Estakáda za půl miliardy jako ochrana před velkou vodou. SŽ soutěží rekonstrukci úseku trati z Opavy do Kravař

Dotčený úsek byl po loňských povodních poškozen nejvíce. Vlaky se na něj vrátí až za dva roky.
Správa železnic (SŽ) vypsala veřejnou zakázku na vybudování souvislé vícepólové estakády o délce přibližně 300 metrů pro přemostění inundačního území řeky Opavy. Estakáda vyroste u Malých Hoštic na úseku trati Opava Východ – Kravaře ve Slezsku.
Estakáda přes záplavové území má zabránit škodám v případě dalších povodní. Ty poslední, v září loňského roku, poškodily daný úsek z celé české železnice nejvíce.
„V tomto úseku povodeň trať zasáhla fatálně, viz například známé záběry od Malých Hoštic, kde úplně ‚zmizel‘ násep kolem železničního mostu a kolejový rošt visí ve vzduchu,“ řekl loni v září Zdopravy.cz mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Součástí stavebních prací bude například odstranění stávajícího zemního tělesa v záplavovém území, úprava nivelety trati, výstavba hlubinně založené mostní konstrukce včetně přechodových oblastí, rekonstrukce železničního spodku se zajištěním odvodnění, obnova železničního svršku včetně výměny kolejnic, pražců, upevňovacích prvků a lože či okládka nové kabelizace, optických tras a sdělovacích prvků.
Maximální hodnota zakázky byla stanovena na 577,2 milionu korun. Nabídky lze podávat do 22. prosince.
„Vypsaná zakázka je na projekt stavby i její realizaci. Stavební práce by měly začít příští rok, obnovení provozu na trati se potom předpokládá v roce 2027,“ uvedl Gavenda.