Emirates objednávají dalších 65 Boeingů 777X, výrobce navíc prozkoumá možnosti vývoje ještě většího letadla
Boeing 777-9 v barvách Emirates. Zdroj: Emirates

V Dubaji odstartoval aerosalon Dubai Airshoiw.

V Dubaji odstartoval aerosalon Dubai Airshoiw.
Něčím A380 budou muset nahradit. Šance na podobné letadlo v +- blízké době je nulová. I z ekonomického hlediska dává největší smysl 777-10. Náklady na vývoj, o jeden typ ve flotile míň atd, atd. Navíc myslím, že s tím B počítal.
Letadla s ještě vyšší kapacitou tady byla. A ukázalo se, že moc velký potenciál nemají. B747 ještě jakž takž, ale A380 už moc ne. Potřeby nejsou tak velké, aby se takové obry vyplatilo vyrábět. Smysl by asi měl nějaký nástupce 747, případně sice plně dvoupatrové (z hlediska osobních podlaží) letadlo, ale s užším trupem.
Ale není to spíš o kombinaci velká kapacita a dva motory?
Myslím, že A380 s moderními motory by dnes mělo u Emiratu místo a další objednávky.
Jasně, nemají moc alternativ, ale trpělivost šejků, resp. Tima Clarka je opravdu velká…
Boeing jim platí za zpoždění (to určitě víte).
To potom celkem dokáže uklidnit. Navíc nemají moc alternativ jak píšete. A380 výroba ukončena, A350-1000 nechtějí, Comac 939 v nedohlednu:-)
Musí počkat na certifikaci nového Boeingu.