchto trasách,“ uvedl dopravce v tiskové zprávě.
Obrazem: Obývák pro 300 km/h. DB ukázala nový interiér pro ICE 3neo