Emisní supermani: Data ukázala, kde bleskově zkontrolují až 60 aut denně a všechna projdou
Měření emisí, ilustrační foto. Autor: MDČR
Průchodnost vozidel měřením emisí se v průměru pohybuje kolem 97,4 procenta, přestože auta stárnou.
Mě třeba z emisí vyhodili, neboť nedávám úplatky. Octavia2 1.9 tdi. Nechal jsem to opravit. Prošel jsem pak v pohodě. Tak mě můžou stavět a měřit jak chtějí.
Nejhorší je děda z STK v Bruntále
Tady honíme emise na autech a že se nám to z letadel sype na hlavu v tunách nikoho nezajímá. Divný svět
https://www.veronica.cz/ucinky-vyfukovych-plynu-z-automobilu-na-lidske-zdravi
Jak tedy mít správné emise , jaké je řešení , kdo ho má ?
A nešlo by zveřejnit lokality STK spíše než neověřitelná (pro veřejnost) čísla techniků) ??
A co kdyby ti samozvaní chytrolíni také se zasadili o to, aby se prodávala čistá nafta a benzín. Většinu těch dle nich škodlivin pochází stejně z tzv. ekologických přídavků.
Já jezdím od roku 2000 na lpg a na měření emisí jsem nikdy neměl problém.Hodnoty mám na desetině předepsaných hodnot.Je to Accord 2.0 a provoz na plyn.Pokud měří emise na benzín tak jsem sotva na půlce předepsaných hodnot.Technik jen vždy řekne že mám jedno z nejkvalitnějších aut co se kdy vyráběly.Kat a lambda původní a najeto 260 tis.km.
Moje 16 let staré auto (atmosférický litrový tříhrnek od Daihatsu) prochází emisemi s velkou rezervou aniž bych cokoliv uplácel. Stačí měnit svíčky, olej a vzduch. filtr v předepsaných intervalech.
mam podobnou zkušenost s avensisem, ale po 300.000 km už se kouřivost přesunula k horním hranicím. prý je to kvůli vyšší teplotě spalování plynu a rychlejšímu odcházení katalyzátoru.. tak snad ještě vydrží 🙂
Z tohohle mraku pršet nebude, možná pár kapek. Šulí se na každé STK, každý technik má okruh svých lidí a servisů, kterým za papírek v popelníčku garantuje úspěšné absolvování ME a STK. Majitelům STK to vyhovuje, protože o takový „přivýdělek“ mohou technikovi snížit oficiální mzdu. Podobně jako číšníci v hospodách. Stát na to ani pořádně šlápnout nemůže, protože vzhledem ke stáří vozového parku v našem Absurdistánu by se jednalo o POLITICKÝ problém. Takže se bude zase předstírat nějaké řešení, Policie bude semo tamo dělat kontroly na cestě, ukáže se to v televizi, a tím to zdechne. P.S.: nic o problematice… Číst vice »
Jediné vylepšující řešení bych viděl ta pravidla pro technický stav poněkud zvolnit v některých oblastech (blinkry, různá přídavná brzdová světla, kontrolky airbagů, atd…), u jiných to tvrdě držet a odchytávat na cestě. Prostor pro korupci by se tím mohl zúžit, i když ty nejpalčivější (emise) by to asi nepostihlo. Ale mírný pokrok, v mezích zákona….
A povíte nám, na kolik jste si za těch 30 let na těch papírcích v popelníčcích přišel?
jde o to jak si se živil ty lemple….
Hlavní otázkou je to, proč máme tak starý vozový park? Možná kdyby lidé měli větší platy,alespoň srovnatelné s Německem,tak si většina každý 4-6rok koupí nový vůz a bylo by po problému.A ty ojetiny se šoupnou dál na východ.Momentálně jsme ten východ ale my.
Zde je článek o emisích aut. Napsal jsem příspěvek o zamořování našeho vzduchu v ČR vojenskými letadly NATO, přelétávající naši republiku – asi v roce 2022 (podle Černochové) to bylo jedno vojenské letadlo NATO každých cca 45 minut ! A tyto sračky my dýcháme ! Můj příspěvek se zde však neobjevil, CENZOR BDÍ !!! Přece nesprávné názory se nesmí zveřejňovat !
Když jste debil, který nechápe škodlivost emisí z aut přímo v městském provozu a škodlivost emisí z letadel, nechápe důvody vojenských operací NATO a ministryni obrany nazývá ministryní války, celkem jednoduše dáváte najevo, že jste idiot, kterému nedopřejeme možnost šířit výplody zakrnělého mozku zde. Můžete si stěžovat u soudružky Konečné nebo přímo u Putina. Nashle.
Označit veřejně že je někdo debil, je to na soudní řízení a věřte, že bych byl já vítěz, ale já bych se na Vás mohl vybodnout, nebudu se soudit s někým, kdo mi nestojí za to abych se s ním špinil. Jinak si stále myslete, že jste Mistr světa a že řídíte tuto zeměkouli ! ! !
Ale no tak, nevyhrožujte a konejte, moc se na ten soud těším, Rebele:)
Jsem ruský trol a sem se chodím vyzvracet. 188.175.161.155
A co chemtrails?
Jinak dobrý? Zkuste čepičku z alobalu, ta chrání i před čipy z vakcín od Billa Gatese a světových Zednářů…🤭
Ale prece kazdy vi, ze cipy Billa Gatese byly u nas vymeny za cipy Tomia. A i proto jsou nase motory tak skvele a nemaji proste zadne skodliviny.
Je to už dávno co jsem četl članek jak ekologičti aktivisté oslavovali že se jim podařilo zakázat vjezd dislu do některých měst
Nedávno jsem od nich četl další jak se v těchto městech z zhoršilo ovzduší ono se těm ekoteroristum nedá už ani věřit
Link, or it did not happen…
Jestli mně něco na tomto státě vadí, tak je to nízká vymahatelnost práva. Ano, máme v ulici takového „svobodného“ člověka, který přece není ovce a nedá se ničím svazovat. Když měnil střechu, lítal azbest všude kolem, když topí, je smrad v celé ulici, když někam jede, nakopne svýho TDI pašíka (passata), který produkuje tolik sazí, že když se chvíli neumyje, je očouzenej i nárazník (a který se v zimě musí samozřejmě aspoň 10 minut zahřát než vyjede). A co na to stát? Stavební úřad mu ani nedal pokutu za neoprávněnou likvidaci azbestu, auto vesele jezdí dál a topí si, jak… Číst vice »
Jaký pán, takový krám.
Ano máte pravdu to jsou všechny dopravní prostředky s motorem s vnitřním spalováním zato elektromobily neprodávají vůbec nic protože nemají vyfuk
Karle, dokážete někdy napsat i nějaký příspěvek k tématu? Nahoře hejtíte ekoteroristy, kteří s podvody STK nemají nic společného. Zde hejtíte elektroauta, která Ondros ve svém příspěvku nijak nezmínil.
Zkuste míň hejtit a víc se strefovat do tématu, dík.
Takových Čechů je tolik, že nějakého, nebo hned fůru, má tu smůlu mít jako souseda skoro každý.
Do právního státu máme nekonečně daleko, možná dál než hned po „převratu“, zatím panuje v Česku naprostá anarchie.
Jestli kašle i na prohlídky od kominíka a na hlásič CO, tak se problém časem vyřeší sám…
Někdy stačí lidské smysly, není ani třeba složitých přístrojů. Někdo čoudí z výfuku černě, jiný namodrale (pak spaluje nejspíš olej), někdy nasajete do nosu puch, že se vám hned obrátí kufr. Hodně jsou to starší dodávky, ale tam člověk občas při pohledu na kastli nechápe, že to ještě drží pohromadě. Čoudí ale i auta na pohled mladší a někdy i „lepších“ značek. Já bych ale šel cestou obchvatů a tunelů, aby se v zástavbě pohybovalo minimum tranzitu, když by pak byla kvalitní síť těchto silnic, povolit vjezd jen rezidentům (od toho má ale Praha daleko, kupř. tunel Blanka měli dotáhnout… Číst vice »
Ach ta slavná ekologicka buzerace. Pokud chceme něco změnit, mělo by se začít od největších znečišťovatelů a ne od těch nejmenších. Po několika letech buzerace bude vysledek stejně zanedbatelný, jestli vůbec nějaký.
Tyhle „nejmenší“ znečišťovatele považuji za nejnebezpečnější, protože jsou bez jakékoliv faktické kontroly a znečišťují ovzduší zpravidla v místech s velkou koncentrací lidí a přímo pod nosem.
Prene tak, bydlim na vesnici a nekolik dobre znamych pripadu je schopno celou ves v zime poslat pod kourovou clonu protoze doma v kamnech pali co jim prijde pod ruku. Tato lokalni topeniste emituji primo v dychaci zone neuveritelna svinstva v koncentraci kterou si nechci ani predstavit.
Sorry … ale tady je diskuse pod článkem o emisích ze spalovacích motorů aut
Jenze to k tematu je. Dnes nejsou temi nejvetsimi znecistovateli prostredi veke podniky, ktere jsem pod tvrdou kontrolou a jejich emise se probezne monitoruji. Hlavnim zdrojem emisi jsou dnes tzv. mikrozdroje a tj. lokalni topeniste a auta a zcela evidetne ani nad jednim neexistuje zadna kontrola, prestoze formalne tu prislusne instituce na to mame.
Ono když se zeptáte někoho, kdo emise velkých znečišťovatelů měří zjistíte, že je situace obdobná, tak jako v celém státě.
Ty lokalni topeniste maji jeste jeden aspekt, takovej zakazove-dotacni.
Kdyz si nekdo mel domorobo klemsu v nezateplenym baraku, slo z toho, coby z prototypu zplynovaciho kotle takovyho tepla, az roura do komina svitila. Zaroven takova vysoka teplota zajistovala dokonaly spalovani bez dymu a smradu.
Tedka se takovy odladeny topeniste zakazalo, tak si dotycnej barak hezky zateplil, koupil novej bio eko automatickej kotel, kterej se furt dusi, nebot je pretopeno. A jsme tam, kde jsme byli se studenym naftakem kousek niz. Zamer dobrej, vysledek jako vzdycky.
Proč si (nepravdivě) myslíte, že ti největší znečišťovatelé nemusí nic plnit..?
Proč dáváte těmhle udavačům a potížistům takový prostor?
Protože nechceme dýchat sračky a jsme pro dodržování pravidel. Pokud s tím máte problém, tak nashle.
Jsem přesvědčen, že nechápete, kdo je to udavač.
Na posledních emisích auto vytáčeli do 5000ot/min. Je to turbodiesel s maximem výkonu při 3750ot/min. Dále mi pak „chytrák“ vysvětloval, že míra emisí napsaná v techničáku neplatí, ale je nutné dosáhnout daleko nižších hodnot (NOx) prý nařízení. Kromě toho, že auto je možné poškodit držením v nesmyslných otáčách bez přívodu chladícího vzduchu -> z STK mi nikdo nic nedá. Na druhé straně tam měli starý BMW, nikdo ho nedusil a určitě prošlo. MD nemá nad STK vůbec kontrolu.
STK a emise je ralne od systemu zcela utrzeny system mafie. To snad vi uplne kazdy krome statniho urednika.
Ano,u vozů odpovídajícím Euro5 s DPF a Euro 6 je opravdu hodnota korigovaného součinitele absorbce státem snižena na hodnotu 0,25 m-1.Ve velkém TP je např 0.56,ale platí 0.25.
NOx se v podmínkách měření emisí před STK neměří.
Přeběhové otáčky motoru opravdu u každého typu vozu a i motoru jsou rozdílné.Ty dodává výrobce vozidla ve specifikaci a v Emisní stanici jsou v programu přednastavené.Např.program Dekra Data.Technik je přepsat nemůže.
Např. některé Octavie 2řada se točí jen na 2400-2700ot/min.
Takže????.
Metodika je asi jiná u každé stanice ME. Mám Fabii2 1,4TDI, Euro 4 s DPF a na některé ME mi točí max. 2800ot/min a u jiné zase na 5000ot/min. Jak je to možné? V obou případech jsem prošel.
Stejně tak pamatuji jak přede mnou vyhodili naftové Euro 2 auto, kterému kolísaly otáčky motoru (bez zátěže) kolem 4000 ot/min (v životě ho nikdo netočil nad 3000 ot), takže nemohli naměřit co chtěli.
Nikdo tady ještě nenapsal, co se čerpá za kvalitní ????? palivo míchačů z ČR do nádrží vašich automobilů. Stejné jako když dáš do kotle sračky. Z komína také sračky.
Ta situace s palivy se o dost zlepšila za posledních 10 let, po nájezdu kontrol ČOI a zveřejňování hříšníků…
Nejhorší situace je, když má majitel čerpací stanice prosak vlhkosti do nádrží, což se obtížně zjišťuje a ještě obtížněji přiznává….
Pokud chceme chránit přírodu a atmosféru. Proč neřešíme nesmyslnou leteckou dopravu? Proč se lítá zbytečně? Proč takto nebuzerují letce, kteří dělají emise za hromady aut?
Protože by se to nelíbilo majitelům soukromých tryskáčů
tohle je článek o autech, všiml sis?
Tohle je článek o znečišťování ovzduší
No až bude počet letadel na českém nebi aspoň poloviční jako je provoz na českých silnicích, tak se nebojte někdo to řešit začne… teď je to v Čechách v poměru k procentu aut s vykuchanym filtrem, marginální..
Jak je asi ve vzduchu zastaví a odešlou na maximálně 8km vzdálenou stanici STK?
Všichni jsou vlastně spokojeni, jenom ochránci klimatu panikaří, takže to bude fungovat asi ještě dlouho…
Generaci, dvě?
Já spokojený nejsem, že musím dýchat ty zplodiny.
jo do 3. války a pak to bude ještě horší, ale ten zbytek bude mít jiné problémy…
I kdyby dal každý úplatek jenom pět tisíc, tak je to slušný příspěvek do černé ekonomiky Česka a denní příjem vyšší, než leckoho roční plat.
Za mě je trochu víc zavádějící ta metodika, která předepisuje rychlý pedál. To můžete dělat u benzínu, kde benzín hoří podstatně rychleji než nafta. Rozdíly tam musí být patrné. Mám za to, že žádný náklaďák při testu na rychlý pedál nemůže projít 🙂
Tohle měření u dieselů je naprostá zhovadilost a kdo to vymyslel a schválil je naprostý trouba! Aby měření bylo objektivní musí být měření v provozní charakteristice tj motor musí být v zátěži třeba na válcích ne na volnoběh…člověku vstávají vlasy hrůzou při tom měření a škodlivost pro motor je neskutečná, jenže toto úřednický netechnický vůl nikdy nepochopí…
Úřednický netechnický vůl tu metodiku nevymyslel; ten ani neví, jak motor funguje. Tohle vymyslel technik, a dost možná záměrně. Spoustě lidí tím zařídil velmi slušné živobytí. Bohužel, časem je o to připraví elektromobilita. Ale třeba je v tom systém nenechá a bude se před STK měřit SoH baterky – kdo má pod 90 %, neprojde. To by byl vývar….
a kde je napsano, že auto po stk bude automaticky celé 2 roky v top stavu? Klidně se najdou lidi, co to i za měsíc nebo za 2 mají zralé znovu do servisu. Takže k čemu vlastně ta stk je, když během platnosti se o ty auta nikdo nestará.
Jsem pro zkrácení platnosti TK u vozidel starších 10 let, ze 2 let na 1 rok. U vozidel nad 20 let, ze 2 let na 6 měsíců, pokud nemají veteránské značky.
Daň za chudobu?
Nevadí vám že větší problémy na emisích mají nová auta plnící euro 6.
Pane Otakare ,v USA zjistily že nejlepší emise mají auta euro 3,vše ostatní je zbytečné a nespolehlivé včetně pdf.
při vypalování pdf se saze v nom usazené zapálí a za autem je smrad k padnutí
To je moc někteří ještě ani nejedou s technické a už nevyhovují a to mají 1 STK
10 let staré co 6 měsíců
15 let staré co 30 dní
20 let staré co 7 dni
A poplatek zvednout aspoň na 10000 kc
To neříkejte nahlas nebo se toho naši zákonodárci ještě chytnou
Pán je poslanec?
Fascinuje mě ten akční přístup ministerstva. „Necháme zpracovat analýzu“.
Vánoce jsou v dohledu, ne?
Jen pro ilustrci. V Německu každý majitel SME a STK RUČÍ celým svým majetkem, že se nebude dopouštět podvodů. Poprvé vysoká pokuta – podruhé jde o žebrácké holi. Kdo z vás tady četl metodiku měření u nás, v Německu, Francii ap. Snažil jse se pro to něco udělat 25 let. Nyní jsem v důchodu a již na to nemám sílu. Jak chcete něco změnit, dyž vás na MD sedí 9 = 2 za SME a 7 za STK , jak je chete přehlasovat.Pak přijde novela zákova, k prvnímu čtení máte přístu a dáváte připomínky, ke druhému čtení opět máte přístu… Číst vice »
Rika se tomu buzerace. A libi se mi taky popisovana metotika papalasu z kancelari, ktera je popisovana v clanku : PRUDCE SESLAPNOUT PEDAL az na doraz. Kazdy kdo ma trochu neco v hlave a tusi neco o konstrukci motoru vam rekne ,ze je to niceni motoru. Nenecham si zadnym joudou prudce seslapovat pedal az na doraz v mem soukromem aute ,ktere si hyckam a staram se o nej. Takze nasr.t ☺️
Čili a) jezdíte bez STK b) STK máte, ale rozdáváte třicetníky jak kdysi Ivan Horníků.
V pořádku, nenechte se ničim svazovat, ale pak si jezděte mimo veřejné komunikace, když odmítáta pravidla.
Prudké seslapnuti plynu na volnoběh u dieselu je kravina, ke které v provozu nikdy nedojde. Navíc, nafta hoří pomaleji, tak to prostě zakouří. V běžném provozu k tomu nedojde.
Největší podvodníci jsou v Praze Měcholupech, STK Veselý. Tam pronajímají vedlejší pozemek autobazaru Auto ESA a dělají jim STK na jejich auta jak na páse ve fabrice, tam bych zaměřil kontrolu. pak nám ty ošizené emise a STK prodávají na bazaru jako auta s čerstvou STK, má to jen chybu že se tím skrývá skutečný stav DPF filtrů atd.
„Za stejné období jsme v ISTP nalezli 463 unikátních platných VIN vozidel, kdy to stejné vozidlo bylo změřeno jako benzin a v historii jako diesel nebo naopak, přičemž oba protokoly mají stav ‚vyhovující‘ a oba protokoly obsahují naměřené hodnoty,” poukazuje na zřejmé podvody Novák.“
//tohle nebudou podvody, ale prostě špatný zadávání v systému, já měl naposledy úplně jiné km (na emisích v pořádku, na stk sem měl najeto o 15t více a nebyl to překlep v jednom čísle, ale hodnota seděla jen v prvním čísle), tak doufám, že to do příští dojedu, aby nebyl problém a nemusel sem přetačet..
Nijak nezlehčuji tento problém. Z vlastní zkušenosti ale vím, že při kontrole tachometru na https://kontrolatachometru.cz/ jsem u dvou doposud vlastněných aut narazil asi na 4 překlepy pracovníků STK ve stavu km. U současného auta jsem to musel zpětně řešit s STK, aby tu chybu zpětně v systému opravili. Nějaká část těch pofidérních dat je tedy dána i lidskou chybovosti při přepisování do PC.
Problémem vyšších emisí u dieselů bývá nafta, do které se s požehnáním Bruselu i českého státu přímíchává něco, co tam nepatří. Prý k vůli ekologii. Vyhodili vás ze stanice měření emisí k vůli příliš velkým emisím? Zkuste načepovat do nádrže čistou naftu bez biosložek (pořád se dá sehnat), projeďte auto po dálnici tzv. na doraz a běžte znovu na měření emisí. Uvidíte ten rozdíl. Nikde se o tom nemluví, ale technici na stanicích měření emisí ví své. Biosložky v naftě jsou totiž obrovský byznys pro vyvolené. Že na to doplácí obyčejní lidí, nikoho samozřejmě nezajímá.
Pro obycejneho cloveka s najezdem okolo 10-15 tis. km/ rok hlavne nafta nema vubec vyznam tak jako tak.
Tohle je spíš z říše lidových vyprávěnek. Tuhle dobrou radu jsem vyzkoušel a nemá to žádný efekt. Nicméně závady na palivovém systému mohou souviset s kvalitou paliva. Kvalita zpracování biosložek s tím také souvisí. Pokud je vše v pořádku projdete emisemi i s bionaftou.
No já to tak dělám před každou STK, natankuji naftu bez BIO, projedu to v otáčkách po dálnici, a nikdy jsem neměl problém 😉
A s naftou s bio slozkou jste problem mel?
Netuším, dělám to vždycky stejně a nehodlám to zkoušet. Na STK chodím s autem v takovém stavu, aby prošlo bez nějakého placení (ani to po mě nikdo nikdy nechtěl) a já se s tím nemusel obtěžovat znovu 😉 A protože emise pohledem poznám jen jako „kouří/nekouří,“ aplikuji výše zmíněný postup preventivně vždy.
Píšete nesmysly.Naopak.Biosložka(meřo) emise snižuje.Pamatuji si dobu,kdy při měření emisí nesměla být biosložka v naftě.(Ještě nebyla biosložka povinná v naftě)
Tak určitě😃
Zdejsi problem s emisemi je dan predevsim dogmatickym pouzivanim naftovych motoru v ojetinach v drzeni soukromych osob za podminek, pro ktere nejsou ty motory vubec urceny=kratke popojizdky na nakupy a do prace. Nizsi spotreba v ojetinach dieslu totiz prakticky bez vyjimky nepokryje jejich servisni narocnost. Tudiz. aby to ekonomicky vychazelo, je nutne sidit servis kde to jde a samozrejme na emisich se to musi nutne projevit. Ta zdejsi naftova anomalie v osobacich nema obdobu nikde jinde v civilizovanem svete.
Doporucoval bych se nejdriv poohlednout po nejakych relevantnich datech. Podil dieselu u nas zdaleka neni nejvyssi (data za 2017, novejsi tam nemeli)
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/daviz/dieselisation-of-diesel-cars-in-4#tab-chart_1
Podivejte se napr. do Japonska, USA, Korei…..tam je podil osobaku s dieslem roven limitne 0. V japonsku se dokonce dieslove osobaky prodavat vubec nesmeji, nekdo snad doplni. Navic tabulka na kterou odkazujete ma posledni udaj z roku 2017, ted po 8 letech ta situace bude o dost jina. Navic vysoka cisla jsou u trhu a zemi, ktere bych si zrovna za vzor nebral.
Vyssi servisni narocnost je reliktni “presvedcení” proti navtaru.
V soucasnosti je servisni narocnost modernich benzinovych a naftovych motoru v podstate stejna a defakto jedine, co hraje roli pri ekonomickem rozhodovani je vyssi porizovaci cena vs. nizsi spotreba.
Kupte si na popojizdeni misto naftaka hybridni Toyotu a mate vystarano. Spotrebu budete mit jeste mensi jez naftak a o spolehlivosti toho ustroji snad neni treba se vubec rozepisovat.
Neni? 😉 opet dojmologie 🙂
naftaky mam od roku 2007 a jejich spolehlivost byla 100% – v cem by tedy ten hybrid byl spolehlivejsi?
nevidim jediny duvod kupovat si toyotu, a jeste navic hybridni.
Tak jelikoz mohu hovorit z osobni zkusenosti, tak si hybridni Toyotu nemuzu vynachvalit, velmi usporne a spolehlive auto a navic tam jsou bonusy jako ze kdyz rano odjizdim treba do prace od domu, tak pekne na elektriku a to auto jede uplne neslysne, narozdil od toho vaseho smradu, ktery zamori celou ulici a jeste zvuk jak traktor. Kdyz vyjizdim z garaze tak v ni neni zadny smrad……
😀 uz se neztrapnujte 😉
Od vas jsem zde zatim necetl jediny argument….pouze dogmaticky lpite na necem co je dnes zkratka neobhajitelne.
Argument? Ceho? Vy jste se bud vratil z minulosti (cca začátek 90. let) nebo jste v zivote naftovy uato neviděl. Protože neexistuje jediný důvod, proč by měl naftovy motor zamořit celou ulici. jste komik.
Něco vám prozradím – kdybych měl kde nabíjet, už dávno mám Teslu. Nemám kde nabíjet, jezdím naftou.
A stejně tak vy si jezděte třeba na tříkolce, ale pohádky si nechtě dětem. Tady s nima moc neuspějete.
Vidim je kazdy den, dle dymu jsou v provozu nezamenitelna.
Opet, vymyslite si.
No a 100% elektro je ještě lepší.
To nerozporuji, ale ta hybridni Toyota je lidove dostupna, narozdil od vetsiny EV.
Odjiždíte pěkně na elektriku a když to za vsí sešlápnete tak studenej motor dostane pěknej záhul.
Vubec netusite jak to ustroji funguje! Zadny zahul nedostane.
Kolega měl hybrid od Toyoty a spotřeba 7L.To moc úsporné zrovna není.
A co to bylo za auto? To je jaksi potreba dodat a teprve potom to cislo hodnotit.
A vyplatí se tak drahé auto na popojíždění? Za jak dlouho, jestli vůbec, se vrátí mnohem vyšší pořizovací při nižší spotřebě? Na popojíždění je nejlepší EV, odpadají studené starty, vypalování DPF a neřešíte dojezd, ale cenově zatím absolutně nedává smysl.
SAm jste si odpovedel.
Emise jsou jedna věc, ale všechny moje dosavadní vehikly byly vyřazeny z provozu na základě prorezavění kastle. Jinak motor, emise, brzdy, pojezd by vždy ještě prošly i na poctivých STK. Možná jen štěstí a statistická odchylka, ale už jsem takto vyřadil jinak vyhovující Euro 0 až 4.
Souhlasím, Sharan 1, po 350K shnil. Agregáty OK. Touran BKD, po 280K bez zrnka koroze, původní nátěry bez dutin. Tomu nerozumím. Kakají se však PD vstřiky a elektrika dveří+stahovačky a zámky. Také EGR+Klapa. STK problém s emisemi, vyřešeno výměnou EGR a Klapy. Jinak OK. Autobazary a STK kapitola sama pro sebe, ráno před prodejem prošel s utrženým domečkem silebloku před. příč. ramene. Opraveno doma.
Zpetne vsechny auta zkontrolovat – pokud se ukaze zacit resit trestne pravni odpovednost majitelu STK a vsech techniku, kdo se pod to podepsal…
Zavrit par lidi a okamzite by byl klid. Stoji nekomu 500 Kc do kapsy byt 3 roky v polepsovne? asi ne
Systémový problém? Jediným systémovým problémem v této zemi je korupce, klientelismus, kamaráčoft a lemplovství a švejkování. Na toto nevyzraje sebelepší metodika či zákon…
Chce to obměnit obyvatelstvo.
Zdejsi problem je prapodivne nabozenstvi glorifikujici naftova auta. Firma se auta zbavi ve 100-150 tis km, coz je cas, kdy zacinaji prvni vetsi servisni zasahy, ktere u dieslu nejsou vubec levne. No a aby takova ojetina v rokou fyzicke osoby ekonomicky vychazela, tak se zkratka musi servis auta sidit a projevy se to zejmena na emisich. Nemluve o tom, ze majitele ta auta pak casto vyuzivaji ja styl jizdy, pro ktery ty potory nebyly nikdy staveny.
To platilo dřív striktní max 200 000km/4 roky u leasingovek. Teď uz není neobvyklý 5 léty pronájem. Běžná odkupní cena „vylitaneho“ služebáku (200 000km) byla jen 1/3 pořizovací ceny. To už teď s zdražením nových aut neplatí.
Ty služební auta většinou dorazí až „druhý“ majitel. Ten je totiž může provozovat bez servisu za minimální rozdíl mezi pořizovací/prodejní ceny.
Mimo autorizovaný servis nejsou tragické skoro žádné opravy. Koupíš jeden repasovaný/z vrakače vstřikovač a rychle to poslat dál. Časem odejde totiž i ten zbytek.
Co vam ta nadta udelala, ze proti ni jedete doslova krizovou vypravu?
Vzdyt ma pravdu. Nafta patri do traktoru a nakladaku, do osobaku patri benzin nebo plyn.
Je pozoruhodne, ze v diskusi osazenstva, kde se ohrnuje nos nad tim, ze auta smrdi, se najde tolikych zastancu nafty do osobaku.
Naprosta vetsina smradu ve mestech je prave ze studenych naftaku pouzitych na kratky trasy, ze se ani nestihne zahrat.
Nerozumim, nechapu.
a to je psano kde, ze nafta patri do traktoru, a ne do auta?
nejaky objektivni seriozni duvod, nebo jen petrolheadova dojmologie ?
Jo, seriozni duvod k tomu je, nejeden.
NOx, saze a jemne pevne castice a s tim spojenej kyselej smrad zejmena za studena.
U traktoru je to fuk, u autobusu a nakladaku taky, protoze to je vetsinu casu na provozni teplote, kdy to neni takova hruza.
U osobaku na beznej dojezd do prace se to sotva dostane na provozni teplotu a uz se zase zhasina.
Smutnym paradoxem je, ze do tohoto stavu jsme se dostali prave honem za minimalizaci emisi CO2, kterezto jsou toliko krmenim pro kyticky.
Mate naprostou pravdu a je to neuveritelny paradox. Honem za snizenim neskodneho CO2 jsme uvedli do provozu motory, ktere emituji skutecne skodlive latky jako saze a NOx. A realne ma vetsina aut tabulkovou spotrebu stejne vylhanou, takze jsme se ani s tim CO2 nikam moc neposunuli. Resp. ony ty motoroy usporne byt umeji, ale jejich uspora byla eliminovana dramatickym narustem velikosti a hmotnosti aut. Kodiaq 4×4 TDI tot nejlesi mamataxi do prazskeho provozu….
a ze tech kokodaku 4×4 je v provozu tolik…
No tak do prace si slušný ekologista vozí zadek mhd a nikoli autem. Pak by působil více důvěryhodněji a méně pokrytecky.
a jen tak mimochodem. Co všudypřítomné benzinové motory s přímým vstřikem a jejich škodlivými/nezachytitelnými částicemi ?? Ty vám neva ? Ten diesel sice není vonítko do bytu, ale jeho částice nozdry živočichů jsou schopny alespoň zachytit. Pokud ten diesel necháte volně projet a nebrzdíte ho ve městě, tak vám těch sazí zase tolik nevypustí….
Protoze jezdeni za temi dymovnicemi uz me fakt nebavi. Pracoval jsem par let v Japonsku a po navratu to byl fakt sok jaky je tu v ulicich z dieslu smrad a kour.
takze jenom dojmologie, postavena na zkusenostech starych 40 let.
videl jste nekdy v poslednich 10, 15 letech diesel?
Tak se v Praze postavte ke kterekoliv krizovatce se semafory a sledujte rozjezdy aut. Naprosta silenost z kolika aut se vali cerny kour. Neco takoveho jsem v Japonsku za ta leta nevidel ani jednou. Clovek snadno odvykne a s tim smradem z naftaku se nehodlam smirit. Vystrcte hlavu nekam do skutecne civilizovaneho sveta abyste pochopil jaka silenost je tu denne v provozu.
Jezdim po praze relativne casto, a podobny jev zaznamenam velmi zridka.
V japonsku jsem ho nezaznamenal ani jednou ! A 0 je pro me jedine akceptovatelne cislo.
Takze jste nam tu kecal.
Kolikrat se jeste pochlubite, ze jste byl v Japonsku?
ještě si koupil Toyotu, to by taky nemělo zapadnout 😀
Rudolf Diesel chtěl pomoct lidem svým ekologickým vznětovým motorem, co nahradí čoudící parní stroj. To neznal Čechy….
To jsou ale hrozný nesmysly. Já mám naftu r.2004, nikdy jsem servis nešidil a nikdy jsem neměl na STK problém. Má najeto 260 000 a firemní to auto nikdy nebylo.
To musi byt radost za vami jezdit. Dalsi takovy smradoch s traktorem.
Moje auto jste nikdy neviděl, tak nesuďte to, o čem nemáte ani páru 😉
Rok vyroby uplne staci.
Ve světě motorů a dieselových aut je potřeba nekoupit zajíce v pytli: Nebudu tady zmiňovat vybrané evropské značky, které diesely prostě neumí udělat tak, aby po pár set tisících km nečoudily, nepožíraly olej, neodcházela jim čerpadla atd….
Pokud si člověk vybere kvalitní značku/ojetinu, do servisu motoru dá jen minimum (pouze pravidelné výměny oleje/filtrů), vstřikování i emise vydrží na stabilní/výrobní úrovni. Hodně u starých dieselových aut udělá režim provozu – prostě ve městě na krátké pojezdy, to je atak na peněženku a podstatu toho auta samotného.
Pokud moje auto které potřebuji k denodenní jízdě do práce neprojde emisemi ,mám dvě možnosti.Přijít o práci a jít na dávky nebo jezdit bez STK. Nejsem tak bohatý ,abych si koupil zánovní auto. Takže v tomto případě stát šlape sám po sobě.
To je zase alibismus jak prase.
Tak si holt najdete jinou práci, která lépe platí, nebo se tam dá dojet busem. Ostatně pokud se vaše životní situace zhoršila natolik, že kdysi jste na auto měl a teď už ne, je změna patrně dobrý nápad.
Všude nevypadá inetrval jak v Praze na 125 a i k němu mám v některých denních časech výhrady, nehledě na to, že v její trase nejede noční linka. Stejně tak, jako si každý nemůže najít práci v místě bydliště, jednoduše proto, že tam žádná není, třeba ve většině vesnic. Tadyty rady z Vinohrad, že si mají lidi z Květušína najít práci bez dojíždění autem jsou top…
Až stát zajistí všem dostatečnou úroveň ZDO, tak se můžem bavit dál
Stát má zajišťovat ZDO? Snad obce a kraje ne? A co pro to děláte v místě? Jak tlačíte na zastupitelstva? Pokud je vás víc, petice, spolujízda? A pokud je práce alespoň trochu placená a nejde to jinak, na leasing novější auto. Nebo jezdíte taky na červenou, když je to do práce?
Veřejná doprava nefunguje? MHD, bus, vlak???
Často se tvrdí, že zákaz prodeje spalováků od roku 35 se automaticky nerovná zákazu jejich provozu – ještě dlouho budou jezdit spalováky prodané před tímto rokem. Nevěřím.
IMHO poslední vyrobený spalovák stejně po deseti letech neprojde přes emise, leda by se vyměnila půlka motoru. Možná už tou dobou bude stejně levnější patnáct let provozovat elektriku (vč. výměny aku), než stejnou dobu udržovat spalovák, aby prošel.
Takže vedle sebe budou jezdit elektriky a euro 4 motory s třikrát vyvařovanou kastlí 🙂
Jenže když sečtete „spotřebované zdroje a vyprodukované emise“ zjistíte nejspíš, že je mnohem šetrnější udržovat starý stroj s poměrně nízkými nároky než co chvíli pořizovat stroj nový, složitý a s vysokými náklady ho udržovat.
Jo, proto všichni jezdíme rezavejma Feldama…
Když je rezavá tak jí vyvařte..
Ale na použití ve stylu „ráno pět kiláků na vlak, večer zpátky“ a pak možná v sobotu na nákup je rozhodně lepší dojezdit něco, co už bylo dávno vyrobeno, než pořizovat (= nechat vyrobit) nový stroj.
„stroj nový, složitý“
To se týká právě těch současných spalovacích motorů.
Elektromobil je mnohem jednodušší mechanismus.
A jestě jednodušší mechanismus je stroj starší (pro někoho „předpotopní“), který potřebuje elektřinu pouze k rozhýbání a aby svítil, zatopil a setřel/odmrazil okno..
Nějak mi uniká smysl tohoto článku, ano, jsou auta, která by vůbec neměla projít, ale je rozdíl, pokud mě zastavi měřící .obilni stanice, a naměří mi emise na napůl studeném motoru, anebo na stanici ME, kde „auto protáhnu“ po dálnici, aby se výfuk pročistil, a pak teprve s ohřátým jedu na měření… Neberu v potaz ani to, ze dnes mají problém s emisema i auta na 1. (Ano, PRVNÍ!) prohlídce, popřípadě projdou s odřenýma ušima..
na tuhle kravinu jste přišel kde? navíc v době, kdy energetický mix bude o dost čistější než teď..výroba BEV vyprodukuje to co spalovák ujede za cca 50tis..
Jaký bude energetický mix to je ve hvězdách, zatím to vypadá na stále sakra vysoký podíl uhlí a plynu. V lepším případě. V horším nějaké šílenství s obřími akumulátory.
A v ještě horším elektřina na příděl.
Jedná RZ a rozdílné VIN není nic nelegálního, některé větší servisy mají tzv. přenosné RZ a běžně je používají obzvláště u NA pro návoz na STK+ME. Je to z důvodů případné dopravní nehody a vyřizování pojistné události a nebo při přestavbách ojetých NV, která jsou v depozitu což se v případě bazarů děje běžně a ty většinou tyto RZ používají. U OA je bazary používají taky. A že nesedí druh paliva, tak jestli se používají data z centrálního registru vozidel, který je přesný asi jako 100 let neserizovane hodinky, není se čemu divit, obsahuje mnohem lepší špeky např. tovární návěs… Číst vice »
No moment, a to se to auto i přeregistruje a uloží někde v CRV, nebo si to bazar dělá podle sebe?
Vážený pane. Nevíte co píšete. Přenosné RZ jsem používal také a jsou zelené. Používal jsem je při převozu vozidla na STK s propadlou STK. Na ME , ale musíte mít stené bílé RZ co jsou zapsány v TP. Totéž platí o STK. Pokud máte převozní , a nemáte bílé , tyto musíte před ME I STK demontovat -NESMÍ SE OBJEVIT NA FOTOGRAFII a do protokolu uvedete RZ v DEPOZITU, pokud se jedná o ztrátu, musíte nejprve tuto nahlásit a dostanete nové. Převozní RZ jsem vrátil před třemi lety, protože se změnila legislativa a NESMÍTE JE UMÍSTT na vozidlo , které… Číst vice »
A jak je můžu mít, když je auto v depozitu, běžná praxe bazarů, kvůli povinnému ručení obzvláště bu NA a jinak registr aut je u nás v neskutečně bordelu.
Nic nevymýšlejte a kontrolujte na silnicích místo měření, stejně jsou všude průjezdová měření a nevyhovující odstavte a odeberte SPZ !
To, ze auta starnou, neni samo o sobe az takovej problem. Starej atmosferickej benzin na emisich projde prakticky vzdycky, pokud funguje katalyzator a svicky nejsou na konci zivotnosti.
Zato clovek na emisich mnohdy narazi na nejakej moderni vehikl, treba na sve vubec prvni STK ctyri roky od koupe, kterej proste nejde a nejde, nedavnemu servisu navzdory.
Emise super, ale když se konečně začne měřit (i policií v ulicích) hluk z výfuku? Praha v centru už zní jako válečná zóna. Čím dál větší deb… tam zbytečně jezdí předvádět svoji nízkou ingeligenci pomocí zničených tlumičů hluku výfuku.
A slušný člověk je diskriminován, protože si tam nemůže v klidu užívat krásy Prahy.
Kdy konečně přestaneme být rusko a staneme se švýcarskem, kde údajně policie taková auta na místě odstaví a musí do opravny?
Tak zase to tak nepřehánějte… 😁
Těžko říct. Možná až se u nás přestane uctívat kult auta? S auty se to tu celkově přehání
Tu? Jako že to je problém jen v ČR? To je všude na světě.
Zdaleka není
„V Berlíně testují hlukový radar…“
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/v-berline-testuji-hlukovy-radar-frajerum-turujicim-motory-postih-nehrozi.A230605_122137_automoto_fdv
Plzeň je to samé. Randal, až se třesou okna.
V jaké „Praze“ bydlíte?
Mimořádně hlučné je jedno auto z mnoha set či spíš tisíců – ani nepamatuji, kdy mne zarazil hluk z výfuku (a to žiju na okraji poměrně tiché čtvrti, kolem které vede větší komunikace).
Centrum, kde jsou kluby a knajpy.
P1, P2 a okolí, magistrála, Žitná, Ječná…
Tunely jsou lákadla pro hlučný výfuky.
A co motorky v sezóně.
Já bydlím taky v relativně klidné čtvrti, ale teď v létě prakticky každý večer si nějaký pablb s děravým výfukem léčí komplexy zrovna tady.
Když jsem bydlel v centru, taky to nebylo úplně vzácné.
Než vykuchaný tlumiče spíše v centru vidím různý italský supersporty a americký musclecary, který mají laďák od výroby a tedy normu garantovanou od výrobce. Ale jádro chápu stejně, prostě Ferko V10, AMG, nebo nějaký Hellcat nebo Raptor dělá bordel a jeho řidič to rád ukáže. Jen aby všem ukázal, že na to má.
A není to problém jen aut, každý skútr dělá větší kravál, než auto. A to, že jich po Praze jezdí. A to nemluvím o laďácích na silných motorkách, Akrapović je legální. Bohužel se u toho nedá spát.
To zase vymyslíme nějaké podobně efektivní řešení, jako když jsme nařídili STK, jak dlouho má kontrola trvat, že?
Smazáno pro tupost uživatele
Díky lidem jako vy jsme pořád v bolševistánu. Děkujeme vám, že ničíte životy všech.