Silnice Stavebnictví

Eurovia vyhrála zakázku na modernizaci dalšího úseku D1, stavět začne v březnu

Stavba na D1, foto: Ministerstvo dopravy
Stavba na D1, foto: Ministerstvo dopravy

Společnost Eurovia CS vyhrála další zakázku na modernizaci dálnice D1. Pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opraví desetikilometrový úsek Soutice – Loket, který vede mezi exity 56 a 66.

ŘSD a Eurovia už uzavřely na modernizaci úseku 7 smlouvu, podle které ŘSD zaplatí 1,184 miliardy korun.  Po dlouhé době jde o zakázku na modernizaci D1, kde byla odhadovaná cena projektu nižší než nakonec vysoutěžená cena. Cena podle rozpočtu byla 1,143 miliard korun.

Úsek 7 dálnice D1 mezi Souticemi a Loktem. Foto: ŘSD
Úsek 7 dálnice D1 mezi Souticemi a Loktem. Foto: ŘSD

V soutěži byly celkem čtyři firmy, Eurovia z nich nabídla nejnižší cenu. Pro Eurovii jde už o šestou zakázku na modernizaci D1, v tomto počtu nejsou započítány práce na úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, kde firma narychlo nahradila česko-italsko-kazašské sdružení (Geosan a spol.) vyhozené ze stavby kvůli nedodržení termínů.

Úsek od Soutic po Loket je předposlední, který ŘSD soutěžilo v rámci celé akce modernizace D1. Začít se má v březnu letošního roku, hotovo by mělo být v srpnu příštího roku. Podobně jako na ostatních úsecích dojde k rozšíření dálnice z 10,75 na 11 metrů v každém jízdním pásu.

ŘSD stavbu rozdělilo do pěti etap, součástí zakázky je i vybudování základů nové mýtné brány, ke kterému má dojít i přes to, že systém mikrovlnného výběru mýta skončí. Doprava bude po dobu rekonstrukce vedena v režimu 2+1+1, respektive 2+2 pruzích.

Poslední soutěž v rámci velké modernizace je na úsek Koberovice – Humpolec, kde firmy odevzdávají nabídky v březnu. V první polovině 20. let pak chce ŘSD ještě zmodernizovat most Šmejkalka, ten ale oficiálně do modernizační akce nepočítá.

6
Diskuze

avatar
5 Komentáře
1 Reakce na komentáře
6 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
DémonLipželezničář v důchoduMartin V.M B Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Démon
Host
Démon

po tom co předvedli na D11 bych je vyloučil za nespolehlivost

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nestavěla náhodou Eurovia i tu zvlněnou dálnici na Ostravsku?

Lip
Host
Lip

Ona ji nestavěla, ale bohužel pro ní a její budoucí renomé, koupila firmu ODS – Ostravské dopravní stavby, která tuto stavbu fyzicky stavěla. Společně s dalšími povedenými subdodavateli.

Martin V.
Host
Martin V.

To jako vážně chtějí začít stavět poslední nesoutěžený úsek Koberovice – Humpolec ještě letos? Když vedle mají rozvrtaný úsek Humpolec – Větrný Jeníkov s nejistým harmonogramem výstavby??? To mi přijde, že se zbláznili (porušit zlaté pravidlo, že nikdy se nedělají zároveň dva sousední úseky). Mimochodem úseky Soutice – Loket a Koberovice – Humpolec mi přišly v relativně nejlepším stavu z těch nerekonstruovaných. Nic by se tedy nestalo, kdyby se zahájení o rok až dva oddálilo s tím, že dopravní kolaps během stavební sezóny bude o trochu menší. V hrozném stavu je hlavně úsek Ostrovačice – Devět křížů, ale kolem něj… Číst vice »

M B
Host
M B

11,5 m je už dostatečné pro vedení v režimu 2+2?
Vychází mi to potom na 3m+2,5m, nebo se pletu?

xman
Host
xman

Pozor. Drobná chybka v šířkových poměrech. Zpevněný pás bude mít 11,5 m.
„Úprava kategorie ze stávající D26,5 na kategorii „D28“ (D27,5 s rozšířeným středním dělícím pásem o 0,5 m) šířkou zpevnění jízdního pásu 11,5 m a rozšířením zpevněné krajnice (odstavného pruhu) dálnice na každé straně o 0,75 m.“

Newsletter