Expanze hlavního nádraží pod nástupiště. SŽ má architektonický koncept
Severní podchod ve stanici Praha hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nové prostory, obchody a čekárny by měly vzniknout pod 5. až 7. nástupištěm, která čeká kompletní rekonstrukce.
To už dávno mělo být hotové, nechápu, co tam vlastně ti Italové dělali, kromě těch pár prodejen ????, které se budou zase rušit.
To vypadá dobře
Netušil jsem, že metro D už má pevně stanovenou trasu na Hlavák.
Ještě nedavno jsem četl, že o tom, kam povede z Míráku ještě neni rozhodnuto.
Asi mi to uniklo.
Na Hlavák déčko povede určitě, otázkou je kam potom, na Žižkov nebo na Letnou…
Nikam. 🙂
(Jinak řečeno, o tom už my rozhodovat nebudeme…)
No na letiste, ne??
To teď SŽ dělá zcela běžně, takže nechá nejdřív vypracovat architektonickou studii, aby se pak následně ukázalo, že tam jsou dopravní nelogičnosti a kapacitní nesmysly.
Takže si rád nechám vysvětlit co je na tomto dopravně nelogického a kapacitně nesmyslného…
Myslím, že Jablonský ví, o čem píše. To je totiž jejich způsob práce, a bylo by toho na knihu.
V NL by postavili pod kolejistem nekolikpatrove parkoviste pro kola vcetne prijezdu.
Co udelat neco pro nejefektivnejsi dopravu. Nebo zase zustaneme u nikdy se to tak nedelalo?
Souhlasim. Prestupy hrana/hrana, parkoviste pro kola, zahrabani VRT i metra D tak, aby byly prestupy co nejkratsi… To jsou sprosta slova. Potesilo me Zahradni Mesto, byt to neni ideal, tak puvodne mela byt od tramvaje na vlak 400m dlouha pesi stezka. Opravdu chceme aby tyto stavby navrhovali lide, kteri je pouzivaji. Design az na druhem miste.
Opačný případ je Podbaba, na sto metrech mezi vlakem a tramvají dvoje semafory…
O 400 m dlouhé pěší stezce slyším poprvé. V Zahradním městě měly být dva podjezdy, jeden pro auta, druhý pro MHD. Přestup na vlak měl být z toho MHD podjezdu.
Proč to tak není – Praha 10 nechtěla absolvovat územní řízení. Není to problém návrhu.
Mají v Amstru lanovku? Já jen, že Praha je dost kopcovitá.
Zato nemají unikátní údolí s čističkou.
Tak čističku odpadních vod. To bych se mohl ptát, proč čerpají…
Doprava jako doprava, místní terénní podmínky neukecáš, vodu do kopce slovy nenahrneš.
Stále dokola.
O přímořském počasí a elektrokole jste už slyšel?
Nevím, jak by pomohlo v Praze přímořské počasí, ale to elektrokolo by pomoct mohlo, v tom kopci.
Stale dokola.
Primorske pocasi, silny vitr a dest komplikuje pohyb na kole v NL. Mame neco takoveho u nas?
Když už jsme u pohadkových plánů, během stavby všech těch tunelu by se dal postavit cyklotunel z hlaváku pod Vinohrady do Vršovic. Prý je v nějakém plánu a cyklodopravě by pomohl.
Tento článek je o stavbě tunelu?
Jen dotaz. Nové prostory budou ve všech třech podchodech u těch zmíněných nástupišť? A dočkáme se rozšíření severního a jižního a zároveň průchodu na druhou stranu u jizniho podchodu? viděl jsem návrh kde je potom lávka vedena podél španělské s vyústěním k vinohradské… A jak to je s tím 8 nástupištěm? Bude nebude?
Záměr asi ok. Jen se podivuji nad tím, jak státní firma zadává naprosto netransparentně zakázky Cíglerovi. Mimochodem ta vizualizace v článku je ostudná, doufám že se jedná o nějaký omyl
Takhle se na SŽ zadávají všechny zakázky tohoto typu (rozuměj podlimitní bez uveřejnění). A nikomu kompetentnímu to nevadí. 😉
Ausgezeichnet
Tak se jmenuje obchod v nové vizualizaci… .
…………<<
Ja tam cetl ausgerechnet. Ale kdo vi. Treba v te dobe uz budeme patrit pod Nemecko 🙂
Spíš budeš ty patřit pod Bohnice.
Skvělý postřeh, kvůli tomu se ta vizualizace dělala, abychom si odladili a prodiskutovali možné názvy obchodů.
Ten vlak, co tam je, je v pořádku? Není to náhodou něco s nevhodnou napájecí soustavou nebo tak něco?
Spíš mě celkově překvapil ten název a říkal jsem si, že toto umělecké dílo nechám v diskusi vyznít.
A vlastně proč ne. Podchody jsou tam tři, mezi nimi a okolo nich nevyužitý zasypaný prostor, který by šlo využít komerčně či užitečně.
Čistě z prakitckého hlediska to dává trochu pro cestující přicházejcí na nádraží od žižkova/vinohrad. Zároveň se nemohu ubránit určitému cynicismu, že v okamžiku kdy Henning s Larsenem vesele ubourají půlku stávajcí haly, bude prostě nutné tuto kapacitu někde nahradit a nabízí se otázka, zda-li to dělat zrovna tady. Rovněž by bylo správné, aby se na uvažovaných pracích finančně podílelo CR City, pro jehož záměr bude muset být konstrukce dimenzována.
CR City asi ne – má se překrýt zhlaví stanice, ne perony.
Má se to překrýt, dle vizualizací, celé.
Niocméně to není nic jako projekt, to je jen architektonická víze, takže bych zůstal zatím v klidu (ale ve střehu).
Podzemní pergola 2.0
Za mě je tu mnohem větší problém než „pouhé“ architektonické ztvárnění, a to jednak fixace na metro D (jehož trasování se ještě může teoreticky měnit – ponechám stranou „vhodnost“ paralely k C a „nutnost“ opuštěný směr vyplnit trasou Ö), a hlavně omezení možností pro případné přidání železničních kolejí do podzemí. Kromě toho je otázkou, zda jakýkoli „bunkr“ vhodnou náhradou vzdušné haly, byť to odtamtud bude k polovině vlaků blíže.
A povolí to památkáři? Nebudou zase plácat něco o tom, jak to nemůže fungovat samostatně a tak je to vlastně součást Fantovy budovy?
Tak dozvíme se, co zjistili sociologové o názorech lidí na pergolu ? 12.července mělo být vyhodnocení průzkumu. Já tady vidím v článku další menší dřevostavbu pod zemí se stejnými designovými tvary jako od H&L, podzemní nástupiště. Penta+H&L+Cigler.
Jakub Cigler dělal Václavák, teď se realizuje. Nezaznamenal jsem od roku 2005 proti němu žádný velký odpor.
Václavák od Cíglera je relativně v cajku, možná by mu slušelo více vodních prvků. Rovněž mobilář, zejména odpadkové koše jsou velmi 2005. Nicméně, když alternativnou jsou typizované prvky pražského mobiliáře, které reznou již rok po instalaci, možná není ciglerova volba nijak špatná. Největší slabinou návměsí jsou nevhodně zvolené stromy, které ovšem vybírali (!!!) památkáři, jenž jsou samozřejmě nejpovolanějšími odborníky na městské mikroklima a arboristiku. Pošlete jim prosím děkovný dopis, až se budete na václavkáku smažit.
Proč bych se smažil na „káku“ ? Pojedu klimatizovanou tramvají nebo studeným metrem A.
Krásné, už se těším 🙂
Architekt Cígler alias prodloužená ruka Penty je všude (náhoda?) i u novostavby/demolice na Kladně. I kdyby si u něj objednal arch návrh Hitler, neodmítnul by 🙂
Tahle diskuze je zas skutečně na úrovni. Nelíbí se ti rekonstrukce nádraží? Hoď tam Hitlera! Naprosto srovnatelné, vkusné.
Godwinův zákon, neznáte? 🙂
Tohle je velmi nevkusný komentář. Asi si nevidíte do huby. Nebo možná ani do hlavy.
Právě že vidí 🙂
Když nemáš argumenty, vytáhni neprokazatelné obvinění. On snad něco navrhoval pro Putina?
Jakože do nové čekárny se přesunou ty davy z haly, co čekají, až jim 5 minut před odjezdem naskočí číslo nástupiště?
To je ještě trapný, víc mě baví, když to nástupiště změní ještě jednou těsně před odjezdem, to si pak vždycky vzpomenu na film Tahle země není pro starý 🤣
Vlastně často jsem rád, že z 5,6 a 7 nejde odjet směr Plzeň, to by tu situaci ještě o trochu okořenilo.
Až se situace kolem nezastupitelného panoramatu na Výtoni, ikonických nýtů a dalších prvků dědictví vyvine předvídatelným způsobem, ještě rádi se projdeme i na ta „zadní“ nástupiště, abychom otestovali jízdu do Plzně přes Vršovice a Krč. Tedy za předpokladu, že za Krčí se právě nebude konat výluka jedné či obou kolejí pro nutné dokončovací práce, regulaci trakčního vedení, výřez křovin, rozvoz zásněžek, fixaci skal, montáž balíz, odstraňování graffiti z návěstidel (proměnných i neproměnných), postřik vegetace, montáž optického kabelu, měření signálu GSM-R, svoz zásněžek, ceremoniál s hodnostáři železničními i jinými, hasičské cvičení u chuchelského tunelu, policejní akci spuštěnou hlášením o osobě v… Číst vice »
Jj, jednokolejkou na Plzeň, protože někdo při zkapacitňování odklonové trasy usoudil, že do Vršovic už není třeba.
Nj, výtoňskou epizodku jsem nějak pustil z hlavy. No pak zase na Plzeň nepůjde odjet z těch předních, tam se přesunou předpokládám odjezdy směr nové spojení, takže zmatek bude ještě větší. No aspoň bude sranda.
Do Vršovic lze odjet z jakéhokoli nástupiště, možná kromě 1A.
To nemusí být davy. Stačí když to bude ta část lidí, co přijdou od Žižkova nebo přijedou od Benešova, Kralup či Lysé a přestupují.
Jestli to udelaji v duchu stavajiciho hlavaku kde je vseho vsudy 24 mist k sezeni, tak ta cekarna bude stejne prazdna
Takže pergola 2.0 i v zadní části, jo…? 🙁
Tady na to dřevo bude působit i čoud z dieselů. Nebude to hezké. A jak maj pořešeno větrání? Stará hala má jednak průvan, druhak je hodně vysoká, třeťak jsou u stropu průduchy.
Jako v tom “podchodu” o kterém je článek?
Řeč je o vizualizaci těch nástupišť, která je taky v článku.
No to je ale vošklivý. A s tou mafiánskou zástavbou si prostě nedají pokoj, bez ohledu na NS II.
Tuhle zemi řídí mafiáni.
Tak čisté teoreticky se to muže nyní postavit a pak pro veřejne prospěšnou stavbu zase vykoupit a zbourat. 🙂
Byl by nejaky priklad, kdy k tomu, ciste prakticky, doslo?