dpp

ETCS pro levobřežku: Správa železnic chce otevřít trh, poprvé dělá evropský průzkum

Zahájení stavby ETCS na 4. koridoru. Zleva: šéf AŽD Zdeněk Chrdle, náměstek SŽ Mojmír Nejezchleb, šéf Sudop Praha Tomáš Slavíček. Pramen: FB AŽD PrahaZahájení stavby ETCS na 4. koridoru. Zleva: šéf AŽD Zdeněk Chrdle, náměstek SŽ Mojmír Nejezchleb, šéf Sudop Praha Tomáš Slavíček. Pramen: FB AŽD Praha

Správa železnic sáhla při zavádění zabezpečovacího zařízení ETCS poprvé k mezinárodnímu průzkumu trhu. Připravila jej pro záměr instalace ETCS na

Správa železnic sáhla při zavádění zabezpečovacího zařízení ETCS poprvé k mezinárodnímu průzkumu trhu. Připravila jej pro záměr instalace ETCS na trati od státní hranice s Německem přes Dolní Žleb do Kralup nad Vltavou, která vede po levém břehu Labe.

Správa železnic se obrátila na „všechny klíčové dodavatele systému ETCS jak v České republice, tak i v Evropě“. „Nový přístup by měl vést v budoucnu k otevření trhu, ověření správnosti nabízených cen a k vytvoření většího tlaku na dostupnost a kvalitu nabízených řešení,“ sdělil deníku Zdopravy.cz generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Správa železnic si od průzkumu slibuje i zjištění podmínek, za kterých by firmy byly ochotné vstoupit na český trh. Dosud je dodavatelem traťové části ETCS pro českou železnici AŽD Praha, která je v tendrech vesměs jediným uchazečem.

Zahájení průzkumu trhu se v těchto dnech objeví ve věstníku veřejných zakázek a také v systému Úředního věstníku Evropské unie (TED). „Tento krok umožní účast v podstatě všem potenciálním dodavatelům z celé Evropské unie,“ uvedla Správa železnic.

Vyhodnocení průzkumu se předpokládá v průběhu dubna, následně budou poznatky využity při zpracování záměru projektu pro připravovaný úsek Státní hranice Německo – Dolní Žleb – Kralupy nad Vltavou. Záměr projektu by měl být do konce letošního roku předložen ke schválení centrální komisi ministerstva dopravy.

Dnes je v tuzemsku ETCS pokryto celkem 255 kilometrů. Jako první byl systém dokončen v části prvního tranzitního koridoru Kolín – Česká Třebová – Brno – Břeclav – státní hranice Rakousko/Slovensko. Celkové investiční náklady byly 600 milionů korun. Hotovo má být brzy i v úsecích Břeclav – Petrovice u Karviné (206 km) a Přerov – Česká Třebová (108 km).

Další úseky vybavované systémem ETCS s předpokládanou cenou. Ve všech případech je zhotovitelem AŽD Praha.

Název stavby/Cena bez DPH (v mil. Kč)/Konec realizace
ETCS Kralupy nad Vltavou – Praha – Kolín/298/04-2023
ETCS Přerov – Česká Třebová/383/ 01-2020
ETCS Praha Uhříněves – Votice/183/ 03-2020
ETCS Plzeň (mimo) – Cheb/1 013/ 08-2022
ETCS Petrovice u Karviné – Ostrava – Přerov – Břeclav/645/ 11-2019

Tagy ETCS Správa železnic
15 komentářů