Eurowings jsou prvním dopravcem, který obnovil pravidelné spoje z Prahy. A319 přiletěl z Düsseldorfu
Airbus A320 společnost Eurowings. Foto: Eurowings
Dceřiná společnost německé Lufthansy Eurowings je prvním leteckým dopravcem, který se po více než šestitýdenní pauze vrací s pravidelným provozem.
V červenci plánuju Norsko na 3 týdny, takže mne pak případná karanténa úplně netrápí – práce z domova. Takže vezmu spoj, který bude, ale kolik bude „bláznů“ jako já, to nevím. Nicméně, když nebude žádný spoj, nebudou ani cestující. Takže palec nahoru!
nerad kazím radost, ale práce z domova po dobu karantény není možná
nerad ti kazim radost … ale na takovy nesmysl jsi prisel jak?
O počítačových virech jste nikdy neslyšel? :-)))
né každá firma má tak striktní předpisy, které znemožňují homeoffice, třeba můj známí pracuje z domova už asi 2 měsíce, já v podstatě také, a jiní známí také pracoval z domova když měl ženu v porodnici, karanténa COVID nemá na homoffice zásadní vliv, jen musí vše být vyřízeno elektronickou cestou
Asi jste nepochopil moji ironii na příspěvek Xapadla. Nevadí.
jjj nepochopil, až dodatečně 😉
Co to má být jako za blábol…? 😀
Do Německa se může jen z vážných důvodů. Ne z důvodu turistiky nebo nákupu. A po návratu 14 dní karanténa. Cizinci k nám nemůžou vůbec. Pár lidí v letadle asi bude, ale ekonomicky to žádný smysl nedává.
Pro pracovní účely k nám obyvatelé EU mohou přijet až na tři dny…
To je sice pravda, ale po návratu z ČR musí Němec (nebo cizinec s trvalým pobytem v Německu) do povinné 14 denní karantény. To jsou německé zákony. Takže toto je poměrně limitující faktor pro aktraktivitu i pracovní cesty do ČR. Narozdíl od ČR neexistuje možnost přivést si z ČR negativní výsledek testu na Coronavirus – to se neuznává.
Zas ale nemusí lidem vracet peníze za zrušené lety.
Je mi jasný že to tu linku do plusu nedostane, ale zas asi lepší než když bude letadlo sedět na zemi a posádka doma na zadku. Přece jen letiště určitě nějakou slevu dá aby létalo vůbec něco. No má to dalších mnoho důvodů proč by to alespoň trochu smysl dávat mohlo, ale i těch proč to úplně smysl nedává. Tak alespoň někdo kdo to přestal oddalovat a zkusil to rozlítat.
Piloti lítat musí, jinak přijdou o návyky a případně musí na přezkoušení. Takže to smysl dává byť krátkodobě asi ne ekonomicky.
Takhle to nefunguje, to je drahá sranda trénovat na letadle….
Od toho jsou různé výcviky a simulátory. To že to bude kovbojka až někteří sednou do cockpitu, o tom žádná.
Nicméně, normálně je spousta pilotů přes zimu doma, na jaře si dají sim a letí, takže nic nového.
Akorát, že teď už jsou někteří od podzimu na zemi.
Právě že ekonomicky to smysl dává. Mám firmu v Německu a lety do Düsseldorfu jsem běžné využíval. Turistika je zábava. Tam se ekonomický smysl nehledá.
… a priletelo 15 lidi a zpet 10 tipuju si ale neocekavam vic
To značně uber….
Na Airways píšou jednociferný počet cestujících.
Robert: tak to je sileny. Ekonomicka utopie. Letecky prumysl nechapu, padly na hlavu.
Neví někdo jaká byla obsazenost?
Pry jen jednotky dle Airways
A SWG nic?
Oni nemusí lítat, oni dostanou peníze od čs. státu, to je jednodušší!
Tak za prvé Eurowings (Lufthansa) peníze od státu taky dostanou a za druhé pro TVS logicky nemá smysl v tuto chvíli provozovat pravidelné linky, protože by byly ztrátové. Myslíte, že by tedy bylo lepší létat s prázdnými letadly a prohlubovat ztrátu? To si v tuto chvíli mohou dovolit právě jen společnosti, které mají jistou podporu od státu jako právě Eurowings a KLM.
Od čs. státu? A to je prosim ktery stat? Nejspis stale zijete kdesi v davne minulosti.
Jedná se o případnou půjčku. Stát nezaplatí fyzicky nic. Provozní půjčku může žádat firma od banky, ale je těžké zaručit se výhledovým bussiness plánem a to je ta pomoc od státu že se zaručí, ale splácet bude podnikatel. Nebo si stát koupí akcie a bude z nich vybírat didenda a pokud povede firmu úspěšně tak má možnost vydělat víc než do toho dal. Toto riziko si s sebou bere zatím soukromý podnikatel sám.
Asi čeka na dotaci.
SWG od 18.5.
Nesmysl… v květnu v Praze jen KLM, Eurowings, Belavia, Bulgaria Air. Jestli červenec, budou rádi. Proč by měl SWG lítat s prázdnýma letadlama ?
A jak dlouho dle vas vydrzi germanwings s doslova par cestujicima? 🙂
Myslite ze to budou tocit prazdny?
U nich jsou začátky těžké, protože není úplně Düsseldorf atraktivní, ani moc tranzitních možností nemá. Ale zas když se uvedou jako potvrzený dopravce, tak snad někoho nachytaj než aby člk věřil společnostem, co ještě ani nezačaly a stále lety odkládají. KLM bych viděl více optimisticky, tam je více možností. I když KLM asi bude zase mít víc vytížené první lety, kde jsou ještě lidé hladoví a vrací se sem nebo odsud odlétají = tomu nasvědčují i ceny letenek, které jsou v prvních dnech provozu docela vysoké (plus upozornění few seats left), ale dále už to nevypadá, že by byla extra… Číst vice »
Podle me spousta obyc cestujicich vubec netusi, ze nejake Eurowings leta Dusseldorf – Praha.
ti to vubec nemusi vedet.
ti zadaji do letusky, ze chcou letet z prahy do xxx, a hodi jim to germanwings pres dus … tak to koupi
Tomas: podle me spousta prodejcu letenek zdaleka neprodava vsechny aerolinky. Nestaci na portalu letuska natukat destinace a hned vym to neco ukaze.naopak. pro radu spoju musite byt sharlock holmes a hledat na vlastni pest,idealne pres web aerolinky.
ale nějaký vyhledávač tuhle linku určitě obsahovat bude
mozna podle vas.
germanwings je normalni aerolinka, ktera ma lety v gds, takze je proda v podstate kazdy, kdo prodava letenky (teda, pokud to neni kancelar konkretni aerolinky)
mimochodem. je to presne naopak – na letuskach, pelikanech a podibmych najdete podstatne vice kombinaci, nez na webech spolecnosti.
Podle globálních distribučních systémů by měly Eurowings později v létě lítat z Prahy např.do Mnichova a budou sdílet kódy aerolinek, sdružených ve Star Alliance (zda se to bude skutečně lítat, je samozřejmě otázka, ale takto se to nyní prodává).