ETCS na lokálky. Správa železnic vybaví první tratě, přednost mají dostat koridory
Balíza systému ETCS. Pramen: VÚŽ
Správa železnic u regionálních tratí soutěží jen ty, kde již pokročila příprava.
Správa železnic u regionálních tratí soutěží jen ty, kde již pokročila příprava.
Tak bral bych to jako příležitost postupně ten „ETCS Stop“ zase ještě přehodnotit. V podstatě jaký je tam rozdíl proti L1 LS, dvě balízy u předvěstí?
Nebo aspoň zakázat současné jízdy na jednom zhlaví, pak ten „Stop“ asi za bezpečný považovat půjde.
„… nebo Liberec – Hrádek nad Nisou, tedy již takové, které nelze nazývat lokálkami.“ ten liberecký patriotismus vždycky mile potěší. Také jsem tam bydlel a touto tratí jezdil do Bílého Kostela.. naprosto chápu 🙂
Koukám, že v tom zas dělají chaos. Operují s kategorií lokálka, ale zákon zná jen celostátní a regionální tratě. Chápu, že regionální (lokálka) Uničkovka může mít vyšší typ zabezpečení. Ale zbylé by měly mít systém pro regionální tratě v rámci interoperability co nejdříve.
Na těch sedm párů vlaků denně do Litomyšle to bude pecka….
Tak alespoň na úseku Choceň – Vysoké Mýto město se jezdí v hodináči. Holt na to, aby se ten zbytek radši převedl na autobusy a trať se zrušila, není politická vůle
Nebo zřídit výhybnu Džbánov a jezdit klidně v hodináči až do Litomyšle…
Kolik tam jezdí nákladu? Čekal bych svitky plechů a zpátky prořez materiálu (šrot) do hutí.
Podle NJŘ 4 páry, z toho jeden až do Litomyšle
No tím se sice ušetří na infrastruktuře ale vozidla asi budou pořád muset být vybavené drahými plnohodnotnými ETCS mobilkami. Nebo jsou snad nějaké jednodušší regional mobilky (bez GSM-R)? I pro strojvedoucí to bude pakárna, někde jezdit podle návěstidel, jinde návěstidla nebudou. Podle mně základní pětisvětelná návěstidla (vjezdová a odjezdová) by měla zůstat všude.
Málo kde je pětisvětelný odjezd, většina stanic si bohatě vystačí s tří- a čtyřsvětelnými. 🙂
Dvousvětlové stačí. Taková čtyřicítka je při poruše optimální rychlost.
A při výlukách taky? Vždyť SŽ má nějakou výluku ETCS pořád někde.
Určitě. Pokud se vypne zabezpečovač tak je to stav jiný než normální a je lepší mít rychlost nižší než vyšší za cenu mírného zpoždění než nehody.
Otázkou je, jak často bude takový „abnormální stav“ nastávat. Aby tu železnici pak ještě vůbec někdo používal, i když bude tak skvěle moderně vybavená. S přípoji „v tahu“…
Zajímavé, že Švýcaři do toho ETCS šli. Asi chtějí vyhnat lidi z vlaku, když je ten systém tak špatný…
Když zmiňujetete Švýcarsko, tak je třeba říci jakým způsobem to L1 LS zavedli. Princip fungování je popsán tady: https://www.sguggiari.ch/3_etcs_l1_ls.php Ve stručnosti to znamená, že infrastruktura se stala interoperabilní, ale tam kde je jen L1 není nutné použít plnohodnotnou mobilku ETCS.
Však ano, s vypnutým zabezpečovačem by se mělo jezdit stovkou podle návěstidel, jako dnes. A jak to bude na stavbách kde nebudou stavěna návěstidla, bude tam nějaké provizorní ETCS? Nebo se bude jezdit pouze na vysílačku?
Nová vozidla se už bez mobilky ETCS několik let nevyrábí. GSM-R má i Regionova, která už půjde pomalu do šrotu.
Mýlíte se, jednotky 814 Regionova čeká ještě slibná dlouhá budoucnost, minimálně v MS kraji, který v některých smlouvách zásadně nepožaduje nová vozidla a nechá své občany smažit a drkotat v těchto šrotech 😬
80 z kopce a ČD tam daj klimatizaci, narozdíl od Honeckrů jezdících 160 na Sp.