Evropská banka pro obnovu a rozvoj bude radit s financováním trati na letiště

Správa železnic řeší pro financování PPP dva různě dlouhé úseky.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Na PPP projekty nejlze čerpat evropské dotace, že? V dalším rozpočtovém období nebudeme evropské dotace čerpat na dálnice, ale budeme moci čerpat pouze na (zelenější) železnice, proto mi dává smysl využívat PPP projekty spíše na dálnice a obchvaty, než na dráhu.
Navíc jen u projektů, které jsou plánované až za dlouho, aby nedošlo k prodloužení doby přípravy. Jako např. D35 Opatovac – Mohelnice nebo středočeská D3.

Tomáš Záruba

No a pak protáhnout druhou kolej z Dejvic na Gymnazijní, zde zastávku („Dejvice“ posunout naopak k Hradčanské), a skrz Ořechovku se to pak už vyjezdí. 🙂

Blzx

Já jsem asi naivní, ale fakt je to zaokruhování potřeba? To je dalších x miliard za tunel, když by mohl stačit triangl a obousměrné soupravy.

Teda vlastně i trochu čekávám, že to tak dopadne a ve výsledku se od toho upustí, protože na to nikdo nebude chtít vyčlenit peníze.

A možná ještě jedna otázka, nebylo by výhodnější (pokud by zaokruhování teda nebylo) vést trať na letiště spíš směrem od D6 než tou trasou podél D7?

Možná mi něco uniká, tak se radši ptám

Lukáš

Chtějí tam pustit jednu tu Ex linku myslím z Moravy co by končila až v Kladně a jela přes letiště

Blzx

Díky za reakci. To by bylo jistě super, ale teda jestli to obhájí zaokruhování spíš než obousměrnou soupravu, to nevím

Ondra L.

Tak zaokruhovani umozni, aby pres letiste jezdila bezna primestska linka z kladna. Bude lip vyuzita a vlaky tak budou moct jezdit casteji.

Blzx

Jo, to určitě souhlasím, ale v tom případě by stačila spojka od D6 a úvrať, předpokládám.

Jirka Z

Mě by především zajímalo, s kolika kolejemi se počítá ve stanici na letišti. Pokud tam má jezdit i něco jiného, než jen vlaky z Masaryčky, dvě koleje mi přijdou příliš málo a přidávat tam v budoucnu dodatečně další už může být příliš komplikované, možná i nemožné.

Jaaa

To nechápu. Problém nejsou prachy, ale stejně tam nacpeme PPP. To jako někdo doufá, že ten soukromník bude jednat víc načerno, než může stát, nebo co? Fakt jsme takovej banánistán?!

MichaelP

No tak Dejvice-Veleslavín to zůstane tak jak je, pouze s modernizací.

V žádném případě to nesmí jet na Masarykovo

Panebože kdy se konečně proberou a změní to na Hlavní nádraží místo Masarykova tak aby vlály mohly jet i dal a byl zajištěn přestup na vlaky po CR?

Nebuďte slušnej a řekněte kudy. Napřed se ale podívejte na mapu železniční sítě v Praze.

Luboš Beneš

Hlavní nádraží nástupiště -2.

Pat

Což se plánuje, akorát v jiném projektu.

Facepalm

Se spíš podívejte vy. Hint: Semmering.

Michal M

Co všechno se tam podaří zdvojkolejnit?

Facepalm

Většina by zdvojkolejnit šla.

Jiří Kocurek

Nicméně poptávka směr Masaryčka je sakra velká, stačí se podívat na Evropskou, kolik lidí dojíždí v tu stranu Prahy. Hádám, že Semering to nedožene, ikdyby tam byl zadarmo striptýz.

Bylo by samozřejmě dobře, aby se dalo z letiště jet i na Hlavák (a dál), ale nechápu, proč by za žádnou cenu neměly jezdit couráky na Masnu. Obojí dává smysl.

Tak to prosim vas hlavne nikde nerikejte, nez se toho zase nekdo chyti. Ona totiz vetsina potencialnich uzivatelu trati, coz nepochybne budou obycejni cestujici ze stredoceskeho kraje do prahy, by se rada dockala solidniho spojeni do centra jeste v tomto stoleti. Ono totiz letiste praha neni a nebude zadny frankfurt, je to jen regionalni letiste druheho radu.

Jiří Kocurek

A že ho oficiálně vedou jako mezinárodní… označení takové, nebo makové, pořád je to 12 až 15 milionů lidí ročně, rozhodující je přepravní proud.

Mirek

To už je opravdu vrchol, začínám si přát federaci s někým, kdo bude schopný realizace staveb, třeba Poláci, orotože tohle je s prominutím, blamáž, na kterou se bude ptát mých vnoučat a to jsem adolescentem

Jaaa

Poláci nemají takovou ochranu osobního vlastnictví a občanských práv jako my. Hrnou to na sílu – sice na první pohled efektní, ale výsledek je opačný – lidi svou vlastní vládu nesnáší.

V ČR je třeba jít cestou humánnější. Že to jde, ukazuje ŘSD. Nesmyslné námitky místních domkařů v Dejvicích, kterých se tunely reálně absolutně nedotknou, nezbývá než smést soudně.

Honza R.

„Od roku 2026 se pak plánuje přestavba tří úseků mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Ruzyně.“ … „O úseku Dejvice – Veleslavín není v aktuální tiskové zprávě ani zmínka.“
Není tento úsek právě jedním z těch tří mezi Výstavištěm a Ruzyní? Aspoň podle mapky z března to tak vypadá: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/01/mapa_aircon.jpg

Mirek

Je to součástí řešení Praha Výstaviště-Praha Veleslavín

Jan Tichavský

Začátek stavby nového tunelu už za dva roky? To jsem hodně zvědavý.

Vojta

Docela zajímavé by bylo nechat razítka a realizaci stavby na koncesionáři. Nastavit tu samozřejmě tak, že by měl zájem na to to postavit co nejrychleji. Jestli bychom nezjistili, že to je lepší, než když si razítka děla, nebo spíš, nedělá SŽ.

Honza R.

Koncesionář přinejmenším není státní organizace, má tedy mnohem volnější ruce v některých krocích. Zjednodušeně řečeno, tam kde úředníkovi hrozí vězení, soukromníkovi hrozí „jen“ prodělek, resp. menší zisk.

Mirek

Spíše pokuta

Honza R.

Odhaduji, že moc čtenářů nepochopilo narážku na rozdíl v principech secundum legem (týkající se s.o.) vs. praeter legem (týkající se soukromé firmy).

Jaaa

Nádhera, takže banánistán.

Facepalm

Vy jste tu novej? Správnej šotouš má přece celou legislativu redukovanou na §1.

vlachjan

Docela zajmavé by bylo vést SŽ tak, aby byla schopna řádně vykonávat agendu, jenž jí legislativa uděluje.

Jan Tichavský

Stačilo by správně nastavit odměny pro manažery a hned by to šlo. Nějaký potipól vůči nedávnému „rozkopat co nejvíc úseků na co nejdelší dobu“.

Jiří Kocurek

Když on se tady kdosi vztekal, že pokud kraj nepošle peníze, tak údržbu – výměnu pražců dělat nebudou. Že si má zaplatit údržbu, když tam objednává dopravu.

S takovým materiálem… seno-sláma.

Jaaa

To by na příslušných investičních vedoucích pozicích nesměli být ti pantátové, co tam teď jsou. Ti jsou neskonale arogantní i na vlastní kolegy na SŽ, natož na nějaký civilní plebs, který nechápe jejich velkodušné myšlenkové pochody.