European Sleeper začal prodávat jízdenky pro nový vlak Brusel – Berlín, v nabídce je i vůz z 50. let po modernizaci
Lůžkový vůz. Foto: European Sleeper
Nejlevnější jízdenky jsou v rezervačním systému za 59 eur, některé typy vozů jsou již vyprodány.
Tak že by se opravdu zase zablesklo na dobré časy nočních vlakových spojení z Prahy do Skandinávie a Beneluxu ?? Jako tehdejší super síť CNL to zdaleka nebude, ale alespoň něco. Z Prahy se dá tedy zatím v pohodě dojet spojem EC do Berlína a tam přestoupit na noční spoje do Amsterdamu/Bruselu či do Kodaně (Malmo)/Stockholmu. Europeansleeper do Beneluxu a SJ Nattag/Snalltaget do Skandinávie. No a příští rok bude ten Benelux přímo z Prahy a kdoví, možná časem dojde i na tu Skandinávii.
https://www.europeansleeper.eu/nl/de-trein
https://www.snalltaget.se/destinationer/kontinenten/berlin
https://www.sj.se/sv/reseinfo/sj-euronight.html
Je tam příplatek za retro jízdu?
68 let staré vozy, a pak že RJ tu m buhví jak staré vagony
Záleží jak moc zdařile byly postaveny a kdy a jak byly rekonstruovány. Někteří cestující nerozeznají novostavbu od reko a já jim to nemám za zlé. Ovšem pokud by přijel třeba Kredenc, tak to veterána pozná asi každý 😃
V článku jsem nenašel zmínku o tom , zda bude ES kooperovat s RJ nebo to bude jinak.
Nebude.
Adamovi díky. Podle schématu není v lůžkovém voze ani sdílená sprcha, což je možná v souladu se všemi klimatickými úsporami a omezováním uhlíkové stopy, ale pro normálního cestujícího lůžkového vozu nepoužitelné…
Podle nabídky na stránkách ES sprcha je. Pravda, nepíšou přesně, zda v tom voze:-)
Je samozřejmě otázka, zda snímky nejsou pouze ilustrační. Nicméně, mně ani nevychází žádné jiné dostupné vozy, německá lehátka jsou rozebraná, jinde volná nejsou a co se lůžkových vozů týče, tak jiné nejsou dostupné už vůbec, zvláště poté, co hrst posledních modernizovaných T2S od ÖBB odkoupilo RDC a postupně je po opravě zařazuje na vlak Hamburg – Stockholm. Ta sprcha je mi záhadou, zkusím zjistit. SNCF tuším nabízí sprchu minimálně v Paříži na nádraží Austerlitz před odjezdem nočním vlakem dál, je tedy otázka, zda dopravce nepůjde stejnou cestou a neumožní např. volný vstup cestujícím s jízdenkou do veřejných nádražních sprch. Na… Číst vice »
V Mukranu jsou ještě odstavené vozy WLABm a WLBm, dohromady 35ks. Teda pokud dobře chápu, že jde o seznam odstavených a fyzicky stále existujících vozů. Just sayin‘.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?031,9081463
Ano, a myslím že segmentu letadlo+hotel pro pracovní cestu to ani konkurovat nechce 🙂