Emirates počítají s A380 i po roce 2040, dopravce investuje miliardy do údržby

Airbus A380 letecké společnosti Emirates během Dubai Airshow. Zdroj: EmiratesAirbus A380 letecké společnosti Emirates během Dubai Airshow. Zdroj: Emirates

Se servisem čtyřmotorových obrů pomůžou dopravci známí partneři i zcela nové vlastní opravny.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pan Václav z Prahy

Tak alespoň někde mezi A380 (zářnou) budoucnost 🙂

Zdeněk

Trochu mě zaráží tvrzení vedení Emirates, že k A380 není žádná odpovídající alternativa.Teď možná opravdu ne, ale co připravovaná největší verze Boeingu 777 se sklápěcími konci křídel?

pacicka

No jo, ale kdy bude? Třeba to možná vyjde, když ty 777X začnou chodit někdy po roce 35….

Dominik

Připomínáte mi ty, kteří za covidu říkali že letecká doprava už nikdy nebude to co bývala…
Pravda je taková, že b777x certifikují a za 10 let jich bude na obloze plno:-)

KrizeVychodniSpolecnosti

777X bude pořád nabízet podstatně menší kapacitu.

Bob

Všechno je otázka poptávky – myslím, že kdyby Emirates objednaly dalších X desítek kusů A380, tak jim je Airbus milerád vyrobí. Za peníze v Praze dům. Ano, výroba A380 oficiálně skončila, ale při slušném zájmu jdou určitě vyrábět dál.

Y.K.

Samozřejmě že nevyrobí. To je taková marná představa snílků, že výroba letadel se zapíná a vypíná. Nikoliv. Je to dlóóuhý řetězec smluv s dodavateli, co už dané prvky dávno nevyrábí a často už ani nemají přípravky. Často ani nemají kapacitu něco vklínit do nasmlouvané výroby. To samé samotný Airbus, přípravky i výrobní prostory ustoupily, to prostě není možná tak obrovské věci držet „pro případ“. Vyrobit pár letadel by bylo giganticky nákladné, to se prostě nevyplatí, po té co se procesy a řetězce zastavily.

MildaIV

Emirates chtěli objednat. Akorát že ne A380, nýbrž modernizovanou verzi. Airbus to odmítl, na trhu není dost velký zájem o tak velké letadlo.

Tomáš

Znovuzavedení výroby A380 už zřejmě ani není možně, neboť prostory pro výrobu byly použity pro jiný model, jestli si vzpomínám tak A321, ale to mě nekamenujte, nejsem si jistý. Naděje pro A380 je možná v remotorizaci, pokud RR zavede cca v rozmezí 10 let svůj motor UltraFan . Otázka remotorizace A380 v kombinaci teoretického udržitelneho paliva by toto zase posunula jinam. B777-9 byť je velké letadlo, se asi zřejmě komfortem nevyrovná A380 a ani kapacitou. B777-9x je jen o 2,6 metru delší než stávající B737300ER. šířka kabiny jde o 10 cm větší ve prospěch novější verze. Takže konfigurace v čadě… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Kdo má v A330 3-3-3? To musí být masakr…

VTT

Snad nějaká asijská společnost to zkoušela. (nebyla to Cebu Pacific?)

Tomáš

Cebu pacific s capacitou v Y459!!
Air transat v A330-200
Air AsiaX A330-300 C12 Y365
HiFly A330-900 C18 Y353
XLairways A330 Y388 (už neexistují)
Worl2fly A330-300 Y388
Dalo by se hledat i dále…

Průvodce původní Aleš

Děkuji

Ivo

Krásné shrnutí z kterého je jasné, že létat Boeingy je vlastně nesmysl a je lepší volit Airbus, protože má jednak více místa na šířku a současně mnohem nižší hlučnost v kabině.

Honza R.

„… na ploše jednoho milionu metrů čtverečních“ – Nebylo by lepší napsat „na ploše 1 čtverečního kilometru“? Aspoň pro mne osobně je to snadněji představitelná plocha 🙂

Opavák

Já myslím, že nejlepší to je udávat v porovnání na velikost fotbalových hřišť. 🙂 🙂

libcha

Já bych preferoval jednotky SI před sáhy, lokty, stopami a fotbalovými hřišti. Stejně jako definice fotbalu, je představivost a představitelnost dost závislá na regionu.

Bob

Opaváku, spletl sis weby 🙂 Fotbalový hřiště, fabie atd jsou oficiálními měrnými jednotkami na idnesu, ne tady 🙂

libcha

Omlouvám se za off-topic, ale nevím, kam lépe napsat.

I vlivem článků na Zdopravy se začínám čím dál víc zajímat o obor dopravního letectví. Je fascinující. Jakožto železniční šotouš rád diskutuju (a dozvídám se mnoho věcí) na K-reportu, kde sice také diskuzní místnosti pro letectví jsou, ale je v nich prakticky „mrtvo“. Zkoušel jsem vygooglit jiná diskuzní fóra českých spotterů, ale také to bylo typicky jen o několika příspěvcích za měsíc, žádná živá diskuze.

Mohl by mě prosím někdo nasměrovat na místo, kde často online diskutují čeští (případně evropští) spotteři a kde může nováček jako já pokládat nováčkovské dotazy? Díky!

David

Treba airliners.net 🙂

VTT

To je sice živé fórum, ale celosvětové. Přitom počty článků vztahujících se k jednotlivvým regionům jsou úměrné tomu, jak moc velký význam má letectví pro dané území. Takže se tam dalekosáhle rozebírá, jak nějaká regionální aerolinka začne lítat z Denveru do Sioux Falls, ale příspěvky týkající se našeho regionu tam moc nečekejte (výjimkou může být diskuze o LOTu).
Chcíplost našich fór o letectví je úměrná významu letecké dopravy pro ČR.

ČD4ever

Také flyrosta.com

Robert

Žádné diskusní fórum tam prostě není.

Robert

forum.airways.cz

David

Tam chcip pes uz pred lety