Eurovia je blízko další velké zakázce. Podala nejvýhodnější nabídku na třímiliardový obchvat Náchoda
Vizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD
Stavba má pravomocné povolení, do tendru dorazily čtyři nabídky.
Stavba má pravomocné povolení, do tendru dorazily čtyři nabídky.
Včera bylo pozdě.
Doufejme, že ta styková křižovatka bude ve výsledku řešena trochu jinak než na vizualizaci a že tam místo zebry bude připojovací pruh pro odbočování z vedlejší silnice doleva.
Na konci obchvatu (těsně před hranicemi) je úplně promarněná šance mimoúrovňového sjezdu na Hronov / Broumov. Je tam poměrně silný proud aut (řekl bych půl na půl směr Broumov nebo Polsko) a ten podjezd tam dle vizualizace stejně je.
Jestli tam nebudou 4 pruhy což tak bohužel vypadá tak je to k ničemu
Když přihodíte 3 miliardy ze svého, tak to třeba udělají 🙂
To ještě přidejte. A pozor, kudy vám povolí silnici tak tudy rozhodně dálnice neprojde.
na co 4 pruhy, kdyz to navazuje na useky, co jsou dvoupruhove?
Chápu, že čtyřpruhy všude by se líbily skoro každému. Ale proč by to mělo být k ničemu? Furt se pojede mimo město, mimo křižovatky a přechody a furt to zrychlí průjezd z 20 minut na 5 minut.
Že nepojedete 110 km/h, ale pouhých 85, to je ale katastrofa…
Je to částečně 2+1 (ve stoupání). Vzhledem k tomu jaký je terén kolem Náchoda by byl čtyřpruh výrazně dražší a vedl by v podstatě odnikud nikam + musela by se tam znovu dělat EIA.
Neprošla by. Nestavělo by se nikdy.
Taky si myslím, už s tímhle byl docela problém a čtyřpruh je v tom místě absolutně nereálný…
Pokud se chcete podívat kudy přesně to povede a jak to tam vypadalo na začátku listopadu tak můžete zde: https://youtu.be/Tbk8kUFNilk
Predpokladam, ze se zprovoznenim D11 az na hranice dojde k vyraznemu poklesu dopravy i na tomto useku, takze by 4-pruh byl spis dlouhodobe vyhozene penize, domnivam se.
Škoda toho nesmyslného KO na začátku obchvatu od Jaroměře. Už jen z psychologického hlediska mělo být směrování Jaroměř – Obchvat do příma, ať už úrovňově nebo lépe mimo.
Za mě je tam ještě mnohem větší problém než kruhák – levá odbočení na pouze částečných MÚK. Něco podobného je nově na obchvatu Jaroměře a kolik už tam bylo nehod… Tady budou na novostavbě hned 3 levá odbočení – Kramolna, sjezd na I/14 a sjezd na Hronov a ta poslední dvě budou řádově více frekventovaná než Dolany u Jaroměře. Nevidím důvod, aby tady nedošlo k podobným, možná ještě horším výsledkům.
To pomalu vypadá, že někdo v managementu ŘSD má jako KPI „úspory“ u zakázek a tak je na poslední chvíli záměrně nadstřelí, aby se to pak nabídlo za puvodní cenu a rozdíl se odreportoval jako úspora, jinak si to neumím vysvětlit. Po kolikáté už?
Jinak samozřejmě kvituji jak konkurenci u silnic, tak jak se všechny stavby mílovými kroky posouvají vpřed.
Ceniky vychazeji z nejakych statistik, velke firmy si na velke stavby vzdy dokazi u subdodavatelu domluvit slevu. V rozpoctovani neni prostor pro to, aby tam kdokoliv na strane RSD nebo projektanta nekam ustrelil.
Ceníky obsahují jen hlavní položky, u takovýchto velkých staveb tvoří obvykle polovinu speciální tzv. R-polozky, které v žádných cenikach nejsou. Z předpokládané ceny se počítají, například pozadovane referenční stavby, jistiny, apod. takže umělým navýšením ceny můžete umně vyloučit menší firmy. Také z předpokládané ceny se počítají projekční práce.
Zhlediska P.R. je toto “ šetření “ lépe prodatelné, protože novináři ani obyčejný čtenář tvorbám cen a zadávání veřejných zakázek popravdě moc nerozumí.
Protože to co poslední rok dva, předvádí ŘSD s cenami je nepochopitelné, přesto jim za to neznalý lidé tleskají.
Jsem znalý – kde máte převážně R-položky s libovolnou cenou?
Schválně jsem si tu otevřel rozpočet na aktuální dálniční stavbu a vyfiltroval R-položky. Jejich cena dělá 1,1% ceny stavby. A naprostá většina se týká technologických profesí u tunelů. Takže u běžné stavby budou R-položky spíš 0,1%.
Na tenderarene je rozpočtů staveb ŘSD dost a dost. Takže si každý může udělat obrázek, jak mizivou roli hrají na celkové ceně R-položky. A to aniž by potřeboval nějaký software, co mu doplní ceny z OTSKP.
je to druhá nebo třetí stavba, rozhodně se ceny nenavyšují jako na sž
Možná by to chtělo osvětu jak se tvoří předpokládaná cena stavby a jak vypočte nabídkovou cenu dodavatel. Případně též za jakých podmínek a jak se později může cena během stavby navýšit.
Možná by bylo dobré, kdyby někdo z lidí na ŘSD a SŽ zdůvodnil proč jsou ceny za tytéž činnosti a materiály u ŘSD a SŽ rozdílné a proč se prověření dodavatelé SŽ se nikdy nevejdou do odhadované ceny, zatím co u ŘSD je téměř vždy stavba výrazně levnější.
na to najdete odpovědi např. v podcastu zdopravy s ředitelem Eurovie, velmi doporučuji poslechnout, pokud se o dopravu zajímáte: https://zdopravy.cz/podcast-u-stavariny-jste-trikrat-denne-v-depresi-a-trikrat-denne-v-laufu-rika-sef-vinci-construction-martin-borovka-220488/