EVA Air obmění flotilu, kupuje 33 Airbusů

Airbus A350-1000 v barvách EVA Air. Zdroj: AirbusAirbus A350-1000 v barvách EVA Air. Zdroj: Airbus

Objednávka počítá s dodáním Airbusů A350-1000 a A321neo.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Třeba i věřím, že nová A350 je „ekologičtější“ než 777. Ale jaká je asi (nemám tu frázi rád) uhlíková stopa výroby nového letadla. To nemůže nikdy nižší spotřeba / větší efektivita vykompenzovat. Proč vyřazení letadla pro 10 letech provozu? Co na to některé 747 skoro 50 let v provozu?
To je stejné jako u aut. Kupte nové, které má o půl litru menší spotřebu každé 2 roky, tím planetě určitě prospějete.

Pan Václav z Prahy

To je možné, ale aerolinky chtějí menší náklady (=spotřebu paliva) a marketingově je fresh flotila cool. Navíc si pořízení nového stroje mohou odepsat z daní.

Jiří Kocurek

To je ale naprosto normální, že daň ze _zisku_ se neplatí z tržeb před odečtěním nákladů.

Průvodce původní Aleš

A ty původní vyšší náklady (vyšší spotřebu) si nemůžou „odepsat z daní“? Asi máte „zajímavé“ představy o odepisování z daní.
Navíc aerolinky často letadla nevlastní, ale mají v pronájmu.

Jan

Máte pravdu, že výroba se musí rozpočítát na celkovou dobu provozu. To jde ale jen zpětně, protože nikdo netuší, jak dlouho to bude doopravdy lítat.

Vyřadit neznamená automaticky seštotovat. V ideálním případě to bude provozovat někdo jiný a náhradní tím nějaké ještě starší (a míň efektivní letadla).

Bohužel je to celé dost netransparentní a koncový zákazník absolutně nemá šanci se dopočítat, jakou uhlíkovou stopu svým letem způsobí. To ale nebrání leteckým společnostem prezentovat různé hausnumera a chlubit se tím, jak jsou eco.

Jiří Kocurek

„nemá šanci se dopočítat, jakou uhlíkovou stopu svým letem způsobí. “

Pokud je to tak kritické, tak je tady jedna rada: Nelétat.

Jan

Asi jsem se špatně vyjádřil. Všechno má nějakou uhlíkovou stopu a v drtivé většině případů je to nespočitatelné. Mě vadí ten greenwashing. Letecké společnosti se snaží dopad jedné letenky redukovat na jendo číslo, které si vycucají z prstu a pak vám ještě tvrdí, že když to fiktivní číslo za pár let sníží o pár procent, tak je všechno v pořádku.

Mysel

Jenze ona je po tom greenwashingu dost silna poptavka. Pak je to tezke.

IGCT

Jako koncového zákazníka mě „uhlíková stopa“ nezajíma. Tečka.

Y.K.

Ono to tak zlé nebude, protože ty triplsedmy do šrotu nepůjdou si myslím. Minimálně nákladní verze z nich udělají a třeba nahradí něco staršího ne zrovna „eko“. Po 777 je docela poptávka.

Ivo

Musíte si uvědomit, že pro lety z Tajvanu je B777 často k ničemu, protože vám nedoletí tam, kam potřebujete a navíc oproti A350 je to neskutečně hlučné letadlo, k tomu nic moc klimatizace a tlumení turbulencí. Navíc na každém delším letu ušetří desítky tun paliva a to už za to stojí. Já už jsem zcela vyřadil lety s Boeingem, protože mi to za to nepohodlí nestojí, letos jsem udělal jednu výjimku a bylo to strašné, takže už raději ne.

Gunduľ neubiješ

„Pasažérských letadel“? To psal Axel?

Dorota

A zvedne ČSA hozenou rukavici?

David

Nema kam, na trhu pro takovy neflexibilni kolos neni moc prostoru.

Jiří Kadlec

Jaký kolos? Těch je tak do mariáše.

Y.K.

Kolos? Vždyť je to pidifirmička. A samozřejmě jako taková s cejchem po bankrotu si na divokou expanzi nemůže ani pomýšlet. Nikdo jí nepůjčí než si zase dobude nějaký použitelný rating.

David

Kolos uredniku, nepotrebnych lidi v kancelarich, jako to bylo vzdy. To ze maj dve stary plecky je druha vec.