Éra letenek za deset eur podle šéfa Ryanairu skončila
Boeing 737-800 Ryanairu ve Frankfurtu. Foto: sebestianhoyer / Flickr.com
Důvodem konce extrémně levných nabídek jsou ceny ropy.
Důvodem konce extrémně levných nabídek jsou ceny ropy.
Tie najlacnejsie letenky by som dal kludne od 20-30 eur ale ako sa tu spomina do 50-60eur sa stale da letenka považovať ako lacná.
Degradace letecké dopravy a její masové rozšíření se všemi negativními důsledky (přeplněné letiště, vzdušný prostor…) bohužel nastoupila s nizkonakladovymi společnostmi….
Nejen letecké dopravy, devastace krajiny i kulturních památek overtourismem je bezprecedentní.
Ale někomu to zase vydělává na živobytí…
🙁
Asi takhle. Letenky za 9 € jsem využil už dávno. Teď, když nějaká je, je v absolutně nevhodnej čas. Odlet v 10 vecer. Přílet o půl jedny ráno. Autopůjčovny zavřený, takže k ničemu. V ten den často letí i jiné spoje (z Vídně) o Ryanu i konkurence. Pro mě je zpáteční letenka po Evropě za 2.000,-Kc/80,-€ furt parádně levná. Pro mě tahle zpráva rozhodně není zdrcující, jak se jí pan ředitel snaží podat. 🙂 ono za těch 9€ zase tak moc letenek nebylo.
No, zpáteční letenka za 80€ je ekonomický nesmysl, když jen letištní taxy ve Vídni vycházejí na nějakých 40 €…a kdyby Ryanair letištím platil, co by správně měl, tak se na těch 50€ v průměru na OW dostane těžko…
Proto píšu, že ze letenka za 2.000,- je furt parádní. Navíc v tom letadle za tyhle peníze sedí tak 1/3 cestujících max. Zbytek platí víc, a mnohdy i násobně.
To mohu potvrdit 🙂 Nedavno jsem kupoval u Ryanairu let PRG-BCN (nutno rict, ze den predem) a jednosmerna letenka stala bez zavazadla 10tis Kc.
Přesně takoví zákazníci dotují levné akční letenky 🙂
Drahe letani kvalitni byt nemusi, levne nemuze. A neplati to teda zdaleka jen pro letani.
To uz jsem od tohohle typka slysel tolikrat, ze uz to nema zadnou informacni vahu.. 😀
Nejlepší je, že taková lodní doprava je regulována minimálně. Přitom taková 1!!! výletní lod‘ Harmony of the Seas vyprodukuje stejně oxidu siřičitého jako, a ted‘ pozor, 376 milionů aut!!!!!!!!!!! To znamená, že 4 takové lodě produkují stejně oxidu siřičitého jako všechny auta dohromady na SVĚTĚ. Ale evidentně to zas tak nikomu nevadí, přitom výletní lodě jsou svým způsobem zcela zbytečné a společnost se bez nich v pohodě obejde, což nejde říct o autech, letadlech, vlacích apod.
Souhlas, je to velmi neférová konkurence, ale holt regulovatelnost lodní dopravy je nejsložitější (případné spotřební dani, ale i nárokům na bezpečnost či zaměstnance se vyhnete díky fungování pod vlajkou jiné země a plavbě „územím nikoho“)…
Přistav si snad může vybírat, komu povolí zastavit.
Někde jsem slyšel, že 10 největších nákladních lodí vypustí tolik emisí, jako polovina všech aut na světě.
Ale zdroj k ověření neznám, prodávám, jak jsem koupil.
Ano, psali to v roce 2012 na základě jednoho (resp. jediného) provedeného průzkumu. Od té doby ticho po pěšině, lodní doprava se významně zlepšila, ale stále všichni vytahují ten dementní článek z roku 2012…
Ano, ale oxidu siřičitého, ne oxidu uhličitého.
A bylo to 50.000.000 aut, takže kolega Dan se seknul o řád. Ale zaručeně má pravdu.
Jo, že v roce 2019 přísnila norma na obsah síry v palivu, to se neví, takže zaručeně žádná nikdy neexistovala.
https://wwwcdn.imo.org/localresources/en/OurWork/Environment/Documents/Resolution%20MEPC.320%2874%29.pdf
Mícháte jablka s hrušky. Oxid siřičitý nezpůsobuje skleníkový efekt, takže jeho emise nejsou agentem klimatické změny (na rozdíl od emisí) oxidu uhličitého.
A samozřejmě se víc a víc reguluje i lodní průmysl, v rámci Fit for 55 je to návrh nařízení FuelEU Maritime.
To vy je mícháte, já o žádném skleníkovém efektu nepsal.
Nekomu proste nejde o neskodny CO2, ale o skodlive latky. O jedy.
Jistě, ale ono srovnání je nesmyslné, protože schválně vybralo typ emisí, které benzinová auta nemají a tím vznikl šokující rozdíl. Srovnáním s diesely by to už tak šokující číslo nebylo, i když by bylo pořád dost velké. Z aut a letadel jde každopádně spousta jiných jedů a teď je zkuste všechny porovnat, protože každé produkuje něco jiného. Najednou je po senzaci a máte drbání na hlavě.
Neškodný CO2? Vy jste na fyzice na základní škole nedával pozor, že nerozumíte skleníkovému efektu?
Zdroj vašeho tvrzení?
Zdroj je nabu.de, navíc nějak nechápu ten váš link, já tady psal o výletních lodích, ne nákladních…
https://www.obnovitelne.cz/clanek/784/velke-nakladni-lode-versus-auta-kdo-skodi-planete-vic
opravdu 376 milionu aut?
376 milionů aut!!!!!!!!!!!
Máte tam málo vykřičníků.
Mimochodem automobilní nafta může obsahovat až 0,01 % síry, lodní palivo 0,5 % síry.
A jdeme počítat. Auto jezdí za 4 kg nafty na 100 km, takže nám vyjde 30.000 tun paliva na 100 km jako ekvivalent u lodi. Tedy na plavbu 2000 km dlouhou ta loď spotřebuje 600.000 tun paliva.
Skvělé, žejo? Jenom to je 3x víc než sama váží. Něco nesedí.
Vpodstate dobrej argument, ale ta spotreba se pro tyhle ucely nesmi prepocitavat na ujetou vzdalenost, ale dobu jizdy. A kdyz je lod rekneme v prumeru 5x pomalejsi, nez auto, je potreba vas vysledek peti vydelit.
Jste mimo zas, ostatne jako temer v kazdem vasem prispevku. I kdyby to nebyly prvni 4 lode, ale prvnich 400, tak je to uplne jedno a stejne je to velky problem. Navic pluje plno vyletnich lodi, ktere byly postavene pred ruznymi regulacemi spalin. Krom toho se tady diskutuji velke vyletni lode a vy tady vpalite s Vltavou. Byt vami uz bych se dal neztrapnoval.
Mne zase prijde mimo tvrzeni, ze 40 nebo 400 je uplne jedno. Predstavte si, ze je to vase hodinova mzda a pochopite, ze je to sakra rozdil.
Ono je hlavně absurdní tvrdit, že jedna loď má stejný dopad jak 376 milionů aut. A pokud je to podle jednoho jediného parametru tak je to minimálně hodně manipulativní srovnání.
A o zbytečnosti výletních lodí běžte přednášet vodákům na Vltavě. Pro společnost je to přece zcela postradatelné, aby jeli na výlet lodí. A pak to samé na Baťově kanále a na Brněnské přehradě.
Pak můžete zakázat ještě i hudbu, tanec a zpěv. Jako v půlnočním království.
Běžte raději roznášet rohlíky. Protože porovnávat Harmony of the Seas s laminátovou, plastovou či nafukovací lodí na české řece můžete jenom vy :))
Nooo, já bych byl opatrný se srovnáváním jablek a hrušek a ta čísla jsou také úmyslně dost extremizovaná (z bulvárních důvodů). Ano lodní motory vypouští kvanta oxidu siřičitého o tom žádná, ale „moderní benzinová auta“ z principu neprodukují oxid siřičitý. Takže tady nám někdo vybral úmyslně něco co bude šokující rozdíl. Auta zase silně dominují v jiných znečištěních (NOx, CO2, prach..) a to ještě když to srovnáte „moderní auto“ a pak z jistíte co v reálu jezdí po silnici tak to bude mnohem méně slavné a té síry ze starých dieselů bude mnohem více. Na jiné emise jsou lodě zase… Číst vice »
Srovnavani emisi lodi a aut je vetsinou za ucelem „proc bychom meli resit emise aut, kdyz neresime lode“. Tito lide se ale nezamysli nad tim, ze u aut se emise oxidu dusiku, siry a poletavych castic resi hlavne kvuli vlivu na blizke okoli.
Pro vas jsou zbytecne vyletni lode, nekdo je muze povazovat za uzasne misto pro traveni dovolene. Nekdo jiny muze rict, ze vas let nekam na dovolenou je zbytecny, muzete jet autem na Sumavu, dalsi zas, ze i to je zbytecne a da se jit pesky do lesa.
ja jsem takove letenky ani nikdy nevidel. 🙂
a asi neni problem zaplatit za veci tolik, kolik realne a rozumne stoji, pokud za to dostaneme rozumnou kvalitu sluzby…
Já nějaké viděl, ale to bych musel plánovat nejmíň půl roku dopředu a co jsem viděl tak je to spíš pro lety v pracovní den uprostřed noci nebo něco podobně nepopulárního. Za 25 a víc se už pak nabízeli normální promo spojení třeba ze začátku provozu jisté linky. Z principu věci je to prostě hodně omezená nabídka pro nomády, kteří mohou odjet kdykoliv kamkoliv.
Co si vzpomenu za posledních pár let, tak z Prahy Jordánsko, Varšava, Malaga, Marseille… Uprostřed noci a před devátou ráno zásadně nelétám a nikdy neplánuju cesty víc než měsíc dopředu 🙂 Takže až takový problém sehnat nebyl, ale je fakt, že zaměstnavateli nevadí, když se uprostřed týdne sbalím, pokud se příliš nezpozdí práce.
Nemusí to být půl roku dopředu a v šílený čas. Náhodou jsme na listopad 2019 asi jen v měsíčním předstihu našli letenky za 10 € z Berlína na Malorku v pátek a zpět v pondělí za stejnou cenu (pravda než jsme se do druhého dne rozhodli, skočila jedna cesta na 15). Všechno vyšlo ale právě tehdy se člověk zamyslí nad životním prostředím, protože jinak by nejspíš nikam necestoval.
Tu samou cestu a letenky jsme sehnali v lednu 2019 za 2 Eur/pax (moje zatím nejlevnější letenka v životě), ale k tomu nás stál 1000 Kč ještě vlak do Berlína 😀
Nicméně i tak to byla super cena a opravdu takhle levné letenky čas od času koupit lze 🙂
Já letěl za 1 euro z Prahy do Říma .))))
lucky you! 🙂
(a kufr stal padika?)
Ono není zas tak těžké letět na eurovíkend jen s malým příručákem 😉
S příručním zavazadlem zvládnu i týden. A vezmu si i běžecké oblečení.
Mozne je cokoliv, jsou i lide, kteri nosi to same tricko nebo kosili vice jak jeden den.
Já jsem nedávno koupil letenku Vídeň Lisabon za 15 euro
Jednou Praha Kodaň za 60,- tam a 350,- zpátky 🙂
Ty letenky byl celkem běžně k dostání. Sám jsem absolvoval s Ryanairem Norimberk – Manchester za 4 Eura zpátečka, Praha – Milán za 2 eura zpátečka a rekord je Vídeň – Larnaca s Levelem za 0,02 Eura zpátečka. Takže ty letenky „zadarmo“ se daly normálně koupit
A proto asi Level dopadl, jak dopadl…
Pokud si pamatuju dobře, tak Level skončil spíš díky covidu, protože v té době se zrovna snažil expandovat krátké lety po EU a tyhle akční ceny mu samozřejmě dost sáhly do cashflow a proto byly ukončeny. Ale dálkové lety pokud vím stále prodává dál 🙂