Emisní supermani: Data ukázala, kde bleskově zkontrolují až 60 aut denně a všechna projdou

Měření emisí, ilustrační foto. Autor: MDČRMěření emisí, ilustrační foto. Autor: MDČR

Průchodnost vozidel měřením emisí se v průměru pohybuje kolem 97,4 procenta, přestože auta stárnou.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JiP

Zdejsi problem s emisemi je dan predevsim dogmatickym pouzivanim naftovych motoru v ojetinach v drzeni soukromych osob za podminek, pro ktere nejsou ty motory vubec urceny=kratke popojizdky na nakupy a do prace. Nizsi spotreba v ojetinach dieslu totiz prakticky bez vyjimky nepokryje jejich servisni narocnost. Tudiz. aby to ekonomicky vychazelo, je nutne sidit servis kde to jde a samozrejme na emisich se to musi nutne projevit. Ta zdejsi naftova anomalie v osobacich nema obdobu nikde jinde v civilizovanem svete.

Klabavátor

Emise jsou jedna věc, ale všechny moje dosavadní vehikly byly vyřazeny z provozu na základě prorezavění kastle. Jinak motor, emise, brzdy, pojezd by vždy ještě prošly i na poctivých STK. Možná jen štěstí a statistická odchylka, ale už jsem takto vyřadil jinak vyhovující Euro 0 až 4.

Patrik K

Zpetne vsechny auta zkontrolovat – pokud se ukaze zacit resit trestne pravni odpovednost majitelu STK a vsech techniku, kdo se pod to podepsal…

Zavrit par lidi a okamzite by byl klid. Stoji nekomu 500 Kc do kapsy byt 3 roky v polepsovne? asi ne

Happy

Systémový problém? Jediným systémovým problémem v této zemi je korupce, klientelismus, kamaráčoft a lemplovství a švejkování. Na toto nevyzraje sebelepší metodika či zákon…

Michal Bartoníček

Chce to obměnit obyvatelstvo.

Pražec

Často se tvrdí, že zákaz prodeje spalováků od roku 35 se automaticky nerovná zákazu jejich provozu – ještě dlouho budou jezdit spalováky prodané před tímto rokem. Nevěřím.

IMHO poslední vyrobený spalovák stejně po deseti letech neprojde přes emise, leda by se vyměnila půlka motoru. Možná už tou dobou bude stejně levnější patnáct let provozovat elektriku (vč. výměny aku), než stejnou dobu udržovat spalovák, aby prošel.

Takže vedle sebe budou jezdit elektriky a euro 4 motory s třikrát vyvařovanou kastlí 🙂

Viktor Šedivý

Jenže když sečtete „spotřebované zdroje a vyprodukované emise“ zjistíte nejspíš, že je mnohem šetrnější udržovat starý stroj s poměrně nízkými nároky než co chvíli pořizovat stroj nový, složitý a s vysokými náklady ho udržovat.

Nose Peak

Jo, proto všichni jezdíme rezavejma Feldama…

Zrzek

Jedná RZ a rozdílné VIN není nic nelegálního, některé větší servisy mají tzv. přenosné RZ a běžně je používají obzvláště u NA pro návoz na STK+ME. Je to z důvodů případné dopravní nehody a vyřizování pojistné události a nebo při přestavbách ojetých NV, která jsou v depozitu což se v případě bazarů děje běžně a ty většinou tyto RZ používají. U OA je bazary používají taky. A že nesedí druh paliva, tak jestli se používají data z centrálního registru vozidel, který je přesný asi jako 100 let neserizovane hodinky, není se čemu divit, obsahuje mnohem lepší špeky např. tovární návěs… Číst vice »

Aleš

Nic nevymýšlejte a kontrolujte na silnicích místo měření, stejně jsou všude průjezdová měření a nevyhovující odstavte a odeberte SPZ !

mimochodem

To, ze auta starnou, neni samo o sobe az takovej problem. Starej atmosferickej benzin na emisich projde prakticky vzdycky, pokud funguje katalyzator a svicky nejsou na konci zivotnosti.

Zato clovek na emisich mnohdy narazi na nejakej moderni vehikl, treba na sve vubec prvni STK ctyri roky od koupe, kterej proste nejde a nejde, nedavnemu servisu navzdory.

Tomáš

Emise super, ale když se konečně začne měřit (i policií v ulicích) hluk z výfuku? Praha v centru už zní jako válečná zóna. Čím dál větší deb… tam zbytečně jezdí předvádět svoji nízkou ingeligenci pomocí zničených tlumičů hluku výfuku.
A slušný člověk je diskriminován, protože si tam nemůže v klidu užívat krásy Prahy.
Kdy konečně přestaneme být rusko a staneme se švýcarskem, kde údajně policie taková auta na místě odstaví a musí do opravny?

Jiří Melich

Tak zase to tak nepřehánějte… 😁

Ondra

Těžko říct. Možná až se u nás přestane uctívat kult auta? S auty se to tu celkově přehání

Honza

Tu? Jako že to je problém jen v ČR? To je všude na světě.

Klas

Plzeň je to samé. Randal, až se třesou okna.

Viktor Šedivý

V jaké „Praze“ bydlíte?
Mimořádně hlučné je jedno auto z mnoha set či spíš tisíců – ani nepamatuji, kdy mne zarazil hluk z výfuku (a to žiju na okraji poměrně tiché čtvrti, kolem které vede větší komunikace).

Honza

Centrum, kde jsou kluby a knajpy.
P1, P2 a okolí, magistrála, Žitná, Ječná…
Tunely jsou lákadla pro hlučný výfuky.

Honza

Než vykuchaný tlumiče spíše v centru vidím různý italský supersporty a americký musclecary, který mají laďák od výroby a tedy normu garantovanou od výrobce. Ale jádro chápu stejně, prostě Ferko V10, AMG, nebo nějaký Hellcat nebo Raptor dělá bordel a jeho řidič to rád ukáže. Jen aby všem ukázal, že na to má.
A není to problém jen aut, každý skútr dělá větší kravál, než auto. A to, že jich po Praze jezdí. A to nemluvím o laďácích na silných motorkách, Akrapović je legální. Bohužel se u toho nedá spát.

Tonik

To zase vymyslíme nějaké podobně efektivní řešení, jako když jsme nařídili STK, jak dlouho má kontrola trvat, že?

Vojtaano

Smazáno pro tupost uživatele

Jaaa

Díky lidem jako vy jsme pořád v bolševistánu. Děkujeme vám, že ničíte životy všech.