Evropská komise rozdá mladým 36 tisíc jízdenek, o 854 z nich se mohou ucházet i Češi
ICE 4, Giruno a TGV 2N2 na nádraží v Curychu. Foto: SBB
Úspěšní uchazeči budou moci strávit 30 dní na cestách po Evropě.
Úspěšní uchazeči budou moci strávit 30 dní na cestách po Evropě.
Je mi 17 let, ale jsem ročník 2006. Kamarád ale o této akci slyšel a díval se na podmínky. Výsledek? Člověk dostane 273 Euro…to je tak na jednu cestu do nějakého většího města a zpět. Leda nějaké OneTickety jako v Německu apod.Takže o 30 dnech se moc asi nedá mluvit. Jinak zájem o dopravu máme oba i bez toho👍
Dostanete Interrail na 7 dní v jednom měsíci pokud si vyberete flexibilní variantu, z toho se dá bez problémů udělat výlet po půlce Evropy.
Takže 273 Euro (cca 6 800 Kč) z cizích peněz je málo?
Berme v úvahu, že autorovi příspěvku, na který reagujete je 17, tím pádem něco jako práce a odvádění daní neviděl ani z toho rychlovlaku.
Netvrdí že je to málo, ale pouze konstatuje že to není úplně na velké cestování.
Pokud vyhrajete, můžete si vybrat ze dvou variant, buď fixní cesta do konkrétního místa za tu určenou částku, nebo dostanete Interrail Global Pass na 7 Travel days ve 30 dnech.
30 dní na cestách po Evropě může strávit každý, i bez rozhazování z peněz daňových poplatníků. Výhoda je, že člověk potom pozná nejen Evropu, ale i cenu peněz a lidské práce. Zfanatizovaných hlupáků odtržených od reality už máme v Evropě dost. Principiálně podobné programy, organizované u nás komunistickou stranou před rokem 89, měly aspoň tu výhodu, že vždy byly nějak spojeny s důrazem na práci. To se dnes z výchovy úplně vytratilo.
„Úspěšní uchazeči budou moci strávit 30 dní na cestách po Evropě.“ No ono takhle. Pokud někdo získá jízdenku je to jen jedna část a bez pořádného obnosu vlastních peněz to nepůjde . Být 30 dní na cestách po Evropě bude znamenat také někde přespat, někde se najíst atd. Tedy pokud někdo nebude takový koumák že bude přes den chodit někde po městě třeba ve Španělsku aby večer sedl do vlaku, který ho přes noc odveze na druhou stranu Evropy na sever aby on se mohl v klidu vyspat. Ráno vystoupí, projde město a večer zase šup na vlak a na… Číst vice »
Tak zrovna ti mladí bez peněz zvládnou třeba přespávat ve stanu nebo přes couch surfing a podobně. V tom zrovna bych problém neviděl.
Přespávat ve stanu bych pochopil, ale to tak někde třeba v Posázaví nebo v Českém středohoří, ale ne někde v Evropě a už vůbec ne v nějakém evropském městě. A to další nevím co je.
Míst typu posázaví nebo Českého středohoří je v Evropě spousta (mnoho z nich i v EU), takže pro ty, co zajímá příroda by to použitelné bylo. Leckde jsou i kempy nedaleko nějakých větších měst. Mmch. u nás třeba spousta návštěvníků filmového festivalu v KV bydlí/bydlela ve stanech. Pro milovníky velkoměst a vymetače barů a šampony to holt nebude.
Tím ale nechci říct, že bych tuhle loterii podporoval.
Dojedu do Paříže na hlavní a jak dlouho odtud ještě pojedu do nejbližšího kempu?
Tady se to zapšklými boomery v diskuzi jen hemží koukám 😀
kdyz neni co rict k veci, hodi se denunciace ad hominem, ze pane chytrej???
fuj !
No mně je 34 a taky se mi to zdá jako nesmysl, za cizí peníze.
Spíš než na nákup voličů nesystémovými kroky, by mohli své úsilí směřovat k tomu, aby se daly snadněji (a nepředraženě) KUPOVAT (jednorázové přestupní) mezinárodní jízdenky, aby třeba byla funkční mezinárodní platforma (raději decentralizovaná, ale aspoň v rámci EU s jednotným rozhraním) s daty o jízdních řádech a aktuální poloze/zpoždění spojů, řazení, mezinárodně použitelný systém řešení ujetých přípojů (v rámci té mezinárodní jízdenky), a v případě železnice směřování k tomu, aby mohl vlak např. ze Slovenska do Španělska s jedním fírou (dvojicí fírů), stejně jako kamión nebo autobus.
Která politická strana si mě tím kupuje prosím? Já abych pak u těch voleb věděl
Za ČR (podobně jako u těch slev) největší měrou Babišovci a dnešní Spolu. Konkrétně:
Současnou evropskou komisi schválili „Evropská lidová strana“ EPP(za ČR TOP 09, STAN a KDU-ČSL), koalice Progresivistů a Socialistů S&D (za ČR SocDem), Renew Europe (na ČR ANO). Evropským komisařem za ČR je paní Jourová, nominantka a členka ANO.
Víte, tohle je tak trochu důsledek toho, že UIC v minulosti fungovalo až moc dobře. To co se kdysi dohodlo v rámci UIC sice už dnes není ideální, ale stále to funguje a je to něco, na čem se všichni shodnou. A tím, že to funguje, tak státy (ani EU) nejsou pod tlakem aby to nějak změnily. No a dokud nebudou státy pod tlakem, tak se nikdy neshodnou.
Kdyby UIC v minulosti neodvedlo tak dobrou práci a byl v tom větší bordel, tak by se řešení našlo. Ale takhle máme smůlu.
Flix … train?
Jak si může vůbec někdo myslet, že pojede přímý vlak Slovensko – Španělsko, navíc s jedním fírou? Kromě vlhkých snů šotomagorů, jaký to má mít význam? A i kdyby jel pří vlak, nebylo by lepší vyměnit párkrát fíru na hranicích? Nebo je mermomocí potřeba hrát si na letadla?
Vyměnit párkrát fíru mít smysl může, ale proč nutně na hranicích? Nebo se mohou dva střídat, jako řidiči dálkových autobusů.
Význam to má zásadní – bez toho je železnice jen šotohračka, která nemůže konkurovat jiným druhům dopravy.
jako že díky nutnosti střídat fíry na hranicích, protože odlišné předpisy dělá z železnice hračku? .)
taky dobrý.
Ta nutnost (a nejen fírů, ono i problém národních licencí, schválení vozidel pro provoz jen někde, atd., čehož příčinou jsou právě ty zásadně odlišné předpisy) z toho dělá, že to není konkurenceschopný způsob dopravy. Hračku z toho dělá to, že to není použitelné pro dopravu, ale na hraní to použitelné je (samozřejmě používám trochu nadsázku).
jak konkrétně prosím ta nutnost z toho dělá nekonkurenceschopný způsob dopravy?
Tak, že na tu přepravu potřebujete zkoordinovat příliš mnoho firem (licence), potřebujete mnoho zaměstnanců, kteří budou někde dlouho nevyužití čekat na svůj výkon, a stejně tak technika – neznám lokomotivu, která by mohla byť jen z ČR do Francie, natož do Španělska (aspoň na těch pár normálněrozchodných tratí), pokud ta doprava nebude v půlhodinovém intervalu, ty vyměňované lokomotivy budou někde buď dlouho čekat nebo jalově přejíždět.
Střídání personálu na hranicích je lepší a levnější neř vyškolit a nechat přezkoušet. A nejde jen o znalost jazyka, ale hlavně předpisů. Čas na střídání je krátký.
„Evropská komise rozdá mladým…“
Je šlechetné od členů Evropské komise, že se na to sami složí (ze svých nemalých platů) a nebudou tím zatěžovat evropské daňové poplatníky.
mluvit verejne krutou pravdu, to byste nam dal, pane Vlad… ‚-)
Na jednu stranu máte pravdu, na druhou stranu to jako motivace do studentských soutěží to není vůbec špatné.
Oproti jednomu stěhování EP mezi Bruselem a Štrasburkem to budou drobné, oproti (již ukončované) podpoře biopaliv první generace je to pakatel.
Vlhký šotosen.
Objevovat Evropu začnu, až nebudu mít co objevovat doma.
Vám trčí z topánok tak dlhá slama že to vidno až do Berlína.
No a?
Ale mě to vlastně stejně trápit vůbec nemusí la la la : – p
No vas to mozna trapit nemusi, ale my vsichni tady jsme radi, ze jste nam to rekl.
No vidíte. Alespoň tak víte, že jsem boomer. Nevěděl jsem co to je a tak jsem si to musel najít a zase jsem o něco chytřejší.
Dno hranické propasti. Ještě že se tím předkové neřídili… šel tovaryš na zkušenou… o původu brambor a licenci na PCC tramvaje.
cim vice lidi se sirsim rozhledem a zkusenostma i odjinud, nez ceske hodpody, tim mene volicu babise, okamury a podobnych.
sice by bylo lepsi, kdyby tech 800 lidi jelo na pulrok na erasma, ale lepsi, nez dratem do oka.
Aha, další expert co si myslí že když volí tuhle stranu či jinou tak je lepší než ten kdo volí vámi jmenované 😀
to si nemyslim. to je objektivmi fakt.
No viete, keď sa tú voliči svojich strán prezentujú tým ako strašne cool ich robí absolútny nezáujem o nejaký rozhľad o svete a dianie za hranicami svojej viesky, tak to ťažko vnímať inak..
„cim vice lidi se sirsim rozhledem a zkusenostma i odjinud, nez ceske hodpody, tim mene volicu babise, okamury a podobnych.“ Jenže nemáte jistotu, že ti lidé budou po tom získání širšího rezhledu a zkušeností žít nebo pracovat tady. Ale je dobře, že se mladým lidem dává možnost vidět jak je to jinde. Mnozí tak třeba přijdou na to, že by se někde v zahraničí měli lépe. Před pár dny jsem tady někde napsal, že se svým způsobem vracíme zpět do minulosti a toto je další počin který člověku s rozhledem může připomenout jedno období a situaci v Evropě v minulosti.… Číst vice »
Jenže nemáte jistotu, že ti lidé budou … žít nebo pracovat tady.
A to jako chete obnovit nevolnictví?
Kdybyste si můj příspěvek přečetl pořádně odpověď byste tam našel. A jestli se Vám to nedaří tak Vám pomohu:
„Ale je dobře, že se mladým lidem dává možnost vidět jak je to jinde….“
To není jen o objevování krás, ale i o srovnání těch zemí s námi. Podívat se jak a co dělají jinak. Mluvit cizí řečí …. .A když vyhraju jízdenku zadarmo .
„srovnání těch zemí s námi. Podívat se jak a co dělají jinak. Mluvit cizí řečí “
A tak je to spravné, tak to má být. Jenže tady to právě bude spíše o objevování těch krás. Na to abyste mohl srovnávat nebo se podívat jak co dělají byste musel mít možnost podívat se té „věci“ tak trochu pod pokličku. To, že někdo dostane jízdenku na vlak není to samé jako by se účastnil třeba nějakého studijního pobytu spojeného s exkurzemi který by pořádala třeba jím navštěvovaná škola.
Ale když vyhrajete jízdenku zadarmo budiž Vám to (i dalším) ; -)
…přáno.
jako jsem takovej notorickej skeptik co se promoakci tyce….. tady nevim jestli je to vic
operace Dame divochum koralky
nebo operace Kdyz ptacka lapaji
„Úspěšní uchazeči narození mezi 1. lednem 2005 a 31. prosincem 2005 budou moci od 1. března 2024 do 31. května 2025 strávit až 30 dní cestováním po Evropě.“
Všimněte si jak je to šikovně nastavené. Nikomu z těch lidí narozených v daném roce nebude v době kdy budou moci jízdenku využít méně než 18 let.
Takový člověk již bude plnoletý a bude si moci dělat co bude chtít. Když někde zakotví a z cesty se nevrátí bude to jen a jen jeho věc.
Zase mi někdo jemně naznačuje jak už jsem starej…
Někdo být starý musí. Kdyby nebylo starých nebylo by mladých ; – )
Cíle kampaně vypadají ušlechtile (podpora ekologické dopravy mezi mládeží, tzn. investice do budoucích dobrých návyků, poznávání EU k omezení xenofobie apod.). ALE:
1) přesvědčují přesvědčené. Do kampaně se přihlásí zejména ti více se zajímající a angažovaní lidé.
2) Až ti lidé uvidí stav železnic jánevím na Slovensku nebo Maďarsku, nezděsí se naopak..? 🙂 Asi by bylo efektivnější ty peníze dát na lepší infrstrukturu (i když ve srovnáním s tím jde jen o malé drobné)
Jen jestli oni nechtějí mladým ukázat kdo to byli hoboes : -)
Přesvědčuji přesvědčené možná tak ty ze západní Evropy, kteří nemají problém si koupit interrail pro mladé normálně. Naopak je super, že to je příležitost pro všechny, i ty z chudších států.
1) Tak do znacne miry urcite ano, ale sanci dostanou vsichni – i ti „nepresvedceni“.
2) Mozna se zdesi, mozna ne, ale alespon (konecne) uvidi co je za tim kopcem/za tou rekou.
Považuji za nemravné vzhledem k čerpatelnosti jen v období školního roku.
Jj, 1.3.2024-31.5.2025, vyloženě trvání školního roku.
Možná okrajově někdo může mít už po maturitě nebo jiných zkouškách, ale těžko na těch 30 dní. Může to vést k odsunutí studijních povinností včetně možného zmaření studia.
Já myslím, že zahrnuté období 1.7.2024-31.8.2024 je dlouhé dostatečně a nachází se mimo školní rok bez ohledu na termín maturity.
A už jste u těch dvou dat zaregistroval rozdíl v poslední číslici roku?
Závidíte?
Neblíží se evropské volby 🙂
1) ta akce bývá pravidelně, viz článek „V minulém kole, které proběhlo letos v květnu,..“
2) není to spjaté s žádnou politickou stranou, takže i kdyby to někdo myslel jako podporu eurovoleb, pak by to byla podpora podobná, jako volební vlaky na Slovensko zdarma. Vadily vám i ony?
3) furt se blíží nějaké volby, je to kampaň. a Účelovka. Fňuk.
Spíš než jako volební vlaky na Slovensko bych to viděl jako slevy na vlaky pro důchodce, když si vládní strana (u nás ANO, na SK to byl smer?)spočítala, že mezi nimi má největší potenciál.
Důchodci mají poloviční slevu. Poměr mezi průměrným důchodem a mzdou je pro tom skoro 70%. Není si na co stěžovat.
Dalsi politicka dotace pro zeleznicni prepravce je snad spravny nadpis ne? Aby mohl nekdo rozdat neco ze sveho, musi si to nejdriv vydelat. Zadna komise nic nevydelava.
Osobní doprava nezná žádné přepravce-to jsou totiž ti, kteří si nechávají něco dopravit. Ten, kdo dopravuje je dopravce a pokud dopravuje lidi, jsou to cestující.
Rozhazování peněz, které nemáme. 😔
Tak to cvakni že svyho když jses ten kníže
Chcel som prepočítať koľko týchto InterRailov pripadá na jedného občana, ale je to tak malý zlomok že mi spadla kalkulačka 🙁
Tak v tomhle případě bych namířil reflektory na letiště v Českých Budějovicích.
Možná, kdybys tu zbytečně nekomentoval a pracoval, tak máš.