Exministr Prachař se radil s odboráři, jak vypsat soutěže, aby zkomplikoval nabídku RegioJetu

Vlak RegioJet mezi Prahou a Ostravou (Velim). Foto: Jan SůraVlak RegioJet mezi Prahou a Ostravou (Velim). Foto: Jan Sůra

Exministr dopravy chtěl vypsat soutěže na linky, pro které neměl RegioJet lokomotivy.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
335 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Georg

nutno rici, ze clanek za tu veselou diskusi rozhodne stal! 🙂

Axel

V čem vidíte hodnotu tohoto článku? Podle mě je článek hodně nekvalitní (neboť silně zkresluje tehdejší realitu… pan Sůra, si myslí že čtenáři si nejsou schopni dohledat fatka… Prostě pan Sůra selektivně vybral pár faktů. Proč ne, má-li být článek snadno čitelný. Ale je nepochoppitelné proč JS vynechal některé fakta z roku 2014, které RADIKÁLNĚ mění příběh o železniční veřejné dopravě v roce 2014, tak jak retrospektivně to sepsal JS nyní, v roce 2021. Koneckonců autor (Jan Sůra) po 7-mi letech popřel to co napsal, když dělal pro MF Dnes/iDnes? Vždyť RGJ v roce 2014 plánoval úplně jinou expanzi, takže… Číst vice »

Otmar
bkv
Otmar

Kolik si myslíte vydělává steward u RegioJetu?

Otmar

Na druhou stranu se dá chápat i chování pana Jančury. V minulosti tady bylo více šancí jak si ukousnout z eráru. Lehké topné oleje v 90.letech, solární byznys, a teď je to byznys ve veřejné dopravě. Šance je tady teď dokud jsou na těch místech kde se o těch státních zakázkách rozhoduje ti správní lidé a je nutností do toho razantně vstoupit a urvat si co nejvíce.

Jarek

To jste opravdu takové prase, že srovnáváte daňové podvody s LTO s účastí ve výběrovém řízení na státní zakázky?

Otmar

V podstatě se jedná o stejný princip. Stát vytvoří podmínky aby se dal erár podojit a pak to někdo využije. Ten někdo je obvykle předem domluven.

Alexandr Mikulka

Jste úplně mimo.

Jarek

A veřejné zakázky jsou „podojení státu“? Když dodáte státu třeba rentgenový přístroj nebo nástěnku do školy, nebo mu postavíte kus silnice, tak jste ho taky „podojil“?

bkv

Tak to ČD dojí stát docela obstojně…

xyz

Jak vyargumentujete, že těch soutěží bylo reálně vypsáno (tím více za Prachařova ministrování) úplné minimum a že většina výkonů zůstala Českým dráhám (mimochodem za souhlasného přikyvování nádražáckých odborů)?

xyz

Ironií je, že jen tak náhodou znám jednoho výpravčího, který souběžně má živnosťák, na který provozuje menší solární elektrárnu (a mimochodem do nákladů pro podání daňového přiznání předložil i příspěvek za členství v odborech). 🙂

Alexandr Mikulka

A kde vidíte problém v provozování solárka na živnosťák výpravčím? Jediný problém je v té závorce ale to mu příčetný finančák hodí na hlavu.

xyz

Problém v tom nevidím o nic větší než když je provozuje kdokoliv jiný, ale tím pádem platí ono p. Otmarem zmiňované „ukusování z eráru“, prováděné pohříchu odborářským pracovníkem „státní dráhy“, zatímco „ukusování z eráru“ Regiojetem je p. Otmarem kritizováno.

Jarek

Samozřejmě, že jedinci správné barvy z eráru ukusovat můžou a ještě k tomu dostanou zadarmo nějaký budovy, aby měli co prodat zpátky. Tohle je úplně košer.
(Neumím, si představit, co by se stalo, kdyby někdo zadarmo převedl na Regiojet dvě nádražní budovy někde v Kotěhůlkách.)

Fyzikář

Ten výsledný řetězec transformace někdejších ČD s.o. skutečně v několika ohledech nevyznívá jako šťastné řešení. Legalita se tomu však vytknout nedá….stát jako výhradní akcionář vložil do své KOMERČNÍ firmy aktiva včetně výpravních budov…zřejmě to odpovídalo tehdejší představě „velkých“ ČD a.s. (tedy víc než jen jeden z dopravců na trhu).
Nádraží zpět k ČR-SŽ šla samozřejmě převést i snížením základního jmění ČD a.s. o jejich hodnotu a tedy vyjmutí z jejich majetku bezplatně, to by však asi notně poškodilo rating ČD a.s. u věřitelů….takto firma majetkem zřejmě zčásti ručila za úvěry.
Je to tak….svět není černobílý

xyz

„tehdejší představě „velkých“ ČD a.s.“

Děkuji za připomenutí dalšího příkladu, kdy odbory notně „jednaly“ s politickými představiteli tak, aby a.s. ČD byla co největší, zato aby nově vzniklá SŽDC byla pokud možno co nejmenší.

A nejen tehdy na konci roku 2002, ale totéž pak i v dalších letech, kdy o to pomalejší pak byl převod majetku tak, aby infrastruktura nepatřila „jednomu z mnoha dopravců“.

Mildas

To je naprosto v pořádku dělá si daně sám a tak tam dá všechny svoje příjmy a výdaje nic nelegálního, taky si můžete daně zpracovat sám

xyz

Však já nepíšu, že to je nelegální (ano, má více příjmů = pro zúčtování svých daní využívá služeb účetní kanceláře namísto provedení zúčtování ze strany svého zaměstnavatele – Správy železnic).

Jen píšu reálný stav věcí (vč. takové perličky, že odborářská olomoucká centrála ani neuměla správně napsat název vodního toku, který protéká „jeho“ obcí a jehož název ta obec nese 😀 ) včetně návaznosti na to, že i pracovník „státní dráhy“ umí „sosat ze státního“, tzn. totéž, co p. Otmar kritizuje u soukromých dopravců (zatímco u státních dopravců to nevadí?).

Otmar

Řekl bych že se dá mnohem lépe pochopit že se schází zástupce jediného akcionáře ČD- ministr dopravy se zástupcem odborové organizace která v té firmě působí než že se ministr dopravy schází s šéfem soukromé firmy RegioJet.

xyz

Ani moc ne. Pročpak se odbory nescházejí s vedením té firmy? Proč ji obcházejí a jdou rovnou za „zástupcem akcionáře“ (kde mimochodem tím akcionářem není žádná soukromá osoba, ale český stát)?

Nota bene nikoliv v otázce vyjednávání o mzdových či jiných pracovních podmínkách, ale o zachování „výkonů bez boje“ pro ČD, a. s.?

Navíc platí i zajímavá věc – jestli toto tedy odbory činily výhradně z pozice ČD, a.s., anebo i z pohledu SŽDC, která ale „s žádným dopravcem nemá absolutně nic společného“. 🙂

Otmar

Jak víte že se odboráři nescházejí s vedením firmy?

xyz

O. K. pardon, upřesňji své vyjádření na „scházejí se nejen s vedením firmy, ale i s politickým představitelem akciionáře“ (a to jak na potvoru zrovna ve věci, která souvisí s tím, aby nebyly vyhlašovány soutěže, následkem kterých by „jejich“ firma mohla o část výkonů přijít ve prospěch jiné firmy).

Otmar

Zapomněl jste že odbory mají jednu důležitou úlohu. Bránit pracovní místa pro zaměstnance.

xyz

Fakt? A proč tedy nádražácké odbory tupě mlčely při podivné vlně rušení osobní dopravy „z vůle SŽDC“ (kdy na některých tratíach byla zastavena osobní doprava + část z nich se pak stala nesjízdnými) na konci roku 2010? Čímž pádem ČD přišly o určitou část výkonů?

P. S. Příchod jiného dopravce nijak neruší pracovní místa – jen ta místa bude nově zajišťovat jiný zaměstnavatel.

Otmar

Jiný zaměstnavatel ale s poloviční mzdou 😀

xyz

Fakt? Např. to, co Arriva říká o mzdách svých strojvedoucích, svědčí o něčem jiném.

Odbory mají křišťálovou kouli o tom, že vědí, jak který dopravce bude za pár let platit své zaměstnance?

Otmar

Strojvedoucí je úplně jiná skupina. Tam je zapotřebí dlouhé školení a pak ideálně praxe. To není jako zaměstnanec který cvaká jízdenky a nosí kafe. K tomu není zapotřebí nějaká extra kvalifikace. Může to dělat brigádník po pár hodinách zácviku. Proto ti lidé berou u Jančury tak málo a proto je tam tak vysoká fluktuace personálu.

Jarek

Což je vyřešeno tím, že u ČD nikdo kafe nenosí a je klid.

Luboš Beneš

A u Regiojetu zase nikdo necvaká jízdenky

Otmar

Odbory ví jak je ten zaměstnavatel platí v současné době.

Leinad

Když nejede vlak vůbec, je to v pohodě. Průšvih by byl, kdyby jel a neplatily v něm režijky.

xyz

Plus přidám podotázku – jaktože nádražácké odbory tedy nijak neprotestovaly proti 10leté (nijak nesoutěžené + nijak „nepoptávané“) smlouvě Kraje Vysočina s ČD (2019 – 2029), kde v podmínkách té smlouvy mj. bylo zrušení pokladních (zdůrazňuji pokladních ČD, tzn. nesouvisí to s – časově téměř souběžným – rušením výdeje jízdenek výpravčími) v 6 stanicích v kraji (Pelhřimov, Okříšky, Dobronín, Humpolec, Přibyslav, Křižanov)?

Jarek

To je demagogie. To se nedá srovnávat.

Otmar

Naprosto zásadně. Odborová organizace každé firmy zastupuje zájmy zaměstnanců. Například bránit jejích pracovní místa. Docela běžná a logická činnost odborové organizace.

Jarek

Co to je „bránit pracovní místa“? Na úkor daňových poplatníků a cestujících?
S tím si běžte do Francie, tam to dráhu zabilo.

Otmar

Na úkor daňových poplatníků to není. Možná nevíte že dotace před vstupem soukromých dopravců na železnici byly zhruba třetinové oproti současnému stavu?

xyz

To porovnáte které roky?

xyz

+ Které že výkony porovnáváte?

Jarek

Nic neporovnává, jen blábolí. Je to pologramotný osel.

Jarek

Třetinové? A nepletete si to, není spíš třetinové zlevnění následkem soutěže?

Otmar

Představte si že Máňa pracuje u ČD jako průvodčí na trati Konětopy- Postoloprty ( imaginární trať) Tuto trať získá RegioJet. Máňa buď přijde o práci anebo se nechá zaměstnat u RegioJetu a bude jezdit stejnou trať jako průvodčí. Problém je ale v tom že pan Jančura těm lidem platí jen poloviční mzdu než ČD. Jenomže Máňa platí hypotéku, má dvě děti a nemůže si dovolit klesnout s příjmem na polovinu.

Otmar

Představte si situaci že by pan Jančura vytvořil takové pracovní podmínky a mzdy pro zaměstnance že by jim bylo jedno zda pracují pod ČD, RegioJetem či Arrivou atd. Asi by pak mohlo být odborářům jedno kde Máňa pracuje. Zároveň by u pana Jančury nepracovali jen studenti na krátkodobé brigády ale loajální zaměstnanci, kteří by si vážili firmy ve které pracují.

xyz

A u té Arrivy (nebo např. u GWTR) teda pracují taky jenom brigádníčtí strojvedoucí, brigádničtí průvodčí? Nebo jak?

(téma je o soutěžení jako takovém, tzn. z nějž může jako vítěz vyjít jakýkoliv – byť neČD – dopravce, včetně Arrivy nebo např. GWTR).

Otmar

Tak to gratuluji. Je tady ale i dost nespokojených: https://www.vimvic.cz/firmy/recenze/regiojet

Kočka není pes

Ha ha ha….dobrej vtip…..

xyz

Mimochodem – srovnávejme srovnatelné. Tzn. strojvedoucí ČD se strojvedoucími Regiojetu (potažmo jiných dopravců), průvodčí s průvodčími a pracovníky minibaru s pracovníky minibaru.

Předpokládám, že i pracovníci minibaru u ČD jsou z nemalé části brigádníci (kteří mimochodem po zpřísnění covidových opatření a pozastavení služby minibaru o svoji brigádu přišli) s relativně krátkou dobou působení na této pozici (rozhodně ne na desítky let v životě), že. Totéž pak u Regiojetu.

xyz

Přes Konětopy jezdí Die Länderbahn. Přes Postoloprty jezdí (ve 2 ze 3 směrů) Regiojet. Tak jak to s tou Máňou REÁLNĚ dopadlo?

xyz

Děkuji za mínusy, ale přece jen bych se raději dočkal odpovědi na svoji otázku (vč. pomíjení takových aspektů, že Máňa jistě má manžela, ČD takových Máň v mladém věku – tzn. se 2 dětmi + hypotékou – mají dost, tzn. nepotýkají se s nedostatkem personálu + vůbec nadprůměrně vysokým věkem pracovníků atd.), vyplývající mj. z toho, že MD není jediným zadavatelem výkonů v železniční dopravě.

Otmar

Zdá se pany Xyz že vy byste byl úplně happy kdyby vám řekli že půjdete od ledna s platem na polovinu.

xyz

Takže znovu: strojvedoucí Arrivy nebo GWTR berou 2x méně než strojvedoucí ČD?

Totéž průvodčí Arrivy/GWTR vůči průvodčím ČD?

Podotýkám, že nádražácké odbory opakovaně podnikaly kroky proti jakémukoliv soutěžení, kde z oné soutěže by jako vítěz mohl vyjít kdokoliv, tzn. např. nadále ČD, nebo např. Arriva nebo GWTR.

Jarek

Ten poloviční plat je lež jako věž, takže se klidně diskreditujte dál…

bkv

Aha, takže hlavní funkcí ČD je zajišťovat životní úroveň svých zaměstnanců bez ohledu na náklady…

Otmar

Každý zaměstnavatel má mimo jiné vytvářet důstojné podmínky pro své zaměstnance. Vysoká fluktuace zaměstnanců velmi pravděpodobně vypovídá o nedobrých podmínkách. Ostatně recenze jsou např zde: https://www.vimvic.cz/firmy/recenze/regiojet

xyz

A vysoký průměrný věk nádražáků (= že mladí lidé se do této firmy nehrnou) u ČD vypovídá o čem?

bkv

Zajímavé je že na tomto serveru mají ČD velmi podobné hodnocení jako RJ…

Luboš Beneš

Ano a tak Máňa najde líp placenou práci v zóně letiště.

Alexandr Mikulka

Ne, nedá.

Otmar

Pěkná demagogie jak je to vytrženo z kontextu toho článku. Ministr by se neměl domlouvat na parametrech soutěže s kýmkoliv kdo se soutěže má zúčastnit. Tudíž ani s panem Jančurou.

xyz

… a tudíž ani s nádražáckými odbory.

Negattor

Ano, je to tak

Pája

Tenhle článek je pro mne obrovské zklamání. Vadí mi, že je to jen část jiného článku a vyznívá jinak, než původní rozhovor. Vůbec v článku není zmínka o tom, že je to reakce na Jančurovo hnusné chování. Pane Sůro, tohle se Vám zkopírovat vůbec nepovedlo.
https://www.forum24.cz/jancura-se-radil-u-babise-co-dostane-za-byznys/

Axel

DOTAZ na redakci… v čem konkrétně vidíte chybu pana ministra, který ministroval 9 měsíců (do podzimu 2014)? Přece v té době maličký dopravce Regiojet CZ/SK fungoval blahodárně na obrovského dopravce… Regiojet a Leo jezdili: – dálkové rychlíky Praha – Ostrava (Havířov) resp. Staré Město – mezinárodní rychlíky Praha – Žilina – regionální linky Bratislava – Komárno. Tj. „velký“ dodavatel dopravy – firma ČD – musela být nervózní, na jakou linku se Regiojet zaměří… A proto v rámci firmy ČD musel být tlak na zlepšování kvality služeb, které si u ČD objednávalo Ministerstvo dopravy… Vždyť RGJ měl v roce 2014: –… Číst vice »

Axel

Zopakuji svůj názor: Prostě a jednoduše – v konkrétní situaci bylo rozhodnutí Prachaře správné, v reakci na situaci kdy jeden z dopravců získával informace přednostně na úkor svých konkurentů. A zdůrazňuji v reakci na snahu pozvolna kultivovat kvalitu služeb poskytovaných dopravci po celé ČR, nejen Praha-Ostrava (Havířov)… Vemte si otázku toho, kdy RGJ rozjel linku z Prahy na Slovácko (Staré Město) přes Olomouc resp. přes Brno… RGJ jezdil na této lince 2 roky (nedotovaný) a pak vlaky přesunul jinam (začal jezdit do Vídně)… Z pohledu RGJ bylo jeho rozhodnutí samozřejmě OK. Ovšem z pohledu nás cestujících to bylo silně nepříjemné…… Číst vice »

Martin1

Nu, slovo debil patřilo k těm slusnějším, co Jančura na MD používal. Většinou ministry častoval zcela jinak. Samozřejmě mnohem hůř. Na tak bohorovnýho a egocentrickýho člověka se jen tak nenarazí. Má prostě dvě tváře jako Babiš. Jednu pro veřejnost a tu druhou pro zbytek.

Jiří Kocurek

Mno pokud se ministr natajnačku dohaduje s jedním s dopravců na podmínkách výběrového řízení, tak si ten titul zaslouží.

Přesně takhle totiž vzniká korupce a tunelářství. To je totéž jako by šéf fotbalového teamu přišel za předsedou komise rozhodčích domlouvat „podmínky“ zápasu.

Lukáš

Což se tady běžně dělo a obávám se, že za Berbra to pokračovalo dále.

Martin1

Ono to je těžký, když se na takovým kšeftu domlouvá šéf dopravní firmy přímo s premiérem. Obojí (ministr i premiér) je samozřejmě špatně. Něco jinýho je přijít s nabídkou a něco jinýho s direktivním nařízením „já chci tuhle trať, tak to zařiďte“.

Alexandr Mikulka

Vy jste u těch jednání byl?

Martin1

U jedno jo a stačilo to. Bylo to u jinýho ministra. Ale vzorec jednání byl naprosto stejnej, což potvrzovali jiní kolegové…

Armando Andreoli

Já jsem si ten článek na Forum24 přečetl. Nějak mi vychází, že věřím spíše Jančurovi než tomu šulínovi za ANO..

sýr

Ty vole vždyť jsou všichni jedna pakáž 😃

Jarek

Taky mi přijde, že věřit Prachařovi je pro silnější povahy… 🙂

Avanti

A mimochodem! Jančuro, klíče zase zvoní!

Avanti

Ono i to jméno Prachař přitahuje divné lidi. Třeba ta herecká rodina Prachařovi je toho důkazem.

xyz

Tzn. např. Danu Batulkovou považujete za divnou?

Avanti

Ano.

dub

ona je z nich nejlepší aspoň podle mě

Martin1

V pořádku. Ty si taky považovanej mnohými za divnýho (dle zdejších komentářů).

Jiří Kocurek

Ale notak, insider přece ví, že Jančura dostane takovou trať, na kterou si ukáže. Ten záznam musí být podvržený a osoby na něm neexistují, všichni mu tam jsou přece na ruku. A ty veřejné soutěže si Jančura zařídil až v Bruselu, přehlasoval tam parlament.

Martin1

O veřejných soutěžích na české železnici fakt Brusel nerozhoduje.

Jiří Kocurek

To byla ironie. Jinak k přijetí Zákona o veřejných zakázkách se ČR zavázala při vstupu do EU. Vidíte, jak mají ti Jančurové dlouhé prsty? Mohlo se z Liberce do Žitavy jezdit za mezirnárodní tarif, i vlaková četa PKP by měla práci

Pandrhola

Tak to je masakr… Pročetl jsem i odkazovaný článek a tak se ptám… Jak je možné, že se zástupce soukromého subjektu schází na tajných schůzkách s premiérem a ministrem dopravy ? Pochopím, že se soukromě sejde premiér s ministrem a budou řešit vnitrostranické záležitosti, ale to určitě nebude za asistence podnikatelského subjektu. Tohle silně připomíná kauzu Pandur a Dalíka, který byl taky na jednání, u kterého jako soukromý subjekt neměl už z principu co pohledávat. Pokud nějaká taková schůzka má být, tak na ni mají dostat pozvánku zástupci všech dopravců a tam si Jančura může veřejně a tedy transparentně, přednášet… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jenže oni to celé považují za vnitrostranické praktiky. Prostě staré struktury, jánabráchismus, Ivánku, kamaráde.

A s Ivánkem by si v tom vězení mohli podat ruce.

Hans

No, můžeme v tom vidět podezřelé osoby a praktiky, ale je jasné že odporný státní monopól ČD potřebuje konkurence jako sůl!!! Je vidět, že hrozba ztráty kontraktů na obslužnost je to jediné,co je nutí k aspoň mírnému zlepšování kvality!!

Pandrhola

Tak to je masakr…

Pandrhola

Omlouvám se, v rozčilení jsem se uklepl a odeslal předčasně.

Rofl

Už se tu těším na článek, jak Jančura docházel na ministerstvo ke Stanjurovi s tématem, kterak och*at státní dráhy. Ať je všechno objektivní, ne?

121065

Ano, viz nedávno rušené spoje RJ na Ferdinandce.

Jiří Kocurek

Jako by se to jiným dopravcům vč. ČD nikdy nestalo.

medical examiner

No stalo…ale dali to vědět předem.
Že by ČD nejely jen tak, to si opravdu nevybavuji.

Jarek

A to má se soutěžemi společné přesně co?

mlokXCM

Několikrát se tady zmiňuje, že by mělo jít o pletichy dle § 257 TZ, což podle mě je nesprávné. Jednak tento TČ je definován jako dokonaný TČ, přičemž příprava trestná není, ale hlavně objektivní stránka TČ pletich neodpovídá jednání, které mezi Prachařem a Pejšou nastalo.

Jiří Kocurek

A je teda vpořádku ovlivňovat veřejnou soutěž ve prospěch jednoho subjektu? Obecně, jakoukoliv soutěž.

Zákon by byl protiústavní, kdby stanovil, že se netýká soutěže s účastí ČD a.s.

mlokXCM

Můj příspěvek je pouze o tom, že i kdyby ta veřejná soutěž skutečně byla vypsána, tak by se zřejmě nejednalo o pletichy (což nevylučuje, že by se mohlo jednat o jiný TČ).

František flinta

V případě dokonání by se pravděpodobně jednalo o tr. čin Zjednání výhody při zadání veřejné zakázky, při veřejné soutěži a veřejné dražbě podle § 256 TZ.

Lkprak

Tak jo, tohle je hnus, a to z více důvodů. 1) Ten článek na Forum 24 vyšel už někdy před týdnem, kdy se kolem něj strhla celkem slušná mela na Twitteru. To Vám tak dlouho trvalo napsat text, který na něj reaguje? 2) Ten článek má v podstatě dvě části. V té první Prachař dost podrobně popisuje, že se Jančura s Babišem radil o soutěžích na drahách a snažil se to celé ovlivnit. Tohle Vám nějak uniklo. V podstatě jste si u té první vzali jen pár vět a naopak jste řádně rozmázli ten komplot Prachaře s Pejšou. Každý, kdo… Číst vice »

Mirekl

Aby se soutěžilo, protože pak už není problém v Průhonicích domluvit jak to zaonacit aby byla větší šance ba vítězství.

Mirekl

Víme jen co se tu řeklo. Schůzek a telefonátů ti pánové měli více a o obsahu se asi nedovime. O počasí určitě nemluvili 🙂

kakov

já spíše nechápu, co je na tom špatného, vypsat soutěž na tratě kam RGJ nemá vozidla? to se má na těch tratích zastavit provoz a počkat, až si Radim něco sežene?? v čem bych viděl problém, v době mezi vypsáním a plněním soutěže, ne v tom, které tratě se vyberou,
možná jste sám „oběť“, ale mě to celé přijde jako klasické předvolební tlachání, které se ani nemusí zakládat na pravdě…..

Jaaaa

Soutěž se vypisuje proto, aby došlo k narovnání tržních podmínek.

Nikoli proto, aby mohl jezdit konkrétní soukromník.

kakov

to máte sice pravdu, ale pokud vypíši s dostatečným předstihem, aby měl každý čas vyjednat si vstupy a zajistit vozidla, může se přihlásit i ten, který vozidla nemá…. pak jsou podmínky rovné a dokonce mohou být mírně horší pro ČD (i když z toho bych nedělal překážku), když mají shánět nová vozidla.

nebo on Jančura již měl vozidla v depu, když se hlásil na lokálky v UK? a také to zvládl…..

kakov

PS: dokonce pokud vypíšu soutěž tak, aby se mohl přihlásit i ten, kdo vozidle nemá, může se přihlásit více uchazečů, než když bude nutnost vlastnit vozidla v době vypsání

kakov

však o tom tady píšu od začátku 😉 😀

Avanti

Pane Sůro, žijete v ČR tady poctivost nehledejte. Soutěže na oko jsou běžnou praxí ve Varech by mohli vyprávět.

Gwann

myslíte ten rozstrel na R14 s povinné vakuovym WC? a termínem startu za pár týdnů? to tedy podle vaší logiky taky není OK.

stejně jako Strekovy, že?

Fyzikář

Pan koleda měl na mysli „karlovarskou losovačku“

Fyzikář

…kolega

František flinta

Pokud se na tomto požadavku zadavatel nedomluvil s některým z účastníků veřejné soutěže, je tento požadavek naprosto v pořádku.

Mirekl

V té době bylo možné přímé zadání a proč by stát v té době nemohl vybrat vlastní společnost a kanibalizoval vlastní dopravní společnost. Tlak na soutěže byl, aby si RJ mohl něco ukrojit.

Jirka

Tady nejde vůbec o cestující co, ale aby si mohl sám sanovat vlastního dopravce.

Jiří Kocurek

Stát vlastní pivovar, žejo? Předpokládám, že nekanibalizuejte Budvar pitím jiné značky.

dub

ale budvar není dobré pivo člověk ho kanibalizuje rád
ale jestli je to pivo spatne protože je státní to nvm

Petr

To je prostě Sůra no.. Jsem rád, že tu je takový dopravní web, ale bohužel se o někom píše lépe a to mi také vadí. Nadruhou stranu musím uznat, že na to má pan Sůra právo, protože je to web soukromej a kdo nechce, tak sem chodit nemusí. Takže já už si nějak vesměs zvykl.

Fyzikář

…je to svého druhu „novinařina“ a od té se očekává objektivnost….nebo alespoň maximální snaha o ni.
Tady….vždyť všichni víte….

Honza

Ukázková novinářská manipulace. Z původního článku vytrhnu jen co se mi hodí na obhajobu jedné strany a ostatní taktně zamlčím. Ubohé.

Pandrhola

To podstatné byla tajná schůzka v Průhonicích, kde se jeden z dopravců sešel s ministrem a jednali tam o státních zakázkách za asistence premiéra. To opravdu není normální a v každé civilizované zemi je to nepřijatelné. Zvláště, když tento dopravce sponzoroval předvolební kampaň této strany. Doslova učebnicový příklad…

Pandrhola

Kdo ví kolik takových tajných schůzek bylo i s jiným ministrem dopravy, protože tento se jim nehodil do krámu a tak tam dlouho nevydržel. Samozřejmě pravdu aktéři přiznat nemohou, takže pro veřejnost bude existovat jiná verze. Jako na té schůzce, kde byl přistižen Prymula a Faltýnek. Ti taky pravdu nepřiznali a kdyby je tam nenachytal Blesk, tak o tom nikdo neví. Jedno je však jisté, na poctivý záměr není potřeba tajná schůzka. Poctivé úmysly se v politice řeší vždy veřejně, protože z toho jsou politické body. 😉

Apten

Vždy jde o názor novináře. Toto je nezávislý server, je na čtenáři jak s informacemi bude pracovat dal. Když, tak ho číst nemusí. Vždyť zítra to budou loňské sněhy.

Mirekl

Proč bychom to nečetli, ale také v demokracii můžeme vyjádřit názor na novináře a jeho názory, které lidem předkládá jako svoji pravdu a snaží se u lidí vytvořit nějaký názor.

Inspektor Státních Drah

Od “ novináře “ o němž se veřejně ví, že straní Jančurovi a nenávidí České Dráhy čekáte něco jiného?

Kar

Vždyť to je vlastně dr. Václav Kulihrach, to snad ví skoro každý Čech 🙂

dub

právě že nemůžeme čekat vůbec nic

Fyzikář

….to se to vykřikuje….Vás nikdo vyrazit nemůže

Beny

Hele ale ten odkazovaný článek na Fórum 24 vyznívá docela jinak než tento

Pedro72

Není to článek, ale rozhovor. A tady v článku je odkaz, takže si ho každý může přečíst. A to, že se chce Prachař nějak sebeprezentovat, je např. mně úplně jedno. Novinář přece nemá povinnost držet se takového vyznění, jaké si Prachař vysnil. To by už na všech fotkách museli Prachařovi malovat svatozář. On nic, on muzikant, on vlastně vůbec nebyl Babišův kůň.

Beny

Novinář rozhodně nesmí celý rozhovor překroutit a vytrhnout z kontextu. Originál vyznívá jako -byť děsivá- kritika Jančury. Zde to vyznívá jako kritika Prachaře.

Pedro72

Tak když je pro vás vyznění důležitější než informace, tak byste měl být opatrnější se čtením. Chápu, že čtení může být matoucí 😉

Beny

Vyzněním myslím smysl toho článku. Zde autor vzal polovinu informací a to kritiku Prachaře. Tedy vlastně Prachař je hajzl, co s odborářema brání hodnému Jančurovy. Druhou polovinu, že je hajzl i Jančura zmiňuje jen okrajově v posledním odstavci.

A podotýkám, že nejsem „modrá guma“ a přeju si aby nic z popisovaného nebyla pravda. Nějaké pokoutné schůzky za účasti jen jedné firmy jsou prostě špatně.

Gwann

no, tak prachar je asi ducha mdleho, toto na sebe prasknout.

zajímavé je ale hodnocení zlutaka…

tím by se vysvětlilo, proč proti němu chtěl piklit.

zajímavé je, jak rychle byl vypoklonkovan.

buď byl úplně tupý, nebo stál efkum v cestě. nebo obojí.

Petr

Pane Sůra, to je otřesné! Dvě skupiny se snaží ovlivňovat výběrová řízení a vy budete přes svoji morálku rozhodovat, která je správná? Pokud toto děláte, je vidět, že žádnou morálku nemáte a vůbec jste nepochopil, o čem je novinařina.

Janko

Souhlas ! Pan Sura uz nekolikrat predvedl, ze novinarinou je nepolibenej. Clanky psane tak , ze ctenari podsouva urcity nazor. ( v drtive vetsine uz v bulvarnim nadpisu) Navic vistupuje v dyskuzich a pomnerne zretelne obhajuje nekoho nebo neco , cim se pokousi ovlivnivat verejnou minku. Je to amaterismus a opet ten klasicky cesky pristup 😉

Karl vB.

Janko, soudě podle vašeho pravopisu, vy asi v Česku příliš dlouho nepobýváte…
Z textu: …vistupuje v dyskuzich…

MartinS.

No, tak rozežeňte tu žlutou mlhu před svýma očima a zamyslete se nad tím… Podnikatel chce, aby stát vypsal soutěže na linky, do kterých by se chtěl přihlásit, protože mu dává v rámci jeho podnikání logiku, aby takové linky provozoval. Chce, aby se vyhlásily soutěže, do kterých by se mohl přihlásit, to neznamená, že by automaticky vyhrál, ale měl by tu šanci. Ministr ve spolupráci se šéfem odborářů na železnici vymýšlí, jak vypsat soutěže, aby se do nich podnikatel nemohl přihlásit, třeba proto, že nemá potřebná vozidla nebo mu v rámci jeho plánované sítě nedávají logiku. Takže představitel státu se… Číst vice »

xyz

Je zajímavé, že v jednom případě tou skupinou je jeden z nových dopravců (který tedy neovlivňuje výběrové řízení, ale snažil se ovlivňovat, aby nějaké výběrové řízení vůbec existovalo), zatímco ve druhém případě tím ovlivňujícím nejsou představitelé stávajícího dopravce, nýbrž zástupci zaměstnanců tohoto dopravce, ba i zaměstnanců správce infrastruktury (který „s žádným dopravcem nemá nic společného“). 🙂

Zbyněk L.

Zajímalo by mě, jaký měl Prachař motiv to na sebe říct. Bez logického motivu se mi to zdá být kachnou. Proč by se k tomu dobrovolně přiznával, když teď Jančura bude hrozit trestným činem?

-TR-

Je to prosté. Napadá mě hypotéza (samozřejmě to tak nemusí být), že pan Prachař možná chce před volbami převléknout kabát, protože očekává vítězství demobloku, a možná doufá, že po převléknutí kabátu by mohl získat nějaké teplé místečko jako úředník na MD. Proto asi dává ty rozhovory takovému obskurnímu médiu, protože je ideologicky na té „správné“ straně. A může ze sebe dělat hrdinného bojovníka proti Jančurovi, který je přece „kamarád“ Babiše a tím pádem je ideologicky fuj!

medical examiner

To je jedno…Prachař by pak mohl naopak Jančuru žalovat pro pomluvu, pokud by byl sám obvinění zproštěn.

dub

asi se chce někomu pomstít

Jarek

Článek na Forum24 je celý takový… WTF. 🙂
Ono ministry za ANObudelíp byly lecjaké existence, vzpomeňme nebožku Karlu…

xyz

Docela bych věřil, že podobných případů vzniklo během času více a i u dalších ministrů. A ostatně to tak vyplývá i z různých vyjádření nádražáckých odborů. Hodně se mi v roce 2009 líbilo, když v létě toho roku řekl „úřednický“ (vláda J. Fichera) ministr dopravy Gustáv Slamečka, že počítá se soutěžením rychlíkových linek, tak odbory spustily řev, že dočasný, úřednický ministr nemá na něco takového morální právo; ministr hned po „jednání“ s odbory ustoupil ve smyslu „musela by to schválit celá vláda a ne jen samotné MD“. A za pár měsíců ten samý, dočasný ministr zajistil „bianko“ 10leté smlouvy MD… Číst vice »

medical examiner

Jo…ty časy se už nevrátí…

px50

Chce to další konkurencí pro RegioJet! 6:49, 19.7., zpoždění. Jančura se vytahoval západními standardy v nabídce občerstvení a obsluhy, realita: obsluha nevrlá, občerstvení žádné!!! Tak hlavně, že se pan Jančura schází v Průhonicích s Babišem a plánují převzetí dalších tratí pod RJ.

-TR-

Výborně. Teď aspoň vidím, že někteří fanatici od demobloku by se rádi chovali jako JUDr. kpt. kkt. Danko, kterého přitom sami nemají rádi 😀

Gwann

pokud se ale Andrej schází s Jancurou, tak to problém ponekud je…

MartinS.

No, jestli se AB schází s RJ, byl by to problém až v okamžiku, kdyby AB někomu nařídil, aby RJ zvýhodnil. Pokud se baví o tom, že by měl mít RJ možnost přihlásit se do otevřené soutěže a soutěžit a případně uspět, pak v tom takový problém nevidím.

Gwann

problém je, že se podnikatel kseftujici se státem setkává konspirativne s premiérem. jestli tohle nechápete, zbytečnou vysvětlovat proč.

MartinS.

Jak jste došel k tomu, že se setkávali konspirativně. O tom, že AB si zve do Sokolovny v Průhonicích různé lidi se ví. A v tom článku není nikde Prachařem zmíněno, že šlo o tajnou schůzku. To je jenom v perexu.

Martin1

Když to je těžký… ta reklama na Ano na autobusech před volbami v roce 2013, která byl zadara, taky nebyla sama o sobě.

medical examiner

A kolik bylo to zpoždění?
Stačí v celých hodinách… 😀

Ondra

Já s nimi párkrát jel a vše bylo O.K. Narozdíl od Leo Expressu servírují v porcelánovém nádobí, personál byl milý, za mě super služba.

Inspektor Státních Drah

Od železničního dopravce čekám něco jiného než servis na porcelánu.
Když se budu chtít nažrat, půjdu do hospody….

Martin1

Obsluha nevrlá… Těžko říct, co se tam přesně stalo, ale RJ už rozhodně nepatří mezi zaměstnavatele roku. Dost lidí mu odchází. Nasraně odchází.

Janko

Prohnila to republika. Krade se tady a podvadi kazdy den. Kmotrove, lobiste, kamaradickove zapleteni s fizlama a politikou. “Krasny” to obraz a “svetle” vyhlidky pro pristi generace …

Původní Pražák

Republika je odrazem lidí, ne naopak.

Gwann

jenze to funguje taky jako vhodný příklad…a příklady táhnou…

Fyzikář

Prolezlé to je všude odspoda nahoru a shora dolů. Příliš velký podíl lidí se cítí být příliš sexy na dodržování pravidel….kdekoliv….na silnici, v byznysu, v běžném mezilidském kontaktu…. V tom je kámen úrazu této země

Krysa350

„Jančura má jen střídavé mašiny…“ To je fór dne, ale chtěl bych v barvách RJ vidět Laminátku či třeba Plecháč.

medical examiner

A jak mu je ČD Cargo prodává…

Daniel

Jen na sebe pan exministr provalil, že toho o dráze moc neví (tohle ví i moje manželka, kolejnicí nepraštěná).

Vláda odborníků, nekecáme, makáme! (pardon za politickou odbočku, ale tady mi to už opravdu nedalo)

Fyzikář

Typický „přesmyk“ myšlenek….Prachař se buď spletl (prohodil stejnosměrky se střídavkami) nebo to udělal schválně….sázím za b) 😊

dub

to dřív skončí radimek v base než uvidíte tyto loko v barvách regio jetu

-TR-

Forum 24 není moc věrohodný web. Naprosto chápu, že někdo nemá rád Babiše, a chápu i obvyklé důvody. Ovšem v této redakci působí naprostí fanatici, kteří dělají ostatním odpůrcům Babiše ostudu.

Jen bych ještě připomněl, že šéfredaktor Pavel Šafr byl v roce 2015 pravomocně odsouzen za řízení v opilosti.

Gwann

a bures je pravomocně ve střetu zájmů jako premiér. a stejně tam sedi. nikdy neodstupim.

to že safr podle vás chlastal…nemá jakoukoliv relevanci na novinářinu. narozdíl od buresova konfliktu zájmu na politickou činnost.

-TR-

Babiš je premiérem na základě výsledků voleb z roku 2017, které proběhly svobodně a spravedlivě. Letos jsou volby znovu, takže máte možnost zvolit někoho jiného.

Gwann

nebojte, zvolím.

ale logika vám silné kulhá. nemusí být premiérem nebo nemusí BRAT DOTACE.

jenže, vždyť ta firma nemůže za to, že je Bureš premiér…že…

Fyzikář

V civilizovanějších poměrech by byl v ulicích milion lidí denně až do odstoupení z funkce

dub

ale forum dělá jen ostudu to se pak nemůžeme divit že ano pořád vede průzkumy
a že to nemá vliv je blbost jak kvalitní asi bude práce od usvedceneho opilce který se nebojí opilý sednout za volant? já vám to povím bude to stát za starou bačkoru

Fyzikář

Usednout za volant opilý je v očích mnoha obrovský přestupek….bez ironie….ale je to chyba, ne charakteristika (pokud tak nejel dvakrát znovu)

Petr

Kdyby snad nahodou nekdo zapomnel co jsme to za bananovou republiku… Ze se trat k soutezi vybira podle toho jaky ma nebo nema regiojet lokomotivy, to je jedna vec, ale ze muze bejt ministrem dopravy clovek, kterej netusi jaky mame napajeci soutavy, to je fakt sila. No ale dobre nam tak. Co jsme si zvolili, to mame.

Herold

Proč by měl ministr dopravy znát napájecí soustavy?

asdfsfgdhjfghng

Asi protože rozhoduje o věcech s nimi souvisejících?

Herold

O jakych konkrétně?

Zapa

Na to by měl mít snad úředníky. Předpokládám, že to asi těžko bude odborník na všechny druhy dopravy.

Petr

Zadnej strach. Povedomi o tom, ze mame na zeleznici nejaky napajeci soustavy jeste z nikoho odbornika nedela. Taky po nem nechci aby znal zpameti jizdni rad a TR10.

Fyzikář

A myslíte že taky současně zná druhy asfaltu, asfaltobetonu, betonu, že zná teorii proudění kapalin kvůli lodičkám, že vypoćítá vztlak křídla…?

Ondra

Ze stejného důvodu, proč by ministr financí měl vědět, co je rozvaha nebo znát soustavu daní…

Herold

Takže ministr dopravy musí znát i letové koridory anebo rozdělení vodních cest?

Jaaaa

No jistě. Tyhle základní informace, jako rozdělení letových koridorů nebo vodních cest by snad každej technickej ministr znát měl, stejně jako jeho náměstci, bez ohledu na to, jestli jsou to inženýři, právníci nebo doktoři teologie.

Jarek

Nebál bych se požadovat i základní představu o síti TNS a napáječek! 🙂

Fyzikář

….taky nemusí. Hlavně musí být samostatný, odpovědný a PŘÍČETNÝ! 😀

Krušnohorec

To by se dalo prominout. Ovšem když na TK v červenci 2018 se ptali novináři Ťoka na „one ticket“, tak vůbec netušil na co se jej ptají.

Radek

A co je do toho Ťokovi? Tarif a věci s tím spojené má na starosti ministerstvo financí.

Martin

No ježíš, tak byl Prachař odborníkem na silniční nákladní dopravu no, to je toho.

medical examiner

A my budeme doufat, že se to nebude opakovat…

Martin

Já se mu divil, že se do toho vůbec nechal ukecat.

Fyzikář

To bychom takto ministra dopravy hledali těžko….

Jaaaa

No, až tam bude ministr, co nebude znát rozdíl mezi silnicí III. třídy a dálnicí, tak to prskat budete.

Fyzikář

Ano, protože to patří k obecnému povědomí…

Zrzek

V ČR žádná regulérní soutěž být nemůže už z principu. Jedna nebo druhá strana začne vymýšlet jak zjistit nabídku konkurence. Navíc je i trochu znevýhodňování přímo v zákonech. A hlavním problémem je kamaradickovani a kňučení u kamarádíčku.

Robert

Tak zrovna v Plzni museli většinu vyhlášených soutěží zrušit (některé i opakovaně) a ty 2 co dokončili tak v jedné byly ČD sami a druhá ještě nezahajila provoz. U těch zrušených mají myslím hodně zamotanou hlavu, jak vůbec zajistit včas provoz.

Zrzek

Výjimka potvrzující pravidlo, ale jaká je úspěšnost soutěží. Neřeším soutěže typu přihlásí se jeden účastník. Tam holt nemá nikdo jiný zájem.
Měli jsme krajské silniční dopravce, které jsme nechali zprivatizovat ( rozkrást). Teď je draze znovu budujeme, je to jedna z cest jak ušetřit, ale to by se na ně nesměli lepit paraziti typu politici, nebo jejich kamaradicci. První by se musela zavést plná trestní odpovědnost v parlamentu ČR. A toho přesouvání peněz kamarádům je v ČR více než dost.

Zrzek

Zajímavý by byl spíš poměr vypsané/úspěšné/bez odvolání.
Další státní (krajská) zakázka v poměru přímé zadání/soutěž.

xyz

V Jihomoravském kraji, kde autobusové soutěže fungují a dopravců je fůra (včetně těch bývalých „okresních ČSAD“), byli rozkradeni kteří z nich?

NaPravouMiru

V JMK je doprava velmi žalostná

medical examiner

Že jo, indemnita místo imunity.

Jaaaa

To se ale netýká jen poslanců, ale celé veřejné moci. Třeba taková rada města Brna a hlavní architekt města Brna…

Krušnohorec

Když Jančura mával smlouvou o smlouvě budoucí s DB o vlacích Berliner , tak ministerstvo připravovalo soutěžit Krušnohory, Labe a Střekovy.
Když DB přestaly s Jančurou jednat, tak se s přípravami skončilo z důvodu „neprivatizace“ Berlinerů.
Souhra náhod?

Gwann

ale taky ty DB s Berlinery vypukl…že…

Krušnohorec

Jančura si „vyrozstřelil“ tratě 073, 131, 123 tvrzením, že za dva roku dovezené ojetiny nahradí novými elektrovlaky PESA.
Tomu mohl uvěřit pouze soudruh Komínek.

Krušnohorec

Můžete od prosince začít počítat zpoždění RegioJetu UK a potom porovnat.

Mirekl

Jenomže pro Olomouc motorové jednotky jsou zakoupené, jejich zprovoznění je jiný problém.
Plzeň-Cheb jednotky jsou před dokončením a schválený typ.
U RJ v jakém stádiu je výroba v Polsku jednotek které zde nemají ani schválení pro provoz krom příhraničních úseků?

Mirekl

Doufám že tato takto jasno budete mít u vlaků RJ, který nasliboval nové vlaky v Ústeckém kraji a kde nic tu nic se na obzoru zatím nerýsuje.

Krušnohorec

Momentálně RJ UK své motoráky pucuje a nově tapetuje.

-TR-

Ano. To byl jeden z posledních požadavků Komínka ve funkci náměstka, a bylo to v reakci právě na komplikace s výrobou jednotek kvůli covidu.

Ve smlouvě mezi Ústeckým krajem a RegioJetem jsou stanovené sankce v případě, že nedojde ke včasnému nasazení elektrických jednotek. Pesa pak bude muset v případě pozdního termínu dodání platit RegioJetu. Takže ve výsledku na tom kraj vydělá.

Krušnohorec

Nový radní pro dopravu a zároveň primátor Chomutova JUDr Hrabáč jmenoval Komínka svým poradcem, protože sám dopravě nerozumí a jen hrabe placené funkce (trefné příjmení).

-TR-

Odkud to víte? Možné by to teoreticky bylo, protože Komínek je Hrabáčův koaliční partner na radnici v Chomutově.

Jestli je tato zpráva pravdivá, je to fajn.

Avlaky

Však ony objednané jsou, spožďuje to prsa a ne RJ

Jarek

Co to je za argument? Jančura taky vlaky závazně objednal u Pesy, čili za něj taky hotovo…

Fyzikář

Odpovědnost vůči kraji vyplývá ze smlouvy Jančurovi, PESA je jeho volba a jeho starost

Fyzikář

Proč jste pořád tak žlutej. Vy máte bejt nezávislej

-TR-

Přišel covid, který výrobu jednotek zkomplikoval. Nikdo nevěděl, že tady bude pandemie.

xyz

První jeho tvrzení bylo jiné – pořízení Stadlerů GTW coby ojetin od DB. Ale ty mu vyfoukly ČD – a přinejmenším dva z nich jsem tento víkend viděl posprejované a neprovozní v depu ČD v Olomouci. 🙂

Avlaky

Však to jsou ty od ČD , dle mých informací možná 12. Kus ani nevyjede, jsou z něj sebraný díly na jiné jednotky

Jarek

A pohádku o Desirech na rychlíkách do Budějovic a Rakovníka jste slyšel?
A realitu v podobě béček a nějakých dýchavičných hyder, zcela nevhodných pro příměsto, jste taky viděl?

Apten

Já to pochopil, že Jančura chtěl SOUTĚŽE ,o kterých si myslel, že je vyhraje, na atraktivní tratě a pan ministr je schválně nevybral. Vybral jiné a ty se Jančurovi nehodili.Tak že za
a-nikdo nemá diktovat ministrovi kam chce jezdit
b-ministr nemá dělat pletichy s nikým. Má zastupovat stát.
Tak že máslo mají na hlavě oba.
A proč se to vytahuje před volbami je jasné.

Petr

Pokud to chcete posuzovat napište si komentář…

Marek Janík

Jako sorry, ale tohle je napsané tak, že RJ má svatozář. Svět není černobílý. Jednání ministra bylo darebáctví (dost možná trestně stíhatelné, na to máme soudy), ale třeba o velkém kamarádství Bureše a Jančury a vyhrožování Radimka ani zmínka. Radimovo „já chci“ možná někomu imponuje, pro mě je to buran a vyletěl by mi z kanclu, že by vzal s sebou i dveře.
A ne, nepracuju v ČD a pokud je možnost, volím k přepravě ten žlutý spoj.

Marek Janík

Pokud k něčemu nutím protistranu mimořádně agresivní obchodní politikou, vede to pouze k nasranosti a vzpříčení zákazníka, taková je moje zkušenost. Neustálé nátlaky a vyhrožování (SMS, ….) asi určitě nejsou nekalé (to by bylo opět na zvážení a navíc jsme u toho nebyli), ale vypovídá to cosi o jejich autorovi a jeho etické úrovni. O tom pravda článek není, přesto by dvě věty podobného obsahu snesl, působil mnohem víc vyváženě.

Fyzikář

Celé by to bylo krásné, kdyby nebyli jasné, že tím Prachař „vyvažoval“ nemístný lobistický tlak AB, resp. „Efka“. Jinak také souhlas …účel prostředky nesvětí – Prachař neměl intrikovat ve prospěch ČD

Honza

Tlačí na vypsání soutěže na konkrétní tratě, když pominu vyhrožování, jako trestný čin: „…Musíte podle evropských směrnic vypsat výběrová řízení na provoz tratí a já vám řeknu, které tratě to budou…“

Petr

Ale tak tam dejte celý rozhovor, že v tom vy nevidíte nic nekalého, je naprosto irelevatní…

Staňa

Pokud ministr dopravy nemá tušení, kudy vede střídavá a kudy stejnosměrná napájecí síť, jsme na tom dost špatně. A ty lokomotivy RJ měl na stejnosměrnou síť. Celkově je to blábol.

Původní Pražák

Ministr je politická funkce, má mít nějakou vizi a pár priorit, ke kterým ministerstvo dokope. Železniční šotouš nechápe, že nezná trakční soustavy, ale kolik toho vy sám víte o splavnosti Labe, o řízení leteckého provozu a problematice mýta? Lidí, co obsáhnou tohle všechno, asi moc nebude, natož aby pak zase ještě uměli řídit jiné lidi…

Jan

Je to sice manažerská politická funkce, ale ten ministr má mít alespoň částečnou odbornost pro to místo, kam se hlásí (ideálně tedy výběrovým řízením, ne pro známost premiera). Za ten obecný přehled v dopravě považuju i znalost, že železniční síť máme rozdělenou na střídavou a stejnosměrnou a kde se zhruba jaká nachází. Kromě toho tu právě máme dlouhodobou vizi, že celá síť má přejít na střídavinu a zrovna ministr je ten, který by měl politicky rozhodovat, zda tento krok podstoupit či nikoliv a to na základě odborných analýz, který mu asistenti připraví. A ten ministr má být schopen ty analýzy… Číst vice »

Fyzikář

On ty napájecí soustavy a způsob číslování lokomotiv znát nepotřeboval….neměl do toho takto zasahovat.

Herold

Ministr dopravy opravdu není ministr železnic, to si hodně šotousu pořád plete. Takové technické detaily opravdu znát nemusí.

medical examiner

No…mezi omylem a představou řešení je rozdíl 😀

medical examiner

To tak bude často, dokud bude o budoucích postech rozhodovat členství v nějaké straně nebo kamarádství s významnými politiky.

Hodně štěstí

Nic nebránilo, aby se RegioJet přihlásil. Ty lokomotivy si mohl sehnat.

svojsin

Ministr dopravy se nemá co radit s odborářema jednoho podniku, aby se zachovli jak kur.. vůči jinýmu podniku.
Vy na OSŽ to budete samoz. obhajovat, ……

Hodně štěstí

To se ministr nemůže zeptat kde jsou jaké trakční soustavy?

Původní Pražák

Pokud je článek pravda, tak takto se ministr ovšem neptal.

Hodně štěstí

Jančura se očividně taky ptal Babiše na některé věci.

Mirekl

A proč chodí Jančura domlouvat kšefty k Babišovi? Asi se také přišel poradit.

-TR-

Jančura je tak významný podnikatel s velkým vlivem, že s ním vládní představitelé (ať je to ANO nebo třeba v budoucnu i Piráti nebo ODS) musí jednat z principu. Pokud tam nedošlo k uplácení, je to v pořádku.

Paja

Ano, ale měli by jednat na úřadech, ministerstvech apod. a nikoliv někde skrytě v dobře utajeném domácím prostředí!

Gwann

ne, schůzky podnikatele a premiéra mimo veřejný prostor a pořízení zápisu a navíc ohledně byznysu jsou absolutně neakceptovatelne. bez ohledu na stranu.

pokud se bez kamaráda neobejde, nemusí být premiér nebo nemusí kamarád podnikat se státem.

na politiky musí být co nejpřísnější metr. z principu.

u nás není, proto je tu bordel jaký je.

Fyzikář

Jasně a stručně vyjádřeno….děkuji pane kolego
PS: byla to slavná raně covidová „vyšehradská schůzka (kuva zase to “ efko“) která jasně ukázala nutnost jednání veřejných činitelů s různými „stranami“ v prostorách veřejných úřadů, popř v přítomnosti širší oficiální delegace

Inspektor Státních Drah

V Rusku by ten zmetek skončil jak Chodorkovskij, v Číně rovnou u zdi…

Fyzikář

…nemusí dojít k uplácení a přesto to může být špatně. Veřejný činitel nesmí poskytnout neoprávněnou výhodu…ani Babiš, ani Prachař

dub

vrána k vráně sedá

Pája

Píšete sehnat. On je nechtěl shánět a už vůbec ne platit. Chtěl na státu výkony (a tím pádem zisk) pro mašiny, které už měl. Hned při oznámení o nákupu jsem říkal, že to měly být mašiny dvousystémové. Ale ne a ne a stokrát ne. Buďme rádi, že nechtěl v celé ČR stejnosměr.

Mirekl

Ten zbytek rozhovoru se nehodil do krámu, viz odkaz na rozhovor z Prachařem? Vybralo u účelové co se hodí. Přesný obraz toho jak se dá manipulovat a otočit článek, že Jančura pletichařil a domlouval si kšefty u Babiše a udělat z něj oběť. To že Jančura chtěl vybrakovat z ČD co se mu hodí do jeho podnikání a diktoval si co si vezme je ok? Naopak ministr bránil svěřený majetek před různými vyčůránky co si chtěli vybrat co se jim hodí do krámu. Nevím ale tohle moc objektivní článek není, evidentní je naopak koho chrání.

Miropiro

Podepisuji se pod tento názor. V článku se objevilo více informací než jenom tyto.

Mirekl

A to že chtěl konkrétní linky je ok a diktoval si co se bude soutěžit je ok?

Mirekl

Ale jen za soutěže co se mu hodí do krámu.

RHh

Proč by tlačil na soutěž o trať když o ni nemá zájem? To mi vysvětlete

Mirekl

Já spíše vidím jako hlavní průser, že si Jančura chodí na dychánky jako soukromá osoba k Babišovi a domlouval si kšefty pro svoje podnikání. To je normální postup?

Mirekl

Že takto nelobujete a nepreferujete jiné soutěže pro jiné dopravce a jiné podnikatele. Zaujalotost na pana Jančuru a neustálá reklama a mediální ochrana tohoto člověka se Vám nedá upřít.

Jarek

A jak zdopravy.cz „nelobuje“ a „nepreferuje“?
Informuje se tady o všech soutěžích, které proběhly s tim, ze je zasadni, aby se tak dělo.

Romanero

Ale tak snad sám vidíte, že i pro ty (dle vás všespásné) soutěže lze vybírat trasy účelově a tím je křivit.

kjub

Cíleně vytažené jen některé části původního článku, aneb jak z protijančura článku udělat projančura článek. Původní myšlenka toho původního byla úplně jiná…

Honza

A třeba snaha ovlivňovat ministra dopravy pro své vlastní osobní zájmy není zarážející? Tlak ze strany podnikatele na vládu a úřad, do jehož kompetence připadá oblast podnikatelova podnikání?

Gwann

doporučuji si nastudovat pravidla lobbingu v tak nějak standardních zemich

Jarek

Doporučuju si nastudovat zákon o veřejných zakázkách a stejně intenzivně přemýšlet proč by se neměl vztahovat na veřejné nákupy dotované drážní dopravy.
(Pokud vám to celoživotní modrogumní zátěž a představa že DRÁHA JE NĚCO JINÝHO umožní.)

František flinta

To nejste schopen pochopit rozdíl mezi tím, když představitel jednoho dopravce tlačí na vypsání soutěží otevřených pro všechny a tím, když ministr za to odpovědný pletichaří s odborovým předákem jednoho z dopravců jak jednoho konkrétního dopravce z těchto soutěží vyšachovat?

Paja

Naprosto totéž, jako když soukromý podnikatel pletichaří někde skrytě s premiérem. Pokud chtěl tlačit na soutěže, tak tím správným místem bylo ministerstvo dopravy, příp. úřad vlády a nikoliv průhonická sokolovna!

Mirekl

Ale on to netlačil pro všechny, ale hlavně pro sebe, aby si něco utrhnul z dotací o kterých prohlašoval, že je nepotřebuje.

Mirekl

Takže vytahnu z rozhovoru část článku a otočím jej přesně obráceně je ok? Takto účelově mohu napsat jakýkoli článek o tom co jste kdy řekl a otočím to proti Vám. Tomu se říká manipulování a to je přesně případ Vašeho článku, kdy z člověka co si potajmu domlouvá kšefty uděláte ublíženého člověka a chudáka kterému všude křivdí.

Jarek

Mně jako daňového poplatníka docela zajímá proč minstr dopravy je takový nekompetentní osel, který místo zajištění nejlepší ceny a kvality výběrky chodí pro rozumy někam za drážními odboráři, twl…

Honza

Škoda, že se tu neobjeví i další část rozhovoru, kde se mluví o vazbách Jančury na Andreje a chování Jančury vůči ministrovi apod. Napřiklad zde https://www.forum24.cz/jancura-se-radil-u-babise-co-dostane-za-byznys/

D.S.

Přesně tak, takhle to působí jako tradiční PR Jancury.

Jan Mahdal

Pane Sůro, dovolil bych si souhlasit s kolegou. Původní článek vyznívá poměrně jinak. Vybral jste si pouze co se Vám hodilo, není to ani trochu vyvážené, pokud tedy navíc uvažujeme, že to co jste uvedl z původního rozhovoru je pravda.

Miropiro

Je to škoda a také mi to nepřijde objektivní. Jančura toho podle článku zkoušel více.

Jarek

Je tam ještě jeden rozměr: tomu, k čemu se Prachař sám přiznává, věřit můžeme.
Co dělal Jančura nemusí popisovat objektivně a stálo by za to to ještě nezávisle potvrdit…

Mirekl

Přesný způsob jak z člověka co si domlouvá kšefty doma u Babiše udělat chudáka, kterému bylo ublíženo a ještě chybí jak bude Prachaře žalovat za pomluvu a ČD za ušlí zisk z podnikání, které mu bylo zmařeno , aby byl článek kompletní a vyvážený.

Honza

Ono slovní spojení které budu obsluhovat neznamená, že chce výkony? „…Vzpomínám si na jednu poradu v Průhonicích, kdy Jančura přišel někdy v jedenáct hodin a začal mi vykládat, že on chce vypsat výběrová řízení na ty a ty tratě, které bude obsluhovat,“ řekl Prachař…“

Mirekl

Jenomže pokud si diktuji co se má vypsat za soutěže na konkrétní linky je již domlouvani kšefty pro sebe. Nejdříve domluvím co se vypíše za soutěže, které se mi hodí, nebo mi ohrožují současné podnikání a až se soutěž vypíše si, tak zajdu do Průhonic a domluvím si jak to udělat, abych uspěl. To jste tak naivní, že nevíte jak takové věci chodí?

Gwann

no, za trochu podobnou debatu aktuálně vyfasoval nepravomocně pan Balak z Lan 3 roky natvrdo. a soud jen kroutil hlavou…

Jarek

No a z jakého důvodu se teda nevypsalo všechno?

medical examiner

Já bych spíš rád viděl, jestli by šlo udělat, aby ČD zajišťovaly Os ve středočeském kraji pouze klimatizovanými vozidly.

-TR-

Minimálně další 3 roky (do změny politického vedení kraje) to nepůjde. To současné chce raději škrtat.

Mirekl

Soutěže na konkrétní trasy a když vypsal jiné bylo zle.

Mirekl

Nevypsal ale řekl co by se soutěžilo