Embraer poprvé vzlétl s přestavěným letounem E190F, namísto lidí bude vozit náklad

Embraer E190F při prvním vzletu. Zdroj: EmbraerEmbraer E190F při prvním vzletu. Zdroj: Embraer

První konvertovaný stroj má zamířit k zákazníkovi ještě letos.

Brazilský výrobce letadel Embraer úspěšně dokončil první zkušební let s letounem E190F přestaveným z pasažérské verze na nákladní. Testovací piloti létali s konvertovaným strojem asi dvě hodiny. Následovat budou další zkoušky, po nichž přijde na řadu uvedení letadla do provozu.

Embraer E190F při prvním vzletu. Zdroj: EmbraerEmbraer E190F při prvním vzletu.
Zdroj: EmbraerEmbraer E190F při prvním vzletu. Zdroj: Embraer

Dodávka prvního přestavěného Embraeru se očekává ve druhém čtvrtletí letošního roku. Podle dřívějších informací by prvním provozovatelem měla být keňská aerolinka Astral Aviation. Od leasingové společnosti Nordic Aviation Capital (NAC) si má pronajmout deset Embraerů E190F. NAC si již objednala i další konverzi, a to rovněž desíti letadel.

Přestavba prvních dvaceti Embraerů je v režii čínské společnosti Lanzhou Aviation Industry Development Group. Konvertované stroje budou konkurovat především zavedeným nákladním letounům, jako jsou turbovrtulové ATR či Boeingy 737-300F. Oproti ATR nabídnou o více jak 50 % větší objemovou kapacitu a trojnásobný dolet. Výhodou oproti starším Boeingům budou výrazně nižší náklady na provoz.

Embraer E190F doletí s maximálním užitečným zatížením 10 700 kilogramů až 3 723 kilometrů, E195F zvládne s maximálním užitečným zatížením uletět 3 945 kilometrů. Embraer E195F je větší verzí menšího E190F.

„Program E-Freighter nám otevírá nové obchodní příležitosti a uspokojuje rostoucí celosvětovou poptávku elektronického obchodování po nákladní dopravě,“ uvedl v tiskové zprávě šéf Embraeru Francisco Gomes s tím, že výrobce je s rychlým průběhem testů velmi spokojen.

Tagy cargo E190-E2 E190F Embraer Embraer E190 Embraer E190F konverze osobního letadla na nákladní nákladní letecká doprava
3 komentáře