Proč to při cestě do Belgie nestaví v Haagu a na amsterdamském letišti, když v opačném směru ano?
glosátor
9 měsíců
Především je ten jízdní řád logicky výhodnější pro (východní) Němce (pro které je to blíž a časová poloha proto výhodnější) než pro Čechy, takže se asi počítá s tím, že až z/do ČR příliš velká frekvence stejně nebude a obsazovat to budou spíše Němci z/do východních oblastí SRN, a proto provozovatel ani nemá potřebu podbízet se příliš nízkými cenami.
troglj
9 měsíců
Hodlám takhle vzít v létě děti do Bruselu i s kamarády. Doufám, že možnost 6 lidí v soukromém kupé zůstane, abychom se tam vešli…
Mariscal Mariano Santamaria
9 měsíců
Kdysi jsem četl, že o toto spojení měl zájem Regiojet. Platí to?
Ano měl, a to ve spolupráci s European Sleeper. Je to chvíle, kdy RJ odstoupil a nakonec nebude jezdit na trase Praha – Brussell.
Co mě ale zajímá je kdo bude provozovat ty vlaky na území ČR ve spolupráci s ES, protože někdy se psalo o tom že nemají povolení či co…
Podle IDOSu jsou na českém území papírovým dopravcem České dráhy, a dokonce je vlak provozován na komerční riziko ČD. (To je podle mě chybná formulace toho, že vlak není objednávaný krajem / státem). Nicméně tak, papírově to povezou ČD.
Tak ono to bude na komercni riziko CD. Ne v ty nejobvyklejsi podobe,, kdy by nesli primo riziko vypadku trzeb, musel by zkrachovat ES a zustat jim dluznej, ale jak to neni na objednavku z rozpoctu, to komercni riziko tam je vzdycky.
A jak se do toho započítává cena hotelu/přespání v Bruselu? V nočním letadle se na tu vzdálenost spí blbě. Byť je pravda, že pokud vyletíte brzy ráno, tak se to celé může stihnout na otočku bez přespání.
Nijak se do toho nezapočítává.
Ale pojďme si nedělat iluze že na takhle dlouhý cestě se ve sdílenym kupé s cizíma lidma vyspíte pohodlně. Schválně jsem kontroloval nejlevnější možnost.
Pokud bych měl volit variantu která by mi v ES na tuhle trasu byla opravdu komfortní, dostal jsem se na tisíc euro pro dva.
A zase tu máme chiméru srovnávání lehátka s hotelem. Lehátko lze srovnávat maximálně s hostelem nebo ubytovnou. S hotelem lůžko deluxe, kde je člověk sám a to už se finančně vůbec nevyplatí.
Nehledě na to, že při kombinaci letadlo/hotel si člověk může zajít na večeři, pivo, atd. Třeba tato firma překvapí a bude řadit jídelní vůz, ale v nočních vlacích je dávno neřadí ani ČD, které mají jinak toto na dobré úrovni.
Na druhou stranu i to lehatko/hostel jsou nekde uplne jinde nez sedacky nekterych lowcostu. To jsou spis mucici zarizeni nez co jineho a radsi bych tu hodinu neco stal, nez v tom muset sedet. Skoda, ze to sliboval jen Ryan, u tech bych cekal, ze ty mista k stani budou mit v zakladu tak metr sedesat na vysku a za zvednuti nastavitelnyho stropu bude tucnej priplatek.
Naprosto rozumim, klientela tu bude, asi proto tu linku i otvírají. Mě to bohužel pořád nevychází třeba i z hlediska komfortu, což je asi další subjektivní věc. Jestli pojedete, tak dejte vědět jaký to bylo. A jestli to za ty prachy stálo.
Je to volba každého. Nakonec podobné počiny i vzhledem ke kapacitě nemají zatím šanci ubrat z nebe ani jedno letadlo, možná časem, až stoupne kapacita a bude více linek. Určitě je tu klientela firem, které si chtějí snížit ESG a pošlou své zaměstnance na SC raději vlakem. Nicméně objektivně je potřeba dodat, že nezapočítáváte do srovnání dvě noci ubytování a pokud nejste přímo z Prahy a okolí, tak ani cestu na letiště. Pro nás z divokého severu znamená cesta do Prahy na letiště nejméně 3-5 hodin navíc (z Teplic autem cca hodinu + řešit parkování, popř. obtěžovat někoho, aby mě… Číst vice »
Proč to při cestě do Belgie nestaví v Haagu a na amsterdamském letišti, když v opačném směru ano?
Především je ten jízdní řád logicky výhodnější pro (východní) Němce (pro které je to blíž a časová poloha proto výhodnější) než pro Čechy, takže se asi počítá s tím, že až z/do ČR příliš velká frekvence stejně nebude a obsazovat to budou spíše Němci z/do východních oblastí SRN, a proto provozovatel ani nemá potřebu podbízet se příliš nízkými cenami.
Hodlám takhle vzít v létě děti do Bruselu i s kamarády. Doufám, že možnost 6 lidí v soukromém kupé zůstane, abychom se tam vešli…
Kdysi jsem četl, že o toto spojení měl zájem Regiojet. Platí to?
Ano měl, a to ve spolupráci s European Sleeper. Je to chvíle, kdy RJ odstoupil a nakonec nebude jezdit na trase Praha – Brussell.
Co mě ale zajímá je kdo bude provozovat ty vlaky na území ČR ve spolupráci s ES, protože někdy se psalo o tom že nemají povolení či co…
Podle IDOSu jsou na českém území papírovým dopravcem České dráhy, a dokonce je vlak provozován na komerční riziko ČD. (To je podle mě chybná formulace toho, že vlak není objednávaný krajem / státem). Nicméně tak, papírově to povezou ČD.
Na FIPku by to bylo dobré.
Tak ono to bude na komercni riziko CD. Ne v ty nejobvyklejsi podobe,, kdy by nesli primo riziko vypadku trzeb, musel by zkrachovat ES a zustat jim dluznej, ale jak to neni na objednavku z rozpoctu, to komercni riziko tam je vzdycky.
A European Sleeper chtěl jezdit i do Varšavy? Regiojet nejprve plánoval vlastní vlak. Teprve později začal mluvit o spolupracuje s European Sleeper.
Bude to vozit ČD Cargo pro ČD.
Říkal jsem si že by to bylo vlastně fajn: pár dní v Belgii, nikdy sem tam nebyl, pátek – pondělí dost času na to vidět i víc, než jenom Brusel.
Cena za dvě osoby ve sdílenym kupéčku pro (nově teda) pět lidí vyjde na 13k, round trip.
Brussels Airlines ve stejných termínech 6 820. O čase strávenym na cestě asi nemá smysl se rozepisovat.
Cestování vlakem mam rád, ale asi ne zas tolik.
A jak se do toho započítává cena hotelu/přespání v Bruselu? V nočním letadle se na tu vzdálenost spí blbě. Byť je pravda, že pokud vyletíte brzy ráno, tak se to celé může stihnout na otočku bez přespání.
V Bruselu muzete levne prespat i v nekterem z hostelu v centru, typicky i se snidani.
Nijak se do toho nezapočítává.
Ale pojďme si nedělat iluze že na takhle dlouhý cestě se ve sdílenym kupé s cizíma lidma vyspíte pohodlně. Schválně jsem kontroloval nejlevnější možnost.
Pokud bych měl volit variantu která by mi v ES na tuhle trasu byla opravdu komfortní, dostal jsem se na tisíc euro pro dva.
A zase tu máme chiméru srovnávání lehátka s hotelem. Lehátko lze srovnávat maximálně s hostelem nebo ubytovnou. S hotelem lůžko deluxe, kde je člověk sám a to už se finančně vůbec nevyplatí.
Nehledě na to, že při kombinaci letadlo/hotel si člověk může zajít na večeři, pivo, atd. Třeba tato firma překvapí a bude řadit jídelní vůz, ale v nočních vlacích je dávno neřadí ani ČD, které mají jinak toto na dobré úrovni.
Na druhou stranu i to lehatko/hostel jsou nekde uplne jinde nez sedacky nekterych lowcostu. To jsou spis mucici zarizeni nez co jineho a radsi bych tu hodinu neco stal, nez v tom muset sedet. Skoda, ze to sliboval jen Ryan, u tech bych cekal, ze ty mista k stani budou mit v zakladu tak metr sedesat na vysku a za zvednuti nastavitelnyho stropu bude tucnej priplatek.
Jak muze 4×59 euro byt 13000? Asi jenom nechapu.
4×59 euro 13 000 neni, to naopak chapete spravne. Me ale zadny rate za 59 euro nabidnuty nebyl.
Pri hledani ted:
Praha – Brusel 6-compartment shared from 258.00 €
Brusel – Praha to stejne from 198 €.
Zpatecni cestu mi to ted nabizi levneji nez kdyz sem ten komentar psal. Porad je to ale 11 a pul tisice.
Pokud předpokládáte, že vám stačí letecký tarif Economy Light bez zavazadel, tak to určitě levnější je.
Například já si ale za nižší uhlíkovou stopu a méně stresu s rozměry a hmotností zavazadel rád připlatím. Pravda, asi bych neplatil dvě osoby.
Naprosto rozumim, klientela tu bude, asi proto tu linku i otvírají. Mě to bohužel pořád nevychází třeba i z hlediska komfortu, což je asi další subjektivní věc. Jestli pojedete, tak dejte vědět jaký to bylo. A jestli to za ty prachy stálo.
Mám v Amsterdamu kamaráda, takže v plánu to je 🙂 Když si vzpomenu, dám vědět.
Tak oboji ma ceny nastavovany podle obsazenosti, zrejme je tedy ten vlak pro dost lidi lakavejsi a tedy „vyprodanejsi“.
Je to volba každého. Nakonec podobné počiny i vzhledem ke kapacitě nemají zatím šanci ubrat z nebe ani jedno letadlo, možná časem, až stoupne kapacita a bude více linek. Určitě je tu klientela firem, které si chtějí snížit ESG a pošlou své zaměstnance na SC raději vlakem. Nicméně objektivně je potřeba dodat, že nezapočítáváte do srovnání dvě noci ubytování a pokud nejste přímo z Prahy a okolí, tak ani cestu na letiště. Pro nás z divokého severu znamená cesta do Prahy na letiště nejméně 3-5 hodin navíc (z Teplic autem cca hodinu + řešit parkování, popř. obtěžovat někoho, aby mě… Číst vice »