European Sleeper začal prodávat jízdenky pro nový vlak Brusel – Berlín, v nabídce je i vůz z 50. let po modernizaci

Lůžkový vůz. Foto: European SleeperLůžkový vůz. Foto: European Sleeper

Nejlevnější jízdenky jsou v rezervačním systému za 59 eur, některé typy vozů jsou již vyprodány.

Společnost European Sleeper zahájila prodej jízdenek na nové noční spojení mezi Berlínem a Bruselem. Jasněji tak je už nejen o cenách, ale i vozidlech, která nováček na železnici nasadí.

Dopravce současně poprvé zveřejnil i podobu vozů, které nabídne pro přepravu. Na svých stránkách ale upozornil, že od reality se snímky mohou lišit. Součástí vlaku budou celkem tři různé kategorie vozů: lůžkové, lehátkové a jen k sezení. Ve vlaku bude možný prodej občerstvení.

Nejlevnější jízdenka je za 59 eur ve voze pouze se sedačkami. Podle rezervačního systému vyjde levněji si koupit lůžko v samostatném oddíle, než si zamluvit celé kupé se sedačkami pro sebe. O jízdenky na první dny je velký zájem, některé spoje už mají určitý typ vozů vyprodaný. Při rezervaci sedačky si nejde vybrat místo, je přiděleno automaticky. Ceny jsou v různých úrovních podle míry flexibility a času na zrušení jízdenky, ke kompletnímu vrácení jízdného je ale potřeba zrušit jízdenku do 48 hodin před odjezdem.

Součástí vlaku budou i slovenské vozy

Lůžkový vůz je v prodeji ve verzi pro jednoho až tři cestující. Součástí kupé je umyvadlo, toalety jsou pouze společné. Na řadu spojů už není vůbec v nabídce, podle počtu dostupných míst se zdá, že může jít o jediný vůz v celém vlaku. Lehátkové vozy dopravce nabízí ve verzi pro šest nebo čtyři lidi i celé kupé. Jako nejlevnější vychází cesta v oddílovém voze pouze se sedačkami pro šest lidí, lze ho zakoupit i celé samostatně.

Železniční nadšenec a znalec osobních vozů Adam Vanting na Twitteru uvedl, že lůžkové vozy jsou typu P, které byly vyrobeny v roce 1955 a modernizovány v 90. letech. Lehátkové vozy jsou podle něj řady Bcmh, dříve jezdily na Slovensku.

První vlak vyjede 25. května. Nová linka propojí tři hlavní města, bude zastavovat i v Amsterdamu.. Z Berlína pojede ve 22:56, v Bruselu bude v 9:27. Zpět z Bruselu pojede v 19:22, v Berlíně bude v 6:48. Včasný příjezd do Berlína umožní přestup na vlak do Prahy.

Společnost má k dispozici zatím jedinou soupravu, proto bude jezdit zpočátku třikrát týdně. V neděli, úterý a čtvrtek z Berlína, v pondělí, středu a pátek z Bruselu. Firma se přitom netají dalšími velkými plány: v roce 2024 má linku protáhnout do Drážďan a Prahy, od roku 2025 chce spustit přímé noční spojení mezi Amsterodamem a Barcelonou.

European Sleeper není tradičním dopravcem, organizace vznikla v Nizozemsku jako družstvo, které chce obnovit noční vlaky. Drobní investoři loni podpořili start firmy půl milionem eur, emise podílů se vyprodala za patnáct minut.

Osobní vůz společnosti European Sleeper. Foto: ESOsobní vůz společnosti European Sleeper. Foto: ESLehátkový vůz pro European Sleeper. Foto: ESLehátkový vůz pro European Sleeper. Foto: ESLehátkový vůz pro European Sleeper. Foto: ESLůžkový vůz. Foto: European SleeperLůžkový vůz. Foto: European SleeperLůžkový vůz. Foto: European SleeperLůžkový vůz. Foto: European SleeperLůžkový vůz. Foto: European Sleeper
Tagy European Sleeper noční vlaky
11 komentářů