Embraerem a za 18 000. Karlovy Vary stále věří lince do Tel Avivu
Letiště Karlovy Vary Zdroj: www.airport-k-vary.cz
Původně měl být na trasu nasazován Airbus A320, letenky zdražily o necelých 5 000 korun.
Původně měl být na trasu nasazován Airbus A320, letenky zdražily o necelých 5 000 korun.
Ta cena je mazec, za stejnou cenu se dá letět z Evropy na Nový Zéland.
V Karlových Varech mám nejraději „Sochu kočky“. Kdo ji neznáte, najděte si nejen tu sochu, ale i příběh, který se k ní pojí. Řekl bych, že je stále aktuální. Sochu samotnou najdete pár kroků od kolonády.
Letiště však v KV nenajdete vůbec. Letiště je v Olšových vratech, což je osada uprostřed lesa v kopcích. Znáte scénku, jak přistane hrabě Zeppelin v hospůdce na mýtince? Tak asi tak.
Letiště Bergamo v Římě taky nenajdete. 😉 😁🤣
To je pěkně zbytečné, krom nějakých jedinců u kterých teoreticky nehraje roli cena tak jako se můžu dostat za 1500 Kč Ryanairem do Prahy z Tel Avivu a do Karlových Varů dojet Flixbusem za 200 Kč a navíc skončím v centru Karlových Varů. Kdo by proč platil 18 000 za to aby skončil v Olšových Vratech? A pak jak? Tágem 12 km?
Předloni jsem letěl za 7k s ČSA a navíc v sezóně (z Prahy). Nemají to poněkud drahé?
Na rusaky s israelskym pasem to staci. Nabidka odpovida poptavce. Pred patnacti lety byli nej kamaradi, dnes misto airbusu mazou v embraeru a za vic. A dobre jim tak. Jeste ze se toho nedozil eman 🫠
Drsná cena. Z MUC nebo PRG (Čechy) se dá letět za o něco víc než polovinu, z VIE (Morava) ještě o něco levněji. Fakt je, že Embraer je pohodlnější už kvůli své konfiguraci 2+2, a za normálních okolností bych ho preferoval…
Podle mě se linka neuživí.
Co takhle zavést KLV-JCL? 😀
S dumpingovou cenou 200 Kč/sedačka a prioritním odnavením za 250 Kč bude narváni a KV kraj milionářem :)))
V normálním státě (jako třeba v Izreali) by z Prahy do KV vedla normální dálnice a o takovém nesmyslu jako že by se tam ledadlem přiskakovalo o 100 km blíž bysme se vůbec nebavili.
Ta dálnice se právě staví.
Už hoooodně dlouho aneb dlouhej vous :)))
Právěže v poslední době se tam staví ostošest … na to jaké jsou tam intenzity provozu.
Po tom, co jsem půl roku v Izraeli bydlel bych ho zrovna za příklad dopravní politiky nedával. Na druhou stranu, umí stavět velmi rychle, to se jim musí nechat.
Jsme ale v čekuji
Z Karlových Varů se neuživí nikdy žádná pravidelná linka. Pro normální aerolinky (Lufthansa, KLM, LOT) zde není dostatek business klientely a pro low costy může být sice město Karlovy Vary zajímavé, ale turisté celé letadlo nezaplní a v regionu není dostatek možných cestujících Karlovy Vary->pryč. 18k za letenku je úlet a linka zcela jistě po sezóně pokračovat nebude (pokud začne létat). Na letiště budou létat jen charterové linky a možná někdy v budoucnu maximálně ten Stansted.
Stansted a Bergamo. Oni se ti britští důchodci zajedou podívat, když jim to někdo narve pod nos a ti italští taky. Češi tam taky a ona kapacita 3000 sedaček za měsíc už prodat jde. Když se k tomu dá aerolince směšnej poplatek za všechny služby letiště, tak sem poslat v noci 2x týdně letadlo problém nebude. Ale jinak je to město se 40 tisíc obyvatel a co se lázeňství týče, tak slabá 3*. Z toho si nikdo na zadek nesedne.
Ale až tam za ty mil. a mld. sedne A380, 777 a Buran včetně prémie/doolatku 20t Kč na sedačku, tak se soudruzi a soudružky z KV kraje včetně Kulhánka a Undus budou fotit do krajského zpravodaje :)))))
Nehledě na to, že domácí klientela, pokud někam potřebuje letět má velice dobré možnosti využít letiště v Praze, Drážďanech, Norimberku.
Ale počkejte. KV kraj zaplatí prodloužení a rozšířeni RWY a TAXI a přiletí i Buran, 777 a Dreamliner. Hitem bude točka A380 z PRG. To by bylo, aby to na KLV nepřiletělo. Kdo z vás to má, soudruzi!
Tak to je asi nehorší možná varianta letadla, kterou mohli zvolit… Malá kapacita a na tuto vzdálenost už velmi špatná ekonomika, protože zde se projevuje významný podíl palivových nákladů jak celkově, tak na sedačku. GE CF34 nejsou nejúspornější….
O tom, že Embraer E175, potažmo E190, nejsou příliš úsporná letadla, jsem již četl mnohokrát. Není však už tolik snadné se dopátrat nějakých konkrétních hodnot a vím, že vy máte odborné znalosti velmi dobré, proto se chci zeptat, máte nějaké údaje, které by porovnali náklady na let u Embraerů vůči třeba té 320, ať už celkové náklady na cestujícího či spotřebou. A myslím to jako ryze odborný dotaz, ne že bych s vámi nějak nesouhlasil apod.
Náklady na osobokilometr na lince TLV-KLV jsou u E75 7.27 Eurocentu, u 320 4.70 centu. Celkové náklady na rotaci jsou u E75 34700 €, z toho palivo při aktuálních cenách 10400 €. U 320 jsou náklady na rotaci 48100 €, náklady na palivo 12950 €. Jenže v přepočtu na sedačku dělá palivo u E75 138 €, zatímco u 320 jen 80 €. Přímé provozní náklady u E75 jsou 191 € na sedačku, u 320 pak 124 €.
Super, děkuji mockrát za tyto přesná čísla, i za váš čas 👍
V pohodě 👍
Doplatí KV kraj. Neřešte :)))
Při ceně letenky 18000 by se to mělo uživit samo 🤗 už při 60% load factoru.
Zrusit toto bezvyznamne letiste, vhodne max jako aeroklub s betonovou drahou.
No ale to by hvězdní hosté KVIFFu neměli kde přistát a pozvání by pak nepřijali.
Myslíte ty céčkové herce a herky, které s návštěvníky KVIFF hranou hru „sice vůbec nemusíte kdo jsem, ale jsem z daleka tak se všichni budeme tvářit že jsem dulezitej“?
Rozšìřit, zvětšit, prodloužit a propustit údržbáře, aby kabel zase kousla kuna. A až přiletí soudruzi např. z Koreje či Svazun, tak kladívka, TV, sůl a chléb, kroje a děti i pracující s mávátky na TAXI….pi RWY pojíždí A380 :)))) A hráj se nude song KV kraje „Já na to mám, já si vyskočim, poskočím..“.
Proč nezavedou Karlovy Vary Vary třeba linku do Berlina nebo Mnichova? Německá klientela by mohla být zajímavá.
Letiste nema zadna letadla, takze nemuze ani zavest nejakou linku.
Linky zavadi aerolinky, a ty letaji tam, kam uznaji za vhodne. Letiste je jen poskytovatel sluzeb, s limitne nulovym vlivem na to, kdo tam bude litat
Bez obav. KV kraj éra koupí či pronajme – livery Kulhánek, Undus, ODS/ANO/ČSSD a pèkně v rudé barvě s polskou Becherovkou. Linky na JCL, PRG a PED budou samozřejmě v závazku. A návozy budou z Horňáku i Dolňáku, Tržiště a okolních vesnických destinací vozy SOR a Dekra na CNG kvůli úspoře a životnímu prostředí. Vše bude koordinované krajskou dopravní firmou a folloumáky s majáky. A z MKA bude do hubu v KKV létat Beech1900D a Cessna 510 Citation Mustang, aby naváželi koupáky a businessmany k A380 (očekáváne prodloužení a rozšíření RWY i TAXI pro letadla třidy D a až přiletí… Číst vice »
Pokud jde o Berlín, tak tam je sice klientela, ale jednak je to blízko a jednak je to pokryté autobusy, což klientům vyhovuje, navíc je to cenově jinde. Mnichov by nefungoval, Bavoři mají svých lázní dost a do Varů jich tak jezdí jen velmi málo. Zkoušel se Düsseldorf, v roce 2017 (tehdy ovšem vedení kraje nezvládlo propagaci a ani podpora nebyla dostatečná…), odkud je to už daleko a je tam klientela (hlavně ruští Němci), ale ti opět z cenových a logistických důvodů dávají přednost autobusu.
Vedení KV kraje něco nezvládlo? Viděl jsem i billboardy na Masaryčce a letáčky v Bad Schandau!!! Je pravda, že pokud by dotace na sedačku byla 50t Kč tak se to rozlítá…. takže máte pravdu, chybky tam byly. Nízká dotace a žádné citylighty v pražském ani mnichovském metru. Šlendrián!
Já bych se bál si to dopředu koupit a bookovat hotel apod. A to neřeším cenu. Od dvou osob vyjde levněji let + taxi (Uber) z Ruzyně /na Ruzyni.
No můžete letět za normální ceny z Prahy, nízké z Vídně nebo za velmi vysokou cenu jednou týdně z Varů.
A pokud se to z Varů nenaplní tak za to může válka, ne vysoká cena – tak jo, no…:)
Špatná propagace, malá a krátká RWY a TAXI… :))
To neustálé vymlouvání se na situaci v Izraeli… Z Prahy létá do TLV denně několik letů a jejich obsazenost je dobrá, takže problém bude asi někde jinde
A panáček se nějak vyzná! A už se těšíme na 777 a A380 s koupáky a businessmany… první let z KVL zdarma pro krajské úředníky a papaláše z KV kraje. Holky a kluci, ty Vary rozlítáme :))))