ETCS na lokálky. Správa železnic vybaví první tratě, přednost mají dostat koridory

Balíza systému ETCS. Pramen: VÚŽBalíza systému ETCS. Pramen: VÚŽ

Správa železnic u regionálních tratí soutěží jen ty, kde již pokročila příprava.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Tak bral bych to jako příležitost postupně ten „ETCS Stop“ zase ještě přehodnotit. V podstatě jaký je tam rozdíl proti L1 LS, dvě balízy u předvěstí?

Nebo aspoň zakázat současné jízdy na jednom zhlaví, pak ten „Stop“ asi za bezpečný považovat půjde.

Jiří Urban

„… nebo Liberec – Hrádek nad Nisou, tedy již takové, které nelze nazývat lokálkami.“ ten liberecký patriotismus vždycky mile potěší. Také jsem tam bydlel a touto tratí jezdil do Bílého Kostela.. naprosto chápu 🙂

Petr

Koukám, že v tom zas dělají chaos. Operují s kategorií lokálka, ale zákon zná jen celostátní a regionální tratě. Chápu, že regionální (lokálka) Uničkovka může mít vyšší typ zabezpečení. Ale zbylé by měly mít systém pro regionální tratě v rámci interoperability co nejdříve.

Pevy

Na těch sedm párů vlaků denně do Litomyšle to bude pecka….

XXXD

Tak alespoň na úseku Choceň – Vysoké Mýto město se jezdí v hodináči. Holt na to, aby se ten zbytek radši převedl na autobusy a trať se zrušila, není politická vůle

Řiditel

Nebo zřídit výhybnu Džbánov a jezdit klidně v hodináči až do Litomyšle…

Jiří Kocurek

Kolik tam jezdí nákladu? Čekal bych svitky plechů a zpátky prořez materiálu (šrot) do hutí.

Ústečan

Podle NJŘ 4 páry, z toho jeden až do Litomyšle

Geralt

No tím se sice ušetří na infrastruktuře ale vozidla asi budou pořád muset být vybavené drahými plnohodnotnými ETCS mobilkami. Nebo jsou snad nějaké jednodušší regional mobilky (bez GSM-R)? I pro strojvedoucí to bude pakárna, někde jezdit podle návěstidel, jinde návěstidla nebudou. Podle mně základní pětisvětelná návěstidla (vjezdová a odjezdová) by měla zůstat všude.

Libor

Málo kde je pětisvětelný odjezd, většina stanic si bohatě vystačí s tří- a čtyřsvětelnými. 🙂

Igor

Dvousvětlové stačí. Taková čtyřicítka je při poruše optimální rychlost.

Geralt

A při výlukách taky? Vždyť SŽ má nějakou výluku ETCS pořád někde.

Igor

Určitě. Pokud se vypne zabezpečovač tak je to stav jiný než normální a je lepší mít rychlost nižší než vyšší za cenu mírného zpoždění než nehody.

Frantisek X

Otázkou je, jak často bude takový „abnormální stav“ nastávat. Aby tu železnici pak ještě vůbec někdo používal, i když bude tak skvěle moderně vybavená. S přípoji „v tahu“…

Jiří Kocurek

Zajímavé, že Švýcaři do toho ETCS šli. Asi chtějí vyhnat lidi z vlaku, když je ten systém tak špatný…

Michal Němčanský

Když zmiňujetete Švýcarsko, tak je třeba říci jakým způsobem to L1 LS zavedli. Princip fungování je popsán tady: https://www.sguggiari.ch/3_etcs_l1_ls.php Ve stručnosti to znamená, že infrastruktura se stala interoperabilní, ale tam kde je jen L1 není nutné použít plnohodnotnou mobilku ETCS.

Geralt

Však ano, s vypnutým zabezpečovačem by se mělo jezdit stovkou podle návěstidel, jako dnes. A jak to bude na stavbách kde nebudou stavěna návěstidla, bude tam nějaké provizorní ETCS? Nebo se bude jezdit pouze na vysílačku?

Apollo 17

Nová vozidla se už bez mobilky ETCS několik let nevyrábí. GSM-R má i Regionova, která už půjde pomalu do šrotu.

Kontra

Mýlíte se, jednotky 814 Regionova čeká ještě slibná dlouhá budoucnost, minimálně v MS kraji, který v některých smlouvách zásadně nepožaduje nová vozidla a nechá své občany smažit a drkotat v těchto šrotech 😬

Leinad

80 z kopce a ČD tam daj klimatizaci, narozdíl od Honeckrů jezdících 160 na Sp.