European Sleeper ubral místa v lehátkách, vozy prošly modernizací. Do Prahy vyjede na konci března

Vagón společnosti European Sleeper. Foto: European SleeperVagón společnosti European Sleeper. Foto: European Sleeper

Nově jsou kupé pětimístná.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Proč to při cestě do Belgie nestaví v Haagu a na amsterdamském letišti, když v opačném směru ano?

glosátor

Především je ten jízdní řád logicky výhodnější pro (východní) Němce (pro které je to blíž a časová poloha proto výhodnější) než pro Čechy, takže se asi počítá s tím, že až z/do ČR příliš velká frekvence stejně nebude a obsazovat to budou spíše Němci z/do východních oblastí SRN, a proto provozovatel ani nemá potřebu podbízet se příliš nízkými cenami.

troglj

Hodlám takhle vzít v létě děti do Bruselu i s kamarády. Doufám, že možnost 6 lidí v soukromém kupé zůstane, abychom se tam vešli…

Mariscal Mariano Santamaria

Kdysi jsem četl, že o toto spojení měl zájem Regiojet. Platí to?

Miroslav

Ano měl, a to ve spolupráci s European Sleeper. Je to chvíle, kdy RJ odstoupil a nakonec nebude jezdit na trase Praha – Brussell.
Co mě ale zajímá je kdo bude provozovat ty vlaky na území ČR ve spolupráci s ES, protože někdy se psalo o tom že nemají povolení či co…

Martin Chovanec

Podle IDOSu jsou na českém území papírovým dopravcem České dráhy, a dokonce je vlak provozován na komerční riziko ČD. (To je podle mě chybná formulace toho, že vlak není objednávaný krajem / státem). Nicméně tak, papírově to povezou ČD.

EC104

Na FIPku by to bylo dobré.

Jakub P

Tak ono to bude na komercni riziko CD. Ne v ty nejobvyklejsi podobe,, kdy by nesli primo riziko vypadku trzeb, musel by zkrachovat ES a zustat jim dluznej, ale jak to neni na objednavku z rozpoctu, to komercni riziko tam je vzdycky.

M19

A European Sleeper chtěl jezdit i do Varšavy? Regiojet nejprve plánoval vlastní vlak. Teprve později začal mluvit o spolupracuje s European Sleeper.

Kamil Novotný

Bude to vozit ČD Cargo pro ČD.

Tomáš H.

Říkal jsem si že by to bylo vlastně fajn: pár dní v Belgii, nikdy sem tam nebyl, pátek – pondělí dost času na to vidět i víc, než jenom Brusel.

Cena za dvě osoby ve sdílenym kupéčku pro (nově teda) pět lidí vyjde na 13k, round trip.

Brussels Airlines ve stejných termínech 6 820. O čase strávenym na cestě asi nemá smysl se rozepisovat.

Cestování vlakem mam rád, ale asi ne zas tolik.

Matfyzák

A jak se do toho započítává cena hotelu/přespání v Bruselu? V nočním letadle se na tu vzdálenost spí blbě. Byť je pravda, že pokud vyletíte brzy ráno, tak se to celé může stihnout na otočku bez přespání.

Vasek

V Bruselu muzete levne prespat i v nekterem z hostelu v centru, typicky i se snidani.

Tomáš H.

Nijak se do toho nezapočítává.
Ale pojďme si nedělat iluze že na takhle dlouhý cestě se ve sdílenym kupé s cizíma lidma vyspíte pohodlně. Schválně jsem kontroloval nejlevnější možnost.

Pokud bych měl volit variantu která by mi v ES na tuhle trasu byla opravdu komfortní, dostal jsem se na tisíc euro pro dva.

Low cost

A zase tu máme chiméru srovnávání lehátka s hotelem. Lehátko lze srovnávat maximálně s hostelem nebo ubytovnou. S hotelem lůžko deluxe, kde je člověk sám a to už se finančně vůbec nevyplatí.
Nehledě na to, že při kombinaci letadlo/hotel si člověk může zajít na večeři, pivo, atd. Třeba tato firma překvapí a bude řadit jídelní vůz, ale v nočních vlacích je dávno neřadí ani ČD, které mají jinak toto na dobré úrovni.

Jakub P

Na druhou stranu i to lehatko/hostel jsou nekde uplne jinde nez sedacky nekterych lowcostu. To jsou spis mucici zarizeni nez co jineho a radsi bych tu hodinu neco stal, nez v tom muset sedet. Skoda, ze to sliboval jen Ryan, u tech bych cekal, ze ty mista k stani budou mit v zakladu tak metr sedesat na vysku a za zvednuti nastavitelnyho stropu bude tucnej priplatek.

Štěpán

Jak muze 4×59 euro byt 13000? Asi jenom nechapu.

Tomáš H.

4×59 euro 13 000 neni, to naopak chapete spravne. Me ale zadny rate za 59 euro nabidnuty nebyl.

Pri hledani ted:

Praha – Brusel 6-compartment shared from 258.00 €

Brusel – Praha to stejne from 198 €.

Zpatecni cestu mi to ted nabizi levneji nez kdyz sem ten komentar psal. Porad je to ale 11 a pul tisice.

Martin Chovanec

Pokud předpokládáte, že vám stačí letecký tarif Economy Light bez zavazadel, tak to určitě levnější je.

Například já si ale za nižší uhlíkovou stopu a méně stresu s rozměry a hmotností zavazadel rád připlatím. Pravda, asi bych neplatil dvě osoby.

Tomáš H.

Naprosto rozumim, klientela tu bude, asi proto tu linku i otvírají. Mě to bohužel pořád nevychází třeba i z hlediska komfortu, což je asi další subjektivní věc. Jestli pojedete, tak dejte vědět jaký to bylo. A jestli to za ty prachy stálo.

Martin Chovanec

Mám v Amsterdamu kamaráda, takže v plánu to je 🙂 Když si vzpomenu, dám vědět.

Jakub P

Tak oboji ma ceny nastavovany podle obsazenosti, zrejme je tedy ten vlak pro dost lidi lakavejsi a tedy „vyprodanejsi“.

troglj

Je to volba každého. Nakonec podobné počiny i vzhledem ke kapacitě nemají zatím šanci ubrat z nebe ani jedno letadlo, možná časem, až stoupne kapacita a bude více linek. Určitě je tu klientela firem, které si chtějí snížit ESG a pošlou své zaměstnance na SC raději vlakem. Nicméně objektivně je potřeba dodat, že nezapočítáváte do srovnání dvě noci ubytování a pokud nejste přímo z Prahy a okolí, tak ani cestu na letiště. Pro nás z divokého severu znamená cesta do Prahy na letiště nejméně 3-5 hodin navíc (z Teplic autem cca hodinu + řešit parkování, popř. obtěžovat někoho, aby mě… Číst vice »