Expanze hlavního nádraží pod nástupiště. SŽ má architektonický koncept

Severní podchod ve stanici Praha hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSeverní podchod ve stanici Praha hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nové prostory, obchody a čekárny by měly vzniknout pod 5. až 7. nástupištěm, která čeká kompletní rekonstrukce.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantisek X

Za mě je tu mnohem větší problém než „pouhé“ architektonické ztvárnění, a to jednak fixace na metro D (jehož trasování se ještě může teoreticky měnit – ponechám stranou „vhodnost“ paralely k C a „nutnost“ opuštěný směr vyplnit trasou Ö), a hlavně omezení možností pro případné přidání železničních kolejí do podzemí. Kromě toho je otázkou, zda jakýkoli „bunkr“ vhodnou náhradou vzdušné haly, byť to odtamtud bude k polovině vlaků blíže.

Matěj

A povolí to památkáři? Nebudou zase plácat něco o tom, jak to nemůže fungovat samostatně a tak je to vlastně součást Fantovy budovy?

MOS

Tak dozvíme se, co zjistili sociologové o názorech lidí na pergolu ? 12.července mělo být vyhodnocení průzkumu. Já tady vidím v článku další menší dřevostavbu pod zemí se stejnými designovými tvary jako od H&L, podzemní nástupiště. Penta+H&L+Cigler.

MOS

Jakub Cigler dělal Václavák, teď se realizuje. Nezaznamenal jsem od roku 2005 proti němu žádný velký odpor.

Čupačups

Krásné, už se těším 🙂

Courek Mourek

Architekt Cígler alias prodloužená ruka Penty je všude (náhoda?) i u novostavby/demolice na Kladně. I kdyby si u něj objednal arch návrh Hitler, neodmítnul by 🙂

SaulGoodman

Tahle diskuze je zas skutečně na úrovni. Nelíbí se ti rekonstrukce nádraží? Hoď tam Hitlera! Naprosto srovnatelné, vkusné.

P_V

Godwinův zákon, neznáte? 🙂

Daniel Jablonecký

Tohle je velmi nevkusný komentář. Asi si nevidíte do huby. Nebo možná ani do hlavy.

jva

Jakože do nové čekárny se přesunou ty davy z haly, co čekají, až jim 5 minut před odjezdem naskočí číslo nástupiště?

Dejf

To je ještě trapný, víc mě baví, když to nástupiště změní ještě jednou těsně před odjezdem, to si pak vždycky vzpomenu na film Tahle země není pro starý 🤣
Vlastně často jsem rád, že z 5,6 a 7 nejde odjet směr Plzeň, to by tu situaci ještě o trochu okořenilo.

Vavrroch

Až se situace kolem nezastupitelného panoramatu na Výtoni, ikonických nýtů a dalších prvků dědictví vyvine předvídatelným způsobem, ještě rádi se projdeme i na ta „zadní“ nástupiště, abychom otestovali jízdu do Plzně přes Vršovice a Krč. Tedy za předpokladu, že za Krčí se právě nebude konat výluka jedné či obou kolejí pro nutné dokončovací práce, regulaci trakčního vedení, výřez křovin, rozvoz zásněžek, fixaci skal, montáž balíz, odstraňování graffiti z návěstidel (proměnných i neproměnných), postřik vegetace, montáž optického kabelu, měření signálu GSM-R, svoz zásněžek, ceremoniál s hodnostáři železničními i jinými, hasičské cvičení u chuchelského tunelu, policejní akci spuštěnou hlášením o osobě v… Číst vice »

P_V

Jj, jednokolejkou na Plzeň, protože někdo při zkapacitňování odklonové trasy usoudil, že do Vršovic už není třeba.

Tomáš

Takže pergola 2.0 i v zadní části, jo…? 🙁

P_V

Tady na to dřevo bude působit i čoud z dieselů. Nebude to hezké. A jak maj pořešeno větrání? Stará hala má jednak průvan, druhak je hodně vysoká, třeťak jsou u stropu průduchy.

Jaaa

No to je ale vošklivý. A s tou mafiánskou zástavbou si prostě nedají pokoj, bez ohledu na NS II.

Tuhle zemi řídí mafiáni.

Tomáš Záruba

Tak čisté teoreticky se to muže nyní postavit a pak pro veřejne prospěšnou stavbu zase vykoupit a zbourat. 🙂