Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví

Exim a Fischer budou i další tři roky létat se Smartwings, věří v obrat k lepšímu

Dovolená na pláži. Foto: CK Fischer
Dovolená na pláži. Foto: CK Fischer
V letní sezóně plánuje Smartwings Group provozovat lety ze 4 českých letišť (Praha, Brno, Ostrava, Pardubice)

Klienti cestovních kanceláří Exim Tours a Fischer, které patří do skupiny DER Touristik Eastern Europe, budou i po další tři roky létat k moři s leteckou společností Smartwings. Obě strany uzavřely nový kontrakt s celkovým rámcem více než 9 miliard korun. Oznámila to mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková. Už na podzim podepsaly Smartwings tříletou smlouvu i s CK Blue Style.

„Jsme velice potěšeni a velmi si vážíme toho, že jsme opět získali důvěru největších hráčů českého cestovního trhu. V dnešní době, kdy letecká doprava a cestování zažívá nejhorší období ve své historii, je získání takového kontraktu pro nás o to cennější,“ uvedl člen představenstva a generální ředitel Smartwings Roman Vik. Dohoda zahrnuje 50 destinací v Řecku, Španělsku, Portugalsku, Itálii, Egyptě, Turecku, Bulharsku, Černé Hoře, Chorvatsku, Albánii, Kapverdách, Spojených arabských emirátech či Ománu.

„Smartwings nabízejí potřebnou flexibilitu, široké portfolio destinací a lety ze všech českých letišť. Pojí nás dlouhodobě úspěšná spolupráce a jsem rád, že bude pokračovat. Věřím, že letošní sezóna bude bodem obratu a cestování se znovu stane pevnou součástí našich životů,“ sdělil předseda představenstva DER Touristik Eastern Europe Jiří Jelínek.

V letní sezóně plánuje Smartwings Group provozovat lety ze 4 českých letišť (Praha, Brno, Ostrava, Pardubice), šesti polských (Varšava, Krakov, Katovice, Gdaňsk, Poznaň, Wroclaw) osmi francouzských (Paříž, Lyon, Lille, Marseille, Nantes, Doville, Brest, Štrasburk), z Bratislavy a Košic na Slovensku a z maďarské Budapešti.

Flotila skupiny čítá 47 letadel. Z Prahy nabízejí Smartwings v současné době pravidelná letecká spojení do šesti destinací (Tenerife, Las Palmas, Funchal/Madeira, Málaga, Hurghada a Marsa Alam). Od poloviny února Smartwings obnoví letecké spojení na Mallorku (2x týdně), dojde k navýšení frekvencí letů do Egypta a v plánu jsou i charterové lety na Kapverdské ostrovy, Zanzibar, do Emirátů a Ománu. České aerolinie, které jsou součástí Smartwings Group, provozují pravidelné linky do 5 destinací – Paříže, Amsterdamu, Moskvy (od února 3x týdně), Kyjeva a Stockholmu.

Smartwings dominují českému charterovému trhu dlouhá léta. Definitivně jej ovládly (jako Travel Service) v roce 2010, kdy k nim od Českých aerolinií přešla největší česká cestovní kancelář Exim Tours (tehdy ještě s majitelem Feridem Nasrem).

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V.N.

Nikde jsem tam nečetl nic o vzdálenějších charterech jako například Keňa či Karibik. Tam dříve také létali . Už nelétají ? Jak to bylo řešeno v posledních letech ?

Pražský motoráček

Posledních pár let (nevím přesně, jak dlouho) využíval Exim a Fischer pravidelné lety např. Finnair, Lufthansy či KLM, vždy z přestupem a možností si vybrat, jestli na přestupní letiště dojedete sami či možností na něj letět z Vídně, Polska či Prahy.

Frequn

problem neni kdo s kym co podepsal, ale v kolik zemich Evropy bude v lete Babisistan na blacklistu diky Best of covid

poletucha15

takze v ostatnich zemich jako, izrael, francie, nemecko kde meli uz 3x lockdown a cisla jim porad rostou to taky roznesli cesi nebo jini zahranicni turiste? Rozhodne se to tam neprenaselo jako jakakoliv jina nemoc mezi komunitama zavrenejma doma?

Babis a jeho rozhodnuti rozhodne nejsou stastna, ale celkove dost pochybuju ze i kdyby delal veci sebelip, tyhle saskarne po cely evrope by nejak zabranil pripadne ji nejak omezil.

Jakub

Kde jsou ti co tvrdili, že všechny cestovky vezme pod svá křídla Ryanair?

Greta

Tak ono je to pro letošní rok celkem jedno. Německá vláda zvažuje zákaz priletů do Německa a co je v Německu, bude časem i u nás.

Peet

Tak aspon by konecne pro SW a CSA byla poradna statni podpora, jako pro aerolinky v Nemecku.

Adam

Už jen proto, že budou létat se SmartWings bych s nimi nikdy neletel, ale ona většina lidí, co jedou s cestovkou vůbec netuší s kým letí.Nejlepší dovolená je na vlastní pěst. Já vím, každému vyhovuje něco jiného, ale proč platit za něco, co si mohu udělat sám

Předpokládám, že také z cestovek přijde zase nějaká zpráva o strategické aerolinii, bez které by ČR nemohla existovat

beija

No, obrat k lepšímu nebude tak rychý. Anyway, pápá miliardy Kč ze státního (záruka EGAP). Nedostanou je učitelé ve školách, ani lékaři nebo zdravotní sestry, co padají na hubu z přepracovanosti, ani se neinvestují do lepších silnic..
Skončí v miliardářově a čínské kapse. Takhle se vydělává, vážení….Miliardka k miliardce, jakokoliv vydělané peníze( i na úkor nás všech) nesmrdí..
Pro osvěžení paměti (https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/smartwings-uver-statni-zaruka-egap.A200729_091732_eko-doprava_fih )

Janko

Slusna dezinformacni kampan pane. Pokavad vim dobre tak sw zada od statu pouze zaruku. Takze zadne pápá miliardy. SW za 20 let po sobe zadne obri dluhy nezanechal a verim tomu, ze k tomu ani neni duvod do budoucna. Populisticke vykriky o zdravotnicich padajicich na hubu a skolach si nechte na doma. Do zdravotnictvi stat leje stovky miliard ! Armada neco pres 70 miliard. Ostatne i ucitele maji ted uz bezne 40tis platy. ( mam doma ucitelnici z gymplu) Takze nejaka statni zaruka za miliardu je v tom kolotoci mensi nez jedna bunka virusu covid-19 ve vasem mozecku.

beija

Ale no tak…Nechcete mi snad tvrdit, že pan miliardář nedostane další miliardy od státu? Třeba ve formě nenávratné půjčky? Na to, že se jedná o půjčku by se za pár měsíců v tichosti zapomnělo a z půjčky se snadno může stát nenávratná půjčka.. O tom jste nikdy neslyšel? Myslíte si, že jsme všichni pad.i na hlavu? Že ta velká PR kampaň miliardáře Šimáněho byla udělaná pro blaho zaměstnanců a cestujících? Nebo pro něčí modré/šikmé/zelené( dosaďte si dle libosti) oči? Takhle svět byznysu opravdu nefunguje. Miliardář- šmelinář chce hlavně vydělat. Na komkoliv. A nejlépe na státu. A já nechci dotovat ani… Číst vice »

Janko

😀 fakt komicke to vase breceni 😀 Podsouvate nam tady nepodlozene, subjektivni hlody. A ne nemyslim si, ze jste padlej na hlavu. Vypada to spis na bipolarni poruchu. Čao 😉

beija

Nekrmím trolly. Ani placené trolly.

Ota Z.

copak, došli argumenty? Janko to velmi dobře a jasně popsal, Vy jen chroptíte pavučiny 😀

Adam

Máte svatou pravdu, ale tohle drtivé většině obyvatel CR nevadí, nebot jim to ani nedochází,ale beda dát korunu na uprchlíka,tak se všichni po….ou

Adam

Trošku máte zmatek v hodnocení této aerolinie

RAF

Díky za osvěžení paměti zprávou z července 2020. Mužeš mi prozradit kolik tedy nakonec Smartwings načerpali z toho úvěru ? Můžeš mi říct když pomineš program Anticovid kolik Ti Smartwings vytáhli z kapsy za toho půl roku ? Jinak koukám stejně blbé argumenty jako na jaře. Dam vám tip zadarmo navzdory přetížení zdravotnického systému a dírách v silnicích bude i tento rok ministerstvo kultury hospodařit s poměrně štědrým rozpočtem. A drahý Beija tento rok bude mít například státní fond kinematografie k dispozici 1mld korun. Takže všichni ti režiséři, producenti, Rodeni a Geislerove tahají peníze z tvé kapsy a ještě pak… Číst vice »

Liboros

CKčkám jde o zisk a renomé – klasičtí ckčkoví Čechoslováci by nezkousli letět s ‚lowcostovým‘ Ryanairem, oni musí letět ‚solidním‘ Smartswingsem… Tak to prostě je :/

Pavel

Já myslím, že těm vašim „klasickým ckčkovým Čechoslovákům“ je úplně šumák s kým letí, hlavně že je to levné.

alian

SW to potřebuje jako MOU/ Letter of Intent pro banky na úvěry a Exim,i Fischeri, včetně Blue sky to mají jednodušší, že nemusí nikoho shánět na lety. Ostatní CK se budouprosit o nějaký ten zbytek sedadel, až si tihle rozeberou kapacitu jako první. Boihužel, konkurence chybí….byla by potřeba jako sůůůůůl.

Tomas

jak „konkurence chybí“ ? nekdo snad cestovkam brání místo smartu soutezit u nekoho jineho?

Petr

Souhlasím s Tomas. Vždyť chartery létají i jiné společnosti, do Tuniska Tunisair, do Turecka Tailwind, Corendon, do Egypta Air Cairo, AMC a určitě i další společnosti.

Nicméně i s alian souhlasím, pokud to bylo myšleno tak, že chybí konkurence na českém trhu. Jak jsem již psal, doufal jsem, že Buzz zláká aspoň jednu CK, aby se objevil nějaký „svěží vítr“. 🙂

Martin

Tak je otázka jestli Buzz vůbec nějakou CK lákal. A pokud ano, tak evidentně nesplnil jejich požadavky.

Petr

Podle starších článků z tohoto serveru bych tomu, že s CK jednal i věřil. Můžeme se jen dohadovat, proč to nedopadlo.

https://zdopravy.cz/ryanair-jde-proti-smartwings-zacal-jednat-s-ceskymi-cestovkami-o-letech-k-mori-50260/

https://zdopravy.cz/rozhovor-lety-smartwings-muzeme-prevzit-od-cervence-rika-sef-buzz-50766/

Martin

Takže evidentně nebyl schopen předložit dostatečně konkurenční nabídku

Roman

Co jsem slyšel tak nenabídl dostatečnou flexibilitu vůči požadavkům CK.

beija

Exim Tours nebude mít problém za rok k někomu přejít, když nabídně lepší podmínky – klidně i k Buzz. Teď udělali šalamounskou sázku na jistotu.

beija

Na „jistotu“ mělo být v uvozovkách. A také nevíme zda SW nešel na letošek pod náklady jen kvůli jistotě, že dostane miliardy ze státního přes EGAP.

Standa

hlavně že v zákulisí koluje že si chtějí ze všech Maxů nechat jenom 2…

Y.K.

Jak důvěryhodné zákulisí?

Logickou selekcí bych se ptal… a k čemu by to bylo dobré?
Většinu letadel mají na leasing. Proč platit za nákladově horší NGčka, když můžou mít výhodnější a novější Max? A konečně snad k čemu bude.

Raketak

Je to tak.

Petr

Souhlasím s Y. K.. Je ekonomicky výhodnější a i logičtější rozlétat MAXy (až to samozřejmě EASA povolí) a NGčka, pro které není využití, vrátit leasingovkám.

Mata

Vy jste si to spletl, protože SW zrušil zrušil objednávku na dva Maxy, ne že si nechá jen 2 Maxy

Petr

Už mě napadla téměř kacířská myšlenka, že by celá SW Group přešla na Airbusy a přejmenovala se na ČSA. 😀

Jirka B.

No, tak sance byla …

Tomáš

Aspoň maj lidi jasno u jakech cestovek nenakupovat.

Petr

Upřímně by mě zajímalo, jestli nějaká CK podepíše smlouvu s Ryanairem (Buzzair) aby pro ně dopravoval klienty do destinací. Zatím to tak nevypadá.

Tomas

taky by me zajimalo … ti, co tady vestili, ze ryr to cely vybere … ted asi placou doma pod perinou

Petr

Pravda je, že jsem také doufal, že nějaká CK přejde k Ryanairu, protože nic nepomůže trhu více, než konkurence. Bylo by to zajímavé a také by to přineslo trochu „čerstvého větru“ na tento trh, i když vím, že v tak malé zemi, jako je ČR je to s konkurencí v charterové letecké dopravě poněkud složitější, než třeba v Německu či Británii.

Y.K.

To je určitě pravda, ale asi ta nabídka Buzzairu je pořád nemastná neslaná. Ostatně už vloni jsem si říkal, že s pár letadly a destinacemi díru do světa neudělají, cestovky budou určitě chtít celý „středomořský balík“. Nevěřím, že by nějaká cestovka po dobré nabídce nešla, obzvláště teď když jsou finančně zhuntovaní.

poletucha15

RYR s jeho skupinou maji trochu problem v tom, jak jsou v urcitych smerech tezkopadny. V tomto je SW opravdu velice flexibilni a je schopny velice operativne menit lety dle pozadavku klienta.

Nicmene kdyz by RYR chtel, da to pod cenou a SW se muze zbavit dle vlastniho uvazeni zejmena v aktualni situaci. To je bohuzel druha stranka veci.
Osobne si nedokazu predstavit v cem by zrovna pomohla „konkurence“ jako je buzz, ktera proste napali ceny pod nakladama dle svyho uvazeni dokud prave ta „konkurence“ nezanikne.

Roman

Problém je v tom, že nízkonákladovky o touroperátory nemají zájem. Osobně jsem poptával po Ryanu i Wizz celé letadla z ČR a neměli zájem o spolupráci. Ryan jen poslal odkaz na oddělení skupin, za měsíc jsem dostal odpověd na poptávku typu ctrl c+v. Představa, že s nimi jako cestovka řeším sezónní operativu, nemyslitelné. U Wizzu jsem byl úspěšnější, komunikace poměrně šla, když už se člověk dostal na záchytné jméno ve firmě. Problém byla cena. Z Katowic to stálo s kufrem pro naše dovolenkáře jen o 500 Kč méně než z ČR. Přestože dle webu to mělo být 30-50%. Navíc jak… Číst vice »

beija

Hm, i Exim může hned příští rok jít k někomu jinému. Už to v minulosti udělal – po cca roce a nespokojenosti klientů přešel k Holidays Czech Airlines. Pak Travel Service zničil Holidays Czech Airlines , dokonce podával žaloby na stát…Ale všichni dnes mají krátkou paměť..

Petr

Na tohle si pamatuji. Sice z archivních zpráv, ale pamatuji. Ministr financí Kalousek šel tehdy Šimáněmu a Vikovi na ruku a Holidays měli létat jen ACMI. Nakonec si je také pronajal TVS.

Ted

Ano mají, běžnému koupaku je buřt co bylo před deseti lety. Ten chce letět letos na dovču, ne vzpomínat na svá paštikářská léta.

Bob

Chartery už dnes cestovkám nabízí také Wizz. Nevím, zda i na českém trhu.

mtow

Tak s Buzzem vám to nějak nedopadlo, co? 🙂

tom

Se smlouvama v kapse bude snadnější zajistit u bank potřebné získání úvěrů.

Gajda

To sice možná ano, ale pořad nikdo neví, co ty následující 3 roky bude. Takže ty peníze od bank, pokud po nich sáhnou, jim dočasně můžou pomoct, ale během jednoho roku současně taky definitivně zničit. Současně jsou však cestovky v pohodě, protože pokud bude dál zle a SW by padli, najít náhradu by šlo hned.

RHood

Bohužel, toto by byla naprosto správná úvaha, a to za situace, kdyby celý business navázaný na cestovní ruch nebyl za stávající situace defacto na black listu u bank. Bohužel.

Walker

Heej, a co Budejky? 🙂

Standa

ty, nemají a dlouho nebudou mit povolení pro letadla kategorie 737/320

Walker

Ten smajlik na konci me vety naznacoval, ze si z Budejek delam srandu 😉