Silnice Stavebnictví

Eurovia vyhrála zakázku na modernizaci dalšího úseku D1, stavět začne v březnu

Stavba na D1, foto: Ministerstvo dopravy
Stavba na D1, foto: Ministerstvo dopravy

Společnost Eurovia CS vyhrála další zakázku na modernizaci dálnice D1. Pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opraví desetikilometrový úsek Soutice – Loket, který vede mezi exity 56 a 66.

ŘSD a Eurovia už uzavřely na modernizaci úseku 7 smlouvu, podle které ŘSD zaplatí 1,184 miliardy korun.  Po dlouhé době jde o zakázku na modernizaci D1, kde byla odhadovaná cena projektu nižší než nakonec vysoutěžená cena. Cena podle rozpočtu byla 1,143 miliard korun.

Úsek 7 dálnice D1 mezi Souticemi a Loktem. Foto: ŘSD
Úsek 7 dálnice D1 mezi Souticemi a Loktem. Foto: ŘSD

V soutěži byly celkem čtyři firmy, Eurovia z nich nabídla nejnižší cenu. Pro Eurovii jde už o šestou zakázku na modernizaci D1, v tomto počtu nejsou započítány práce na úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, kde firma narychlo nahradila česko-italsko-kazašské sdružení (Geosan a spol.) vyhozené ze stavby kvůli nedodržení termínů.

Úsek od Soutic po Loket je předposlední, který ŘSD soutěžilo v rámci celé akce modernizace D1. Začít se má v březnu letošního roku, hotovo by mělo být v srpnu příštího roku. Podobně jako na ostatních úsecích dojde k rozšíření dálnice z 10,75 na 11 metrů v každém jízdním pásu.

ŘSD stavbu rozdělilo do pěti etap, součástí zakázky je i vybudování základů nové mýtné brány, ke kterému má dojít i přes to, že systém mikrovlnného výběru mýta skončí. Doprava bude po dobu rekonstrukce vedena v režimu 2+1+1, respektive 2+2 pruzích.

Poslední soutěž v rámci velké modernizace je na úsek Koberovice – Humpolec, kde firmy odevzdávají nabídky v březnu. V první polovině 20. let pak chce ŘSD ještě zmodernizovat most Šmejkalka, ten ale oficiálně do modernizační akce nepočítá.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Démon
Host
Démon

po tom co předvedli na D11 bych je vyloučil za nespolehlivost

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nestavěla náhodou Eurovia i tu zvlněnou dálnici na Ostravsku?

Lip
Host
Lip

Ona ji nestavěla, ale bohužel pro ní a její budoucí renomé, koupila firmu ODS – Ostravské dopravní stavby, která tuto stavbu fyzicky stavěla. Společně s dalšími povedenými subdodavateli.

Martin V.
Host
Martin V.

To jako vážně chtějí začít stavět poslední nesoutěžený úsek Koberovice – Humpolec ještě letos? Když vedle mají rozvrtaný úsek Humpolec – Větrný Jeníkov s nejistým harmonogramem výstavby??? To mi přijde, že se zbláznili (porušit zlaté pravidlo, že nikdy se nedělají zároveň dva sousední úseky). Mimochodem úseky Soutice – Loket a Koberovice – Humpolec mi přišly v relativně nejlepším stavu z těch nerekonstruovaných. Nic by se tedy nestalo, kdyby se zahájení o rok až dva oddálilo s tím, že dopravní kolaps během stavební sezóny bude o trochu menší. V hrozném stavu je hlavně úsek Ostrovačice – Devět křížů, ale kolem něj… Číst vice »

M B
Host
M B

11,5 m je už dostatečné pro vedení v režimu 2+2?
Vychází mi to potom na 3m+2,5m, nebo se pletu?

xman
Host
xman

Pozor. Drobná chybka v šířkových poměrech. Zpevněný pás bude mít 11,5 m.
„Úprava kategorie ze stávající D26,5 na kategorii „D28“ (D27,5 s rozšířeným středním dělícím pásem o 0,5 m) šířkou zpevnění jízdního pásu 11,5 m a rozšířením zpevněné krajnice (odstavného pruhu) dálnice na každé straně o 0,75 m.“

Partneři