obrazok-zdopravy

Estonská část projektu Rail Baltica je podepsána. 58 kilometrů rychlotratě se může začít stavět

Projekt Rail Baltica - ilustrační foto. Zdroj: Rail BalticaProjekt Rail Baltica - ilustrační foto. Zdroj: Rail Baltica

Termín dokončení stavby je momentálně plánován na konec roku 2030.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sáček

Pro srovnání RS Brno-Přerov celk. délka 77 km. Rozděleno na 5 částí

N.N.

U nich to bude 1 mezistaniční úsek.
Přerov-Kojetín už jsou vidět zemní práce. Je pozdě upravit ten projekt na 1kolejku pro 250 km/h se zrušením 5 nádraží, abychom srovnávali jablka s jablky a ne s hruškami.

Marian Kechlibar

Zas vezměte v úvahu, o kolik hustěji je obydlená střední Morava.

Jedna z věcí, kterou v Pobaltí zažijete, je pocit prázdnoty krajiny. Tam jsou ty lesy opravdu lesy – a vesničku spatříte tak co 25 kilometrů.

Obyvatelstvo, méně početné než u nás, se koncentruje hlavně v několika městech.

cenek

Jak to, že to vychází tak levně na km.

EM*

Jednokolejka, rovina, les, prakticky žádná civlizace kolem

Zaerikk

Tady ani žádné tunely, které se slíbí pro každou Horní Dolní jak u nás.

Beskyd

Je to pro ně úspěch. (ikdyž ne úplný, skrze jednokolejnost)
A u nás nic. My se musíme spokojit jen s malůvkami na bilboardech v aktuální reklamní kampani ‚Vrtky‘.

Martin

a polaci ziskavaji zkusenosti s vystavbou trati do 250km/h…

Swarrior

Počítám li správně 8,3mld a 58 km tak jeden km novostavby na 250 km/h je cca za 140 mil Kč. U nás je za to tak zábradlí a PHS….

F. K.

Esli vono to nebude taky tím, že Estonsko není Vysočina nebo Český Středohoří…

Marian Kechlibar

Myslím, že necelá čtvrtina estonského území jsou bažiny. Letíte-li malým letadýlkem z Tallinu do Kuressare, je to dobře vidět, všude se blyští stojatá voda.

To asi taky nebude ideální prostředí na stavbu tratí.

David

Asi to zábradlí nenatírají tonerem do tiskáren, nebo už fakt nevím.

Fero

Proč není rychlost 320 ?

tarten

Mezi městy velikosti Brna a Bratislavy se jim nechtělo platit ani 250 km/h. Proto 249 km/h.

Tomáš Záruba

Ale houby… důvodem je smíšený provoz.

Václav Molcar

Nám stačí jedna velká tramvaj v Praze a je to velká sláva.

Sáček

S jednou kolejí, na kterou byl projekt prozatím (v 1. fázi) redukován kvůli velké finanční náročnosti.
Smíšený provoz nákladních a osobních vlaků, max. 249 km/h

Petr

Vzhledem k tomu co to je za díry to může v pohodě stačit.

Marian Kechlibar

Pärnu není až taková díra. Je tam velice mělký záliv Baltského moře, který se v létě vyhřeje do příjemné teploty „na plácání“, takže je to tam hodně turistické.

Až se tam z Tallinnu pojede půl hodiny vlakem, bude to tam o prázdninách praskat ve švech.

Petr

Co je to zas za šotoblouznění? 40 tisíc obyvatel. Staví se snad někde plnotučná VRT kvůli takovejm městům? Do teď tam nepotřebovali ani dálnici. Budou rádi když tam užíví hodinovej takt a na to jim ta jednokolejka stačí.

Kubrt

Ta traž se nestaví kvůli Pärnu, to „jen“ má štěstí, že leží na spojnici Rigy a Tallinnu.

Petr

No já jsem Parnu do diskuse nezatáhl, ale co už… Podstatný je kolik vlaků tam bude jezdit.

Marian Kechlibar

Nenavážejte se do jiných lidí, když ani z mapy nerozeznáte, že jde o (užitečnou) mezilehlou zastávku přímo mezi dvěma hlavními městy.

Petr

Tak především to asi nerozeznali ani sami Estonci když si myslí, že jim tam stačí jedna kolej, ne?

Marian Kechlibar

Estonci jsou celkem chytří a samozřejmě vědí, že k plnohodnotnému provozu budou potřebovat dvě koleje.

Spíš se to podobá tomu, jako když naše ŘSD otevře nějaký kus rozestavěné dálnice v polovičním profilu – mít už nějaký užitek ze stavby předtím, než dojde k jejímu dokončení.

Petr

Váš optimismus nesdílím. Z toho citovaného BBC článku vyčnívají slova: peníze, zdražování, úspory. Druhá fáze/kolej odložená na neurčito.
Pokud bych to srovnával s dálnicí, tak spíš s A5 u Drasenhofenu – druhej pás je v plánu. Jednou. Možná.

David

Jo, ale v 2030 budou něco mít…ne jen další vizualizaci

F. K.

Nebo taky Rusáky v Narvě a úplně jiný problémy.

Adam Ř

A nepočítají náhodu s možností zdvojkolejnění