Emirates ukázaly, co dělají s dvěma stovkami letadel na zemi
Letecká společnost Emirates má z 270 letadel celkem 218 uzemněných na dvou letištích: Dubai International a Dubai World Airport. Zatímco
Letecká společnost Emirates má z 270 letadel celkem 218 uzemněných na dvou letištích: Dubai International a Dubai World Airport. Zatímco velká část personálu letecké společnosti nemá kvůli pandemii co na práci, zaměstnanci servisní divize Emirates Engineering patří k těm, kteří jsou plně vytížení údržbou odstavených strojů. Letecká společnost dnes v tiskové zprávě představila, co vše musí její zaměstnanci s letadly na zemi provést.
„Veškeré kroky, které nyní Emirates podnikají, slouží především k zajištění dostatečné ochrany pro naše zákazníky během budoucích cest. Emirates Engineering se stará o údržbu flotily Emirates, která je co do počtu letounů typu Airbus A380 a Boeing 777 největší na světě, “ řekl Ahmed Safa, viceprezident divize Emirates Engineering.
Podle něj je teď hlavním úkolem udržet v dobré kondici 115 strojů A380 a 155 letadel Boeing 777. Údržba letadel podle Safy vyžaduje nasazení 4–6 zaměstnanců pracujících ve dvanáctihodinové směně.
Z původního počtu 270 letadel Emirates v počátku krize uzemnily 218; 117 na dubajské letišti World Central a 110 na Mezinárodním letišti v Dubaji. Zbytek letadel slouží pro cargo a repatriační lety.
I když letecké společnosti s oblibou využívají k dlouhodobému odstavení letiště v teplých a suchých oblastech, neznamená to, že odstavení v Dubaji je bez údržby. Písek, voda, ptáci, hmyz a různé přírodní nečistoty se mohou dostat přes otvory do letadel, která nyní zůstávají na zemi. Proto jsou motory a senzory zabaleny do ochranných obalů, které nepropustí ani vodu.
Interiér letadla, včetně kabinových prostorů, sedadel nebo palubního zábavního systému, jsou také chráněny před vnějšími vlivy. Zachovány zůstávají systémy pitné vody a palivové nádrže, motorové systémy a pomocné zdroje energie jsou také chráněny. Tento proces dále zahrnuje čištění, mazání a konzervaci podvozku a systémů letových ploch. V letadle jsou také vypnuty všechny spínače, odpojeny baterie a nainstalovány zámky na ovládací páky.
Uzemněné letouny jsou kontrolovány v pravidelných 7, 15 a 30denních intervalech. Tyto kontroly zahrnují základní obhlídky letounů, zda jsou všechny ochranné kryty na svých místech a nedochází k žádnému viditelnému poškození letadla. Složitější kontrola zahrnuje odkrytí všech ochranných obalů a reaktivaci avioniky a systému, který řídí cirkulaci vzduchu.
Pro opětovné uvedení letadla do plného provozu je potřeba 4–5 zaměstnanců, kteří jsou schopni letadlo uvést do provozního stavu během 18–24 hodin.