Exministr Prachař se radil s odboráři, jak vypsat soutěže, aby zkomplikoval nabídku RegioJetu
Vlak RegioJet mezi Prahou a Ostravou (Velim). Foto: Jan Sůra
Exministr dopravy chtěl vypsat soutěže na linky, pro které neměl RegioJet lokomotivy.
nutno rici, ze clanek za tu veselou diskusi rozhodne stal! 🙂
V čem vidíte hodnotu tohoto článku? Podle mě je článek hodně nekvalitní (neboť silně zkresluje tehdejší realitu… pan Sůra, si myslí že čtenáři si nejsou schopni dohledat fatka… Prostě pan Sůra selektivně vybral pár faktů. Proč ne, má-li být článek snadno čitelný. Ale je nepochoppitelné proč JS vynechal některé fakta z roku 2014, které RADIKÁLNĚ mění příběh o železniční veřejné dopravě v roce 2014, tak jak retrospektivně to sepsal JS nyní, v roce 2021. Koneckonců autor (Jan Sůra) po 7-mi letech popřel to co napsal, když dělal pro MF Dnes/iDnes? Vždyť RGJ v roce 2014 plánoval úplně jinou expanzi, takže… Číst vice »
A to vylučuje vstup do soutěží? Myslíte, že každý podnikatel vypráví do médií vše, kam má zamířeno? Mimochodem, to, že se hlásil do soutěže na R27 /kterou mu zařízl bez důvodu jeden z největších zmrdů (ano, zcela záměrně používám toto slovo, protože jiné se pro tuto kreaturu obtížně hledá) české dopravy jménem Zdeněk Žák, je jasným důkazem, že do závazkové dopravy na železnic chtěl. Příště k článku samozřejmě ještě přidám další aktivity Prachaře, třeba výjimku na přepravu Fosforu do Fosfy, kam následně nastoupil. Aby měl čtenář jasno, co byl Prachař za postavičku.
https://www.vimvic.cz/firmy/recenze/regiojet
https://www.vimvic.cz/firmy/recenze/ceske-drahy
Kolik si myslíte vydělává steward u RegioJetu?
Na druhou stranu se dá chápat i chování pana Jančury. V minulosti tady bylo více šancí jak si ukousnout z eráru. Lehké topné oleje v 90.letech, solární byznys, a teď je to byznys ve veřejné dopravě. Šance je tady teď dokud jsou na těch místech kde se o těch státních zakázkách rozhoduje ti správní lidé a je nutností do toho razantně vstoupit a urvat si co nejvíce.
To jste opravdu takové prase, že srovnáváte daňové podvody s LTO s účastí ve výběrovém řízení na státní zakázky?
V podstatě se jedná o stejný princip. Stát vytvoří podmínky aby se dal erár podojit a pak to někdo využije. Ten někdo je obvykle předem domluven.
Jste úplně mimo.
A veřejné zakázky jsou „podojení státu“? Když dodáte státu třeba rentgenový přístroj nebo nástěnku do školy, nebo mu postavíte kus silnice, tak jste ho taky „podojil“?
Tak to ČD dojí stát docela obstojně…
Co čekáte od komunisty z OSŽ?
Jak vyargumentujete, že těch soutěží bylo reálně vypsáno (tím více za Prachařova ministrování) úplné minimum a že většina výkonů zůstala Českým dráhám (mimochodem za souhlasného přikyvování nádražáckých odborů)?
Ironií je, že jen tak náhodou znám jednoho výpravčího, který souběžně má živnosťák, na který provozuje menší solární elektrárnu (a mimochodem do nákladů pro podání daňového přiznání předložil i příspěvek za členství v odborech). 🙂
A kde vidíte problém v provozování solárka na živnosťák výpravčím? Jediný problém je v té závorce ale to mu příčetný finančák hodí na hlavu.
Problém v tom nevidím o nic větší než když je provozuje kdokoliv jiný, ale tím pádem platí ono p. Otmarem zmiňované „ukusování z eráru“, prováděné pohříchu odborářským pracovníkem „státní dráhy“, zatímco „ukusování z eráru“ Regiojetem je p. Otmarem kritizováno.
Samozřejmě, že jedinci správné barvy z eráru ukusovat můžou a ještě k tomu dostanou zadarmo nějaký budovy, aby měli co prodat zpátky. Tohle je úplně košer.
(Neumím, si představit, co by se stalo, kdyby někdo zadarmo převedl na Regiojet dvě nádražní budovy někde v Kotěhůlkách.)
Ten výsledný řetězec transformace někdejších ČD s.o. skutečně v několika ohledech nevyznívá jako šťastné řešení. Legalita se tomu však vytknout nedá….stát jako výhradní akcionář vložil do své KOMERČNÍ firmy aktiva včetně výpravních budov…zřejmě to odpovídalo tehdejší představě „velkých“ ČD a.s. (tedy víc než jen jeden z dopravců na trhu).
Nádraží zpět k ČR-SŽ šla samozřejmě převést i snížením základního jmění ČD a.s. o jejich hodnotu a tedy vyjmutí z jejich majetku bezplatně, to by však asi notně poškodilo rating ČD a.s. u věřitelů….takto firma majetkem zřejmě zčásti ručila za úvěry.
Je to tak….svět není černobílý
„tehdejší představě „velkých“ ČD a.s.“
Děkuji za připomenutí dalšího příkladu, kdy odbory notně „jednaly“ s politickými představiteli tak, aby a.s. ČD byla co největší, zato aby nově vzniklá SŽDC byla pokud možno co nejmenší.
A nejen tehdy na konci roku 2002, ale totéž pak i v dalších letech, kdy o to pomalejší pak byl převod majetku tak, aby infrastruktura nepatřila „jednomu z mnoha dopravců“.
To je naprosto v pořádku dělá si daně sám a tak tam dá všechny svoje příjmy a výdaje nic nelegálního, taky si můžete daně zpracovat sám
Však já nepíšu, že to je nelegální (ano, má více příjmů = pro zúčtování svých daní využívá služeb účetní kanceláře namísto provedení zúčtování ze strany svého zaměstnavatele – Správy železnic).
Jen píšu reálný stav věcí (vč. takové perličky, že odborářská olomoucká centrála ani neuměla správně napsat název vodního toku, který protéká „jeho“ obcí a jehož název ta obec nese 😀 ) včetně návaznosti na to, že i pracovník „státní dráhy“ umí „sosat ze státního“, tzn. totéž, co p. Otmar kritizuje u soukromých dopravců (zatímco u státních dopravců to nevadí?).
Řekl bych že se dá mnohem lépe pochopit že se schází zástupce jediného akcionáře ČD- ministr dopravy se zástupcem odborové organizace která v té firmě působí než že se ministr dopravy schází s šéfem soukromé firmy RegioJet.
Ani moc ne. Pročpak se odbory nescházejí s vedením té firmy? Proč ji obcházejí a jdou rovnou za „zástupcem akcionáře“ (kde mimochodem tím akcionářem není žádná soukromá osoba, ale český stát)?
Nota bene nikoliv v otázce vyjednávání o mzdových či jiných pracovních podmínkách, ale o zachování „výkonů bez boje“ pro ČD, a. s.?
Navíc platí i zajímavá věc – jestli toto tedy odbory činily výhradně z pozice ČD, a.s., anebo i z pohledu SŽDC, která ale „s žádným dopravcem nemá absolutně nic společného“. 🙂
Jak víte že se odboráři nescházejí s vedením firmy?
O. K. pardon, upřesňji své vyjádření na „scházejí se nejen s vedením firmy, ale i s politickým představitelem akciionáře“ (a to jak na potvoru zrovna ve věci, která souvisí s tím, aby nebyly vyhlašovány soutěže, následkem kterých by „jejich“ firma mohla o část výkonů přijít ve prospěch jiné firmy).
Zapomněl jste že odbory mají jednu důležitou úlohu. Bránit pracovní místa pro zaměstnance.
Fakt? A proč tedy nádražácké odbory tupě mlčely při podivné vlně rušení osobní dopravy „z vůle SŽDC“ (kdy na některých tratíach byla zastavena osobní doprava + část z nich se pak stala nesjízdnými) na konci roku 2010? Čímž pádem ČD přišly o určitou část výkonů?
P. S. Příchod jiného dopravce nijak neruší pracovní místa – jen ta místa bude nově zajišťovat jiný zaměstnavatel.
Jiný zaměstnavatel ale s poloviční mzdou 😀
Fakt? Např. to, co Arriva říká o mzdách svých strojvedoucích, svědčí o něčem jiném.
Odbory mají křišťálovou kouli o tom, že vědí, jak který dopravce bude za pár let platit své zaměstnance?
Strojvedoucí je úplně jiná skupina. Tam je zapotřebí dlouhé školení a pak ideálně praxe. To není jako zaměstnanec který cvaká jízdenky a nosí kafe. K tomu není zapotřebí nějaká extra kvalifikace. Může to dělat brigádník po pár hodinách zácviku. Proto ti lidé berou u Jančury tak málo a proto je tam tak vysoká fluktuace personálu.
Což je vyřešeno tím, že u ČD nikdo kafe nenosí a je klid.
A u Regiojetu zase nikdo necvaká jízdenky
Odbory ví jak je ten zaměstnavatel platí v současné době.
Když nejede vlak vůbec, je to v pohodě. Průšvih by byl, kdyby jel a neplatily v něm režijky.
Plus přidám podotázku – jaktože nádražácké odbory tedy nijak neprotestovaly proti 10leté (nijak nesoutěžené + nijak „nepoptávané“) smlouvě Kraje Vysočina s ČD (2019 – 2029), kde v podmínkách té smlouvy mj. bylo zrušení pokladních (zdůrazňuji pokladních ČD, tzn. nesouvisí to s – časově téměř souběžným – rušením výdeje jízdenek výpravčími) v 6 stanicích v kraji (Pelhřimov, Okříšky, Dobronín, Humpolec, Přibyslav, Křižanov)?
To je demagogie. To se nedá srovnávat.
a jak prosím soutěže a příprava zadávacích podmínek spadají do činnosti odborů a činností Bc. Pejši?
Naprosto zásadně. Odborová organizace každé firmy zastupuje zájmy zaměstnanců. Například bránit jejích pracovní místa. Docela běžná a logická činnost odborové organizace.
Co to je „bránit pracovní místa“? Na úkor daňových poplatníků a cestujících?
S tím si běžte do Francie, tam to dráhu zabilo.
Na úkor daňových poplatníků to není. Možná nevíte že dotace před vstupem soukromých dopravců na železnici byly zhruba třetinové oproti současnému stavu?
To porovnáte které roky?
+ Které že výkony porovnáváte?
Nic neporovnává, jen blábolí. Je to pologramotný osel.
Třetinové? A nepletete si to, není spíš třetinové zlevnění následkem soutěže?
Představte si že Máňa pracuje u ČD jako průvodčí na trati Konětopy- Postoloprty ( imaginární trať) Tuto trať získá RegioJet. Máňa buď přijde o práci anebo se nechá zaměstnat u RegioJetu a bude jezdit stejnou trať jako průvodčí. Problém je ale v tom že pan Jančura těm lidem platí jen poloviční mzdu než ČD. Jenomže Máňa platí hypotéku, má dvě děti a nemůže si dovolit klesnout s příjmem na polovinu.
představte si, že žijete v době, kdy v 18 nenastoupíte k jedné firmě a máte doživotní jistotu, že v ní zůstanete.
Představte si situaci že by pan Jančura vytvořil takové pracovní podmínky a mzdy pro zaměstnance že by jim bylo jedno zda pracují pod ČD, RegioJetem či Arrivou atd. Asi by pak mohlo být odborářům jedno kde Máňa pracuje. Zároveň by u pana Jančury nepracovali jen studenti na krátkodobé brigády ale loajální zaměstnanci, kteří by si vážili firmy ve které pracují.
A u té Arrivy (nebo např. u GWTR) teda pracují taky jenom brigádníčtí strojvedoucí, brigádničtí průvodčí? Nebo jak?
(téma je o soutěžení jako takovém, tzn. z nějž může jako vítěz vyjít jakýkoliv – byť neČD – dopravce, včetně Arrivy nebo např. GWTR).
Představte si situaci, kdy lidé od ČD rádi přešli k soukromému dopravci (členové OSŽ) a jsou u něj spokojení. Osobně jich znám několik.
Tak to gratuluji. Je tady ale i dost nespokojených: https://www.vimvic.cz/firmy/recenze/regiojet
Existují i jiní soukromí dopravci. A také jeden státní. protože samozřejmě recenze na vimvic.cz znamenají naprostou pravdu:-)
https://www.vimvic.cz/firmy/recenze/ceske-drahy
Ha ha ha….dobrej vtip…..
Mimochodem – srovnávejme srovnatelné. Tzn. strojvedoucí ČD se strojvedoucími Regiojetu (potažmo jiných dopravců), průvodčí s průvodčími a pracovníky minibaru s pracovníky minibaru.
Předpokládám, že i pracovníci minibaru u ČD jsou z nemalé části brigádníci (kteří mimochodem po zpřísnění covidových opatření a pozastavení služby minibaru o svoji brigádu přišli) s relativně krátkou dobou působení na této pozici (rozhodně ne na desítky let v životě), že. Totéž pak u Regiojetu.
Přes Konětopy jezdí Die Länderbahn. Přes Postoloprty jezdí (ve 2 ze 3 směrů) Regiojet. Tak jak to s tou Máňou REÁLNĚ dopadlo?
Děkuji za mínusy, ale přece jen bych se raději dočkal odpovědi na svoji otázku (vč. pomíjení takových aspektů, že Máňa jistě má manžela, ČD takových Máň v mladém věku – tzn. se 2 dětmi + hypotékou – mají dost, tzn. nepotýkají se s nedostatkem personálu + vůbec nadprůměrně vysokým věkem pracovníků atd.), vyplývající mj. z toho, že MD není jediným zadavatelem výkonů v železniční dopravě.
Zdá se pany Xyz že vy byste byl úplně happy kdyby vám řekli že půjdete od ledna s platem na polovinu.
Takže znovu: strojvedoucí Arrivy nebo GWTR berou 2x méně než strojvedoucí ČD?
Totéž průvodčí Arrivy/GWTR vůči průvodčím ČD?
Podotýkám, že nádražácké odbory opakovaně podnikaly kroky proti jakémukoliv soutěžení, kde z oné soutěže by jako vítěz mohl vyjít kdokoliv, tzn. např. nadále ČD, nebo např. Arriva nebo GWTR.
Ten poloviční plat je lež jako věž, takže se klidně diskreditujte dál…
Aha, takže hlavní funkcí ČD je zajišťovat životní úroveň svých zaměstnanců bez ohledu na náklady…
Každý zaměstnavatel má mimo jiné vytvářet důstojné podmínky pro své zaměstnance. Vysoká fluktuace zaměstnanců velmi pravděpodobně vypovídá o nedobrých podmínkách. Ostatně recenze jsou např zde: https://www.vimvic.cz/firmy/recenze/regiojet
A vysoký průměrný věk nádražáků (= že mladí lidé se do této firmy nehrnou) u ČD vypovídá o čem?
Zajímavé je že na tomto serveru mají ČD velmi podobné hodnocení jako RJ…
Ano a tak Máňa najde líp placenou práci v zóně letiště.
Ne, nedá.
Pěkná demagogie jak je to vytrženo z kontextu toho článku. Ministr by se neměl domlouvat na parametrech soutěže s kýmkoliv kdo se soutěže má zúčastnit. Tudíž ani s panem Jančurou.
… a tudíž ani s nádražáckými odbory.
Ano, je to tak
Tenhle článek je pro mne obrovské zklamání. Vadí mi, že je to jen část jiného článku a vyznívá jinak, než původní rozhovor. Vůbec v článku není zmínka o tom, že je to reakce na Jančurovo hnusné chování. Pane Sůro, tohle se Vám zkopírovat vůbec nepovedlo.
https://www.forum24.cz/jancura-se-radil-u-babise-co-dostane-za-byznys/
DOTAZ na redakci… v čem konkrétně vidíte chybu pana ministra, který ministroval 9 měsíců (do podzimu 2014)? Přece v té době maličký dopravce Regiojet CZ/SK fungoval blahodárně na obrovského dopravce… Regiojet a Leo jezdili: – dálkové rychlíky Praha – Ostrava (Havířov) resp. Staré Město – mezinárodní rychlíky Praha – Žilina – regionální linky Bratislava – Komárno. Tj. „velký“ dodavatel dopravy – firma ČD – musela být nervózní, na jakou linku se Regiojet zaměří… A proto v rámci firmy ČD musel být tlak na zlepšování kvality služeb, které si u ČD objednávalo Ministerstvo dopravy… Vždyť RGJ měl v roce 2014: –… Číst vice »
Ministr se nemůže domlouvat se zástupcem jakékoliv firmy na parametrech soutěže které ztíží konkurentovi účast.
Zopakuji svůj názor: Prostě a jednoduše – v konkrétní situaci bylo rozhodnutí Prachaře správné, v reakci na situaci kdy jeden z dopravců získával informace přednostně na úkor svých konkurentů. A zdůrazňuji v reakci na snahu pozvolna kultivovat kvalitu služeb poskytovaných dopravci po celé ČR, nejen Praha-Ostrava (Havířov)… Vemte si otázku toho, kdy RGJ rozjel linku z Prahy na Slovácko (Staré Město) přes Olomouc resp. přes Brno… RGJ jezdil na této lince 2 roky (nedotovaný) a pak vlaky přesunul jinam (začal jezdit do Vídně)… Z pohledu RGJ bylo jeho rozhodnutí samozřejmě OK. Ovšem z pohledu nás cestujících to bylo silně nepříjemné…… Číst vice »
Nu, slovo debil patřilo k těm slusnějším, co Jančura na MD používal. Většinou ministry častoval zcela jinak. Samozřejmě mnohem hůř. Na tak bohorovnýho a egocentrickýho člověka se jen tak nenarazí. Má prostě dvě tváře jako Babiš. Jednu pro veřejnost a tu druhou pro zbytek.
Mno pokud se ministr natajnačku dohaduje s jedním s dopravců na podmínkách výběrového řízení, tak si ten titul zaslouží.
Přesně takhle totiž vzniká korupce a tunelářství. To je totéž jako by šéf fotbalového teamu přišel za předsedou komise rozhodčích domlouvat „podmínky“ zápasu.
Což se tady běžně dělo a obávám se, že za Berbra to pokračovalo dále.
Ono to je těžký, když se na takovým kšeftu domlouvá šéf dopravní firmy přímo s premiérem. Obojí (ministr i premiér) je samozřejmě špatně. Něco jinýho je přijít s nabídkou a něco jinýho s direktivním nařízením „já chci tuhle trať, tak to zařiďte“.
Vy jste u těch jednání byl?
U jedno jo a stačilo to. Bylo to u jinýho ministra. Ale vzorec jednání byl naprosto stejnej, což potvrzovali jiní kolegové…
Já jsem si ten článek na Forum24 přečetl. Nějak mi vychází, že věřím spíše Jančurovi než tomu šulínovi za ANO..
Ty vole vždyť jsou všichni jedna pakáž 😃
Taky mi přijde, že věřit Prachařovi je pro silnější povahy… 🙂
A mimochodem! Jančuro, klíče zase zvoní!
Ono i to jméno Prachař přitahuje divné lidi. Třeba ta herecká rodina Prachařovi je toho důkazem.
Tzn. např. Danu Batulkovou považujete za divnou?
Ano.
ona je z nich nejlepší aspoň podle mě
V pořádku. Ty si taky považovanej mnohými za divnýho (dle zdejších komentářů).
Ale notak, insider přece ví, že Jančura dostane takovou trať, na kterou si ukáže. Ten záznam musí být podvržený a osoby na něm neexistují, všichni mu tam jsou přece na ruku. A ty veřejné soutěže si Jančura zařídil až v Bruselu, přehlasoval tam parlament.
O veřejných soutěžích na české železnici fakt Brusel nerozhoduje.
To byla ironie. Jinak k přijetí Zákona o veřejných zakázkách se ČR zavázala při vstupu do EU. Vidíte, jak mají ti Jančurové dlouhé prsty? Mohlo se z Liberce do Žitavy jezdit za mezirnárodní tarif, i vlaková četa PKP by měla práci
Tak to je masakr… Pročetl jsem i odkazovaný článek a tak se ptám… Jak je možné, že se zástupce soukromého subjektu schází na tajných schůzkách s premiérem a ministrem dopravy ? Pochopím, že se soukromě sejde premiér s ministrem a budou řešit vnitrostranické záležitosti, ale to určitě nebude za asistence podnikatelského subjektu. Tohle silně připomíná kauzu Pandur a Dalíka, který byl taky na jednání, u kterého jako soukromý subjekt neměl už z principu co pohledávat. Pokud nějaká taková schůzka má být, tak na ni mají dostat pozvánku zástupci všech dopravců a tam si Jančura může veřejně a tedy transparentně, přednášet… Číst vice »
Jenže oni to celé považují za vnitrostranické praktiky. Prostě staré struktury, jánabráchismus, Ivánku, kamaráde.
A s Ivánkem by si v tom vězení mohli podat ruce.
No, můžeme v tom vidět podezřelé osoby a praktiky, ale je jasné že odporný státní monopól ČD potřebuje konkurence jako sůl!!! Je vidět, že hrozba ztráty kontraktů na obslužnost je to jediné,co je nutí k aspoň mírnému zlepšování kvality!!
Tak to je masakr…
Omlouvám se, v rozčilení jsem se uklepl a odeslal předčasně.
Už se tu těším na článek, jak Jančura docházel na ministerstvo ke Stanjurovi s tématem, kterak och*at státní dráhy. Ať je všechno objektivní, ne?
Zkuste se prosím jednou nastavit na myšlení, že chtít veřejné soutěže není očůrávání státní drah. Zakázky bez soutěže jsou očůráváním daňového poplatníka.
Ano, viz nedávno rušené spoje RJ na Ferdinandce.
Jako by se to jiným dopravcům vč. ČD nikdy nestalo.
No stalo…ale dali to vědět předem.
Že by ČD nejely jen tak, to si opravdu nevybavuji.
A to má se soutěžemi společné přesně co?
Několikrát se tady zmiňuje, že by mělo jít o pletichy dle § 257 TZ, což podle mě je nesprávné. Jednak tento TČ je definován jako dokonaný TČ, přičemž příprava trestná není, ale hlavně objektivní stránka TČ pletich neodpovídá jednání, které mezi Prachařem a Pejšou nastalo.
A je teda vpořádku ovlivňovat veřejnou soutěž ve prospěch jednoho subjektu? Obecně, jakoukoliv soutěž.
Zákon by byl protiústavní, kdby stanovil, že se netýká soutěže s účastí ČD a.s.
Můj příspěvek je pouze o tom, že i kdyby ta veřejná soutěž skutečně byla vypsána, tak by se zřejmě nejednalo o pletichy (což nevylučuje, že by se mohlo jednat o jiný TČ).
V případě dokonání by se pravděpodobně jednalo o tr. čin Zjednání výhody při zadání veřejné zakázky, při veřejné soutěži a veřejné dražbě podle § 256 TZ.
Tak jo, tohle je hnus, a to z více důvodů. 1) Ten článek na Forum 24 vyšel už někdy před týdnem, kdy se kolem něj strhla celkem slušná mela na Twitteru. To Vám tak dlouho trvalo napsat text, který na něj reaguje? 2) Ten článek má v podstatě dvě části. V té první Prachař dost podrobně popisuje, že se Jančura s Babišem radil o soutěžích na drahách a snažil se to celé ovlivnit. Tohle Vám nějak uniklo. V podstatě jste si u té první vzali jen pár vět a naopak jste řádně rozmázli ten komplot Prachaře s Pejšou. Každý, kdo… Číst vice »
ad 1) Je to důležité, za jak dlouho text vyjde? Také jsem chtěl nechat prostor vyjádřit se panu Pejšovi, neodpověděl.
ad 2) Druhá část, o které píšete, popisuje zcela legitimní tlak na to, aby se soutěžilo. Ne aby se dalo něco napřímo jemu. To je ten zásadní rozdíl. Můj text popisuje chování pana Prachaře, který se soutěžím snažil zamezit.
Aby se soutěžilo, protože pak už není problém v Průhonicích domluvit jak to zaonacit aby byla větší šance ba vítězství.
Ale nic takového se nedomluvilo. Pouze se Prachař přiznal k pletichám s Pejšou. Kdy už pochopíte, že ministr nemá vypisovat soutěže tak, aby se do nich někdo nemohl přihlásit? Co je na tom tak nepochopitelného?
Víme jen co se tu řeklo. Schůzek a telefonátů ti pánové měli více a o obsahu se asi nedovime. O počasí určitě nemluvili 🙂
já spíše nechápu, co je na tom špatného, vypsat soutěž na tratě kam RGJ nemá vozidla? to se má na těch tratích zastavit provoz a počkat, až si Radim něco sežene?? v čem bych viděl problém, v době mezi vypsáním a plněním soutěže, ne v tom, které tratě se vyberou,
možná jste sám „oběť“, ale mě to celé přijde jako klasické předvolební tlachání, které se ani nemusí zakládat na pravdě…..
Soutěže se vypisují tak, aby se přeci mohlo přihlásit více zájemců a tím došlo ke snížení ceny / zvýšení kvality. Nebo se bude dělat soutěž na oko, aby se neřeklo?
Soutěž se vypisuje proto, aby došlo k narovnání tržních podmínek.
Nikoli proto, aby mohl jezdit konkrétní soukromník.
to máte sice pravdu, ale pokud vypíši s dostatečným předstihem, aby měl každý čas vyjednat si vstupy a zajistit vozidla, může se přihlásit i ten, který vozidla nemá…. pak jsou podmínky rovné a dokonce mohou být mírně horší pro ČD (i když z toho bych nedělal překážku), když mají shánět nová vozidla.
nebo on Jančura již měl vozidla v depu, když se hlásil na lokálky v UK? a také to zvládl…..
PS: dokonce pokud vypíšu soutěž tak, aby se mohl přihlásit i ten, kdo vozidle nemá, může se přihlásit více uchazečů, než když bude nutnost vlastnit vozidla v době vypsání
Ono také dost záleží na tom, jaké lhůty na zahájení provozu zadavatel dá.
však o tom tady píšu od začátku 😉 😀
Pane Sůro, žijete v ČR tady poctivost nehledejte. Soutěže na oko jsou běžnou praxí ve Varech by mohli vyprávět.
myslíte ten rozstrel na R14 s povinné vakuovym WC? a termínem startu za pár týdnů? to tedy podle vaší logiky taky není OK.
stejně jako Strekovy, že?
Co má společného RJ s rozstřelem na R14, kam se nehlásil? R14 rozstřel byl v pořádku, potvrzeno ÚOHS.
Co konkrétně bylo závadného na Střekovech?
Pan koleda měl na mysli „karlovarskou losovačku“
…kolega
Pokud se na tomto požadavku zadavatel nedomluvil s některým z účastníků veřejné soutěže, je tento požadavek naprosto v pořádku.
V té době bylo možné přímé zadání a proč by stát v té době nemohl vybrat vlastní společnost a kanibalizoval vlastní dopravní společnost. Tlak na soutěže byl, aby si RJ mohl něco ukrojit.
Tady nejde vůbec o cestující co, ale aby si mohl sám sanovat vlastního dopravce.
Stát vlastní pivovar, žejo? Předpokládám, že nekanibalizuejte Budvar pitím jiné značky.
ale budvar není dobré pivo člověk ho kanibalizuje rád
ale jestli je to pivo spatne protože je státní to nvm
To je prostě Sůra no.. Jsem rád, že tu je takový dopravní web, ale bohužel se o někom píše lépe a to mi také vadí. Nadruhou stranu musím uznat, že na to má pan Sůra právo, protože je to web soukromej a kdo nechce, tak sem chodit nemusí. Takže já už si nějak vesměs zvykl.
https://zdopravy.cz/regiojet-ma-opet-velke-zpozdeni-u-chorvatske-linky-kvuli-zavade-lokomotiv-86974/
tohle je ten článek, kdy o někom píšeme lépe, že? čekal bych spíše výtku, že jsme nepsali o požáru 844 Českých drah ve čtvrtek.
Jsem vážně alergický na řeči, že zde někomu straníme.
…je to svého druhu „novinařina“ a od té se očekává objektivnost….nebo alespoň maximální snaha o ni.
Tady….vždyť všichni víte….
Ukázková novinářská manipulace. Z původního článku vytrhnu jen co se mi hodí na obhajobu jedné strany a ostatní taktně zamlčím. Ubohé.
Z původního článku vytrhnu to podstatné a zasadím do kontextu.
To podstatné byla tajná schůzka v Průhonicích, kde se jeden z dopravců sešel s ministrem a jednali tam o státních zakázkách za asistence premiéra. To opravdu není normální a v každé civilizované zemi je to nepřijatelné. Zvláště, když tento dopravce sponzoroval předvolební kampaň této strany. Doslova učebnicový příklad…
není. ale je zásadní rozdíl se tajně scházet a chtít soutěž a tajně se scházet a řešit, jak soutěž omezit. ale chápu, že z pohledu zaměstnanců ČD to bude naopak.
Kdo ví kolik takových tajných schůzek bylo i s jiným ministrem dopravy, protože tento se jim nehodil do krámu a tak tam dlouho nevydržel. Samozřejmě pravdu aktéři přiznat nemohou, takže pro veřejnost bude existovat jiná verze. Jako na té schůzce, kde byl přistižen Prymula a Faltýnek. Ti taky pravdu nepřiznali a kdyby je tam nenachytal Blesk, tak o tom nikdo neví. Jedno je však jisté, na poctivý záměr není potřeba tajná schůzka. Poctivé úmysly se v politice řeší vždy veřejně, protože z toho jsou politické body. 😉
Vždy jde o názor novináře. Toto je nezávislý server, je na čtenáři jak s informacemi bude pracovat dal. Když, tak ho číst nemusí. Vždyť zítra to budou loňské sněhy.
Proč bychom to nečetli, ale také v demokracii můžeme vyjádřit názor na novináře a jeho názory, které lidem předkládá jako svoji pravdu a snaží se u lidí vytvořit nějaký názor.
Od “ novináře “ o němž se veřejně ví, že straní Jančurovi a nenávidí České Dráhy čekáte něco jiného?
A co můžeme čekat od anonyma, co se bojí podepsat skutečným jménem?
Vždyť to je vlastně dr. Václav Kulihrach, to snad ví skoro každý Čech 🙂
právě že nemůžeme čekat vůbec nic
….to se to vykřikuje….Vás nikdo vyrazit nemůže
Hele ale ten odkazovaný článek na Fórum 24 vyznívá docela jinak než tento
Není to článek, ale rozhovor. A tady v článku je odkaz, takže si ho každý může přečíst. A to, že se chce Prachař nějak sebeprezentovat, je např. mně úplně jedno. Novinář přece nemá povinnost držet se takového vyznění, jaké si Prachař vysnil. To by už na všech fotkách museli Prachařovi malovat svatozář. On nic, on muzikant, on vlastně vůbec nebyl Babišův kůň.
Novinář rozhodně nesmí celý rozhovor překroutit a vytrhnout z kontextu. Originál vyznívá jako -byť děsivá- kritika Jančury. Zde to vyznívá jako kritika Prachaře.
Tak když je pro vás vyznění důležitější než informace, tak byste měl být opatrnější se čtením. Chápu, že čtení může být matoucí 😉
Vyzněním myslím smysl toho článku. Zde autor vzal polovinu informací a to kritiku Prachaře. Tedy vlastně Prachař je hajzl, co s odborářema brání hodnému Jančurovy. Druhou polovinu, že je hajzl i Jančura zmiňuje jen okrajově v posledním odstavci.
A podotýkám, že nejsem „modrá guma“ a přeju si aby nic z popisovaného nebyla pravda. Nějaké pokoutné schůzky za účasti jen jedné firmy jsou prostě špatně.
no, tak prachar je asi ducha mdleho, toto na sebe prasknout.
zajímavé je ale hodnocení zlutaka…
tím by se vysvětlilo, proč proti němu chtěl piklit.
zajímavé je, jak rychle byl vypoklonkovan.
buď byl úplně tupý, nebo stál efkum v cestě. nebo obojí.
Pane Sůra, to je otřesné! Dvě skupiny se snaží ovlivňovat výběrová řízení a vy budete přes svoji morálku rozhodovat, která je správná? Pokud toto děláte, je vidět, že žádnou morálku nemáte a vůbec jste nepochopil, o čem je novinařina.
Souhlas ! Pan Sura uz nekolikrat predvedl, ze novinarinou je nepolibenej. Clanky psane tak , ze ctenari podsouva urcity nazor. ( v drtive vetsine uz v bulvarnim nadpisu) Navic vistupuje v dyskuzich a pomnerne zretelne obhajuje nekoho nebo neco , cim se pokousi ovlivnivat verejnou minku. Je to amaterismus a opet ten klasicky cesky pristup 😉
Janko, soudě podle vašeho pravopisu, vy asi v Česku příliš dlouho nepobýváte…
Z textu: …vistupuje v dyskuzich…
No, tak rozežeňte tu žlutou mlhu před svýma očima a zamyslete se nad tím… Podnikatel chce, aby stát vypsal soutěže na linky, do kterých by se chtěl přihlásit, protože mu dává v rámci jeho podnikání logiku, aby takové linky provozoval. Chce, aby se vyhlásily soutěže, do kterých by se mohl přihlásit, to neznamená, že by automaticky vyhrál, ale měl by tu šanci. Ministr ve spolupráci se šéfem odborářů na železnici vymýšlí, jak vypsat soutěže, aby se do nich podnikatel nemohl přihlásit, třeba proto, že nemá potřebná vozidla nebo mu v rámci jeho plánované sítě nedávají logiku. Takže představitel státu se… Číst vice »
Je zajímavé, že v jednom případě tou skupinou je jeden z nových dopravců (který tedy neovlivňuje výběrové řízení, ale snažil se ovlivňovat, aby nějaké výběrové řízení vůbec existovalo), zatímco ve druhém případě tím ovlivňujícím nejsou představitelé stávajícího dopravce, nýbrž zástupci zaměstnanců tohoto dopravce, ba i zaměstnanců správce infrastruktury (který „s žádným dopravcem nemá nic společného“). 🙂
Zajímalo by mě, jaký měl Prachař motiv to na sebe říct. Bez logického motivu se mi to zdá být kachnou. Proč by se k tomu dobrovolně přiznával, když teď Jančura bude hrozit trestným činem?
Je to prosté. Napadá mě hypotéza (samozřejmě to tak nemusí být), že pan Prachař možná chce před volbami převléknout kabát, protože očekává vítězství demobloku, a možná doufá, že po převléknutí kabátu by mohl získat nějaké teplé místečko jako úředník na MD. Proto asi dává ty rozhovory takovému obskurnímu médiu, protože je ideologicky na té „správné“ straně. A může ze sebe dělat hrdinného bojovníka proti Jančurovi, který je přece „kamarád“ Babiše a tím pádem je ideologicky fuj!
To je jedno…Prachař by pak mohl naopak Jančuru žalovat pro pomluvu, pokud by byl sám obvinění zproštěn.
asi se chce někomu pomstít
Článek na Forum24 je celý takový… WTF. 🙂
Ono ministry za ANObudelíp byly lecjaké existence, vzpomeňme nebožku Karlu…
Docela bych věřil, že podobných případů vzniklo během času více a i u dalších ministrů. A ostatně to tak vyplývá i z různých vyjádření nádražáckých odborů. Hodně se mi v roce 2009 líbilo, když v létě toho roku řekl „úřednický“ (vláda J. Fichera) ministr dopravy Gustáv Slamečka, že počítá se soutěžením rychlíkových linek, tak odbory spustily řev, že dočasný, úřednický ministr nemá na něco takového morální právo; ministr hned po „jednání“ s odbory ustoupil ve smyslu „musela by to schválit celá vláda a ne jen samotné MD“. A za pár měsíců ten samý, dočasný ministr zajistil „bianko“ 10leté smlouvy MD… Číst vice »
Jo…ty časy se už nevrátí…
Chce to další konkurencí pro RegioJet! 6:49, 19.7., zpoždění. Jančura se vytahoval západními standardy v nabídce občerstvení a obsluhy, realita: obsluha nevrlá, občerstvení žádné!!! Tak hlavně, že se pan Jančura schází v Průhonicích s Babišem a plánují převzetí dalších tratí pod RJ.
Výborně. Teď aspoň vidím, že někteří fanatici od demobloku by se rádi chovali jako JUDr. kpt. kkt. Danko, kterého přitom sami nemají rádi 😀
pokud se ale Andrej schází s Jancurou, tak to problém ponekud je…
No, jestli se AB schází s RJ, byl by to problém až v okamžiku, kdyby AB někomu nařídil, aby RJ zvýhodnil. Pokud se baví o tom, že by měl mít RJ možnost přihlásit se do otevřené soutěže a soutěžit a případně uspět, pak v tom takový problém nevidím.
problém je, že se podnikatel kseftujici se státem setkává konspirativne s premiérem. jestli tohle nechápete, zbytečnou vysvětlovat proč.
Jak jste došel k tomu, že se setkávali konspirativně. O tom, že AB si zve do Sokolovny v Průhonicích různé lidi se ví. A v tom článku není nikde Prachařem zmíněno, že šlo o tajnou schůzku. To je jenom v perexu.
Když to je těžký… ta reklama na Ano na autobusech před volbami v roce 2013, která byl zadara, taky nebyla sama o sobě.
A kolik bylo to zpoždění?
Stačí v celých hodinách… 😀
Já s nimi párkrát jel a vše bylo O.K. Narozdíl od Leo Expressu servírují v porcelánovém nádobí, personál byl milý, za mě super služba.
Od železničního dopravce čekám něco jiného než servis na porcelánu.
Když se budu chtít nažrat, půjdu do hospody….
Obsluha nevrlá… Těžko říct, co se tam přesně stalo, ale RJ už rozhodně nepatří mezi zaměstnavatele roku. Dost lidí mu odchází. Nasraně odchází.
Prohnila to republika. Krade se tady a podvadi kazdy den. Kmotrove, lobiste, kamaradickove zapleteni s fizlama a politikou. “Krasny” to obraz a “svetle” vyhlidky pro pristi generace …
Republika je odrazem lidí, ne naopak.
jenze to funguje taky jako vhodný příklad…a příklady táhnou…
Prolezlé to je všude odspoda nahoru a shora dolů. Příliš velký podíl lidí se cítí být příliš sexy na dodržování pravidel….kdekoliv….na silnici, v byznysu, v běžném mezilidském kontaktu…. V tom je kámen úrazu této země
„Jančura má jen střídavé mašiny…“ To je fór dne, ale chtěl bych v barvách RJ vidět Laminátku či třeba Plecháč.
A jak mu je ČD Cargo prodává…
Jen na sebe pan exministr provalil, že toho o dráze moc neví (tohle ví i moje manželka, kolejnicí nepraštěná).
Vláda odborníků, nekecáme, makáme! (pardon za politickou odbočku, ale tady mi to už opravdu nedalo)
Typický „přesmyk“ myšlenek….Prachař se buď spletl (prohodil stejnosměrky se střídavkami) nebo to udělal schválně….sázím za b) 😊
to dřív skončí radimek v base než uvidíte tyto loko v barvách regio jetu
Forum 24 není moc věrohodný web. Naprosto chápu, že někdo nemá rád Babiše, a chápu i obvyklé důvody. Ovšem v této redakci působí naprostí fanatici, kteří dělají ostatním odpůrcům Babiše ostudu.
Jen bych ještě připomněl, že šéfredaktor Pavel Šafr byl v roce 2015 pravomocně odsouzen za řízení v opilosti.
a bures je pravomocně ve střetu zájmů jako premiér. a stejně tam sedi. nikdy neodstupim.
to že safr podle vás chlastal…nemá jakoukoliv relevanci na novinářinu. narozdíl od buresova konfliktu zájmu na politickou činnost.
Babiš je premiérem na základě výsledků voleb z roku 2017, které proběhly svobodně a spravedlivě. Letos jsou volby znovu, takže máte možnost zvolit někoho jiného.
nebojte, zvolím.
ale logika vám silné kulhá. nemusí být premiérem nebo nemusí BRAT DOTACE.
jenže, vždyť ta firma nemůže za to, že je Bureš premiér…že…
V civilizovanějších poměrech by byl v ulicích milion lidí denně až do odstoupení z funkce
ale forum dělá jen ostudu to se pak nemůžeme divit že ano pořád vede průzkumy
a že to nemá vliv je blbost jak kvalitní asi bude práce od usvedceneho opilce který se nebojí opilý sednout za volant? já vám to povím bude to stát za starou bačkoru
Usednout za volant opilý je v očích mnoha obrovský přestupek….bez ironie….ale je to chyba, ne charakteristika (pokud tak nejel dvakrát znovu)
Kdyby snad nahodou nekdo zapomnel co jsme to za bananovou republiku… Ze se trat k soutezi vybira podle toho jaky ma nebo nema regiojet lokomotivy, to je jedna vec, ale ze muze bejt ministrem dopravy clovek, kterej netusi jaky mame napajeci soutavy, to je fakt sila. No ale dobre nam tak. Co jsme si zvolili, to mame.
Proč by měl ministr dopravy znát napájecí soustavy?
Asi protože rozhoduje o věcech s nimi souvisejících?
O jakych konkrétně?
Na to by měl mít snad úředníky. Předpokládám, že to asi těžko bude odborník na všechny druhy dopravy.
Zadnej strach. Povedomi o tom, ze mame na zeleznici nejaky napajeci soustavy jeste z nikoho odbornika nedela. Taky po nem nechci aby znal zpameti jizdni rad a TR10.
A myslíte že taky současně zná druhy asfaltu, asfaltobetonu, betonu, že zná teorii proudění kapalin kvůli lodičkám, že vypoćítá vztlak křídla…?
Ze stejného důvodu, proč by ministr financí měl vědět, co je rozvaha nebo znát soustavu daní…
Takže ministr dopravy musí znát i letové koridory anebo rozdělení vodních cest?
No jistě. Tyhle základní informace, jako rozdělení letových koridorů nebo vodních cest by snad každej technickej ministr znát měl, stejně jako jeho náměstci, bez ohledu na to, jestli jsou to inženýři, právníci nebo doktoři teologie.
Nebál bych se požadovat i základní představu o síti TNS a napáječek! 🙂
….taky nemusí. Hlavně musí být samostatný, odpovědný a PŘÍČETNÝ! 😀
To by se dalo prominout. Ovšem když na TK v červenci 2018 se ptali novináři Ťoka na „one ticket“, tak vůbec netušil na co se jej ptají.
A co je do toho Ťokovi? Tarif a věci s tím spojené má na starosti ministerstvo financí.
No ježíš, tak byl Prachař odborníkem na silniční nákladní dopravu no, to je toho.
A my budeme doufat, že se to nebude opakovat…
Já se mu divil, že se do toho vůbec nechal ukecat.
To bychom takto ministra dopravy hledali těžko….
No, až tam bude ministr, co nebude znát rozdíl mezi silnicí III. třídy a dálnicí, tak to prskat budete.
Ano, protože to patří k obecnému povědomí…
V ČR žádná regulérní soutěž být nemůže už z principu. Jedna nebo druhá strana začne vymýšlet jak zjistit nabídku konkurence. Navíc je i trochu znevýhodňování přímo v zákonech. A hlavním problémem je kamaradickovani a kňučení u kamarádíčku.
Plzeňský kraj. Vysoutěženo.
Tak zrovna v Plzni museli většinu vyhlášených soutěží zrušit (některé i opakovaně) a ty 2 co dokončili tak v jedné byly ČD sami a druhá ještě nezahajila provoz. U těch zrušených mají myslím hodně zamotanou hlavu, jak vůbec zajistit včas provoz.
přečtěte si, na jaká tvrzení reaguji.
Výjimka potvrzující pravidlo, ale jaká je úspěšnost soutěží. Neřeším soutěže typu přihlásí se jeden účastník. Tam holt nemá nikdo jiný zájem.
Měli jsme krajské silniční dopravce, které jsme nechali zprivatizovat ( rozkrást). Teď je draze znovu budujeme, je to jedna z cest jak ušetřit, ale to by se na ně nesměli lepit paraziti typu politici, nebo jejich kamaradicci. První by se musela zavést plná trestní odpovědnost v parlamentu ČR. A toho přesouvání peněz kamarádům je v ČR více než dost.
Spíše kolik soutěží bylo vypsáno.
Zajímavý by byl spíš poměr vypsané/úspěšné/bez odvolání.
Další státní (krajská) zakázka v poměru přímé zadání/soutěž.
V Jihomoravském kraji, kde autobusové soutěže fungují a dopravců je fůra (včetně těch bývalých „okresních ČSAD“), byli rozkradeni kteří z nich?
V JMK je doprava velmi žalostná
Že jo, indemnita místo imunity.
To se ale netýká jen poslanců, ale celé veřejné moci. Třeba taková rada města Brna a hlavní architekt města Brna…
Když Jančura mával smlouvou o smlouvě budoucí s DB o vlacích Berliner , tak ministerstvo připravovalo soutěžit Krušnohory, Labe a Střekovy.
Když DB přestaly s Jančurou jednat, tak se s přípravami skončilo z důvodu „neprivatizace“ Berlinerů.
Souhra náhod?
ale taky ty DB s Berlinery vypukl…že…
Jančura si „vyrozstřelil“ tratě 073, 131, 123 tvrzením, že za dva roku dovezené ojetiny nahradí novými elektrovlaky PESA.
Tomu mohl uvěřit pouze soudruh Komínek.
Olomoucký kraj a příběh s GTW a zadáním z ruky pro ČD, spesne vlaky Plzeň-KV a zpoždění rok a půl jsou jiné příběhy?
Můžete od prosince začít počítat zpoždění RegioJetu UK a potom porovnat.
Jenomže pro Olomouc motorové jednotky jsou zakoupené, jejich zprovoznění je jiný problém.
Plzeň-Cheb jednotky jsou před dokončením a schválený typ.
U RJ v jakém stádiu je výroba v Polsku jednotek které zde nemají ani schválení pro provoz krom příhraničních úseků?
podle smlouvy měly jezdit. že jsou před dokončením nebo koupené, není podstatné. nejezdí.
A ty Pesy pro RJ nejsou zpožděné kvůli covidu?
Zprovoznění Stadlerů GTW pro Olomoucký kraj závisí na covidu jak?
Arriva ve Zlínském kraji má Stadlery GTW v provozu navzdory covidu?
Doufám že tato takto jasno budete mít u vlaků RJ, který nasliboval nové vlaky v Ústeckém kraji a kde nic tu nic se na obzoru zatím nerýsuje.
Až nastane čas, kdy mají jezdit, tak se tomu rozhodně věnovat budeme. Zatím smlouvu plní.
Momentálně RJ UK své motoráky pucuje a nově tapetuje.
Ano. To byl jeden z posledních požadavků Komínka ve funkci náměstka, a bylo to v reakci právě na komplikace s výrobou jednotek kvůli covidu.
Ve smlouvě mezi Ústeckým krajem a RegioJetem jsou stanovené sankce v případě, že nedojde ke včasnému nasazení elektrických jednotek. Pesa pak bude muset v případě pozdního termínu dodání platit RegioJetu. Takže ve výsledku na tom kraj vydělá.
Nový radní pro dopravu a zároveň primátor Chomutova JUDr Hrabáč jmenoval Komínka svým poradcem, protože sám dopravě nerozumí a jen hrabe placené funkce (trefné příjmení).
Odkud to víte? Možné by to teoreticky bylo, protože Komínek je Hrabáčův koaliční partner na radnici v Chomutově.
Jestli je tato zpráva pravdivá, je to fajn.
Však ony objednané jsou, spožďuje to prsa a ne RJ
Co to je za argument? Jančura taky vlaky závazně objednal u Pesy, čili za něj taky hotovo…
Odpovědnost vůči kraji vyplývá ze smlouvy Jančurovi, PESA je jeho volba a jeho starost
Proč jste pořád tak žlutej. Vy máte bejt nezávislej
Přišel covid, který výrobu jednotek zkomplikoval. Nikdo nevěděl, že tady bude pandemie.
První jeho tvrzení bylo jiné – pořízení Stadlerů GTW coby ojetin od DB. Ale ty mu vyfoukly ČD – a přinejmenším dva z nich jsem tento víkend viděl posprejované a neprovozní v depu ČD v Olomouci. 🙂
Však to jsou ty od ČD , dle mých informací možná 12. Kus ani nevyjede, jsou z něj sebraný díly na jiné jednotky
A pohádku o Desirech na rychlíkách do Budějovic a Rakovníka jste slyšel?
A realitu v podobě béček a nějakých dýchavičných hyder, zcela nevhodných pro příměsto, jste taky viděl?
Já to pochopil, že Jančura chtěl SOUTĚŽE ,o kterých si myslel, že je vyhraje, na atraktivní tratě a pan ministr je schválně nevybral. Vybral jiné a ty se Jančurovi nehodili.Tak že za
a-nikdo nemá diktovat ministrovi kam chce jezdit
b-ministr nemá dělat pletichy s nikým. Má zastupovat stát.
Tak že máslo mají na hlavě oba.
A proč se to vytahuje před volbami je jasné.
chtít jezdit a vysoutezit je dost rozdíl. jistě víte, že chtěl jezdit i Ex2, rozstřel byl a nevyhrál.
Pokud to chcete posuzovat napište si komentář…
to dělají mafiáni
Jako sorry, ale tohle je napsané tak, že RJ má svatozář. Svět není černobílý. Jednání ministra bylo darebáctví (dost možná trestně stíhatelné, na to máme soudy), ale třeba o velkém kamarádství Bureše a Jančury a vyhrožování Radimka ani zmínka. Radimovo „já chci“ možná někomu imponuje, pro mě je to buran a vyletěl by mi z kanclu, že by vzal s sebou i dveře.
A ne, nepracuju v ČD a pokud je možnost, volím k přepravě ten žlutý spoj.
jistě nemá svatozář, ale já opravdu nevidím nic nekalého, že tlačí ministra do soutěží. tohle není text popisující RJ, ale činnost exministra.
Pokud k něčemu nutím protistranu mimořádně agresivní obchodní politikou, vede to pouze k nasranosti a vzpříčení zákazníka, taková je moje zkušenost. Neustálé nátlaky a vyhrožování (SMS, ….) asi určitě nejsou nekalé (to by bylo opět na zvážení a navíc jsme u toho nebyli), ale vypovídá to cosi o jejich autorovi a jeho etické úrovni. O tom pravda článek není, přesto by dvě věty podobného obsahu snesl, působil mnohem víc vyváženě.
rozhodně souhlasím. ale pan Prachař nezastupoval soukromou firmu, ale stát. Pro něj platí jasná pravidla při zadávání, ne pocity.
Celé by to bylo krásné, kdyby nebyli jasné, že tím Prachař „vyvažoval“ nemístný lobistický tlak AB, resp. „Efka“. Jinak také souhlas …účel prostředky nesvětí – Prachař neměl intrikovat ve prospěch ČD
Tlačí na vypsání soutěže na konkrétní tratě, když pominu vyhrožování, jako trestný čin: „…Musíte podle evropských směrnic vypsat výběrová řízení na provoz tratí a já vám řeknu, které tratě to budou…“
pokud to je vyhrožování, jistě exministr podal trestní oznámení.
Ale tak tam dejte celý rozhovor, že v tom vy nevidíte nic nekalého, je naprosto irelevatní…
Na ten text je odkaz. Mimochodem, to není rozhovor.
Pokud ministr dopravy nemá tušení, kudy vede střídavá a kudy stejnosměrná napájecí síť, jsme na tom dost špatně. A ty lokomotivy RJ měl na stejnosměrnou síť. Celkově je to blábol.
Ministr je politická funkce, má mít nějakou vizi a pár priorit, ke kterým ministerstvo dokope. Železniční šotouš nechápe, že nezná trakční soustavy, ale kolik toho vy sám víte o splavnosti Labe, o řízení leteckého provozu a problematice mýta? Lidí, co obsáhnou tohle všechno, asi moc nebude, natož aby pak zase ještě uměli řídit jiné lidi…
Je to sice manažerská politická funkce, ale ten ministr má mít alespoň částečnou odbornost pro to místo, kam se hlásí (ideálně tedy výběrovým řízením, ne pro známost premiera). Za ten obecný přehled v dopravě považuju i znalost, že železniční síť máme rozdělenou na střídavou a stejnosměrnou a kde se zhruba jaká nachází. Kromě toho tu právě máme dlouhodobou vizi, že celá síť má přejít na střídavinu a zrovna ministr je ten, který by měl politicky rozhodovat, zda tento krok podstoupit či nikoliv a to na základě odborných analýz, který mu asistenti připraví. A ten ministr má být schopen ty analýzy… Číst vice »
On ty napájecí soustavy a způsob číslování lokomotiv znát nepotřeboval….neměl do toho takto zasahovat.
Ministr dopravy opravdu není ministr železnic, to si hodně šotousu pořád plete. Takové technické detaily opravdu znát nemusí.
No…mezi omylem a představou řešení je rozdíl 😀
To tak bude často, dokud bude o budoucích postech rozhodovat členství v nějaké straně nebo kamarádství s významnými politiky.
Nic nebránilo, aby se RegioJet přihlásil. Ty lokomotivy si mohl sehnat.
Ministr dopravy se nemá co radit s odborářema jednoho podniku, aby se zachovli jak kur.. vůči jinýmu podniku.
Vy na OSŽ to budete samoz. obhajovat, ……
Tak proč ty pletichy s Pejšou?
To se ministr nemůže zeptat kde jsou jaké trakční soustavy?
myslíte tento dotaz vážně?
Pokud je článek pravda, tak takto se ministr ovšem neptal.
Jančura se očividně taky ptal Babiše na některé věci.
A proč chodí Jančura domlouvat kšefty k Babišovi? Asi se také přišel poradit.
Jančura je tak významný podnikatel s velkým vlivem, že s ním vládní představitelé (ať je to ANO nebo třeba v budoucnu i Piráti nebo ODS) musí jednat z principu. Pokud tam nedošlo k uplácení, je to v pořádku.
Ano, ale měli by jednat na úřadech, ministerstvech apod. a nikoliv někde skrytě v dobře utajeném domácím prostředí!
ne, schůzky podnikatele a premiéra mimo veřejný prostor a pořízení zápisu a navíc ohledně byznysu jsou absolutně neakceptovatelne. bez ohledu na stranu.
pokud se bez kamaráda neobejde, nemusí být premiér nebo nemusí kamarád podnikat se státem.
na politiky musí být co nejpřísnější metr. z principu.
u nás není, proto je tu bordel jaký je.
Jasně a stručně vyjádřeno….děkuji pane kolego
PS: byla to slavná raně covidová „vyšehradská schůzka (kuva zase to “ efko“) která jasně ukázala nutnost jednání veřejných činitelů s různými „stranami“ v prostorách veřejných úřadů, popř v přítomnosti širší oficiální delegace
V Rusku by ten zmetek skončil jak Chodorkovskij, v Číně rovnou u zdi…
…nemusí dojít k uplácení a přesto to může být špatně. Veřejný činitel nesmí poskytnout neoprávněnou výhodu…ani Babiš, ani Prachař
vrána k vráně sedá
Píšete sehnat. On je nechtěl shánět a už vůbec ne platit. Chtěl na státu výkony (a tím pádem zisk) pro mašiny, které už měl. Hned při oznámení o nákupu jsem říkal, že to měly být mašiny dvousystémové. Ale ne a ne a stokrát ne. Buďme rádi, že nechtěl v celé ČR stejnosměr.
Ten zbytek rozhovoru se nehodil do krámu, viz odkaz na rozhovor z Prachařem? Vybralo u účelové co se hodí. Přesný obraz toho jak se dá manipulovat a otočit článek, že Jančura pletichařil a domlouval si kšefty u Babiše a udělat z něj oběť. To že Jančura chtěl vybrakovat z ČD co se mu hodí do jeho podnikání a diktoval si co si vezme je ok? Naopak ministr bránil svěřený majetek před různými vyčůránky co si chtěli vybrat co se jim hodí do krámu. Nevím ale tohle moc objektivní článek není, evidentní je naopak koho chrání.
Podepisuji se pod tento názor. V článku se objevilo více informací než jenom tyto.
Co je špatného na tom, že Jančura po Prachařovi chtěl, aby se výkony soutěžily? Nebo v textu někde vidíte, že to chtěl bez soutěže?
A to že chtěl konkrétní linky je ok a diktoval si co se bude soutěžit je ok?
tlak na soutěž na jakoukoliv linku je naprosto v pořádku.
Z textu vybráno to, co jako autor považuji za nejzásadnějsí. a fakt nevím, co je špatně, když podnikatel bojuje za soutěže.
Ale jen za soutěže co se mu hodí do krámu.
Proč by tlačil na soutěž o trať když o ni nemá zájem? To mi vysvětlete
To by musel znalec napájecích soustav říct, jaké tratě to byly a šlo posoudit, jak se mu hodily do krámu.
Já spíše vidím jako hlavní průser, že si Jančura chodí na dychánky jako soukromá osoba k Babišovi a domlouval si kšefty pro svoje podnikání. To je normální postup?
není. normální postup je, že se soutěží a Jancura nemusí nikam chodit prosit, aby se soutezilo.
Že takto nelobujete a nepreferujete jiné soutěže pro jiné dopravce a jiné podnikatele. Zaujalotost na pana Jančuru a neustálá reklama a mediální ochrana tohoto člověka se Vám nedá upřít.
A jak zdopravy.cz „nelobuje“ a „nepreferuje“?
Informuje se tady o všech soutěžích, které proběhly s tim, ze je zasadni, aby se tak dělo.
Ale tak snad sám vidíte, že i pro ty (dle vás všespásné) soutěže lze vybírat trasy účelově a tím je křivit.
X let existuje harmonogram otevírání trhu, který přesně říká, co se soutěžit mělo a kdy.
Vy jste si dovolil editovat něčí příspěvek, vložit tam jeho jméno a zaměstnavatele?!
ano, dovolil. a GDPR by to porušovat možná mohlo. nedovolené zpracovával a užil něčí jméno.
(abych to p.Surovi ulehčil… Jan Goláň)
Mimo to, nikdo vás neuráží a troufám si tvrdit, že Jančurovi kampaň děláte. A za tím názorem si stojím.
Za tím názorem si stojím a proto se podepíšu jen jako Radek:-)
A proč bych se nepodepsal jako Radek? Chcete po mne uvést jméno, podmínku jsem splnil. Takže buďte tak laskav a přestaňte psát nesmysly a útočit na diskutující. Jen tím dáváte najevo, že máme pravdu.
takže se za své plné jméno stydite, fajn😀
Za své jméno se nestydím, ale nevidím jediný důvod, proč bych měl uvádět své plné jméno.
Cíleně vytažené jen některé části původního článku, aneb jak z protijančura článku udělat projančura článek. Původní myšlenka toho původního byla úplně jiná…
nevím, jaká byla myšlenka původního textu a nezajimá mě to. zajímá mě přiznání k pletichám.
A třeba snaha ovlivňovat ministra dopravy pro své vlastní osobní zájmy není zarážející? Tlak ze strany podnikatele na vládu a úřad, do jehož kompetence připadá oblast podnikatelova podnikání?
Co je špatně na tom požadovat soutěže jako podnikatel?
doporučuji si nastudovat pravidla lobbingu v tak nějak standardních zemich
Doporučuju si nastudovat zákon o veřejných zakázkách a stejně intenzivně přemýšlet proč by se neměl vztahovat na veřejné nákupy dotované drážní dopravy.
(Pokud vám to celoživotní modrogumní zátěž a představa že DRÁHA JE NĚCO JINÝHO umožní.)
To nejste schopen pochopit rozdíl mezi tím, když představitel jednoho dopravce tlačí na vypsání soutěží otevřených pro všechny a tím, když ministr za to odpovědný pletichaří s odborovým předákem jednoho z dopravců jak jednoho konkrétního dopravce z těchto soutěží vyšachovat?
tento rozdíl je pro mnoho lidí mimo chápání.
Naprosto totéž, jako když soukromý podnikatel pletichaří někde skrytě s premiérem. Pokud chtěl tlačit na soutěže, tak tím správným místem bylo ministerstvo dopravy, příp. úřad vlády a nikoliv průhonická sokolovna!
Ale on to netlačil pro všechny, ale hlavně pro sebe, aby si něco utrhnul z dotací o kterých prohlašoval, že je nepotřebuje.
Platba za objednaný výkon není dotace.
Takže vytahnu z rozhovoru část článku a otočím jej přesně obráceně je ok? Takto účelově mohu napsat jakýkoli článek o tom co jste kdy řekl a otočím to proti Vám. Tomu se říká manipulování a to je přesně případ Vašeho článku, kdy z člověka co si potajmu domlouvá kšefty uděláte ublíženého člověka a chudáka kterému všude křivdí.
klidně to udělejte. myslím, že text především zdůrazňuje chování pánů Prachaře a Pejši. Místo Jančury si dosadte klidně jiného soukromého dopravce, který volal po soutěžích.
Jedině Leoexpress.
Ale ten nestojí za řeč, neboť ho často vyřadí poruchy (nemá za ty svoje tramvaje rezervu)
Kolikrát je často, za těch 10 let byly odstaveny max 4krat??
Jako nevím jakou máte finanční gramotnost, ale s tím jakou mají stadlery spolehlivost se záloha nevyplatí
Mně jako daňového poplatníka docela zajímá proč minstr dopravy je takový nekompetentní osel, který místo zajištění nejlepší ceny a kvality výběrky chodí pro rozumy někam za drážními odboráři, twl…
Škoda, že se tu neobjeví i další část rozhovoru, kde se mluví o vazbách Jančury na Andreje a chování Jančury vůči ministrovi apod. Napřiklad zde https://www.forum24.cz/jancura-se-radil-u-babise-co-dostane-za-byznys/
Přesně tak, takhle to působí jako tradiční PR Jancury.
Pane Sůro, dovolil bych si souhlasit s kolegou. Původní článek vyznívá poměrně jinak. Vybral jste si pouze co se Vám hodilo, není to ani trochu vyvážené, pokud tedy navíc uvažujeme, že to co jste uvedl z původního rozhovoru je pravda.
Je to škoda a také mi to nepřijde objektivní. Jančura toho podle článku zkoušel více.
Vybral jsem to, co je zásadní: přiznání k pokusu ohnout zadávání výkonů ve spolupráci s členem dozorčí rady ČD.
Je tam ještě jeden rozměr: tomu, k čemu se Prachař sám přiznává, věřit můžeme.
Co dělal Jančura nemusí popisovat objektivně a stálo by za to to ještě nezávisle potvrdit…
Přesný způsob jak z člověka co si domlouvá kšefty doma u Babiše udělat chudáka, kterému bylo ublíženo a ještě chybí jak bude Prachaře žalovat za pomluvu a ČD za ušlí zisk z podnikání, které mu bylo zmařeno , aby byl článek kompletní a vyvážený.
jaké kšefty si domlouval? jasně tam Prachař říká, že po něm Jančura chtěl soutěže, ne přímo výkony.
Ono slovní spojení které budu obsluhovat neznamená, že chce výkony? „…Vzpomínám si na jednu poradu v Průhonicích, kdy Jančura přišel někdy v jedenáct hodin a začal mi vykládat, že on chce vypsat výběrová řízení na ty a ty tratě, které bude obsluhovat,“ řekl Prachař…“
chce vypsat výběrová řízení. znáte nějakou trať, kam by se ČD nemohly přihlásit?
Jenomže pokud si diktuji co se má vypsat za soutěže na konkrétní linky je již domlouvani kšefty pro sebe. Nejdříve domluvím co se vypíše za soutěže, které se mi hodí, nebo mi ohrožují současné podnikání a až se soutěž vypíše si, tak zajdu do Průhonic a domluvím si jak to udělat, abych uspěl. To jste tak naivní, že nevíte jak takové věci chodí?
no, za trochu podobnou debatu aktuálně vyfasoval nepravomocně pan Balak z Lan 3 roky natvrdo. a soud jen kroutil hlavou…
No a z jakého důvodu se teda nevypsalo všechno?
Já bych spíš rád viděl, jestli by šlo udělat, aby ČD zajišťovaly Os ve středočeském kraji pouze klimatizovanými vozidly.
Minimálně další 3 roky (do změny politického vedení kraje) to nepůjde. To současné chce raději škrtat.
Soutěže na konkrétní trasy a když vypsal jiné bylo zle.
Prachař nevypsal žádné soutěže. Takže jak bylo zle?
Nevypsal ale řekl co by se soutěžilo
Co bylo „zle“? To mě taky zajímá.
Někomu stačí vidět slovo Babiš a už mává vzteky pěstičkami kolem sebe 😀
Sůra má pravdu. A je to taky odpůrce Babiše, to je o něm známo. Nicméně se dokáže povznést a být objektivní. Není to fanatik.
tak u mne je jakýkoliv kámoš babise…malý babis. a dle toho…má moje „sympatie“