Letecká společnost Emirates zítra poprvé nasadí do komerčního provozu Airbus A380 se čtyřmi cestovními třídami. Letoun, který dopravce převzal v závěru loňského roku, má nově i třídu premium economy.
Jako první nasadí letoun na linku EK3 z Dubaje do Londýna s odletem ve 14:30 ze Spojených arabských emirátů. Cestující si ale místo v nové třídě koupit nemohou. Emirates oznámily, že zatím budou nabízet možnost sedět v nové třídě vybraným cestujícím z ekonomické třídy. Podle jakého klíče bude „upgrade“ probíhat, firma neuvedla. Aerolinky nechtějí místa v této třídě prodávat do doby, než budou mít ve flotile více letadel s premium economy.
Šest A380 s novou třídou
Nová třída míří cenou i kvalitou mezi cestující v ekonomické a byznys třídě. Od výrobce budou mít Emirates přímo šest letadel s premium economy. Kromě posledního modelu převezmou ještě příští a přespříští rok dalších pět letadel. Poté výroba skončí. Stejné sedačky mají být instalovány i v části nových letadel 777X od Boeingu, u kterých došlo k dalšímu posunu termínu dodávky: až na rok 2023. Letecká společnost současně zvažuje, že podobně vybaví již stávající letadla A380.
V letadle bude celkem 56 míst v premium economy, rozmístění sedaček bude 2+4+2. Rozteč bude 40 palců, sedák je široký 19,5 palce. Umístěna bude na spodní palubě, dvě toalety budou určeny pouze pro cestující v této třídě.
Proměnou prošla mírně i první třída: privátní kabiny jsou nyní o něco širší a mají vyšší dveře, úpravou prošel i sprchový kout. Na palubě je jich celkem 14. V případě byznys třídy je 76 míst, mají jiné potahy, které jsou podobné nové byznys třídě v Boeingu 777-300ER Emirates. Jiná je i ekonomická třída: 338 sedaček má nový design, který je rovněž z poslední verze vybavení Boeingu 777-300ER. Letadlo má tak celkem se čtyřmi třídami kapacitu 484 míst. Emirates mají aktuálně ve flotile 118 letadel A380.
až na tu imitaci dřeva to vypadá moc pěkně. Těším se až to budeme moci omrknout a otestovat na živo 😉
Třeba budou nabízet upgrade při check-inu. U některých aerolinek jsem se s tím setkal.
nebo tam rovnou upgradnou kartičkáře, co budou mít nějaký flex v economy…. 🙂
Už samotná standardní economy v Emirates / A380 je za mě jedno z nejlepších long haul economy, z hlediska prostoru pro nohy a komfort, celkem snesitelná při cestě řekněme do 6 hodin letu (PRG – DXB, DXB-BKK a podobné). Na druhou stranu, pokud bude cena za jejich premium economy na půl mezi business a economy při této úrovni komfortu, myslím že premium bude dobře naplněná, v porovnání s „premium“ jiných aerolinek se zdá být tento servis výrazně na úrovni a za pár tisíc navíc opodstatněný. Jedinou, smutnou otázkou, je kolik A380 ještě takto předělají = jestli je např. na letech… Číst vice »
A380 bude létat min. ještě 20 let, jasně do té doby budou mít Emirates nové 777, s nižší spotřebou, ale do Londýna či Paříže bude létat A 380 🙂
Text si trochu odporuje sám se sebou: ta letenka se teda nedá koupit, nebo je její cena (tedy dá se koupit) někde mezi econonomy a byznys?
Neodporuje, zkuste si ho přečíst ještě jednou. Premium economy obecně /má ji x jiných společností/ je cenou mezi economy a byznys třídou. U Emirates nelze zatím koupit, ale na palubě letadla je. Proč, to tam máte vysvětleno.
14 sprch? 😂
Neuvěříte, jak je příjemné si po desetihodinovém letu dát ráno sprchu a nečekat na hotel, nebo salónek na letišti.
Autor měl jistě na mysli 18 míst v F class. Sprcha je tuším v letadle jen jedna v přední části horní paluby a pouze pro cestující ve First calss.