Eurovia je blízko další velké zakázce. Podala nejvýhodnější nabídku na třímiliardový obchvat Náchoda

Vizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD

Stavba má pravomocné povolení, do tendru dorazily čtyři nabídky.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal M

Když už kousek od Vysokova dělaj ty tunely, tak nemohli by jako melouch… no nic. 🙂

Lukáš Kníže

Hurá! Doufám, že se na této stavbě nebude pořádat soutěž v házení vidlí.

oldrichk77

Ten obchvat se „měl stavět“ už v roce 1982, kdy se do Kramolny stěhoval můj strýc. Tak se snad na stará kolena dočká 🙂

cargo10

Včera bylo pozdě.

Pavel

Doufejme, že ta styková křižovatka bude ve výsledku řešena trochu jinak než na vizualizaci a že tam místo zebry bude připojovací pruh pro odbočování z vedlejší silnice doleva.

Patris

Na konci obchvatu (těsně před hranicemi) je úplně promarněná šance mimoúrovňového sjezdu na Hronov / Broumov. Je tam poměrně silný proud aut (řekl bych půl na půl směr Broumov nebo Polsko) a ten podjezd tam dle vizualizace stejně je.

Petr

Jestli tam nebudou 4 pruhy což tak bohužel vypadá tak je to k ničemu

Jirka

Když přihodíte 3 miliardy ze svého, tak to třeba udělají 🙂

Pako

To ještě přidejte. A pozor, kudy vám povolí silnici tak tudy rozhodně dálnice neprojde.

Air Traveller

na co 4 pruhy, kdyz to navazuje na useky, co jsou dvoupruhove?

Ondřej

Chápu, že čtyřpruhy všude by se líbily skoro každému. Ale proč by to mělo být k ničemu? Furt se pojede mimo město, mimo křižovatky a přechody a furt to zrychlí průjezd z 20 minut na 5 minut.

Že nepojedete 110 km/h, ale pouhých 85, to je ale katastrofa…

Jj23

Je to částečně 2+1 (ve stoupání). Vzhledem k tomu jaký je terén kolem Náchoda by byl čtyřpruh výrazně dražší a vedl by v podstatě odnikud nikam + musela by se tam znovu dělat EIA.

Pako

Neprošla by. Nestavělo by se nikdy.

Jj23

Taky si myslím, už s tímhle byl docela problém a čtyřpruh je v tom místě absolutně nereálný…

Jj23

Pokud se chcete podívat kudy přesně to povede a jak to tam vypadalo na začátku listopadu tak můžete zde: https://youtu.be/Tbk8kUFNilk

Bohdan

Predpokladam, ze se zprovoznenim D11 az na hranice dojde k vyraznemu poklesu dopravy i na tomto useku, takze by 4-pruh byl spis dlouhodobe vyhozene penize, domnivam se.

Jan Vagala

Jojo, hlavně si kopnout. Čtyři pruhy nejsou potřeba.
A jinak, archeo průzkum už skončil.

Vladimír

A co 6 pruhů v každém směru?

Koro

Škoda toho nesmyslného KO na začátku obchvatu od Jaroměře. Už jen z psychologického hlediska mělo být směrování Jaroměř – Obchvat do příma, ať už úrovňově nebo lépe mimo.

Kebab

Za mě je tam ještě mnohem větší problém než kruhák – levá odbočení na pouze částečných MÚK. Něco podobného je nově na obchvatu Jaroměře a kolik už tam bylo nehod… Tady budou na novostavbě hned 3 levá odbočení – Kramolna, sjezd na I/14 a sjezd na Hronov a ta poslední dvě budou řádově více frekventovaná než Dolany u Jaroměře. Nevidím důvod, aby tady nedošlo k podobným, možná ještě horším výsledkům.

MPE

Svata pravda, ty Dolany jsou vyresene fakt naprosto idiotsky, pritom misto na rampu a (dlouhy) pripojovaci pruh smer Nachod tam rozhodne je…Tam se setrilo na uplne zbytecnem miste…:-( Obrovska piha na krase jinak skvele a neskutecne uzitecne dopravni stavby. Co se tyce toho kruhaku na stavajicim konci D11, berme to opravdu jako docasne reseni, kdy uz snad i nejvetsi pochybovaci zacinaji verit, ze dalnice do TU a na hranice bude hotova jeste pred horizontem udalosti 🙂 . Jak uz jsem tu jednou psal, porad lepsi jeden kruhak v polich za Jaromeri, nez ctyri primo v ni… Jezdim tam v podstate… Číst vice »

Lukáš Kníže

Souhlas. Napojení silnice na Rychnov není navrženo přívětivě.

Vojtaur

To pomalu vypadá, že někdo v managementu ŘSD má jako KPI „úspory“ u zakázek a tak je na poslední chvíli záměrně nadstřelí, aby se to pak nabídlo za puvodní cenu a rozdíl se odreportoval jako úspora, jinak si to neumím vysvětlit. Po kolikáté už?
Jinak samozřejmě kvituji jak konkurenci u silnic, tak jak se všechny stavby mílovými kroky posouvají vpřed.

PavelH

Ceniky vychazeji z nejakych statistik, velke firmy si na velke stavby vzdy dokazi u subdodavatelu domluvit slevu. V rozpoctovani neni prostor pro to, aby tam kdokoliv na strane RSD nebo projektanta nekam ustrelil.

Francimorka

Ceníky obsahují jen hlavní položky, u takovýchto velkých staveb tvoří obvykle polovinu speciální tzv. R-polozky, které v žádných cenikach nejsou. Z předpokládané ceny se počítají, například pozadovane referenční stavby, jistiny, apod. takže umělým navýšením ceny můžete umně vyloučit menší firmy. Také z předpokládané ceny se počítají projekční práce.
Zhlediska P.R. je toto “ šetření “ lépe prodatelné, protože novináři ani obyčejný čtenář tvorbám cen a zadávání veřejných zakázek popravdě moc nerozumí.
Protože to co poslední rok dva, předvádí ŘSD s cenami je nepochopitelné, přesto jim za to neznalý lidé tleskají.

Pako

Jsem znalý – kde máte převážně R-položky s libovolnou cenou?

yxc

Schválně jsem si tu otevřel rozpočet na aktuální dálniční stavbu a vyfiltroval R-položky. Jejich cena dělá 1,1% ceny stavby. A naprostá většina se týká technologických profesí u tunelů. Takže u běžné stavby budou R-položky spíš 0,1%.
Na tenderarene je rozpočtů staveb ŘSD dost a dost. Takže si každý může udělat obrázek, jak mizivou roli hrají na celkové ceně R-položky. A to aniž by potřeboval nějaký software, co mu doplní ceny z OTSKP.

Pako

Možná by to chtělo osvětu jak se tvoří předpokládaná cena stavby a jak vypočte nabídkovou cenu dodavatel. Případně též za jakých podmínek a jak se později může cena během stavby navýšit.
Možná by bylo dobré, kdyby někdo z lidí na ŘSD a SŽ zdůvodnil proč jsou ceny za tytéž činnosti a materiály u ŘSD a SŽ rozdílné a proč se prověření dodavatelé SŽ se nikdy nevejdou do odhadované ceny, zatím co u ŘSD je téměř vždy stavba výrazně levnější.

PetrN

na to najdete odpovědi např. v podcastu zdopravy s ředitelem Eurovie, velmi doporučuji poslechnout, pokud se o dopravu zajímáte: https://zdopravy.cz/podcast-u-stavariny-jste-trikrat-denne-v-depresi-a-trikrat-denne-v-laufu-rika-sef-vinci-construction-martin-borovka-220488/

Metrak

To je jednoduche. Na zeleznici neni konkurence a vydelava se. Ta sama Eurovia tam vyhraje giga zakazku na Ceske Trebove a udela obrovsky zisk. To ji pak v hospodareni vyrovna ztratu ze zakazky jako je tato. Stavebni firmy u techto zakazek pocitaji zisk cca 1-4% a ted se podivejte na rozdily v nabidkach…daleko vetsi. A to vam garantuji, ze zisk tam nema spocitany nikdo a vsichni doufaji, ze to dozenou claimy a zmenami.