egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Emirates poprvé poslaly do Prahy „mini-freighter“. Osobní Boeing 777-300ER bez sedaček

Boeing 777-300ER společnosti Emirates v Praze. Foto: Emirates SkyCargo
Boeing 777-300ER společnosti Emirates v Praze. Foto: Emirates SkyCargo
Emirates vyčlenily 16 osobních letadel na dopravu nákladu.

Nákladní divize letecké společnosti Emirates poprvé nasadila do Česka letoun Boeing 777-300ER ve verzi, kterou sama označuje jako mini-freighter. Jde o osobní letoun, ze kterého kvůli velké poptávce po létání dopravce vymontoval všechny sedačky, a tak využil i palubu pro cestující pro přepravu nákladu.

Speciální let organizovaný společností DB Schenker/Schenker Flight Services GmbH přepravil náklad z Vietnamu do České republiky. O letu zajištěném Emirates SkyCargo informoval dopravce v tiskové zprávě. Na palubě bylo 55 tun osobních ochranných prostředků a dalších pomůcek.

Upravený Boeing 777-300ER bez sedaček pro přepravu nákladu. Foto: Emirates
Upravený Boeing 777-300ER bez sedaček pro přepravu nákladu. Foto: Emirates

Emirates patří mezi první dopravce, který začal v době pandemie používat i osobní letadla čistě pro nákladní lety. Emirates SkyCargo momentálně disponuje 16 osobními Boeingy 777-300ER upravenými na letadla „mini-freighter“ pro přepravu zboží.

Emirates SkyCargo během posledního roku vypravila více než 27 800 nákladních letů s využitím upravených osobních letadel. Tyto transporty pomohly přepravit více než 100 tisíc tun nezbytně nutného zboží, včetně ochranných pomůcek, testovacích sad, ventilátorů, léčiv, vakcín i potravin. Tento objem představuje ekvivalent pro tisíc plně naložených nákladních Boeingů 777. Firma v Dubaji zřídila letecký uzel s certifikací GDP (osvědčení distribučních postupů) pro skladování a distribuci vakcín proti Covid-19 s UNICEF na podporu globální distribuce vakcín do rozvojových zemí přes Dubaj.

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nikdo

Pracuju na Schipholu a někdy k nám přiletí i 3-4 za den.. na štěstí já tohle nedělám, tohle dělají kluci z paxu (passenger flights), ale je mi jich líto. Je to otročina.

mikiqex

Do kabiny se vejde 17 tun a nakládá se samozřejmě ručně, lidským řetězem (včetně binů). To musí být slušná pakárna…

MildaIV

Poptávka je dočasná, takže se nevyplatí ta letadla konvertovat úplně. Lidí co dočasně přišli o práci a budou ochotni tohle dělat se asi taky najde dost. S obnovou normálních letú bude těhle letú ubývat.

MildaIV

Ještě dodám, že plnohodnotné konverze letadel na nákladní běží taky naplno. Kromě zvýšené poptávky je žene kupředu i pokles cen letadel vhodných ke konverzi. Docela se začínají rozjíždět konverze A321, kde právě vysoká cena i starých letadel ekonomicky znemožňovala jejich konverzi.

Jiří Kocurek

A teď si představte, že to z letištního skladu budou skládat na elektrokola a ne do dodávky a na kolech rozvážet po městě.
Toťkaj sem zahlídl pépéelko. Osmimístný transit předelaný na cargo (sedačky ven), měl balíků po střechu. Tož tak 5 kubíků balíků. Dvacet by jim muselo šlapat…