Emirates zakazují powerbanky, zdůvodňují to přibývajícími incidenty
Powerbanka. Zdroj: Letisko Bratislava

Na palubu si powerbanku vzít půjde. Problémem je, když se vybíjí či nabíjí, tedy když je v činnosti.
Na palubu si powerbanku vzít půjde. Problémem je, když se vybíjí či nabíjí, tedy když je v činnosti.
Tak v unoru na dalkovem letu Turkish byl taky zakaz nabijeni za letu. Letusky se to snazily hlidat ale uhlidat to stejne moc nejde
V Singapuru mají na to speciální hasičáky (požáry EV aut) , už se osvědčily, stále čekám, až si airlines prostě udělají trochu research a ty 2kg speciálního hasiva prostě koupí a přestanou buzerovat. Zakázat je ale vždycky nejjednodušší.. dnes máme mnohem už dostupné lepší hasivo než vodu a prášek..rozhodne teda než jejich procedura „kýbl s vodou“
Znáte to hasivo a víte, co obsahuje? Opravdu si myslíte, že jsou v leteckých společnostech blbci, kteří nemají zjištěno, jaké jsou k dispozici hasicí prostředky? Jenže je trošku rozdíl v hašení v otevřeném prostoru na vzruchu a v uzavřeném a natlakovaném s nucenou cirkulací vzduchu.
A není jednodušší otevřít okno a tu powerbanku vyhodit? 😉
To je pravda, proč nepoužít nejjednodušší řešení 😂😂
No okno v letadle asi otevřít nepůjde, ale napadlo mě kdyby toalety v letadlech byly řešeny podobně jako u části naší železniční flotily, tak by se řešení, kam s takovou hořící baterií celkem nabízelo… 🙂
Oni v aerolinkách pracují hlupáci a čekají nějakého Chytrolína z Čech. Děkujeme a posílíme klíčenku.
Přidal bych do článku i zmínku o zákazu aktivního používání powebanky i u Scootu – sice z ČR nelétají, ale jejich nová linka z Vídně je Čechy hojně využívaná a pravidla u nich platí stejná jako u Singapore a China Airlines v článku zmíněných.
Tak Scoot je zážitek sám o sobě. Letos jsem měl tu čest, a to jen BKK-SIN a myslím, že z Evropy bych to asi nedal 😀 No outside food and bewerage, přesednutí do volné řady chtěli zaplatit, jídlo co bylo v nabídce na palubě, no nic moc, 787 bez IFE a jako bonus nefunkční WiFi … ale zas za těch 7 stovek, co bych chtěl.
Na druhou stranu nikde neříkají kdo je jejich matka krom nástupu do letadla, kdy hledají psažéry se statusem.
V Asii běžné, z Incheonu se musí letěl s powerbankou v uzavíratelném plastovém pytlíku.
Neni pravda, letel jsem z nej ted dvakrat s KE.
No já taky, sice tedy je to pár měsíců a byla to toho času ještě Asiana, ale v odletové hale všude uzavíratelné pytlíky na vaše powerbanky – vložte ji dovnitř a mějte ji u sebe…
Oxid uhlicity ani deka nic v tomhle pripade samozrejme neuhasi. I to ponoreni do nadoby pochopitelne ne, ale to aspon eliminuje rizika souvisejici s pozarem te baterie.
Neuhasí (protože to nehoří), ale odebírá to túspěšně epelnou energií, takže je menší šance že to něco zapálí a zřejmě to ani nebude kouřit, nebo mnohem méně než na vzduchu.
Tak budou půjčovat schválenou 🙂
Na žádné powerbance jsem ještě neviděl kapacitu v Wh, vždicky v (m)Ah. mAh hodnota je sama o sobě údaj dost na nic vzhledem k různým napětím. Ale powerbanka s 100 Wh to už je pořádná cihla s minimálně desti články.
Tak stačí Ah vynásobit napětím a máte Wh.
mám powerbanku Xiaomi a na ní je napsána i kapacita ve Wh … tady konkrétně 74Wh
Prakticky to znamená kapacita do nějakých 28000mAh. Napětí se bere podle baterií 3.7V.
100Wh powerbanka je vcelku malá, žádná cihla to není