Embraer se zhlédnul v Polsku, u sousedů by mohl investovat miliardy dolarů

Embraer E195-E2 v barvách LOT Polish Airlines. Zdroj: EmbraerEmbraer E195-E2 v barvách LOT Polish Airlines. Zdroj: Embraer

Ve hře jsou tisícovky nových pracovních míst.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

…a takhle se to dela…

Tomáš

Tak především polský LOT hodlá pořídit 84 letounů pro regionální lety a Polsko uvažovalo i o nákupu akcií Airbusu a Embraer se snažil svou nabídku přenesením výroby. Je to jen součást vyjednávací taktiky a snaha o co nejnižší cenu za jednotku. Nákup akcií Airbusu nemá smysl, rozhodovací pravomoci by zůstali ve Francii a v Německu, Airbus by získal provozní kapitál a Poláci nic, ani nemají co dalšího nabídnout. To samé platí v případě Embraer, nemají na to dostatek kvalifikovaného personálu, protože polský letecký průmysl existuje jen ve velikosti manufaktur, Sokoly vyrábí po kusech, PZL Mielce vyrábí náhradní díly a výroba… Číst vice »

Martin

To máte pravdu. Mají dvě fabriky na vrtulníky, ale žádná sláva. Zastaralý Sokol se už nevyrábí a italské vrtulniky od Leonarda zachránila zakázka od armády na 32 kusů Aw-149.A konkurenční Sikorski, který zde vyrábí S-70 taky nic extra. Spíše kusová výroba než sériovka.

Martin

Co neni, muze byt… 🙂

Tomáš

Produktivní schopnosti velkých ekonomických systémů se dají vyjádřit na základě indexu ekonomické složitosti – Index of economic complexity. Co není může být, a také existují produkty propagandy různých státních i nestátních agentur vytvářejících „dojem“.

Tomáš

Státní LOT především poptává 84 letounů pro regionální lety a Polsko uvažovalo i o nákupu akcií Airbusu, což se snaží Embraer vyvážit nabídkou přenesení výroby. Je to jen součást vyjednávací taktiky a boj o co nejnižší cenu. Nákupem akcií by Poláci nic nezískali, rozhodovací pravomoce by zůstali ve Francii a v Německu a na přenos výroby z Embraeru nemají odborný personál. Zajděte se podívat na nějakou mezinárodní leteckou výstavu nebo si alespoň prohlédněte katalog vystavovatelů, v Polsku letecký průmysl prakticky neexistuje, výroba vrtulníků je kusová záležitost a výroba sedadel to opravdu nezachrání. Co jim jde dobře je přeceňování vlastních schopností,… Číst vice »

Milivoj Niklíček

Zvláštní, do týhle země nechce nikdo lítat, v týhle zemi nechce nikdo investovat a podnikat, čím to asi bude?

Juco

Povahou

Ondros

To samozřejmě taky, když jsem žil půl roku v Polsku na studijním pobytu, tak tam bylo plno lidí, co prostě měli tah na branku. U nás je celkově motivace něčeho dosáhnout ve společnosti nižší. Ve státní správě plno činorodých třicátníků, čtyřicátníků se znalostí angličtiny. To se u nás taky moc nevidí.

Johnyka

Ano, kombinace maloměštáctví, závisti a nulového rozhledu. Takových lidí je tu opravdu hodně. Stačí sečíst preference ANO + KSČM + SPD.

Láďa

Johynka prominte, ale bez urážky váš názor je hodně primitivní a rozhledu taky moc nemáte. Tak to změňte a ukažte jak se na to má jít. Lidi na které poukazuje tvoří taky hodnoty a mají hodně důvod se chovat tak jak se chovají. Až budete alespoň stý v řebříčku českých miliardářů tak se ozvete, omluvím se vám.

Radek

U nás 390 taky objednali, a dokonce i dvakrát dráž!! 😉

Ondros

Obří byrokracie v kombinaci s NIMBY nese své plody. Ve výsledku pak jakýkoliv investor pozná, že tady vlastně není vítán. U nás uspějí akorát tak zahraniční online platformy. Chraň pán Bůh u nás něco postavit na zelené louce.

Johnyka

Přesně tak, tady když se má postavit něco nového, tak plebs začne řvát, že to nechce. Nikdo už jsem investovat nebude do takového nepřátelského prostředí. Polsko je dnes leader střední Evropy.

Gogo

A Vodochody o rozšíření spolupráce zajem nemají?

Scotty

Tam by se měla navyšovat stávající výroba.

Juco

V zemi kde nejsou postaveny dalnice a tam kde jsou jsou poddimenzovane a to neplati jen pro dalnice to investory moc netahne.

jardaf

ČR má stále v leteckém průmyslu dva finalisty s „živými“ produkty ve výrobním programu – L-39NG a L-410/L-410NG + subdodávky z Vodochod.
Jaká je polská situace? M-28 je stále nabízen? Výroba vrtulníků? Zapojení do kooperačních programů? Možná mají ještě rezervy ve stávajících kapacitách (i personálních). O potenciálu k rozvoji a tahu na branku nemluvě.

Martin

Nevim jak 39 ,ale 410 NG není žádný trhák.Skleněný kokpit a plátnem potažené kormidla.