European Sleeper testuje mezi Prahou a Bruselem jídelní vůz, zkouší jízdenky na neomezené cestování
Jídelní vůz European Sleeper. Foto: ES
K "neomezenému" cestování je nutné připočítat rezervační poplatek.
K "neomezenému" cestování je nutné připočítat rezervační poplatek.
Odolá pan Petrovský výzvě provést kvalifikovanou recenzi nabídky jídelního vozu es?
Když srovnáváte cenu jízdenek a letenek a busu. Nejčastěji jezdím po Evropě vlakem, protože kombinace 1dospěly a 2 děti je beznadějně nejlevnější. ( až 4 Děti do 14 let u Bahn.de neplatí), když vlak ujede při přestupu, tak většina civilizovaných států automaticky uznává jízdenku na další spoj, který jede třeba za hodinu. Busy jsou náhodné výstřely a letadlo? Té’ jedu na otočku do Paříže. Letos poprvé letím, protože poslední vlak jede v 22 a koncert končí později. Nocovat budu na letišti. Cena pro jednoho dražší o 30% než vlak a v Praze budu zítra dopoledne. Na hotel na 3 hodiny… Číst vice »
Náhodné výstřely jsou leda tak letadla. Zrovna z Paříže jede bus 2x kolem 10 večer a jeden v 8 ráno. Tedy v očekávatelných časech. A jedou přímo do Prahy, nemusím řešit přestup a ujetí připoje. Vlak to je dobrodružná cesta pro otrlé, rozhodně ne vhodné pri klidnou cestu s dětmi.
Většinou vychází nejlíp bus a pak letadlo. Vlak je až někde daleko za nima. To s tím uznáváním jízdenek je snad i nějaké nařízení EU, už si nepamatuju podrobnosti. Každopádně u ES, který jede 3x týdně to moc nedává smysl (budete na další spoj čekat 2 dny). Do paříže se (na otočku) chystám déle, a jak to sleduju, tak právě z vlaku, který jsem si vyhlížel, jsem nakonec usoudil, že líp vyjde autobus. Nejen cenově, ale i časově. No horší je, pokud chce člověk někam, kam nelétají letadla, jezdíme už léta do Kalábrie a protože jsme tam začli jezdit s… Číst vice »
Když jsme jeli s dětmi o prázdninách, tak bylo ve vlaku hafo mladých cestujících napříč Evropou. Myslím, že zejména v létě bude bar pravidelně vypitý.
Ceny v jídeláku zajímavé. Vyšší než v letadle. Řeší se tu cílovka. Vlaky jsem vždy miloval, jen to stále chce dost odvahy. Často je cesta cíl, ale někdy je to za čárou. Pokud je cenová hladina nadprůměrná, chce to klientelu, s nadprůměrnými příjmy, ovšem ta zase nevleze do vlaku. A když už odhlédnu od všeho, tak je tu morálnost ceny a to není o tom, že bych to neměl, ale už je to člověku hloupé na to přistoupit (koupit si pivo o 25,- dráž než v letadle a v tom vlaku máte na vypití 15x více času)
Já bych řekl, že je to standardní „západní“ cena. Podívejte se, za kolik prodává JLV na vlacích do Berlína, když překročí hranici ČR. A za kolik si dáte oběd v Berlíně, když nechcete jen kebab.
Podívali.
https://originalberlintours.com/the-cost-of-food-in-berlin-a-comprehensive-guide-for-budget-friendly-dining/
2. Average Restaurant Prices
On average, a meal at an inexpensive restaurant or a fast-food joint will cost around 7-10 EUR per person. For a mid-range restaurant, expect prices to range from 15-25 EUR per person.
Takže cena je to nadprůměrná i na Berlín.
Měl byste vylepšit svou angličtinu. Srovnávat rychlé občerstvení asi nebudeme a restaurace mají ceny od 15 euro za jídlo. Tedy ve výsledku je to v případě celého menu levnější než v Berlíně. 😉
Tak v Rakousku začínají ceny od 13 euro v normální restauraci.Pokud neberu cevabcici pizzu a kebab. Za mě normální ceny.
Porovnání s Bordgastronomie DB bych viděl jako vhodnější, než s nějakou berlínskou restaurací.
Na ulici se můžete otočit na podpadku a jít jinam, ale ve vlaku konkurenční prostředí není, tam máte na výběr jen dvě možnosti: buďto ber, a nebo nech být.
https://www.bahn.de/service/zug/bordgastronomie
Ten trojchodový balík má celkom normálnu reštauračnú cenu. Drahé to je keď si objednáte len to hlavné jedlo, čo je predpokladám zámer – keďže reštaurák má pomerne malú kapacitu v pomere k počtu hostí vo vlaku, asi nemajú záujem tú kapacitu „plytvať“ na ľudí čo si dajú len jeden chod.
Hm, menu v jídeláku je skoro dražší než zpáteční letenka PRG-AMS. Tak nějak postrádám důvod proč se vláčet celou noc a den vlakem.
Pravděpodobně tedy nejste cílovou skupinou.
A on vůbec někdo cílovou skupinou je ? Pokud vymýšlejí takto zoufale nabídky, tak bych předpokládal, že zájem je malý. Což se není čemu divit, ceny nehorázné, jizdni doba nekonkurenceschopna s letadlem. Nějak mi uniká jediný důvod, proč by tímto mel kdokoli jezdit.To snad není ani pro sotouske masochisty.
Je úsměvné, jak se nedokážete vyrovnat s faktem, že někteří cestující volí tento druh dopravy místo toho vašeho jediného správného, a tak cítíte nutkání jim nadávat. 😀
Keď sú schopní predávať len rezerváciu (bez lístka!) do single lôžka za 269€ tak očividne žiadne „zúfalé ponuky“ potrebné nie sú. Ešte 5 rokov dozadu bola bežná cena single lôžka na väčšine liniek okolo 200€.
Např. ne každý je z Prahy, aby to měl na letiště pár minut. My z divokého severu to má blíž na vlak. K porovnání s letadlem ještě připočtěte jedno přenocování navíc a to v Bruselu ani Amsterdamu nestojí o moc méně než ta samotná jízdenka. Já jsem jel konkrétně se třemi dětmi, měli jsme celé lehátkové kupé za 252 EUR. Přes Booking jsme pořídili dvě noci v soukromí (celý byt) za 358 EUR, jednu noc v hotelu ve čtyřlůžkovém pokoji za 228 (i se snídaní). V dubnu plánuji jet s ES ze služebky (konference) v Amsterdamu, tam to vychází časově… Číst vice »
Malý zájem si představuju jinak. Jsou dny, kdy je vyprodáno a místo nekoupíte.
Každý produkt má cílovou skupinu. To, že vy ten důvod nevidíte neznamená, že ho nevidí jiní. Možná vás to překvapí, ale lidé žijí i mimo Prahu a Brusel a jak tu níže zaznělo, tak každý nemá chuť třikrát přestupovat nebo spát noc někde na hotelu.
Tahle dopravní společnost je privátní aktivita.
Drobní investoři se složili na projekt, o kterém jsou přesvědčeni, že je smysluplný.
Pokud ano, investované peníze jim přinesou zisk.
Pokud ne, investované peníze jim přinesou smutek.
Čas ukáže.
Tento dopravce je pouze jedním z prvků dopravní nabídky spojení mezi Prahou a Bruselem a jeho využití je pouhá možnost, nikoliv však povinnost.
Více zájemců se bude logicky rekrutovat ze SZ Čech, než z jížních částí republiky, které mají po ruce Vídeň.
Protože než se v Bruselu či Amstru, o dalších stanicích nemluvě, dostaneš na letiště a odbavení, vlakem se prospíš a jsi v Berlíně….Jezdím nočníma vlaky min 1-2 cesty měsíčně. Často potřebuju být druhý den ráno v práci a ne čekat na letišti na hotel. A letět dříve? Když on ten fotbal/koncert/formule 1 má dost pevný čas
V pořádku, každé zboží má svého kupce. Jen mi prosím zkuste vysvětlit motivaci či důvody, proč tento způsob přepravy a dané služby v něm využít.
Jakou analýzu poptávky očekáváte? Zkrátka všechny noční vlaky i přes celkem vysoké ceny jezdí dost plné a tenhle je zrovna asi nejdelší co k nám jezdí. Zkusil jsem náhodný termín za necelé tři týdny, těžce mimosezónní období, a lůžka jsou komplet vyprodaná. U jiného listopadového termínu mi to nabídlo jen kupé pro ženy. Samozřejmě není poznat kdo vystupuje v Berlíně a Drážďanech a kdo dojede až do ČR.
Taky nechápu.
Protože než se v Bruselu či Amstru, o dalších stanicích nemluvě, dostaneš na letiště a odbavení, vlakem se prospíš a jsi v Berlíně….Jezdím nočníma vlaky min 1-2 cesty měsíčně. Často potřebuju být druhý den ráno v práci a ne čekat na letišti na hotel. A letět dříve? Když on ten fotbal/koncert/formule 1 má dost pevný čas
A co jako? Když letíte, tak jíst nemusíte?
Když letíte, tak jste na zemi za hodinu a půl a nemusíte jídlo na cestě vůbec řešit. A když už, tak to menu v tom letadle bude pořád nasobne levnější, než tahle zlodejna.
32€ za tri chody vo vlaku je odkedy zlodejina? Je to lacnejšie ako v reštaurácii. A nie, aj keď pôjdete lietadlom tak si tú večeru niekde budete musieť dať.
No .. na krátkým letu si toho jídla moc nekoupíte. A pokud si tam koupíte nějakou bagetku (což se dá i na kratších letech), tak třeba u LHG za sendvič s mozarellou a kt omu nejaky nealko á-la kokalola .. tak jste na 10 €.
Nicméně výkřiky o zlodějině vždycky pobaví – někdo vás nutí si to kupovat? I kdyby za to chtěli 100€ tak označit to za zlodějinu svědčí spíš o tom, kdo to tak označí, než o poskytovateli služby.
Jenže jsou šílenci, tedy tzv.cílová,skupina, kteří tím musejí jet stůj, co stůj:-)
A co je vam do toho?
Vy neřešíte jídlo večer? To vás docela obdivuju. Já si mezi 6. a 9. hodinou večerní musím dát něco k jídlu. Nemusí to být nutně tříchodové menu, ale bez jídla v tuhle dobu bych pak měl v noci hlad.
pokud let trvá 50 minut, tak opravdu jíst nemusim. Tu obsesi neustále se někde něčim cpát nechápu. Občas mi přijde, že lidi jedou nebo letěj jenom kvůli tomu aby se najedli.
Tady ale vůbec nejde o to, jestli jíte v dopravním prostředku nebo ne.
Pokud letíte, tak stejnak musíte jít někam na večeři. Za takovouhle večeři dáte v Amsterdamu klidně i mnohem víc než 30 euro.
Je to o nedostatečné infrastruktuře, kdy vlaky schopné jezdit 160 km/hod, jezdí méně a někdy i výrazně. Druhá věc je, že železniční doprava je poměrně drahá, jeden vagón stojí okolo 60 milionů Kč, autobus 10 milionů Kč, takže můžete kupovat každých šest let nový autobus. A po třiceti letech budete na částce 50 milionů nákladů, s tím že budete mít ještě příjem z prodeje autobusu po šesti letech. Zatímco u vagón budete muset po deseti letech rekonstruovat.
Na druhou stranu mají vlaky obvykle větší denní najezdy v km.
To večerní menu vypadá zajímavě, to ranní už zas tak ne.
Doufám, že jídlo bude připraveno profesionálněji, než jídelní lístek. Ta kombinace malých a velkých písmen bije do očí a „Pilsener Urquell“ taky.
Tak zjevně se jim to pomíchalo s běžným německým pivem typu Königsbacher PilsEner.
Je škoda, že nejezdí o víkendu.
Na víkendový výlet to úplně není.
Mohli by to aspoň v době Adventu posílit.
Ač chápu, že možná nemají čím.
Neomezené cestování mezi Prahou a Bruselem vlakem? Kterého českého euroúředníka tím potrestáme?
Oni by to opravdu vnímali jako trest, protože jim zaměstnavatel proplácí letenky…
269 EUR bych tam nepsal, to je za celý lehátkový kupé.
Za jednoho člověka je logičtější maximum 179 EUR.
Sleeper je komfortnější verze než Couchette
https://www.europeansleeper.eu/the-train
Já to chápal jako srovnání cen jízdenek pro jednoho člověka.
Cestující, který cestuje sám a chce být sám, si asi radši vezme pohodlnější Sleeper single za 179 EUR než aby vycáloval 269 za celé lehátkové kupé (Couchette 5 private compartment) a spal tam sám, ale na mizernější posteli.
jj, to chápu, ale takhle to udávají.