Na PPP projekty nejlze čerpat evropské dotace, že? V dalším rozpočtovém období nebudeme evropské dotace čerpat na dálnice, ale budeme moci čerpat pouze na (zelenější) železnice, proto mi dává smysl využívat PPP projekty spíše na dálnice a obchvaty, než na dráhu.
Navíc jen u projektů, které jsou plánované až za dlouho, aby nedošlo k prodloužení doby přípravy. Jako např. D35 Opatovac – Mohelnice nebo středočeská D3.
Tomáš Záruba
11 měsíců
No a pak protáhnout druhou kolej z Dejvic na Gymnazijní, zde zastávku („Dejvice“ posunout naopak k Hradčanské), a skrz Ořechovku se to pak už vyjezdí. 🙂
Blzx
11 měsíců
Já jsem asi naivní, ale fakt je to zaokruhování potřeba? To je dalších x miliard za tunel, když by mohl stačit triangl a obousměrné soupravy.
Teda vlastně i trochu čekávám, že to tak dopadne a ve výsledku se od toho upustí, protože na to nikdo nebude chtít vyčlenit peníze.
A možná ještě jedna otázka, nebylo by výhodnější (pokud by zaokruhování teda nebylo) vést trať na letiště spíš směrem od D6 než tou trasou podél D7?
Mě by především zajímalo, s kolika kolejemi se počítá ve stanici na letišti. Pokud tam má jezdit i něco jiného, než jen vlaky z Masaryčky, dvě koleje mi přijdou příliš málo a přidávat tam v budoucnu dodatečně další už může být příliš komplikované, možná i nemožné.
Jaaa
11 měsíců
To nechápu. Problém nejsou prachy, ale stejně tam nacpeme PPP. To jako někdo doufá, že ten soukromník bude jednat víc načerno, než může stát, nebo co? Fakt jsme takovej banánistán?!
MichaelP
11 měsíců
No tak Dejvice-Veleslavín to zůstane tak jak je, pouze s modernizací.
V žádném případě to nesmí jet na Masarykovo
11 měsíců
Panebože kdy se konečně proberou a změní to na Hlavní nádraží místo Masarykova tak aby vlály mohly jet i dal a byl zajištěn přestup na vlaky po CR?
Nicméně poptávka směr Masaryčka je sakra velká, stačí se podívat na Evropskou, kolik lidí dojíždí v tu stranu Prahy. Hádám, že Semering to nedožene, ikdyby tam byl zadarmo striptýz.
Bylo by samozřejmě dobře, aby se dalo z letiště jet i na Hlavák (a dál), ale nechápu, proč by za žádnou cenu neměly jezdit couráky na Masnu. Obojí dává smysl.
Tak to prosim vas hlavne nikde nerikejte, nez se toho zase nekdo chyti. Ona totiz vetsina potencialnich uzivatelu trati, coz nepochybne budou obycejni cestujici ze stredoceskeho kraje do prahy, by se rada dockala solidniho spojeni do centra jeste v tomto stoleti. Ono totiz letiste praha neni a nebude zadny frankfurt, je to jen regionalni letiste druheho radu.
A že ho oficiálně vedou jako mezinárodní… označení takové, nebo makové, pořád je to 12 až 15 milionů lidí ročně, rozhodující je přepravní proud.
Mirek
11 měsíců
To už je opravdu vrchol, začínám si přát federaci s někým, kdo bude schopný realizace staveb, třeba Poláci, orotože tohle je s prominutím, blamáž, na kterou se bude ptát mých vnoučat a to jsem adolescentem
Poláci nemají takovou ochranu osobního vlastnictví a občanských práv jako my. Hrnou to na sílu – sice na první pohled efektní, ale výsledek je opačný – lidi svou vlastní vládu nesnáší.
V ČR je třeba jít cestou humánnější. Že to jde, ukazuje ŘSD. Nesmyslné námitky místních domkařů v Dejvicích, kterých se tunely reálně absolutně nedotknou, nezbývá než smést soudně.
Honza R.
11 měsíců
„Od roku 2026 se pak plánuje přestavba tří úseků mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Ruzyně.“ … „O úseku Dejvice – Veleslavín není v aktuální tiskové zprávě ani zmínka.“
Není tento úsek právě jedním z těch tří mezi Výstavištěm a Ruzyní? Aspoň podle mapky z března to tak vypadá: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/01/mapa_aircon.jpg
Začátek stavby nového tunelu už za dva roky? To jsem hodně zvědavý.
Vojta
11 měsíců
Docela zajímavé by bylo nechat razítka a realizaci stavby na koncesionáři. Nastavit tu samozřejmě tak, že by měl zájem na to to postavit co nejrychleji. Jestli bychom nezjistili, že to je lepší, než když si razítka děla, nebo spíš, nedělá SŽ.
Koncesionář přinejmenším není státní organizace, má tedy mnohem volnější ruce v některých krocích. Zjednodušeně řečeno, tam kde úředníkovi hrozí vězení, soukromníkovi hrozí „jen“ prodělek, resp. menší zisk.
Když on se tady kdosi vztekal, že pokud kraj nepošle peníze, tak údržbu – výměnu pražců dělat nebudou. Že si má zaplatit údržbu, když tam objednává dopravu.
To by na příslušných investičních vedoucích pozicích nesměli být ti pantátové, co tam teď jsou. Ti jsou neskonale arogantní i na vlastní kolegy na SŽ, natož na nějaký civilní plebs, který nechápe jejich velkodušné myšlenkové pochody.
Na PPP projekty nejlze čerpat evropské dotace, že? V dalším rozpočtovém období nebudeme evropské dotace čerpat na dálnice, ale budeme moci čerpat pouze na (zelenější) železnice, proto mi dává smysl využívat PPP projekty spíše na dálnice a obchvaty, než na dráhu.
Navíc jen u projektů, které jsou plánované až za dlouho, aby nedošlo k prodloužení doby přípravy. Jako např. D35 Opatovac – Mohelnice nebo středočeská D3.
No a pak protáhnout druhou kolej z Dejvic na Gymnazijní, zde zastávku („Dejvice“ posunout naopak k Hradčanské), a skrz Ořechovku se to pak už vyjezdí. 🙂
Já jsem asi naivní, ale fakt je to zaokruhování potřeba? To je dalších x miliard za tunel, když by mohl stačit triangl a obousměrné soupravy.
Teda vlastně i trochu čekávám, že to tak dopadne a ve výsledku se od toho upustí, protože na to nikdo nebude chtít vyčlenit peníze.
A možná ještě jedna otázka, nebylo by výhodnější (pokud by zaokruhování teda nebylo) vést trať na letiště spíš směrem od D6 než tou trasou podél D7?
Možná mi něco uniká, tak se radši ptám
Chtějí tam pustit jednu tu Ex linku myslím z Moravy co by končila až v Kladně a jela přes letiště
Díky za reakci. To by bylo jistě super, ale teda jestli to obhájí zaokruhování spíš než obousměrnou soupravu, to nevím
Tak zaokruhovani umozni, aby pres letiste jezdila bezna primestska linka z kladna. Bude lip vyuzita a vlaky tak budou moct jezdit casteji.
Jo, to určitě souhlasím, ale v tom případě by stačila spojka od D6 a úvrať, předpokládám.
Mě by především zajímalo, s kolika kolejemi se počítá ve stanici na letišti. Pokud tam má jezdit i něco jiného, než jen vlaky z Masaryčky, dvě koleje mi přijdou příliš málo a přidávat tam v budoucnu dodatečně další už může být příliš komplikované, možná i nemožné.
To nechápu. Problém nejsou prachy, ale stejně tam nacpeme PPP. To jako někdo doufá, že ten soukromník bude jednat víc načerno, než může stát, nebo co? Fakt jsme takovej banánistán?!
No tak Dejvice-Veleslavín to zůstane tak jak je, pouze s modernizací.
Panebože kdy se konečně proberou a změní to na Hlavní nádraží místo Masarykova tak aby vlály mohly jet i dal a byl zajištěn přestup na vlaky po CR?
Nebuďte slušnej a řekněte kudy. Napřed se ale podívejte na mapu železniční sítě v Praze.
Hlavní nádraží nástupiště -2.
Což se plánuje, akorát v jiném projektu.
Se spíš podívejte vy. Hint: Semmering.
Co všechno se tam podaří zdvojkolejnit?
Většina by zdvojkolejnit šla.
Nicméně poptávka směr Masaryčka je sakra velká, stačí se podívat na Evropskou, kolik lidí dojíždí v tu stranu Prahy. Hádám, že Semering to nedožene, ikdyby tam byl zadarmo striptýz.
Bylo by samozřejmě dobře, aby se dalo z letiště jet i na Hlavák (a dál), ale nechápu, proč by za žádnou cenu neměly jezdit couráky na Masnu. Obojí dává smysl.
Tak to prosim vas hlavne nikde nerikejte, nez se toho zase nekdo chyti. Ona totiz vetsina potencialnich uzivatelu trati, coz nepochybne budou obycejni cestujici ze stredoceskeho kraje do prahy, by se rada dockala solidniho spojeni do centra jeste v tomto stoleti. Ono totiz letiste praha neni a nebude zadny frankfurt, je to jen regionalni letiste druheho radu.
A že ho oficiálně vedou jako mezinárodní… označení takové, nebo makové, pořád je to 12 až 15 milionů lidí ročně, rozhodující je přepravní proud.
To už je opravdu vrchol, začínám si přát federaci s někým, kdo bude schopný realizace staveb, třeba Poláci, orotože tohle je s prominutím, blamáž, na kterou se bude ptát mých vnoučat a to jsem adolescentem
Poláci nemají takovou ochranu osobního vlastnictví a občanských práv jako my. Hrnou to na sílu – sice na první pohled efektní, ale výsledek je opačný – lidi svou vlastní vládu nesnáší.
V ČR je třeba jít cestou humánnější. Že to jde, ukazuje ŘSD. Nesmyslné námitky místních domkařů v Dejvicích, kterých se tunely reálně absolutně nedotknou, nezbývá než smést soudně.
„Od roku 2026 se pak plánuje přestavba tří úseků mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Ruzyně.“ … „O úseku Dejvice – Veleslavín není v aktuální tiskové zprávě ani zmínka.“
Není tento úsek právě jedním z těch tří mezi Výstavištěm a Ruzyní? Aspoň podle mapky z března to tak vypadá: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/01/mapa_aircon.jpg
Je to součástí řešení Praha Výstaviště-Praha Veleslavín
Začátek stavby nového tunelu už za dva roky? To jsem hodně zvědavý.
Docela zajímavé by bylo nechat razítka a realizaci stavby na koncesionáři. Nastavit tu samozřejmě tak, že by měl zájem na to to postavit co nejrychleji. Jestli bychom nezjistili, že to je lepší, než když si razítka děla, nebo spíš, nedělá SŽ.
Koncesionář přinejmenším není státní organizace, má tedy mnohem volnější ruce v některých krocích. Zjednodušeně řečeno, tam kde úředníkovi hrozí vězení, soukromníkovi hrozí „jen“ prodělek, resp. menší zisk.
Spíše pokuta
Odhaduji, že moc čtenářů nepochopilo narážku na rozdíl v principech secundum legem (týkající se s.o.) vs. praeter legem (týkající se soukromé firmy).
Nádhera, takže banánistán.
Vy jste tu novej? Správnej šotouš má přece celou legislativu redukovanou na §1.
Docela zajmavé by bylo vést SŽ tak, aby byla schopna řádně vykonávat agendu, jenž jí legislativa uděluje.
Stačilo by správně nastavit odměny pro manažery a hned by to šlo. Nějaký potipól vůči nedávnému „rozkopat co nejvíc úseků na co nejdelší dobu“.
Když on se tady kdosi vztekal, že pokud kraj nepošle peníze, tak údržbu – výměnu pražců dělat nebudou. Že si má zaplatit údržbu, když tam objednává dopravu.
S takovým materiálem… seno-sláma.
To by na příslušných investičních vedoucích pozicích nesměli být ti pantátové, co tam teď jsou. Ti jsou neskonale arogantní i na vlastní kolegy na SŽ, natož na nějaký civilní plebs, který nechápe jejich velkodušné myšlenkové pochody.