regio-vlak

ETCS do railjetů. Dráhy oslovily dodavatele pro případ krachu jednání s Rakušany

Oslavy 10 let souprav RailJet v Česku. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýOslavy 10 let souprav RailJet v Česku. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Do doby instalace ETCS přišla sedmička netrakčních jednotek railjet Českých drah dočasně o výhodu konceptu push-pull.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Geralt

K čemu railjet potřebuje ETCS? Proč v jeho kabině není pouze ETCS obrazovka připojená k mobilce v lokomotivě „prodlužovákem“?

Bez přezdívky

Že by proto že ten vlak má nějakou délku?

Jarda V.

dokázal by někdo laicky popsat rozdíl mezi ETCS v mašině a ETCS v řídícím voze? Předpokládám že se bude jednat oproti uzavíracím kohoutům v mašině jen o elektroniku která by teda měla být za „jinou“ cenu.

olda

je to v podstatě to samé

Jan K.

A jak je to s etcs v Rakousku? To se tady nikde nepíše. Už to v Rakousku na některých tratí zavedlo a nebo jsme s tím systémem před Rakouskem?

olda

co zkusit pohledat na internetu

Radim

V Rakousku mají ETCS už dlouho. Dokonce mají i tratě bez návěstidel. Nicméně na běžných tratích oni mají i druhý zabezpečovač – PZB. Když není ETCS jedou jednoduše na PZB dál. Nemají výhradní provoz. My žádný zabezpečovač nemáme, tudíž byl tlak na výhradní provoz ETCS.

Pavel

Dobře, ale to je po dlouhých mnoha a mnoha desítkách let ve vedení ČD poprvé, co registruji normální a zcela racionální jednání, když už se do toho maléru zase dráhy dostaly… Tohle bych jim prostě nevyčítal, naopak to vypadá, že tam konečně je v procurmentu někdo, kdo se neválel většinu života ve státních podnicích, ale má opravdovou praxi z reálné ekonomiky. Za mne, v tom průšvihu je to prostě rozumný krok…

Vamid

Přiznám se, že článek úplně nechápu. Takže ÖBB zaplatí instalaci u Alstomu, ale technické řešení patří ÖBB? Takže kdyby to chtěly udělat ČD v samostané zakázce, tak musí schvalovat a vyvíjet znovu a samostatně?

vbb

Nebo si od OBB koupí licenci.

vladki

A co Taurusy? Ty vudou mít ETCS? Nebo je vrátili Rakušanům?

El Barto

Taurusy již ETCS mají, normálně jezdí s railjety i teď při výhradním provozu. Myslím že ETCS není jen u dvou z těch bohumínských.

Dan

Neříkalo se, že Taurusy skončí a místo nich ČD nasadí Vectrony? Jak to vůbec vypadá s tím jejich pronájmem od OBB, původně byl tuším na 10 let, takže se prodloužil?

Juraj

Říkalo, ale pokud se teď s 1216.2 jezdí, tak patrně už ÖBB některé stihly upgradovat. Skončit nicméně mají ty bohumínské, v majetku ČD.

Pitrys

Taurusy OBB nebyly žádný pronájem.

Tomariero

Taurusy mají ETCS, ale jen pro Bohumín Břeclav a to kvůli malé paměti na klíče. Je tam starší generace jednotky ETCS

El Barto

To ale platí jen pro ty deponované v Bohumíně pro vlaky EC po Ferdinandce. Taurusy jezdící s railjety ETCS mají a normálně jezdí z Rakouska do Prahy tak, jako minulý rok, pouze teď navíc objíždějí.

Tomariero

Tak jsem to myslel.

Ruzian1

railjety nadále vozí Taurusy, jen dochází k pravidelnému zpoždění směrem do Prahy kvůli objíždění v Břeclavi.

Domis

Ten první týden ETCS zjevně objížděli v Břeclavi, ale teď to vypadá, že už konečně jezdí více včas. Proč se od začátku neobjizdi už v Grazu, kde je na to hodina času?

Dominik

Protože Rakušáka to přeci nepálí, že se bude objíždět v Břeclavi.

Domis

To snad měly mít ČD s ÖBB domluveny tak půl roku předem, termín 15.1. byl znám. Ale proč tam tuto šaškárnu se zpožděními předváděli už asi týden předem? Co na to MD jako objednatel dopravy?

Lukáš

To nebylo kvůli ETCS.

Petr

Zákazníci ÖBB do Prahy nejezdí?

Radim

Problém byl v aktivaci českých klíču pro ETCS na 1216 a zároveň se sešlo několik 1216 provozu neschopných. Přepřahy v Břeclavi se dělali protože bylo málo mašin s aktivním ETCS pro CZ. Jinak bylo již před změnou GVD dohodnuto že se bude objíždět v Grazu a tak se již tento týden i děje.

Jarda

dle vyjádření ČD by se nemělo objíždět, ale měla by se tam přistavit jejich loko, Vectron nebo Eso

noerf

Proč ČD poptávají prototypovou instalaci, když jí budou mít ÖBB u svých jednotek, na které mají podepsanou smlouvu?

Tonda

Nabrezi = co chcete, tam je takovy chaos a zmatek, ze leva ruka nevi co dela prava

Bobek

Protože by se mohlo stát, že to vyhraje jiný dodavatel s jiným zařízením. To snad není tak složité vymyslet.

Air Traveller

ten duvod je uz v nadpise. to snad zvladnete 🙂