European Sleeper testuje mezi Prahou a Bruselem jídelní vůz, zkouší jízdenky na neomezené cestování

Jídelní vůz European Sleeper. Foto: ESJídelní vůz European Sleeper. Foto: ES

K "neomezenému" cestování je nutné připočítat rezervační poplatek.

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Podle mě ty permanentky nejsou novinkou, ty se nabízely už dřív a říkal jsem si jak to mají chytře zařízené, že je potřeba platit tolik peněz za místenku. Mě spíš vrtá to, že na hlaváku (teď jsem to slyšel a ne poprvé) hlásí „vlak jůropijen slípr xxx společnosti české dráhy směr děčín bačandau a busel midi…“ měl jsem za to, že to je soukromý podnik a ne nějaký počin českých drah. Teda když jsem poprvé viděl zkratku ES zarezilo mě, že u nás jezdí eurostar (dost divné), tak jsem hledal, co to je a tak jsem to našel tedy european… Číst vice »

Michal Doležal

České dráhy jsou dopravcem na našem území. Tohle je celkem běžné. Ten vlak jako takový si může spravovat kdokoliv.

Karl vB.

Odolá pan Petrovský výzvě provést kvalifikovanou recenzi nabídky jídelního vozu es?

Vojtěch

Když srovnáváte cenu jízdenek a letenek a busu. Nejčastěji jezdím po Evropě vlakem, protože kombinace 1dospěly a 2 děti je beznadějně nejlevnější. ( až 4 Děti do 14 let u Bahn.de neplatí), když vlak ujede při přestupu, tak většina civilizovaných států automaticky uznává jízdenku na další spoj, který jede třeba za hodinu. Busy jsou náhodné výstřely a letadlo? Té’ jedu na otočku do Paříže. Letos poprvé letím, protože poslední vlak jede v 22 a koncert končí později. Nocovat budu na letišti. Cena pro jednoho dražší o 30% než vlak a v Praze budu zítra dopoledne. Na hotel na 3 hodiny… Číst vice »

M19

Náhodné výstřely jsou leda tak letadla. Zrovna z Paříže jede bus 2x kolem 10 večer a jeden v 8 ráno. Tedy v očekávatelných časech. A jedou přímo do Prahy, nemusím řešit přestup a ujetí připoje. Vlak to je dobrodružná cesta pro otrlé, rozhodně ne vhodné pri klidnou cestu s dětmi.

Petr

Většinou vychází nejlíp bus a pak letadlo. Vlak je až někde daleko za nima. To s tím uznáváním jízdenek je snad i nějaké nařízení EU, už si nepamatuju podrobnosti. Každopádně u ES, který jede 3x týdně to moc nedává smysl (budete na další spoj čekat 2 dny). Do paříže se (na otočku) chystám déle, a jak to sleduju, tak právě z vlaku, který jsem si vyhlížel, jsem nakonec usoudil, že líp vyjde autobus. Nejen cenově, ale i časově. No horší je, pokud chce člověk někam, kam nelétají letadla, jezdíme už léta do Kalábrie a protože jsme tam začli jezdit s… Číst vice »

M19

Přemýšlel jsem o Portugalsku. Říkal jsem si, že vlak by mohl být dobrodružný. Jenže to je víc jak dva dny cesty s asi6 přestupy s cenou 1. třídy v letadle a ještě něco k tomu. Zaujal mne bus přes Paříž. 24 hodin tam, ale vzhledem k četnosti bus spojů mezi Paříží a Lisabonem i Portem je vzhledem k ceně bus zajímavá možnost a lze u toho strávit třeba den v Paříži. Nebo taky ne, záleží jen jak si to člověk nakombinuje.

michawel

Hele a co přeletět do Paříže, nebo i jinam po Francii a pak to jet už vlakmo? Ten bus je vražda, ležet se v tom nedá, tomuhle jsem se vyhýbal i jako mládežník. Nejdelší cesta busem u mě byla v délce 2 dní takřka v kuse a díky, tohle už nikdy 🙂

troglj

Když jsme jeli s dětmi o prázdninách, tak bylo ve vlaku hafo mladých cestujících napříč Evropou. Myslím, že zejména v létě bude bar pravidelně vypitý.

Jarda

Ceny v jídeláku zajímavé. Vyšší než v letadle. Řeší se tu cílovka. Vlaky jsem vždy miloval, jen to stále chce dost odvahy. Často je cesta cíl, ale někdy je to za čárou. Pokud je cenová hladina nadprůměrná, chce to klientelu, s nadprůměrnými příjmy, ovšem ta zase nevleze do vlaku. A když už odhlédnu od všeho, tak je tu morálnost ceny a to není o tom, že bych to neměl, ale už je to člověku hloupé na to přistoupit (koupit si pivo o 25,- dráž než v letadle a v tom vlaku máte na vypití 15x více času)

troglj

Já bych řekl, že je to standardní „západní“ cena. Podívejte se, za kolik prodává JLV na vlacích do Berlína, když překročí hranici ČR. A za kolik si dáte oběd v Berlíně, když nechcete jen kebab.

Jiří Kocurek

Podívali.
https://originalberlintours.com/the-cost-of-food-in-berlin-a-comprehensive-guide-for-budget-friendly-dining/
2. Average Restaurant Prices
On average, a meal at an inexpensive restaurant or a fast-food joint will cost around 7-10 EUR per person. For a mid-range restaurant, expect prices to range from 15-25 EUR per person.

Takže cena je to nadprůměrná i na Berlín.

M19

Měl byste vylepšit svou angličtinu. Srovnávat rychlé občerstvení asi nebudeme a restaurace mají ceny od 15 euro za jídlo. Tedy ve výsledku je to v případě celého menu levnější než v Berlíně. 😉

Petr Husarik

Tak v Rakousku začínají ceny od 13 euro v normální restauraci.Pokud neberu cevabcici pizzu a kebab. Za mě normální ceny.

Karl vB.

Porovnání s Bordgastronomie DB bych viděl jako vhodnější, než s nějakou berlínskou restaurací.
Na ulici se můžete otočit na podpadku a jít jinam, ale ve vlaku konkurenční prostředí není, tam máte na výběr jen dvě možnosti: buďto ber, a nebo nech být.
https://www.bahn.de/service/zug/bordgastronomie

Samo

Ten trojchodový balík má celkom normálnu reštauračnú cenu. Drahé to je keď si objednáte len to hlavné jedlo, čo je predpokladám zámer – keďže reštaurák má pomerne malú kapacitu v pomere k počtu hostí vo vlaku, asi nemajú záujem tú kapacitu „plytvať“ na ľudí čo si dajú len jeden chod.

aaa

Hm, menu v jídeláku je skoro dražší než zpáteční letenka PRG-AMS. Tak nějak postrádám důvod proč se vláčet celou noc a den vlakem.

Pan průvodčí

Pravděpodobně tedy nejste cílovou skupinou.

PetrN

A on vůbec někdo cílovou skupinou je ? Pokud vymýšlejí takto zoufale nabídky, tak bych předpokládal, že zájem je malý. Což se není čemu divit, ceny nehorázné, jizdni doba nekonkurenceschopna s letadlem. Nějak mi uniká jediný důvod, proč by tímto mel kdokoli jezdit.To snad není ani pro sotouske masochisty.

tarten

Je úsměvné, jak se nedokážete vyrovnat s faktem, že někteří cestující volí tento druh dopravy místo toho vašeho jediného správného, a tak cítíte nutkání jim nadávat. 😀

Samo

Keď sú schopní predávať len rezerváciu (bez lístka!) do single lôžka za 269€ tak očividne žiadne „zúfalé ponuky“ potrebné nie sú. Ešte 5 rokov dozadu bola bežná cena single lôžka na väčšine liniek okolo 200€.

troglj

Např. ne každý je z Prahy, aby to měl na letiště pár minut. My z divokého severu to má blíž na vlak. K porovnání s letadlem ještě připočtěte jedno přenocování navíc a to v Bruselu ani Amsterdamu nestojí o moc méně než ta samotná jízdenka. Já jsem jel konkrétně se třemi dětmi, měli jsme celé lehátkové kupé za 252 EUR. Přes Booking jsme pořídili dvě noci v soukromí (celý byt) za 358 EUR, jednu noc v hotelu ve čtyřlůžkovém pokoji za 228 (i se snídaní). V dubnu plánuji jet s ES ze služebky (konference) v Amsterdamu, tam to vychází časově… Číst vice »

Pan průvodčí

Malý zájem si představuju jinak. Jsou dny, kdy je vyprodáno a místo nekoupíte.
Každý produkt má cílovou skupinu. To, že vy ten důvod nevidíte neznamená, že ho nevidí jiní. Možná vás to překvapí, ale lidé žijí i mimo Prahu a Brusel a jak tu níže zaznělo, tak každý nemá chuť třikrát přestupovat nebo spát noc někde na hotelu.

Karl vB.

Tahle dopravní společnost je privátní aktivita.
Drobní investoři se složili na projekt, o kterém jsou přesvědčeni, že je smysluplný.
Pokud ano, investované peníze jim přinesou zisk.
Pokud ne, investované peníze jim přinesou smutek.
Čas ukáže.
Tento dopravce je pouze jedním z prvků dopravní nabídky spojení mezi Prahou a Bruselem a jeho využití je pouhá možnost, nikoliv však povinnost.
Více zájemců se bude logicky rekrutovat ze SZ Čech, než z jížních částí republiky, které mají po ruce Vídeň.

Vojtěch

Protože než se v Bruselu či Amstru, o dalších stanicích nemluvě, dostaneš na letiště a odbavení, vlakem se prospíš a jsi v Berlíně….Jezdím nočníma vlaky min 1-2 cesty měsíčně. Často potřebuju být druhý den ráno v práci a ne čekat na letišti na hotel. A letět dříve? Když on ten fotbal/koncert/formule 1 má dost pevný čas

Joe

V pořádku, každé zboží má svého kupce. Jen mi prosím zkuste vysvětlit motivaci či důvody, proč tento způsob přepravy a dané služby v něm využít.

Twix

Jakou analýzu poptávky očekáváte? Zkrátka všechny noční vlaky i přes celkem vysoké ceny jezdí dost plné a tenhle je zrovna asi nejdelší co k nám jezdí. Zkusil jsem náhodný termín za necelé tři týdny, těžce mimosezónní období, a lůžka jsou komplet vyprodaná. U jiného listopadového termínu mi to nabídlo jen kupé pro ženy. Samozřejmě není poznat kdo vystupuje v Berlíně a Drážďanech a kdo dojede až do ČR.

Jirka

Taky nechápu.

Vojtěch

Protože než se v Bruselu či Amstru, o dalších stanicích nemluvě, dostaneš na letiště a odbavení, vlakem se prospíš a jsi v Berlíně….Jezdím nočníma vlaky min 1-2 cesty měsíčně. Často potřebuju být druhý den ráno v práci a ne čekat na letišti na hotel. A letět dříve? Když on ten fotbal/koncert/formule 1 má dost pevný čas

john334

A co jako? Když letíte, tak jíst nemusíte?

PetrN

Když letíte, tak jste na zemi za hodinu a půl a nemusíte jídlo na cestě vůbec řešit. A když už, tak to menu v tom letadle bude pořád nasobne levnější, než tahle zlodejna.

Samo

32€ za tri chody vo vlaku je odkedy zlodejina? Je to lacnejšie ako v reštaurácii. A nie, aj keď pôjdete lietadlom tak si tú večeru niekde budete musieť dať.

Air Traveller

No .. na krátkým letu si toho jídla moc nekoupíte. A pokud si tam koupíte nějakou bagetku (což se dá i na kratších letech), tak třeba u LHG za sendvič s mozarellou a kt omu nejaky nealko á-la kokalola .. tak jste na 10 €.

Nicméně výkřiky o zlodějině vždycky pobaví – někdo vás nutí si to kupovat? I kdyby za to chtěli 100€ tak označit to za zlodějinu svědčí spíš o tom, kdo to tak označí, než o poskytovateli služby.

Zdeněk

Jenže jsou šílenci, tedy tzv.cílová,skupina, kteří tím musejí jet stůj, co stůj:-)

Ondra L.

A co je vam do toho?

john334

Vy neřešíte jídlo večer? To vás docela obdivuju. Já si mezi 6. a 9. hodinou večerní musím dát něco k jídlu. Nemusí to být nutně tříchodové menu, ale bez jídla v tuhle dobu bych pak měl v noci hlad.

aaa

pokud let trvá 50 minut, tak opravdu jíst nemusim. Tu obsesi neustále se někde něčim cpát nechápu. Občas mi přijde, že lidi jedou nebo letěj jenom kvůli tomu aby se najedli.

john334

Tady ale vůbec nejde o to, jestli jíte v dopravním prostředku nebo ne.

Pokud letíte, tak stejnak musíte jít někam na večeři. Za takovouhle večeři dáte v Amsterdamu klidně i mnohem víc než 30 euro.

noerf

Je to o nedostatečné infrastruktuře, kdy vlaky schopné jezdit 160 km/hod, jezdí méně a někdy i výrazně. Druhá věc je, že železniční doprava je poměrně drahá, jeden vagón stojí okolo 60 milionů Kč, autobus 10 milionů Kč, takže můžete kupovat každých šest let nový autobus. A po třiceti letech budete na částce 50 milionů nákladů, s tím že budete mít ještě příjem z prodeje autobusu po šesti letech. Zatímco u vagón budete muset po deseti letech rekonstruovat.
Na druhou stranu mají vlaky obvykle větší denní najezdy v km.

Jan

To večerní menu vypadá zajímavě, to ranní už zas tak ne.

Průvodce původní Aleš

Doufám, že jídlo bude připraveno profesionálněji, než jídelní lístek. Ta kombinace malých a velkých písmen bije do očí a „Pilsener Urquell“ taky.

A. Mikulka

Tak zjevně se jim to pomíchalo s běžným německým pivem typu Königsbacher PilsEner.

Martin Hroch

Je škoda, že nejezdí o víkendu.
Na víkendový výlet to úplně není.
Mohli by to aspoň v době Adventu posílit.
Ač chápu, že možná nemají čím.

Jan

Neomezené cestování mezi Prahou a Bruselem vlakem? Kterého českého euroúředníka tím potrestáme?

Jan

Oni by to opravdu vnímali jako trest, protože jim zaměstnavatel proplácí letenky…

Michal M

269 EUR bych tam nepsal, to je za celý lehátkový kupé.
Za jednoho člověka je logičtější maximum 179 EUR.

Michal M

Já to chápal jako srovnání cen jízdenek pro jednoho člověka.
Cestující, který cestuje sám a chce být sám, si asi radši vezme pohodlnější Sleeper single za 179 EUR než aby vycáloval 269 za celé lehátkové kupé (Couchette 5 private compartment) a spal tam sám, ale na mizernější posteli.